Snelheids impuls gever / Wegstreckenfrequenzgeber

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Snelheids impuls gever / Wegstreckenfrequenzgeber

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #18354624

    Ghanz
    Participant
    • Topics 90
    • Reacties 6802
    • Offline
    • Lid sinds:
      31 July 2005

    de snelheids impuls gever voor ombouw van een 4 gang automaat uit senator A in ander voertuig:

    volgens diverse bronnen zijn we bij deze ombouw een 6 impuls gever nodig.
    bij de senator A kan deze puls gever in sommige gevallen al in het dashboard zitten.
    sommige senator A 1.5  ( tussenmodel) en de meeste senators A2 hadden deze aansluiting “G”
    al achterop de klokkenset, thv de km teller.

    nu is er naar mijn idee veel ontwetendheid over deze sensor.
    kom wat vaak vragen tegen over dit onderwerp, vandaar dat ik me er eens in verdiept heb.
    met de volgende conclussie:

    veelal wordt genoemd dat een 6 puls gever nodig is, maar de senator werkt op meerdere opties.
    ik heb ook al gelezen dat een 8 puls gever ook werkt.
    maar hier wil ik me beperken tot feiten welke ik zelf gevonden heb op het net.

    de senator a de rekord e en de monza, waren destijds uitgerust met een 6 puls gever.
    maar na wat speur en lees werk, trek ik de conclussie dat een 7 puls gever ook gebruikt is bij de senator a monza en rekord e

    hieronder beperk ik mij uit het ruime aanbod, even tot de senator A, en vanzelf dan ook tot de monza.

    AA     90 148 828
    6 puls   met km teller kabel aansluiting
    toegepast op:
    Ascona C, Calibra, Corsa A, Kadett D/E, Rekord E, Vectra A

    AH 90 149 083
    6 puls Zonder km teller kabel aansluiting
    toegepast op:
    Kadett E, Monza, Senator A

    AB 90 148 829
    7 puls gever met km teller kabel aansluiting
    toegepast op:
    Monza, Rekord E, Senator A

    AJ 90 149 084
    7 puls gever zonder km teller kabel aansluiting
    toegepast op:
    Kadett E, Monza, Senator A

    wil je de rest ook weten,  neem dan een kijkje op onderstaande site:
    https://www.opel-infos.de/bc-mid/bc_bosch.html

     

    #18354645

    kywieman
    Participant
    • Topics 62
    • Reacties 503
    • Offline
    • Lid sinds:
      20 February 2009

    Er staat mij iets van bij dat de 7 pulsgever enkel bij een 3.15 diff werd gebruikt. Kan echter geen reden bedenken waarom dit zou moeten zijn.

    De g aansluiting op een A2 dashboard werd enkel vanaf ’84 geleverd.

    Bij de eerste A2’s werd dit gedaan doodmiddel van een puls en massa aansluiting op het dashboard.

    Bij mijn weten werkt alles van Senator/Monza op een 6 puls: 4 traps, boordcomputer, crousecontrole, LCD dashboard.

    Omega A/Senator B werkt op 8 pulsen. 4traps, injectiesysteem (enkel de motronic varianten), Boordcomputer, crousecontrole, stuurbekrachtiging. LCD dashboard.

    Motronic op een Corsa A en Kadett E werkt op een 6 pulsgever die ook een km kabel aansluiting heeft.

     

    Side note: heb ooit eens in mij SenatorA met LCD dashboard een 8 pulsgever van een Senator B gemonteerd. Het dashboard gaf 240 KM/uur aan, echter werd ik ingehaald door vrachtwagens. 6 & 8 pulsgevers uitwisselen raad ik dus af.

    #18354648

    Ghanz
    Participant
    • Topics 90
    • Reacties 6802
    • Offline
    • Lid sinds:
      31 July 2005

    Er staat mij iets van bij dat de 7 pulsgever enkel bij een 3.15 diff werd gebruikt.

    Motronic op een Corsa A en Kadett E werkt op een 6 pulsgever die ook een km kabel aansluiting heeft.

    zie de bijgevoede link.
    onderste tabel, daar zul je dus zien dat kadett e ook een heeft met 2 pulsen  en km teller aansluiting.
    dus men kan nog de verkeerde hebben liggen.

    ik hoop met deze tabel duidelijkheid te geven in welke sensor je nodig bent. incl. nummers. pulsen en toepassing

    #18354649

    Ghanz
    Participant
    • Topics 90
    • Reacties 6802
    • Offline
    • Lid sinds:
      31 July 2005

    AA 90 148 828       imp.6      Ascona C, Calibra, Corsa A, Kadett D/E, Rekord E, Vectra A
    AB 90 148 829       imp.7      Monza, Rekord E, Senator A
    AC 90 149 078       imp.8      Ascona C
    AD 90 149 079       imp.10    Kadett D/E
    AE 90 149 080       imp.13     Ascona C
    AF 90 149 081        imp 15.     Ascona C
    AF 90 009 089       imp.15     Ascona C
    AG 90 149 082        imp.16     Kadett D/E
    AY 90 320 053        imp.2      Kadett E  Astra F Vectra A

    dit zijn alle impulsgevers met zowel een km-teller aansluiting. als bedraad.
    ( bron: opel-infos.de)

    #18354650

    Ghanz
    Participant
    • Topics 90
    • Reacties 6802
    • Offline
    • Lid sinds:
      31 July 2005
    #18354769

    GSE
    Participant
    • Topics 7
    • Reacties 2344
    • Offline
    • Lid sinds:
      5 August 2006

    Ik heb 2 sensors op elkaar moeten draaien:

    Monza digi tacho is 6 impuls en motronic is 8 impuls,nu werkt alles na behoren maar met een 8 impuls sensor liep de de motor wel goed maar ik was heel erg snel heheh

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.