Storingslampje brand, verder geen verschil

Forumindex Forums Modellen Astra Storingslampje brand, verder geen verschil

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 26 tot 38 (van in totaal 38)
  • Auteur
    Berichten
  • #17891438
    crafter
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 January 2011

      Remmenreiniger heb ik staan, even op de aansluitingen en slangen spuiten en kijken of het toerental omhoog schiet neem ik aan?

      Stekkers heb ik tot in den treuren gecontroleerd en ben geen zelfde tegen gekomen. Die van de EGR zit er naast, maar heeft er 5 dus dat zou de enige optie zijn. Ik heb overal foto’s van gemaakt voor het geval ik aan mezelf zou gaan twijfelen. Was ook handig voor de slangen, mocht ik niet meer weten waar deze op zouden moeten zitten.

      Ik ga komende week de remmenreiniger proberen en ben nu al op zoek naar een andere computer, rij misschien morgen of overmorgen even langs de sloop.

      Ga ook nog wel even denken hoe ik de draden kan controleren van de stekker van de regelaar. Ik ben nog niet overtuigd dat dat helemaal goed zit daar.

      #17891439
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        inzakken zal het toerental eerder ivm te veel brandstof

        Willem

        #17891440
        crafter
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 January 2011

          Willem, bedankt voor zover!!!

          Ik ga eea uitproberen van de week, je hoort wel hoe het af is gelopen.

          #17891441
          crafter
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 January 2011

            Laatste vraagje voor zover: wat is het verschil tussen een X16SZ en een X16SZR? Bij mijn weten alleen 71 en 75 pk, maar ik vermoed ook op z’n minst een startonderbreker… Zijn er nog meer verschillen? Als ik hier de ECU ook van kan gebruiken voor mijn Astra zoekt dat misschien iets makkelijker.

            #17891442
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              als de astra geen startonderbreker heeft kan je deze SZR computer zowiezo niet gebruiken.

              Willem

              #17891427
              crafter
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 January 2011

                Net de remmenreiniger geprobeerd, geen verschil. Heb op alle mogelijke plekjes/slangen gespoten maar totaal geen invloed op toerental. Die kunnen we dus voor 99% uitsluiten…

                Ik heb even de stekker van de stationair regelaar losgehaald, gebeurde ook niets… Bleef “netjes” 1000 rpm draaien en hier en daar beetje schommelen, zoals nu de laatste tijd gebruikelijk. Een van de reserve regelaars er op aangesloten en deze werd volledig uitgestuurd, zelfs zo ver dat de pen los kwam uit het onderdeel. Hij deed dat in stapjes van ongeveer een halve seconde en heb er voor de zekerheid nog een andere mee geprobeerd, zelfde resultaat. Is dit gebruikelijk voor dit ding? Lijkt me dat hij ‘m open moet sturen en daarmee de lucht/brandstof toevoer moet regelen als de grote klep dicht staat…? Kunnen we hieruit concluderen dat de computer hoogstwaarschijnlijk de boosdoener is?

                Ik heb een computer gevonden via Marktplaats, moet nog even onderhandelen over de prijs. ik zou morgen even de dealer kunnen bellen met de vraag of zij er nog een voor het grijpen hebben om ‘m te proberen… Wat is een gangbare prijs voor een (ongeteste of geteste) 2e hands?

                Als ik het goed heb zit hij onder de middenconsole toch? Of is die voor de airbags?

                #17891444
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  ja is gebruikelijk, stekker is dus goed…

                  hij krijgt m niet lager in toeren, en dan stelt ie m steeds verder uit…

                  Hij word dus niet afgesloten of de gasklep staat niet 100% dicht bij gaslos, staat de gaskabel niet te strak..

                  Willem

                  #17891445
                  crafter
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 January 2011

                    De gasklep sluit niet 100% af, dwz dat ik er een flinterdun laagje tussen zag toen ik ‘m tegen het licht hield. In hoeverre moet deze goed afsluiten? Als de klep dicht zit komt de hendel waar het stangetje aan vast zit tegen het stelschroefje aan. Geen idee hoe ik deze kan verstellen aangezien er een dopje aan de ene kant zit. Kan ik die er op een of andere manier uithalen om bij het schroefje te komen? Of is het slimmer om voor een ander gasklephuis te kijken?

                    Ik had er 2 op Marktplaats staan waar ik op geboden had, maar die heb ik net vanavond er van afgehaald omdat ik dit waarschijnlijk toch niet nodig dacht te hebben… De standmelder aan de andere kant van de spindel van de gasklep, kan die misschien een verkeerde waarde uitsturen?

                    #17891446
                    wim-v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 August 2005

                      hij moet geheel vlak liggen, iets ruimte aan de zijden mag ie wel hebben, maar moet zoveel mogenlijk afsluiten…

                      willem

                      #17891447
                      crafter
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 January 2011

                        Ik ga morgen het stelschroefje eens van dichtbij bekijken in de hoop dat ik die wat terug kan schroeven. Volgens mij staat de kabel niet te strak, maar ook die zal ik controleren.

                        Ik kijk stiekem ook nog wel naar een ander gasklephuis, is misschien wel de oplossing…

                        Thanx weer voor zover!

                        #17891448
                        crafter
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          30 January 2011

                          Het is opgelost!!! Wat bleek het nou allemaal te zijn? Een simpel stelschroefje… Willem, mag ik je enorm bedanken voor het meedenken?!! Zonder jouw advies en ervaring had k hier nooit achter gekomen ben ik bang. Tenzij ik misschien een ander gasklephuis compleet over had gezet, maar dat had dan stom toeval geweest als die meteen goed zou staan.

                          Ik heb ‘m zo ver mogelijk terug gedraaid dat hij net niet los staat. Eenmaal gestart bleef hij op 1000 toeren, mar direct veel stabieler. Eenmaal een beetje op temperatuur zakte hij mooi naar iets boven de 700 toeren en het lampje bleef uit. Hij heeft sinds de revisie niet echt onder de 1000 toeren gelopen, daarvoor is het me niet echt opgevallen eigenlijk. Ik blijf het vreemd vinden dat dit nu ineens opspeelt, ik heb de hele inlaat in tact gehouden, laat staan wat aan veranderd.

                          Anyways, tipje voor de volgende die met zoiets komt te zitten. Ik ben echt goed geholpen met een forum als deze, doordat het zo’n groot forum is (en er een berg Opels rondrijden) is de kans veel groter dat je mensen met veel kennis treft! Nogmaals, Willem en iedereen bedankt voor het meedenken! Ik hoop er nu nog een tijd plezier van te hebben…

                          #17891449
                          wim-v6
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            12 August 2005

                            Dan heeft de klep nooit goed gestaan, maar na de repararie is alles van de kop weer lekker fris, en lekker open, en daar rageert een motor wel anders op..

                            Waarschijnlijk zijn er eerder problemen geweest met de auto bij een eerdere eigenaar met betrekking tot afslaan, ik denk dat hierdoor de klep is opengezet door de garage of gene die eraan gesleuteld heeft…

                            Willem

                            #17891443
                            crafter
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              30 January 2011

                              Ik heb niet zoveel goeds over voor de vorige eigenaar, een handelaar waarvan ik dacht dat hij een serieuze auto verkocht van zichzelf. Ik ben zelfs bij hem thuis geweest, auto stond op naam van zijn vriendin. Je kan me nog meer vertellen, die kwam zo uit de handel of hij had ‘m ingeruild op een andere auto en wist niet goed wat hij er mee moest…

                              Eenmaal de defecte koppakking geconstateerd te hebben bleek dat 2 van de 4 cilinders minder compressie hadden en de vriend die geholpen heeft hoorde meteen dat de motor niet echt klonk zoals het zou moeten. Ik heb het niet in de gaten gehad met kopen, ik dacht dat een auto van die leeftijd nou eenmaal niet als een nieuwe auto zou lopen. Wist ik veel dat zo’n 8 klepper normaal gesproken heel rustig loopt van zichzelf… Dit alles was een goeie leerschool voor een volgende auto.

                            13 berichten aan het bekijken - 26 tot 38 (van in totaal 38)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.