Show hier je import Monza A1 / A2!!

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Show hier je import Monza A1 / A2!!

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 212)
  • Auteur
    Berichten
  • #17486813
    astrawez
    Deelnemer
    • Topics 23
    • Reacties 1151
    Lid sinds:
    30 March 2009

    Dit is inderdaad een A2.. Misschien dat je hier een apart topic voor aan kan maken?? Daar wil ik je dan wel mee helpen (met mijn vele foto’s)…

    Gr Wesley

    #17486814
    Anoniem
    • Topics 58
    • Reacties 3013
    Lid sinds:
    1 January 1970

    origineel gepost door astrawez
    Dit is inderdaad een A2.. Misschien dat je hier een apart topic voor aan kan maken?? Daar wil ik je dan wel mee helpen (met mijn vele foto’s)…Gr Wesley

    Nee.joh, gewoon de topic titels aanpassen door bijv:

    ‘Show hier je Import Monza A1 en A2’

    en die andere

    ‘Show hier je Monza A1 en A2 [nl]’

    het zijn maar voorbeelden, dus….
    kijk maar wat jij ervan maken wil, het zijn jou topics
    met boordevol mooie Monza’s :thumbup

    #17486815
    astrawez
    Deelnemer
    • Topics 23
    • Reacties 1151
    Lid sinds:
    30 March 2009

    Op verzoek van Ron (goed idee) heb ik ff de titels aangepast! :thumbup Vanaf nu kan iedereen zijn/haar Monza A1 én A2 (mits import) híer showen!! Ik zal vandeweek als ik wat meer tijd heb ff wat import A2’tjes vanuit mn pc hier uploaden…

    Gr Wesley

    #17486816
    Anoniem
    • Topics 58
    • Reacties 3013
    Lid sinds:
    1 January 1970

    We gaan verder met de ingevoerde Monster onder de Monza’s :o:thumbup

    aangezien deze op MP staat, is de kans groot dat deze Monza uit onze zicht verdwijnt.
    Vooral uit mijn zicht, staat bijna bij mij om de hoek.:P

    Deze Monza krijgt een plekje in deze topic :thumbup
    ========================================
    OPEL MONZA-A

    Brandstof Benzine

    Cilinderinhoud 5303 cm3

    Vervaldatum APK 19-11-2009

    Datum eerste toelating 09-02-1984

    Datum eerste afgifte Nederland 23-10-2008

    btw. verder staat hij hier ook nog te bezichtigen:D
    http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=103730

    #17486817
    Anoniem
    • Topics 58
    • Reacties 3013
    Lid sinds:
    1 January 1970

    MP is The Place To Be :D

    hier dan de volgende, in de aanbieding op MP.
    ================================

    OPEL MONZA 3.0 E

    Brandstof Benzine

    Vervaldatum APK 29-04-2010

    Datum eerste toelating 13-08-1981
    Datum aanvang laatste tenaamstelling 21-09-2004
    Datum eerste afgifte Nederland 08-09-1995

    ps: foto is inmiddels al ruim 4 jaren oud en al
    bijna 12 jaar in Nederland. :thumbup

    #17486818
    astrawez
    Deelnemer
    • Topics 23
    • Reacties 1151
    Lid sinds:
    30 March 2009

    Ik heb er hier vast 1: Gezien het kenteken lijkt het wel een import A1??

    Kenteken: NP-32-ZL
    Voertuigsoort personenauto
    Merk OPEL
    Handelsbenaming MONZA 3.OE AUTOMATIC
    Brandstof Benzine
    Vervaldatum APK 22-08-2009


    Datum eerste toelating 30-06-1982
    Datum aanvang laatste tenaamstelling 06-06-2009
    Datum eerste afgifte Nederland 18-09-1985



    Meer volgen nog hoor… :angel

    Gr Wesley

    #17486819
    Anoniem
    • Topics 58
    • Reacties 3013
    Lid sinds:
    1 January 1970

    Die witte heeft in deze staat een behoorlijk lange tijd op MP gestaan.:thumbdown

    Nadat ie een wasbeurtje heeft gekregen, en MP er een fotootje bij kreeg , raakte deze Monza bij MP uit beeld….:hmmz:thumbup

    #17486820
    astrawez
    Deelnemer
    • Topics 23
    • Reacties 1151
    Lid sinds:
    30 March 2009

    Hier heb ik er nog een paar:

    Deze bestaat helaas niet meer:

    Deze gelukkig nog wel:

    Kenteken: LH-DF-29
    Voertuigsoort personenauto
    Merk OPEL
    Handelsbenaming MONZA 3.0 E
    Brandstof Benzine
    Vervaldatum APK 21-06-2009


    Datum eerste toelating 29-11-1984
    Datum aanvang laatste tenaamstelling 21-05-2004
    Datum eerste afgifte Nederland 12-09-1996



    Ook deze tuft nog lekker rond:

    Kenteken: GH-XS-42
    Voertuigsoort personenauto
    Merk OPEL
    Handelsbenaming MONZA 2.5 E
    Brandstof Benzine
    Vervaldatum APK 19-07-2009


    Datum eerste toelating 12-01-1984
    Datum aanvang laatste tenaamstelling 18-01-2006
    Datum eerste afgifte Nederland 05-04-1993



    Onderstaande rijdt gelukkig ook nog rond:

    Kenteken: PG-RF-47
    Voertuigsoort personenauto
    Merk OPEL
    Handelsbenaming MONZA GSE
    Brandstof Benzine
    Vervaldatum APK 26-05-2010


    Datum eerste toelating 02-01-1984
    Datum aanvang laatste tenaamstelling 30-05-2009
    Datum eerste afgifte Nederland 19-07-1996



    Onderstaande Monza daar is een 4.0 Lotus-Omega blok ingelegd (zo te zien niet op kenteken), verder is de APK al een tijdje verlopen… :swear

    Kenteken: ND-ZJ-06
    Voertuigsoort personenauto
    Merk OPEL
    Handelsbenaming MONZA 3.0 E AUTOMATIC
    Brandstof Benzine
    Vervaldatum APK 29-01-2009 :thumbdown


    Datum eerste toelating 14-05-1982
    Datum aanvang laatste tenaamstelling 23-12-2008
    Datum eerste afgifte Nederland 02-11-1995



    Dit waren tot nu toen mijn import A2’s…

    Gr Wesley

    #17486821
    Anoniem
    • Topics 58
    • Reacties 3013
    Lid sinds:
    1 January 1970

    D’r zitten er weer een paar verdomd mooie bij, Wesley, klasse :o

    Brrrr,….die velgen, wat staan die er mooi onder. :thumbup:thumbup:thumbup

    #17486822
    Anoniem
    • Topics 58
    • Reacties 3013
    Lid sinds:
    1 January 1970

    Onderstaande Monza daar is een 4.0 Lotus-Omega blok ingelegd (zo te zien niet op kenteken), verder is de APK al een tijdje verlopen…

    Misschien problemen met keuren, ander blok dan op papier,
    zal dan wel naar het RDW moeten voor de keuring.
    Hij is er vorig jaar nog geweest, maar dan alleen maar voor
    de inschrijving, nummertjes en brief controle.

    Misschien is het volgende wel een speculatie:
    Denk zelf dat deze wagen in Duitsland op een 07 kenteken
    heeft gereden, en met zo’n kenteken kun je rommelen
    met een auto zoals jij het wilt.
    Als je dan als Nederlander zo’n wagen koopt,
    dan kun je wel eens voor verrassingen komen te staan,
    omdat er dan veel van die veranderingen niet beschreven is op de brief :hmmz

    #17486823
    astrawez
    Deelnemer
    • Topics 23
    • Reacties 1151
    Lid sinds:
    30 March 2009

    Ook nog twee import Monza’s gevonden op mijn pc..


    Kenteken: LZ-GH-74
    Voertuigsoort personenauto
    Merk OPEL
    Handelsbenaming MONZA 2.5E
    Brandstof Benzine
    Vervaldatum APK 23-04-2010


    Datum eerste toelating 01-03-1984
    Datum aanvang laatste tenaamstelling 30-06-2007
    Datum eerste afgifte Nederland 14-09-1995



    Nog een:

    Kenteken: 07-ZK-RR
    Voertuigsoort personenauto
    Merk OPEL
    Handelsbenaming MONZA 3.0 E AUTOMATIC
    Brandstof LPG (Liquified Petrol Gas)
    Vervaldatum APK 28-02-2010


    Datum eerste toelating 01-03-1983
    Datum aanvang laatste tenaamstelling 12-07-2008
    Datum eerste afgifte Nederland 05-03-2008



    Gr Wesley king:

    #17486824
    postbusmanta
    Deelnemer
    • Topics 87
    • Reacties 1913
    Lid sinds:
    5 July 2004

    nou, de mijne dan ook maar even:

    Overgangsmodel: Buitenkant A1 en binnenkant A2.

    Komt uit Zwitserland:

    #17486825
    astrawez
    Deelnemer
    • Topics 23
    • Reacties 1151
    Lid sinds:
    30 March 2009

    Mooi ding man! :wors

    #17486826
    Anoniem
    • Topics 58
    • Reacties 3013
    Lid sinds:
    1 January 1970

    Ja, bedankt voor deze mooie import Monza :thumbup

    hier dan de aanvulling van de Monza zoals hierboven afgebeeld ;)

    OPEL MONZA 2.5 E AUTOMATIC
    Brandstof Benzine

    APK 19-11-2009

    Datum eerste toelating 01-08-1982
    Datum aanvang laatste tenaamstelling 21-02-2009
    Datum eerste afgifte Nederland 20-11-2008

    ps: hmmm, in dezelfde periode als ik de Monza binnengehaald ? :D

    een import uit Zwitserland is ook interessant,
    de wagens daar zijn qua plaatwerk vaak in een uitmuntende staat. :thumbup

    #17486827
    charlois187
    Deelnemer
    • Topics 21
    • Reacties 413
    Lid sinds:
    24 June 2009

    Zie hier een foto van mijn Opel Monza 2.5 E.
    Deze is geimporteerd uit Duitsland in 2007.
    Sinds ik deze in mijn bezit heb is er al erg veel aan veranderd/verbeterd….zie hieronder.

    Wat heb ik tot nu toe laten doen eigenlijk aan mijn Monza.

    Compleet nieuwe uitlaat gemonteerd.

    Nieuwe draagarmen voor.

    Nieuwe stuurkogels (allemaal)

    Nieuwe fuseekogels

    Nieuwe pitmanarmen (zat een beetje speling op)

    Nieuwe Mattenset

    Nieuwe ankerplaten

    Nieuwe Voorruit (helaas niet met de antenne erin verwerkt)

    Nieuwe raamrubbers

    Nieuwe schijfremmen + blokken

    Nieuwe Remlijdingen

    Nieuwe Benzine tank

    Nieuwe pakkingen bij de motor (kleppendeksel + spruitstuk)

    Nieuwe binnenschermen (links en rechts)

    nieuwe dorpels (links en rechts

    ook zijn de beide deuren afgeslepen en nieuwe stukken ingelast…ook meteen maar met Dinitrol behandeld de hele boel….de roest zal ook niet meer terugkomen nu :P
    Mijn wagen is nu dan ook 110% roestvrij!!!

    Nieuwe bezineleiding….deze is een week geleden gesprongen tijdens het rijden naar mijn werk…..ik liet een hele streep benzine achter me op de A15!! Ik reed 5 op 1 ongeveer!hahahaha.

    zie hieronder een foto van mijn trots…..

    #17486828
    Anoniem
    • Topics 58
    • Reacties 3013
    Lid sinds:
    1 January 1970

    hé, die lijkt een beetje veel op die van mij :P:wub


    [hier die van mij]

    Mooie Monza, je bent er wel druk mee geweest,
    zo te lezen een echte Monza liefhebber.:thumbup

    Deze Monza heeft een behoorlijke ‘injectie’ gekregen,
    met al die nieuwe onderdelen erin, maar afijn, nu weet jij dat de wagen GOED is :thumbup

    Welkom in het Forum en veel rijplezier gewenst met jou bolide ;)

    hier dan de aanvullende gegevens van jou Opel Monza
    =======================================
    kenteken 56-XV-FZ

    Handelsbenaming MONZA-A
    Brandstof Benzine

    Vervaldatum APK 16-11-2009

    Datum eerste toelating 01-10-1982
    Datum aanvang laatste tenaamstelling 09-02-2008
    Datum eerste afgifte Nederland 04-10-2007

    ps: bedankt voor het plaatsen van die mooie pics :kewlpics

    #17486829
    charlois187
    Deelnemer
    • Topics 21
    • Reacties 413
    Lid sinds:
    24 June 2009

    Geen dank Ron,

    Ik ben er ook heeel erg blij mee….volgens mij heb ik een aantal maanden geleden nog een deur gekocht bij jou.(een blauwe deur)
    Kan dat kloppen?
    Ik heb de deur trouwens niet gebruikt want de deuren die erin zaten waren nog zeer bruikbaar…maar je kan nooit te weinig onderdelen hebben zal ik maar zeggen.
    Ikzelf woon in Rotterdam en had 2 en een half uur in de wagen gezeten.

    Ik heb nog vele nieuwe foto’s van mijn wagen, die zal ik tzt ook nog wel plaatsen.

    PS….die van jou ziet er ook nog geweldig uit….mooie kleur trouwens:P:wors

    Groetjes,

    Mario

    #17486830
    Anoniem
    • Topics 58
    • Reacties 3013
    Lid sinds:
    1 January 1970

    Ik ben er ook heeel erg blij mee….volgens mij heb ik een aantal maanden geleden nog een deur gekocht bij jou.(een blauwe deur) Kan dat kloppen?

    Nee hoor, die heb je niet bij mij gekocht, er zijn meerdere Ron’s hier in het Forum met een Monza:o
    Heb die Monza van mij ook onder handen genomen,
    staat in deze topic te lezen: http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=104594

    #17486831
    charlois187
    Deelnemer
    • Topics 21
    • Reacties 413
    Lid sinds:
    24 June 2009

    super zeg….zoals jij je wagen bent nagegaan heb ik dat ook gedaan.
    Tot mijn verbazing was er bij mij ook weinig tot geen roest….ook niet op de onzichtbare plekken.
    Alleen de binnenschermen waren redelijk rot…maar daar zitten nu nieuwe in….dus ook dat probleem verholpen.
    Wat ik ook vergeten ben te vertellen is dat de originele KM Stand pas 72500 is (ik heb hem gekocht bij 63000 km)…De wagen heeft van 1994 tot 2006 stilgestaan in Hamburg (verwarmde garage) dit alles is ook aantoonbaar….dus eigenlijk is het blok net ingereden!!hahaha…..

    toen ik hem kocht ben ik meteen begonnen met het verbeteren van de wagen.
    Ook heeft mijn vaste garage ernaar gekeken (hij was ook meegegaan toen ik deze monza ging bekijken)
    en hij vind de wagen echt in uitmuntende staat.
    Ook in Dronten (M&M) bij de meeting heb ik vele positieve reacties gekregen (toen waren de deuren nog niet eens behandeld en was ook nog niet alle roest weggehaald).

    Eigenlijk rijd ik dagelijks met mijn Monza, aangezien hij van stilstaan ook niet beter word.
    Enne ik heb hem nu anderhalf jaar en hij heeft me nog nooit laten staan.
    kortom ik vind het superwagens!En wil deze zo lang als het kan houden.

    groeten,

    Mario

    #17486832
    astraminator
    Deelnemer
    • Topics 20
    • Reacties 410
    Lid sinds:
    13 August 2004

    Mooi dat er toch nog zoveel echte liefhebbers van de monza zijn.
    @charlois, mooie auto en bijna nieuw. Bij mij staat ook e.e.a. op de planning m.b.t. spuiten en carrosserie. Zodra ik tijd heb wil ik eraan beginnen. Waarschijnlijk komende winter. Komt er tevens een 4 bak automaat in en een c30ne blok.

    Kan ik komende zomer nog lekker genieten en cruisen.

    #17486833
    charlois187
    Deelnemer
    • Topics 21
    • Reacties 413
    Lid sinds:
    24 June 2009

    Beste Ckad..

    Gelukkig maar toch….dan blijven we deze mooie verschijning tenminste op de Nederlandse wegen zien.
    Is dat jou wagen op de foto?
    Errug mooie kleur moet ik zeggen.
    Een 4 bak automaat is inderdaad wel fijner ja…..scheelt een hoop benzine en motorgeluid.
    Zelf heb ik nog de originele 3 bak automaat eronder liggen…welke overigens errug soepeltjes schakeld.

    Ga je zelf de carrosserie aanpakken?, en wat moet eraan gebeuren?

    groeten,

    Mario (charlois187)

    #17486834
    GSE
    Deelnemer
    • Topics 10
    • Reacties 2401
    Lid sinds:
    5 August 2006

    4-gang automaat is een must 3-gang is klote,lekken vaak schakelen lang niet zo mooi als een 4-gang,en de 3de gang is op 1 op1 wat veels te veel toeren maakt voor een 25E/30E.
    Als ik een tijd in mijn A2 heb gereden met 4-gang dan is het echt klote om weer naar een 3-gang te moeten:geen fatsoenlijke kickdown oneindig veel toeren en minder acceleratie,en een gezuip zonder einde.

    Ik heb hier de hele handel liggen bak en toebehoren om in mijn Monza A1 met C30NE met jetronic te leggen (wat maar een lelijk verneukt ding is) maar wat technisch wel in goede staat is en op LPG loopt.
    Als ik 2 dagen de tijd heb dan gaat ie erin.

    Verder heb ik nog een zwarte GSE die in super staat is met bijna alle opties zoals:
    leer-airco-electrisch open dak-bc-elecrische ramen-Ronal 7×15 i400 velgen in kleur van auto-Wiechers veerpootbrug-mattig grill-koplamp wissers-digidaschbord-C30NE 177pk-4gang automaat met winterstand (uit Senator B)-Senator B 24V eindemper-Mattig booskijkers-electrische spiegels-ABS-electrische motorverwarming-CV alles werkt 100% ook de ABS en A/C.

    Die GSE is compleet gespoten en gelast en der komt nog een hoogte verstelbaar stuur in en grotere velgen vind 15 persoonlijk te klein 17 of 18 is mooi.

    #17486835
    Anoniem
    • Topics 58
    • Reacties 3013
    Lid sinds:
    1 January 1970

    Misschien heb je nog een paar foto’s van jou Monza’s die je hier wilt plaatsen, Ben :thumbup:kewlpics

    #17486836
    astraminator
    Deelnemer
    • Topics 20
    • Reacties 410
    Lid sinds:
    13 August 2004

    origineel gepost door charlois187
    Beste Ckad..

    Gelukkig maar toch….dan blijven we deze mooie verschijning tenminste op de Nederlandse wegen zien.
    Is dat jou wagen op de foto?
    Errug mooie kleur moet ik zeggen.
    Een 4 bak automaat is inderdaad wel fijner ja…..scheelt een hoop benzine en motorgeluid.
    Zelf heb ik nog de originele 3 bak automaat eronder liggen…welke overigens errug soepeltjes schakeld.

    Ga je zelf de carrosserie aanpakken?, en wat moet eraan gebeuren?

    groeten,

    Mario (charlois187)

    Op de foto is mijn auto ja. Overigens ook de zwarte monza waar origineel ned. monza topic mee begint. Inmiddels wel e.e.a. gewijzigd.
    De carroserie moet echt strak worden gemaakt (bij zwart zie je elke oneffenheid) . M.b.t. tot laswerkzaamheden valt het wel mee. rechter binnenscherm klein plekje. Maar wellicht komt er nog e.e.a. tevoorschijn als ik eraan begin. Na het spuiten kan ik de auto dan in het mike sanders vet dompelen tegen de roest. (Voor het spuiten is dit een slecht idee i.v.m. de droogcabine waardoor het vet te vloeibaar wordt)

    #17486837
    Anoniem
    • Topics 58
    • Reacties 3013
    Lid sinds:
    1 January 1970

    Ja, zwart in idd een mooie kleur,
    maar dan moet het koetswerk wel superstrak zijn,
    wat op zich met dit plaatwerk niet zo moeilijk is, ahum, voor mij dan. :thumbup:D

    heb meer werk met die nieuwe blikken dozen van nu,
    dan van het plaatwerk van de klassiekers :D

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 212)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.