Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Storingslampje brand, verder geen verschil
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 januari 2012 om 21:48 #17891438
Remmenreiniger heb ik staan, even op de aansluitingen en slangen spuiten en kijken of het toerental omhoog schiet neem ik aan?
Stekkers heb ik tot in den treuren gecontroleerd en ben geen zelfde tegen gekomen. Die van de EGR zit er naast, maar heeft er 5 dus dat zou de enige optie zijn. Ik heb overal foto’s van gemaakt voor het geval ik aan mezelf zou gaan twijfelen. Was ook handig voor de slangen, mocht ik niet meer weten waar deze op zouden moeten zitten.
Ik ga komende week de remmenreiniger proberen en ben nu al op zoek naar een andere computer, rij misschien morgen of overmorgen even langs de sloop.
Ga ook nog wel even denken hoe ik de draden kan controleren van de stekker van de regelaar. Ik ben nog niet overtuigd dat dat helemaal goed zit daar.
15 januari 2012 om 22:05 #17891439inzakken zal het toerental eerder ivm te veel brandstof
Willem
15 januari 2012 om 22:09 #17891440Willem, bedankt voor zover!!!
Ik ga eea uitproberen van de week, je hoort wel hoe het af is gelopen.
15 januari 2012 om 22:26 #17891441Laatste vraagje voor zover: wat is het verschil tussen een X16SZ en een X16SZR? Bij mijn weten alleen 71 en 75 pk, maar ik vermoed ook op z’n minst een startonderbreker… Zijn er nog meer verschillen? Als ik hier de ECU ook van kan gebruiken voor mijn Astra zoekt dat misschien iets makkelijker.
15 januari 2012 om 22:28 #17891442als de astra geen startonderbreker heeft kan je deze SZR computer zowiezo niet gebruiken.
Willem
16 januari 2012 om 16:41 #17891427Net de remmenreiniger geprobeerd, geen verschil. Heb op alle mogelijke plekjes/slangen gespoten maar totaal geen invloed op toerental. Die kunnen we dus voor 99% uitsluiten…
Ik heb even de stekker van de stationair regelaar losgehaald, gebeurde ook niets… Bleef “netjes” 1000 rpm draaien en hier en daar beetje schommelen, zoals nu de laatste tijd gebruikelijk. Een van de reserve regelaars er op aangesloten en deze werd volledig uitgestuurd, zelfs zo ver dat de pen los kwam uit het onderdeel. Hij deed dat in stapjes van ongeveer een halve seconde en heb er voor de zekerheid nog een andere mee geprobeerd, zelfde resultaat. Is dit gebruikelijk voor dit ding? Lijkt me dat hij ‘m open moet sturen en daarmee de lucht/brandstof toevoer moet regelen als de grote klep dicht staat…? Kunnen we hieruit concluderen dat de computer hoogstwaarschijnlijk de boosdoener is?
Ik heb een computer gevonden via Marktplaats, moet nog even onderhandelen over de prijs. ik zou morgen even de dealer kunnen bellen met de vraag of zij er nog een voor het grijpen hebben om ‘m te proberen… Wat is een gangbare prijs voor een (ongeteste of geteste) 2e hands?
Als ik het goed heb zit hij onder de middenconsole toch? Of is die voor de airbags?
16 januari 2012 om 20:39 #17891444ja is gebruikelijk, stekker is dus goed…
hij krijgt m niet lager in toeren, en dan stelt ie m steeds verder uit…
Hij word dus niet afgesloten of de gasklep staat niet 100% dicht bij gaslos, staat de gaskabel niet te strak..
Willem
16 januari 2012 om 21:49 #17891445De gasklep sluit niet 100% af, dwz dat ik er een flinterdun laagje tussen zag toen ik ‘m tegen het licht hield. In hoeverre moet deze goed afsluiten? Als de klep dicht zit komt de hendel waar het stangetje aan vast zit tegen het stelschroefje aan. Geen idee hoe ik deze kan verstellen aangezien er een dopje aan de ene kant zit. Kan ik die er op een of andere manier uithalen om bij het schroefje te komen? Of is het slimmer om voor een ander gasklephuis te kijken?
Ik had er 2 op Marktplaats staan waar ik op geboden had, maar die heb ik net vanavond er van afgehaald omdat ik dit waarschijnlijk toch niet nodig dacht te hebben… De standmelder aan de andere kant van de spindel van de gasklep, kan die misschien een verkeerde waarde uitsturen?
16 januari 2012 om 21:50 #17891446hij moet geheel vlak liggen, iets ruimte aan de zijden mag ie wel hebben, maar moet zoveel mogenlijk afsluiten…
willem
16 januari 2012 om 22:01 #17891447Ik ga morgen het stelschroefje eens van dichtbij bekijken in de hoop dat ik die wat terug kan schroeven. Volgens mij staat de kabel niet te strak, maar ook die zal ik controleren.
Ik kijk stiekem ook nog wel naar een ander gasklephuis, is misschien wel de oplossing…
Thanx weer voor zover!
17 januari 2012 om 17:13 #17891448Het is opgelost!!! Wat bleek het nou allemaal te zijn? Een simpel stelschroefje… Willem, mag ik je enorm bedanken voor het meedenken?!! Zonder jouw advies en ervaring had k hier nooit achter gekomen ben ik bang. Tenzij ik misschien een ander gasklephuis compleet over had gezet, maar dat had dan stom toeval geweest als die meteen goed zou staan.
Ik heb ‘m zo ver mogelijk terug gedraaid dat hij net niet los staat. Eenmaal gestart bleef hij op 1000 toeren, mar direct veel stabieler. Eenmaal een beetje op temperatuur zakte hij mooi naar iets boven de 700 toeren en het lampje bleef uit. Hij heeft sinds de revisie niet echt onder de 1000 toeren gelopen, daarvoor is het me niet echt opgevallen eigenlijk. Ik blijf het vreemd vinden dat dit nu ineens opspeelt, ik heb de hele inlaat in tact gehouden, laat staan wat aan veranderd.
Anyways, tipje voor de volgende die met zoiets komt te zitten. Ik ben echt goed geholpen met een forum als deze, doordat het zo’n groot forum is (en er een berg Opels rondrijden) is de kans veel groter dat je mensen met veel kennis treft! Nogmaals, Willem en iedereen bedankt voor het meedenken! Ik hoop er nu nog een tijd plezier van te hebben…
17 januari 2012 om 18:59 #17891449Dan heeft de klep nooit goed gestaan, maar na de repararie is alles van de kop weer lekker fris, en lekker open, en daar rageert een motor wel anders op..
Waarschijnlijk zijn er eerder problemen geweest met de auto bij een eerdere eigenaar met betrekking tot afslaan, ik denk dat hierdoor de klep is opengezet door de garage of gene die eraan gesleuteld heeft…
Willem
17 januari 2012 om 20:02 #17891443Ik heb niet zoveel goeds over voor de vorige eigenaar, een handelaar waarvan ik dacht dat hij een serieuze auto verkocht van zichzelf. Ik ben zelfs bij hem thuis geweest, auto stond op naam van zijn vriendin. Je kan me nog meer vertellen, die kwam zo uit de handel of hij had ‘m ingeruild op een andere auto en wist niet goed wat hij er mee moest…
Eenmaal de defecte koppakking geconstateerd te hebben bleek dat 2 van de 4 cilinders minder compressie hadden en de vriend die geholpen heeft hoorde meteen dat de motor niet echt klonk zoals het zou moeten. Ik heb het niet in de gaten gehad met kopen, ik dacht dat een auto van die leeftijd nou eenmaal niet als een nieuwe auto zou lopen. Wist ik veel dat zo’n 8 klepper normaal gesproken heel rustig loopt van zichzelf… Dit alles was een goeie leerschool voor een volgende auto.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.