Forumindex › Forums › Modellen › Astra › software astra g 2.0 dth in een dtl?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 maart 2011 om 12:47 #17234057
heb wel eens gehoord dat het verschil tussen een dtl en een dth puur softwarematig is.
weet iemand of dit zo is?
en is er iemand die dit kan?greetz
12 maart 2011 om 13:15 #17833789volgens mij is het hele koel systeem ook anders …
12 maart 2011 om 13:58 #17833790zijn toch hele andere motoren, volgens mij heeft een DTH ook een intercooler en een DTL niet, ook is de turbo anders, en nog wel wat dingen.
Ik zou in iedere geval niet andere software er op gooien
12 maart 2011 om 19:19 #17833791Time for willem to step in…
Ik heb inderdaad een 2.0 DTI blok. (DI op de achterklep)12 maart 2011 om 19:22 #17833792DTL en DTH hebben een andere turbo, en inspuitsysteem.
gaat dus niet werken.
Willem
12 maart 2011 om 19:24 #17833793ik vond het ook al raar om te horen.
dan misschien maar een tuningbox of iets dergelijks opzoeken.
greetz12 maart 2011 om 19:26 #17833794[rquote=1889661&tid=144373&author=Astra_DLS]Time for willem to step in…
Ik heb inderdaad een 2.0 DTI blok. (DI op de achterklep)[/rquote]DI op de achterklep is toch DTL? oftewel 82PK ?
12 maart 2011 om 19:29 #17833795Klopt
12 maart 2011 om 19:29 #17833796[rquote=1889661&tid=144373&author=Astra_DLS]Time for willem to step in…
Ik heb inderdaad een 2.0 DTI blok. (DI op de achterklep)[/rquote]Nope jij hebt een DTL,
De DTi is een DTH
12 maart 2011 om 19:42 #17833797Op een DTh zit een varialble turbo en een ander inlaat kanaal.
de DI kan je wel chippen naar 105pk , had ik ook gedaan met mijn G DI.
dat reed gelijk een stuk vlotter!12 maart 2011 om 20:23 #17833798niet op alle DTH’s zit een variabele turbo, pas vanaf 2002 / 2003.
Willem
12 maart 2011 om 20:28 #17833799aha ook weer wat bij geleerd
13 maart 2011 om 11:25 #17833800Ik heb idd 2.0 DI dus blijkbaar een DTL. 82 pk is trouwens nog redelijk weg te krijgen hoor. Valt me altijd nog wel mee.
13 maart 2011 om 11:50 #17833801Verschil tussen DTL en DTH is inderdaad andere turbo en DTL geen intercooler en DTH wel intercooler.
Bij een DTL loopt de turbo links over het blok geen. Bij een DTH loopt de turbo rechtsom het blok ivm intercooler
slangen enzo.Heb mijn 2.0 16V DI (x20DTL) standaard 82PK met 185NM gechipped naar 110PK met 240NM. Rijd heerlijk en zuinig met de zelfde rijstijl. Heb afgelopen week 500KM snelweg gereden en haalde mijn DTL 1 op 20 KM met sportief rijden. Wel met cruisecontrol zo veel als mogelijk aan. :D
13 maart 2011 om 12:43 #17833802@Dolby waar heb je laten chippen en wat kost zo iets? Is dus wellicht interessant.. Ook al zit ik @ 290 dkm
13 maart 2011 om 19:21 #17833803@ astraDLS
ik heb mijn G destijds bij matshijs technies laten chippen.(staat hier ook op de site)
dat koste 295 euro, ik weet niet of dit bedrag nog zo is nu , dat was in 2006.de mijne had toen 270.000km en ik heb nergens geen last van gehad.
hij was daarvoor niet traag , maar hij trok net even wat feller op en ging langer door
topsnelheid 205km/h.13 maart 2011 om 19:59 #17833804Ik heb mijn astra laten chippen bij Tunewart.de is in duitsland. Ik heb maar €200 moeten betalen.
was een bieding. Heb dit ook gedaan toen had mijn klok al 220.000KM gelopen.Voordat ze gingen chippen controleerde ze eerste de staat van de auto en op de rollerbank.
Daaruit bleek dat de astra inorde was en hebben ze de astra gechipped. Heb er inmiddels nu ruim
2 jaar geleden laten chippen en heb nu bijna 280.000KM op te teller zonder enige problemen.Als ik hierna weer een diesel moet kopen. Is het eerste wat ik doe meteen chippen. Dat is namelijk de beste update wat ik aan mijn astra heb uitgevoerd. En bij het zelfde rij gedrag nog zuiniger ook. :D
14 april 2014 om 20:53 #17833807Dus ik kan niet van een 2.0dtl 82pk niet een 2.0dth 100pk maken??
Ik heb namelijk 1 gekocht om te slopen een dth 100pk.(mijne is dtl 82pk)
Ik dacht dat dit enkel de turbo, intercooler en stuurdoos was?? :wtfMvg
15 april 2014 om 09:05 #17833808Als je de turbo, intercooler gedeelte compleet met de ECU zou over zetten denk ik dat je wel ver moet kunnen komen. Maar nogmaals ik heb daar niet voldoende verstand van.
Dan zou je hier op het forum moeten vragen die er meer van weten. Maar een 2.0 16V (X20DTL & Y20DTH) zou qua blok het zelfde moeten zijn inderdaad.15 april 2014 om 16:52 #17833805Hoe bedoel??
Pomp zou blijkbaar hetzelfde zijn tussen de dtl en dth motoren.
Maar moet er ook de transponder met chip ook worden overgeprogrammeerd??
Ik beschik over een opcom maar ik weet niet als dit mogelijk is hiermee??
Mvg16 april 2014 om 07:23 #17833809Het zou moeten kunnen. Maar wat je er allemaal voor moet doen kan ik je helaas niet zeggen. Ik heb mijn astra alleen maar laten chippen.
Je zou inderdaad de ECU met daarbij de transponder chip moeten overzetten. Maar de transponder lijkt me makkelijk je hoeft alleen maar de kleien zwarte transponder wat in de sleutel zit over te zetten naar jouw oude sleutel. Dan zou jouw sleutel het moeten doen op de nieuwe
ECU van de DTH blok.16 april 2014 om 13:47 #17833810dtl laagedruk dth hoogedruk
17 april 2014 om 10:12 #17833811En natuurlijk de turbo overzetten. ;)
20 april 2014 om 18:45 #17833812Andere vraag, in hoeverre is een dth te chippen? En heeft dat nog nut 290000 op de teller?
20 april 2014 om 21:03 #17833806ik heb mijn Astra 2.0 16V DI laten chippen met 181.000KM op de teller. En heb hem afgelopen week verkocht met ruim 310.XXXKM op de teller zonder enige probleem.
De Astra heeft altijd perfect gereden. :thumb -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.