Stom KeukenGeiser vraagje….

Forumindex Forums Overige Slap Geouwehoer Stom KeukenGeiser vraagje….

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 40)
  • Auteur
    Berichten
  • #17216139
    kaneelschep
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 November 2004

      Hallo daar!

      Beetje lompe plek om het te vragen.. Vind ik zelf ook maar ik ken niemand met kennis van geisers enzo.
      En je weet maar nooit of iemand er hier misschien verstand van heeft.. :D

      Mijn bosch keukengeisertje voor warm water bij de gootsteen en douche heeft het moeilijk met dit weer.. ding hangt ook buiten in mn tochtige bijkeukentje van glas. Waterstuk onderin was beetje krom getrokken en lekte als een malle.. Kheb het rechtgebogen en nu lekt ie heel mooi niet meer.
      Net weer opgehangen en tijdje door laten stromen en hij deed het weer goed! jeeee…
      Tot ie opeens begon te sissen tot ie begon te bonken en te klapperen. Waarop ik heeeeeel snel de gaskraan maar dicht heb gedraaid.. Nu durf ik het niet nog een keer te proberen.. Ik haat gas… :( :argue

      Iemand een ideetje?????
      Anders wordt het maar niet meer douchen :D

      Bedankt!!!!!!

      #17589007
      Ghanz
      Deelnemer
        Lid sinds:
        31 July 2005

        als ik dat zo lees….
        tijd voor nieuw watergedeelte.
        hij blijft nu zeker doorbranden zonder dat er vraag naar warm water is.

        #17589008
        kadettcoupe1976
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 January 2005

          wat bedoel je met een krom getrokken waterstuk?
          plaats anders even een foto.

          #17589009
          kaneelschep
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 November 2004

            Dat doorbranden zonder watervraag. Hoe herken ik dat? Is dat waarom ie gaat bonken en sissen?
            Ik dacht daardoor dat er misschien lucht in de leiding zat.. Ik heb wel alles flink door laten lopen voordat ik het gas aanstak.



            Op de laatste foto zie je onderin het koperen watergedeelte.
            Deze zit in elkaar met de 3 zilveren bouten met kruiskop.
            1 zo’n oog waar die bout doorheen gaat was een beetje verbogen zodat er water tussen het geheel door kwam. Dit heb ik weer rechtgebogen en nu lekt ie niet meer.
            Ik heb de kraan zo stuk of 5 keer een minuutje aangehad. Pas toen ik de schuif op warmste stand zette met de kraan zo halve minuut open. Gebeurde dit bij het uitzetten.

            Is er nog iets wat ik zelf kan doen nog?? Zou ik het nog een keer kunnen proberen zonder dat het ontploft??? Misschien wat minder warm?

            #17589010
            Ghanz
            Deelnemer
              Lid sinds:
              31 July 2005

              kan wezen dat je watergedeelte toch beschadigd is.

              en dat deze nu dus aan het gasblok doorgeeft dat er warmtevraag is.
              (wat er dus in werkelijkheid niet is)

              dan kan het zijn dat de geiser gaat branden en dan komt het water wel aan de kook.

              betrefende lucht in de leidingen, het zou kunnen, maar je gaf aan deze voor dat je de geiser ontstak al een poosje te hebben laten lopen, dus daarom sluit ik dat uit.

              gewoon aansteken dat ding, en dan ff als volgt misschien;
              onsteken, brand de geiser dan vollop? of enkel op de waakvlam?

              brand hij wel vollop dan tijd voor een vervanger of eerst een monteur :D

              #17589011
              city77
                Lid sinds:
                4 July 2004

                je hebt lucht in de leidingen gehad, doordat het kleine beetje water wat er nog in zit gaat koken gaat ie klapperen, als dit bij de ketel gebeurt op mijn werk dan is ie overleden haha, wat er bij jou aan de hand kan zijn durf ik niet te zeggen, kan zijn dat de gasklep beschadigd is of je afnamen ventiel.

                #17589012
                svdk20
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  24 August 2009

                  wat voor een kleur vlam heb je ? blauw of geel?
                  bosch geiser zijn gewoon goed beveiligd alleen als je alle 5 de gas beveiligingen verwijder heb je ontploffings gevaar.
                  kan zijn dat het de kou was en dat alles ging uitzetten juist door het goede doorspoelen.

                  laat me even weten wat de kleur van de vlam is of maak anders een filmpje met je telefoon zodat we nog iets beter beeld hebben.

                  #17589013
                  caponetyuh
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    22 May 2009

                    de bouten kunnen kapot gaan door de vorst dat is een soort beveiling als het vriest springen de boutjes meestal kapot die meestal 3 boutjes het beste vervangen:)

                    #17589014
                    kaneelschep
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 November 2004

                      Van de boutjes was er 1 alleen beetje krom. heb ik vervangen.

                      Toen ik hem voor het eerst weer aanstak gister viel het me op dat niet alleen het waakvlammetje brande, maar ook de rest vd geiser een beetje.

                      :D Ok maar even voor de zekerheid… Stel ik steek hem nu weer aan, kan er niks gebeuren? Geen ontploffingen, etc???

                      Vlammen waren gewoon mooi blauw.

                      #17589015
                      kaneelschep
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 November 2004

                        Want dan probeer ik even te kijken of alleen op de waakvlam aan is of dat ie meteen harder gaat branden.
                        ik heb nog even internet doorgespit en ik lees dat ik ook even de kranen op de geiser zelf open had moeten zetten om te ontluchten. had ik niet gedaan.. Die dingen had ik vorige keer toen ik hem ooit ophing ook niet geopend. Helemaal vergeten omdat ik ze natuurlijk nooit gebruik.
                        Zijn nu ook doorgespoeld.

                        #17589016
                        The_Undertaker
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          24 April 2006

                          Heb je een huurhuis of een koopwoning? In het geval van een huurwoning hoort je huisbaas of woningbouwvereniging dit op te lossen, dus ik hoop dat je huurt :P

                          #17589017
                          manta19sr
                            Lid sinds:
                            24 July 2007

                            en werkt het nu wel goed?

                            #17589018
                            kaneelschep
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              30 November 2004

                              Heb hem net aangedaan. Op het moment dat je de waakvlam aan hebt en de knop los laat dan gaat ipv alleen de waakvlam ook de geiser beetje branden. Niet echt hard overigens…
                              Maar ik kan me niet herinneren of dat normaal was of niet… Lijkt me niet.. nah goed.

                              Nah.. Ik ga met smart op een antwoord van jullie, mijn gas techneuten, :D wachten.

                              Nogmaals bedankt voor de antwoorden trouwens op dit overduidelijk beun projectje.. :P

                              #17589019
                              kaneelschep
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                30 November 2004

                                Ik huur wel, maar geisers vallen niet onder hun ding. Moet ik zelf regelen.. staat ook erg groot in mn huurovereenkomst… En ik heb het ook nog eens nagevraagd om het zeker te weten.

                                Toen ik hier inkwam was er niet eens een geiser.. Dus geen heet water in het huis. Toen heeft de man die de klussen opknapt voor mn woningbouw uit liefdadigheid een ouwe gare fasto geiser opgehangen. Die ik onlangs met de oude geiser van mn oma verwisseld heb om wat meer waterdruk te krijgen…

                                #17589020
                                kaneelschep
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  30 November 2004

                                  daarbij… ik huur de hele onderkant van een hoekhuis inclusief water met tuin voor, zij en achter voor net iets meer als 200 euro per maand. Nog nieuwe badkamer gekregen ook terwijl het gesloopt moet worden begin 2011…
                                  Dus ik heb niet veel te klagen/zeggen..

                                  #17589021
                                  svdk20
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    24 August 2009

                                    hey kaneelschep,

                                    als je hoofdbrander ook begint te branden na het ontsteken van je waakvlam is je water gedeelte kapot waardoor je gas toevoer open blijft staan. wat je zou kunnen proberen is het watergedeelte eronder uit halen en voorzichtig alle rubbers die je tegen komt in smeren met wat vasaline. zoals ik jou verhaal hoor is je gashuis nog goed dit ivm je een waakvlam krijgt.
                                    een nieuw onderblok (water gedeelte) voor jou type geiser moet je rekenen op een 120 euro maar wat je ook kan doen is ff de lokale loodgieter bellen wellicht dat die nog een 2e hands heb liggen of binnen kort moet vervangen is de periode ervoor namelijk deze maand zelf ook al een stuk of 12 van die dingen gehad.

                                    succes

                                    #17589022
                                    Ghanz
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      31 July 2005

                                      origineel gepost door Ghanz
                                      als ik dat zo lees….
                                      tijd voor nieuw watergedeelte.
                                      hij blijft nu zeker doorbranden zonder dat er vraag naar warm water is.

                                      ja dus …

                                      membraam defect?

                                      #17589023
                                      corsa2.016v
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        22 August 2006

                                        wat svdk20 en Ghanz zeggen klopt helemaal:thumbup
                                        meer kan het ook niet zijn in zo’n simpel iets als een geiser

                                        #17589024
                                        Bart Hoedemaker
                                          Lid sinds:
                                          12 February 2007

                                          Misschien ff deze lui een telefoontje doen?

                                          http://www.youtube.com/watch?v=m1z1s5dj46U

                                          :jerry

                                          #17589025
                                          kaneelschep
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            30 November 2004

                                            :D lekkere mannen van picobello!!
                                            Heb je daar dan zelf aan lopen hannussen? :D

                                            Als je het watergedeelte opent zit er een groot rond bol rubber in. Is dat het membraam? Dit is helemaal heel en niet uitgedroogd/porreus of wat dan ook. Dat insmeren met vaseline. Zou dat nog iets helpen?
                                            Bovenop het watergedeelte zit een soort sproeier met een pennetje erin wat je in kan drukken. Die lijkt me vanzelf weer naar boven te horen komen. Doet dit echter niet. Er zit een veertje omheen wat ik op de grond vond toen ik het in elkaar zette. Die kan ik er wel omheen doen maar dat lijkt me geen bal doen..
                                            Zou ik dat veertje verkeerd teruggezet kunnen hebben?

                                            Ik wil er geen geld in stoppen.. Het ding was gratis.
                                            En op marktplaats heb je tot de 100 euro al meerdere soorten badgeisers.
                                            En die douchen een stuk lekkerder! :) Je ziet ze zelfs te koop met installatie. Nu weet je natuurlijk nooit of die knakker het wel kan of niet… Maar hij hoeft het nog maar een jaar te doen.. Dan wordt het huis afgebroken.

                                            #17589026
                                            kaneelschep
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              30 November 2004

                                              ok.. eigenlijk irriteerd het me stink hard dat ik dat ding niet zou kunnen maken :D
                                              Er is tot nu toe nog weinig wat ik dan wel icm met mn pa niet heb kunnen maken…

                                              Dus ben het stinkding weer van de muur en uit elkaar aan het halen. :P Dat is onderhand toch een klusje van een minuut..
                                              ff fotoos maken.
                                              ik denk echt dat ik iets verkeerd heb gedaan met dat veertje.

                                              #17589027
                                              svdk20
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                24 August 2009

                                                hahaha
                                                het veertje kan er mee te maken hebben als die van je waterstift is van de geiser.
                                                ben erg benieuwd naar de foto’s
                                                je bent in ieder geval fanatiek hahahaha:kewlpics

                                                #17589028
                                                kaneelschep
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  30 November 2004

                                                  Dit is alles wat er in het ding zit.

                                                  Dit plastic schijfje op een stiftje gaat door het bovenste stuk heen en het stiftje steekt daar dan aan de bovenkant uit en gaat in het gas gedeelte vd geiser.


                                                  Aangezien ik toen een veertje op de grond vond wat daar precies inpast heb ik dat er maar in gestopt. :D

                                                  Moet dat veertje misschien helemaal op de stift van het gas huis geschoven worden?

                                                  of moet het daar tegenaan komen te duwen en dus gewoon in het waterhuis op dat stiftje wat door het waterhuis naar boven komt?
                                                  Het laatste was wat ik gedaan had…
                                                  Komt me nu eigenlijk een stuk logischer voor om dat veertje over het gashuis stiftje te schuiven… :hmmz

                                                  MAar goed.. ik sta weer helemaal open voor suggesties! :D

                                                  #17589029
                                                  RonaldH
                                                    Lid sinds:
                                                    30 June 2004

                                                    effe wat anders,is dat ding ooit wel eens getest of afgesteld??

                                                    je zal de eerste niet zijn die de pijp uitgaat door koolmonoxide vergiftiging

                                                    #17589030
                                                    kaneelschep
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      30 November 2004

                                                      Dat ding was altijd prima onderhouden en heeft nog nooit problemen gegeven toen ie nog bij mn oma hing.
                                                      Oma is er helaas niet meer.
                                                      Bij mij hing ie nog maar paar maanden en heeft het ook vanaf montage tot bevriezen altijd prima zonder 1 probleem gedaan.
                                                      Afstellen en testen is dus gelukkig niet nodig. ;)

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 40)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.