Forumindex › Forums › Modellen › Insignia › Stotteren hakkelen tussen de 2000 en 3000 toeren.
- Dit onderwerp bevat 6 reacties, 1 deelnemer, en is laatst geüpdatet op 19 juli 2020om 20:04 door mbubbert.
-
AuteurBerichten
-
15 april 2018 om 11:12 #18355043
Beste forum leden,
Ik ben nieuw hier.
Sinds kort ben ik Opel gaan rijden omdat ik het hele mooie auto’s vind en ze meestal wat betrouwbaarder zijn dan mijn vorige Franse auto’s.
Ik ben in het bezit gekomen van een Opel Insignia 1.6 turbo uit 2011 in de cosmo uitvoering, blauw van kleur met 13 Spaaks 18 inch lichtmetalen velgen.
Nu heb ik als ik in de 4de versnelling optrek tussen de 2000 en 3500 toeren dat de auto enorm begint te hakkelen stotteren, net of de auto zich verslikt.
De auto is niet gechipt of zo. Wie weet wat dit zou kunnen zijn? Heb nog garantie. Zat zelf te denken slechte benzine? Eerste keer dat me opviel dat gebeurde was bij lege tank, daarna vol getankt 20 km gereden en nog aanwezig.
15 april 2018 om 14:12 #18355047De auto doet het nu in iedere versnelling tussen de 2000 en 3000 toeren. Zeg maar als de turbo inkomt .
16 juni 2018 om 12:43 #18357329Herkenbaar! Wij ook last van! Jij al een oplossing gevonden?
Wij komen er niet uit helaas
Groetjes Arjan
16 juni 2018 om 19:31 #18357344Arjan,
Bij mij bleek achteraf 1 van de bobines niet goed deze sloeg af en toe over. Nadat deze vervangen is was het probleem over.
Bij mij konden ze het probleem niet vinden dmv de weerstand te meten wat ze meestal doen. Uiteindelijk heeft de ANWB de millimeter er op de kop opgezet en volgens mij frequentie gemeten, toen werd duidelijk dat de eerste bobine van de eerste cilinder steeds hoger uitsloeg dan de rest.
Oplossing bobine blok vervangen na veel gedoe met de lokale dealer, die het beter dacht te weten dan de ANWB.
Misschien een draadbreuk in de bedrading naar de bobines?
17 juni 2018 om 22:44 #18357383<p style=”text-align: right;”>Bedankt voor het bericht! Wij hebben de bobine al vervangen maar helaas geen verschil. Maar misschien een goed idee ik de bedrading te laten checken. Wij hadden ook gehoopt dat na vervangen bobine het probleem opgelost zou zijn.</p>
Heeft u hiervoor anwb gewoon voor ingeschakeld? Komen die wel voor dit probleem.Groeten Arjan
20 juni 2018 om 12:55 #18357495Dit klinkt als een bekent probleem, blijf er niet te lang mee doorrijden, maar laat ze een goede check doen bij de dealer op compressie.
Bij mij bleek cilinder 4 een defecte zuiger te hebben (meest rechter zuiger vanaf voor de auto gezien), ook na hakkelen en stotteren bij dit toerental.
In eerste instantie leek het een ontsteking probleem. Dus ook Bobine en bougies vervangen, maar helaas bleek het probleem desastreus te zijn.
Hier kwamen ze achter bij een compressie meting die eenvoudig is uit te voeren door de dealer.
Hier heb ik overigens ook een post van gemaakt, lees deze even door voor tips;
Mocht je vragen hebben laat het mij dan even weten, belast de motor iig niet zwaar nu tot je probleem is opgelost!!
Overigens vind ik de auto nog steeds niet prettig lopen na ruim 3000,- kosten, ook het olie verbruik is toegenomen, wat volgens de dealer normaal is na zo’n reparatie.
Overigens loopt de motor fijner zodra de airco uit is, het opbouwen van vermogen gaat dan geleidelijker zonder kleine stotter of hapering.
Ook lijkt het afhankelijk van het weer hoe lekker de motor loopt, bij een regenachtige dag loopt de motor aanzienlijk lekkerder dan op andere momenten.
Een collega heeft een 1.4 turbo met vergelijkbare issues.
19 juli 2020 om 20:04 #18379951Hallo,
Is het probleem al reeds opgelost bij je? Ik ben sinds vorig jaar ook in het bezit van 1.4 eco turbo insignia en voor mijn gevoel heb ik hetzelfde. Met optrekken van 2 naar 3 begint hij een beetje in te houden. Zeker met warme temperaturen is het goed merkbaar. Met kouder en regenachtig weer bijna geen problemen. Rijdt hij lekker en soepel.
Ik hoor graag van jullie.
Vriendelijke groet Martijn
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.