Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › streetracer Kadett B ( tijdelijk nieuw ) topic.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 december 2007 om 20:08 #17206314
mijn topic is weg. ik hoop dat men al het verloren gegane info materiaal weer
terug vind.
Hier een update na lang stilte door tijdgebrek.4 december 2007 om 20:10 #17369693:cool: Kobelko’s topic:cool:
Altijd mooi om te zien.ps nog bedankt voor de V4 info
;)4 december 2007 om 22:28 #17369694Meet je de speling met een klok op het kroonwiel, de pignon 100% vastgezet en dan het kroonwiel binnen de speling te draaien?
7 december 2007 om 06:33 #173696957 december 2007 om 10:43 #17369696kobelko,
ik heb nog een sper liggen voor inbouw bij een manta B
(zit in een rekord as)
Is er misschien een mogelijkheid om dit (tegen betaling uiteraard!) voor/met mij in te bouwen (evt samen, vind het wel interessant, en leer graag bij)Zou je me een u2u kunnen sturen hierover?
Op het moment ben ik bezig met mijn remmen, dus het is niet voor nu meteen oid, maar op termijn.
7 december 2007 om 13:31 #17369697jammer, jammer,jammer, een hoop info en pics van dit project weg:cry:cry:cry.
ik hoop dat er wel weer nieuwe bij gaan komen.
retegaaf topic dit, blijf het volgen.groeten.
8 december 2007 om 23:12 #17369698Maartuh, ik ben al blij dat ik een paar uurtjes voor mijn eigen hobby heb
Helaas dat zit er niet in.
Voor mij is dat ook geen routine werk, geduld en technische boeken
raadplegen en vooral doen is mijn advies.kadett4x4, ja is jammer maar ik hoop er nog wat van terug te zien komen.
Na talloze keren van in en uit bouwen door andere vulring combinaties, is
het diff afgesteld. De “backlash” waarde bedraagd nu 0,15 mm. Deze word
iets kleiner als de nieuwe lagers erop geperst worden (deze zetten iets uit)
en dan zal het rond de 0,145mm uitkomen
:hmmzOp de foto de contrast kleur en tandafdruk. Nagenoeg hetzelfde als de
orginele afdruk (was nog vaag te zien)9 december 2007 om 10:38 #17369699Even een vraag aan jullie forum leden tussendoor. Ik had nog een kleinigheid nodig
aan onderdelen vanuit California, voor een ander motorblok. Ter waarde van 259 $ (175E)
Nu moet ik aan UPS nog eens 197 Euro! afrekenenen. Ik vraag mij af hoe ze daarbij komen.
invoerrechten is over 259$ en btw over 259 + verzendkosten. Zulk bedrag Kan toch nooit zo
hoog zijn volgens mij.
Iemand anders nog ervaringen met UPS?9 december 2007 om 11:03 #17369700Origineel gepost door kobelko
Even een vraag aan jullie forum leden tussendoor. Ik had nog een kleinigheid nodig
aan onderdelen vanuit California, voor een ander motorblok. Ter waarde van 259 $ (175E)
Nu moet ik aan UPS nog eens 197 Euro! afrekenenen. Ik vraag mij af hoe ze daarbij komen.
invoerrechten is over 259$ en btw over 259 + verzendkosten. Zulk bedrag Kan toch nooit zo
hoog zijn volgens mij.
Iemand anders nog ervaringen met UPS?het enige wat ik van UPS weet is dat ze snel zijn, van de kosten heb ik geen idee (xbox 360 is 3 keer stuk geweest :swear )
9 december 2007 om 15:33 #17369701probeer de DHL anders
9 december 2007 om 18:02 #17369702Het californische bedrijf verzend alleen met ups, had dus weinig keus want van
de zending zelf regelen weet ik niet veel, zodoende. Ik verbaasde mij over de
te betalen kosten aan UPS. Snel zijn ze , maar kennelijk willen ze daar ook dik op verdienen. :wtf9 december 2007 om 19:13 #17369703Origineel gepost door kobelko
Even een vraag aan jullie forum leden tussendoor. Ik had nog een kleinigheid nodig
aan onderdelen vanuit California, voor een ander motorblok. Ter waarde van 259 $ (175E)
Nu moet ik aan UPS nog eens 197 Euro! afrekenenen. Ik vraag mij af hoe ze daarbij komen.
invoerrechten is over 259$ en btw over 259 + verzendkosten. Zulk bedrag Kan toch nooit zo
hoog zijn volgens mij.
Iemand anders nog ervaringen met UPS?He guido,
Ik werk zelf bij een expediteurs bedrijf en ik weet dat auto onderdelen/ machines / lagers/ tandwielen e.d. wat uit amerika komt, dat daar veel invoer rechten opzit. Soms wel 15% en aangezien het ingeklaart word door UPS willen zij daar natuurlijk ook nog op verdienen. Als je bij je spullen een zogenoemde HS code weet kan ik je zo het aantal procent vertellen.
Laats hebben wij voor iemand een V8 blok geimporteerd. Daar zat een dikke 2000,- aan invoerrechten op.:o
9 december 2007 om 22:18 #17369704Had je de pignon ook nog op diepte gesteld?
9 december 2007 om 22:22 #17369705hey guido, goed bezig. jammer van de hele topic dat ie verdwenen is.
chris
10 december 2007 om 00:05 #17369706@Laue, wat is een HS nummer? Ik heb de spullen en factuur nog niet binnen.
Heb alleen de “conformation” en “tracking” nummer gemaild gekregen van de
motoren firma in Cal.
@Oly, ja pignon moest ook op diepte gesteld, 0,2 vulring geplaatst.
@Chris, is jammer ja, alleen ga ik dat niet allemaal opnieuw meer plaatsen.
Als ik tijd heb ga ik verder aan de website over deze wagen.10 december 2007 om 00:14 #17369707Origineel gepost door kobelko
Het californische bedrijf verzend alleen met ups, had dus weinig keus want van
de zending zelf regelen weet ik niet veel, zodoende. Ik verbaasde mij over de
te betalen kosten aan UPS. Snel zijn ze , maar kennelijk willen ze daar ook dik op verdienen. :wtfje kan beter eerst landelijk laten verzenden en dan een container vervoerder zoeken en dan over laten komen in onderdelen ……een nieuw 360 blok voor zo’n 600+ pk ( compleet !!met toebehoren ) kost omgerekend zo’n 12000 euro …..landelijk vervoer naar bijvoorbeeld washington kost 70 euro ( via een kleine eenmansbode en een beetje gewicht ) daarna de container in naar nederland voor 100 euro ………………alles ligt apart en verpakt ….;) en is dus geen compleet blok voor de douane :cool:
10 december 2007 om 20:57 #17369708@Oly, ja pignon moest ook op diepte gesteld, 0,2 vulring geplaatst.
Uitgemeten vanuit originele situatie of met de beruchte doornen?
10 december 2007 om 21:13 #17369709Origineel gepost door Ronaldo
Origineel gepost door kobelko
Het californische bedrijf verzend alleen met ups, had dus weinig keus want van
de zending zelf regelen weet ik niet veel, zodoende. Ik verbaasde mij over de
te betalen kosten aan UPS. Snel zijn ze , maar kennelijk willen ze daar ook dik op verdienen. :wtfje kan beter eerst landelijk laten verzenden en dan een container vervoerder zoeken en dan over laten komen in onderdelen ……een nieuw 360 blok voor zo’n 600+ pk ( compleet !!met toebehoren ) kost omgerekend zo’n 12000 euro …..landelijk vervoer naar bijvoorbeeld washington kost 70 euro ( via een kleine eenmansbode en een beetje gewicht ) daarna de container in naar nederland voor 100 euro ………………alles ligt apart en verpakt ….;) en is dus geen compleet blok voor de douane :cool:
haha denk je dat mensen dat niet eerder geprobeerd hebben? daarom zit er op motoronderdelen opgeteld net zoveel invoerrechten als een compleet blok ;)
@Kobelko: een HS code is een internationale code die refereert aan het aantal procent invoerrechten. Zou je eventueel kunnen opvragen bij het bedrijf waar je het spul gekocht hebt. Als UPS je flest door er nog eens 5 procent aan “handover fee” over te gooien,zou je een andere weg van vervoeren kunnen overwegen. ligt er natuurlijk aan of je veel spul importeert of niet.10 december 2007 om 21:35 #17369710Origineel gepost door Laue
Origineel gepost door Ronaldo
Origineel gepost door kobelko
Het californische bedrijf verzend alleen met ups, had dus weinig keus want van
de zending zelf regelen weet ik niet veel, zodoende. Ik verbaasde mij over de
te betalen kosten aan UPS. Snel zijn ze , maar kennelijk willen ze daar ook dik op verdienen. :wtfje kan beter eerst landelijk laten verzenden en dan een container vervoerder zoeken en dan over laten komen in onderdelen ……een nieuw 360 blok voor zo’n 600+ pk ( compleet !!met toebehoren ) kost omgerekend zo’n 12000 euro …..landelijk vervoer naar bijvoorbeeld washington kost 70 euro ( via een kleine eenmansbode en een beetje gewicht ) daarna de container in naar nederland voor 100 euro ………………alles ligt apart en verpakt ….;) en is dus geen compleet blok voor de douane :cool:
haha denk je dat mensen dat niet eerder geprobeerd hebben? daarom zit er op motoronderdelen opgeteld net zoveel invoerrechten als een compleet blok ;)
.
er zijn idd veel die dat doen …….en nog kom je goedkoper uit als je de goede containervervoerder weet :jerry als voorbeeld een complete rubberset( deuren motorkap ect ect voor een amerikaan ) wat hier in nederland 800 euro kost en in Atlanta 40 dollar :cool: vervoer was omgerekend 30 euro als ik me nie vergis . een complete 5.7L met een paxtondingblower (zelfs overkompleet gezien extra pakkingen die erbij zaten ) was 2700 $. verschepen was 100 euro in de container het was nog wel ff wachten op een carterpan die in een andere doos zat en die kwam een weekje later:cool:…… ( om ff “haha” aan te halen …. ) we doen het overigens ook met divegear vanuit Istanboel:jerry
11 december 2007 om 09:40 #17369711Origineel gepost door Ronaldo
Origineel gepost door Laue
Origineel gepost door Ronaldo
Origineel gepost door kobelko
Het californische bedrijf verzend alleen met ups, had dus weinig keus want van
de zending zelf regelen weet ik niet veel, zodoende. Ik verbaasde mij over de
te betalen kosten aan UPS. Snel zijn ze , maar kennelijk willen ze daar ook dik op verdienen. :wtfje kan beter eerst landelijk laten verzenden en dan een container vervoerder zoeken en dan over laten komen in onderdelen ……een nieuw 360 blok voor zo’n 600+ pk ( compleet !!met toebehoren ) kost omgerekend zo’n 12000 euro …..landelijk vervoer naar bijvoorbeeld washington kost 70 euro ( via een kleine eenmansbode en een beetje gewicht ) daarna de container in naar nederland voor 100 euro ………………alles ligt apart en verpakt ….;) en is dus geen compleet blok voor de douane :cool:
haha denk je dat mensen dat niet eerder geprobeerd hebben? daarom zit er op motoronderdelen opgeteld net zoveel invoerrechten als een compleet blok ;)
.
er zijn idd veel die dat doen …….en nog kom je goedkoper uit als je de goede containervervoerder weet :jerry als voorbeeld een complete rubberset( deuren motorkap ect ect voor een amerikaan ) wat hier in nederland 800 euro kost en in Atlanta 40 dollar :cool: vervoer was omgerekend 30 euro als ik me nie vergis . een complete 5.7L met een paxtondingblower (zelfs overkompleet gezien extra pakkingen die erbij zaten ) was 2700 $. verschepen was 100 euro in de container het was nog wel ff wachten op een carterpan die in een andere doos zat en die kwam een weekje later:cool:…… ( om ff “haha” aan te halen …. ) we doen het overigens ook met divegear vanuit Istanboel:jerry
Rubbers en divegear is natuurlijk ander spul dan motoronderdelen,lagers,tandwielen e.d. daar zit gewoon veel invoerrechten op en daar kun je niet onder uit. of je nu een heel blok of een deel koopt. Qua vervoer moet je gewoon een goede expediteur hebben met een wekelijkse consoldatie container uit de USA Intervracht.nl:angel
11 december 2007 om 09:50 #17369712:hmmz hier gaat het via Delft ……en geen dure invoerkosten…
11 december 2007 om 09:51 #17369713maar goed …weer ontopic…………Kobelko en de “b” ;)
11 december 2007 om 17:00 #17369714Goed, bedankt weet ik dat voor de volgende keer. Ik heb het pakketje vandaag gekregen.
Het waren 120 Euries aan vrachtkosten.
@Oly, ik heb geen dummyas en pignon, dus kon het niet opmeten berekenen zoals
het in de boeken staat.
Maar ik bereik dat met de backlash meten op tanden en een tandvlak afdruk maken.
Net zolang shim combinaties maken, totdat het gewenste resultaat bereikt is.
Men moet bovendien rekening houden met het iets uitzetten(oprekken) van de
nieuwe lagers, en men neemt daar een bepaalde maat voor die mee verrekend word.
Overigens monteren gaat prima als je lagers eerst in de oven op ca. 150C opwarmt.
Eraf krijgen was lastiger :DAfgelopen weekeind het spul de garage in, schoot mij te binnen dat ik een
afgebroken stukje rand waar de oliekeerring in zit, nog moest repareren.
Pas gelakt en dan weer lassen :swear
Dat is inmiddels gebeurt, en moet het nu nog bewerkt worden.
Weer schoonmaken, dan kan het definitief inbouwen beginnen. Steekas lagers moet
ik nog zien te demonteren, en vernieuwen. :hmmz11 december 2007 om 17:03 #17369715Kon je die shums nog bestellen bij de dealer? of heb je ze ergens anders weg?
11 december 2007 om 21:17 #17369716Henk, die heb ik na lang zoeken op een adres in duitsland nog kunnen krijgen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.