Ruitenwissers automatisch

Forumindex Forums Modellen Grandland X Ruitenwissers automatisch

• Dit onderwerp bevat 313 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 26 maart 2024om 22:45 door Anoniem.
25 berichten aan het bekijken - 201 tot 225 (van in totaal 314)
  • Auteur
    quandor
    Deelnemer

Zoals ik al eerder zei onderbouw ik meestal mijn beweringen.

Vanaf 2019 tot mei 2022 behoorde de Vignale tot een van de standaardmodellen. Zie hier:

https://www.ford-misker.nl/nieuws/details/1276/nieuwe-ford-kuga-nu-te-bestellen-en-leverbaar-vanaf-medio-maart

Anoniem

@quandor,

[quote] Maar je vergeet er bij te zeggen, dat die Kuga Vignale zéker niet tot de standaarduitvoering behoort! [end quote] Dat is toch niet zo moeilijk te bevatten voor een doorgeleerde man als jij? Ik zal het eenvoudig proberen uit te leggen. Als je bij Volvo kiest voor de Essential (de instapversie) beschik je wel over allerlei veiligheidsvoorzieningen, maar heb je geen leren bekleding, geen Panoramadak, geen bochtverlichting, geen 360 camera enz. Maar neem je een Core, Plus, of Ultimate, zitten al die genoemde extra assescoires er standaard op. Want daar betaal je namelijk al stapsgewijs veel meer voor dan de standaardversies. Voorbeeld? Ik nam toen een Business Pro. Die koste toen € 5K meer, maar had voor pakweg € 7K meer aan extra,s. Jouw Vignale is een extra uitvoering, dus heeft ook wat meer gekost dan de Kuga instapper. Valt het kwartje nu?

quandor
        Deelnemer

Daarom NOGMAALS de vraag, “Waar heb ik beweerd dat de Vignale tot het standaard assortiment behoorde?”. Dat deed ‘ie simpelweg namelijk ook, zoals in bovenstaande link te zien, echter in Nederland van 2019 tot en met mei 2002, in de ons omringende landen bleef de Vignale nog een ruim een jaar tot een van de 4 standaardversies behoren.

Zie het berichtje direct bóven jouw bericht. :yahoo: B-)

Nou jij weer hoop ik niet?

Anoniem

@quandor, nog even ter aanvulling. Er zijn inderdaad wat problemen opgedoken bij de hefcilinders van de achterklep, hoofdzakelijk bij de V60. Maar er zijn ook enkele gevallen bij de XC40 bekend. dat begint bij het openen me wat gekraak. en het gaat tot de cilinder het opgeeft. Dan worden ze beiden vervangen. (onder coulance) want dit gebeurt meestal na de fabrieksgarantie. En daarna heb je levenslang garantie op de originele onderdelen van Volvo. Dus mocht het ooit weer gebeuren, word het kosteloos vervangen. Je moet echter bedenken dat niet alle onderdelen door Volvo zelf gemaakt worden, maar dikwijls uitbesteed aan derden. Denk aan: ruitenwissers, banden, accu,s enz. En ja, daar kan wel eens een fabrikant tussen zitten, die wat mindere kwaliteit heeft geleverd, dan Volvo van zijn leveranciers verlangd. Maar ook dat wordt vakkundig opgelost.

Over de hapering van de niveau regeling audio is mij weinig bekend. Wel heb ik gelezen, wanneer soms de volumeknop van de radio, niet reageert op harder of zachter zetten, dat men de resetknop dan 20 seconden moet indrukken, zodat het systeem zich weer reset, en alles werkt weer naar behoren.

Dat is juist het leerzame van zo,n forum. Door positieve tips van andere forummers, kun je soms eenvoudige oplossingen vinden. Dat is nog wat anders dan het elkaar afzeiken zoals op het Opel forum, vind je ook niet?

Anoniem

@quandor, dit verklaart natuurlijk veel (die link van jouw). De ST line en Titanium zijn mij bekend. En de dikste versie is dus de Vignale. Dan is het toch niet vreemd, dat jij leren bekleding hebt, en alle andere extra,s Daar heb je toch ook voor betaald bij Ford? Dat is dan toch in principe appels met peren vergelijken? Buiten dat zijn alle opties ook bekend bij Volvo. Behalve dan,…. met een achterbank gaan schuiven……. :whistle:

Anoniem

@quandor, >Zoals ik al eerder zei onderbouw ik meestal mijn beweringen.<

Ik dus meestal niet. Vind ik ook niet nodig. Ik  sta hier toch niet voor de rechtbank als een soort: Supreme Cord? Een beetje ingelezen autokenner, kan alles vinden op verschillende forums of tikt even wat in op Google. Daar is geen nadere onderbouwing voor nodig.

Anoniem

Over leren bekleding gesproken….. (zelf heb ik geen leer, maar Charcoal zwart met donker en lichtgrijs, zie onderste foto)

z1z3z2

zw vlag (2)

quandor
                  Deelnemer

@Hans GLX,

dat nu is het grappige van het e.e.a. als iemand (ik bijvoorbeeld) wél iets onderbouw, denk aan het linkje hierboven van die dealer die de Vignale in zijn assortiment opsomt, dan reageer jij daar (vanuit jouw oogpunt) gemakshalve maar niet meer op.

Maar je vergeet er bij te zeggen, dat die Kuga Vignale zéker niet tot de standaarduitvoering behoort! Vroeger had je dik aangeklede versies van Ford onder de naam Ghia. Vergeten? Je houd ons voor achterlijk, maar dat zijn we zeker niet! 

Of was je inmiddels al weer vergeten dat je het hiervoor cursief / vetgedrukte een uurtje geleden postte? Ik toon aan dat je met de bewering volledig de plank misslaat en jij huldigt je dan in een oorverdovend stilzwijgen ipv te reageren met : “Oeps, je hebt gelijk, ik zat ernaast”.

Wat ik ook wel komisch vond / vind is jouw opmerking dat niet alle onderdelen door Volvo worden gemaakt. Welnu, dat geldt bijv. ook voor de Stellantisbenzinemotoren in de Opel, Peugeot etc. etc., en de in alle auto’s zittende chips. Het grootste gedeelte van die chips komt uit Azië.

En nee, we bevinden ons hier niet in een rechtbank, maar als je op een openbaar forum wat beweert, dan zou het wel héél erg fijn zijn als dat ook waar is.

Wat die levenslange garantie betreft heb ik je er al op gewezen dat die voor de 1st  tenaamgestelde geldt en niet voor een tweede of derde, zelfs niet als de auto binnen een gezin van eigenaar verandert. Kijk maar op de website van Volvo, dan kan je het zelf lezen.

Anoniem

@quandor, Wat ik ook wel komisch vond / vind is jouw opmerking dat niet alle onderdelen door Volvo worden gemaakt. Welnu, dat geldt bijv. ook voor de Stellantis benzinemotoren in de Opel, Peugeot etc. etc., en de in alle auto’s zittende chips. Het grootste gedeelte van die chips komt uit Azië.

Laat ik nu gedacht hebben, dat die chips van Stellantis, van chipsfabrikant Lays of Smits vandaan komen…… :yahoo:

quandor
                      Deelnemer

Nooit geweten dat er zoutjes in die AUTOchips zaten, maar als jij dat vindt, prima.

jopsa
                        Deelnemer

Quzndor, fliki

Beiden even gevoelloos, apathisch….

Nooit gehoor over cynisme, sarcasme ?

Ohja, mijn GLX was cabrio, reed zonder bestuurder, ik moest nooit tanken….   blijkbazr ben je naïef en geloof je alles.  Nee, dat laatste niet.  Je bent zo een oelewapoer die alles gebruikt om ook mazr gelijk te krijgen.

Ga jij me nu nog de wet dicteren en zeggen dat ik op YouTube moet posten?

Je denkt dat je God bent, je wisselt 1 lettertje..  De G wordt in uw geval z

Als je je al bezighoudt met tellen van posts dan ben je echt een clown.  Eentje die alles wil aangrijpen om zijn gelijk te halen.  Kom, uw mailzdresje jongen.  Uw inbox wordt roodgloeiend en zal volsteken met videomateriaal.

Wat betreft uw opmerking van dat loshangende materiaal….  goeie techniekers bij Opel dan wel he…  Best dat mijn wielen vastzetten dan..

Gek

jopsa
                          Deelnemer

@quandor    jij iets onderbouwen…. grapjas…. :whistle: :whistle:

quandor
                            Deelnemer

Floki, een aantal anderen wiens namen ik liever niet noem want ze reageren (meestal) al niet meer op jouw huilie huilie berichtjes en ikzelf zijn het met zijn allen roerend eens over jou. Vraag je je nooit eens af hoe dat nu zo zou komen?

Met je laatste bericht bevestig je imho al weer een vermoeden dat ik had, ic. de bouwkwaliteit van Opel was / is nog niet zo beroerd, pas als een monteur er met zijn vingertjes aan heeft gezeten en de boel daarna niet goed heeft teruggemonteerd, dan ja, kan het losraken. Mag je dat die monteur verwijten? Ja, mag je dat het merk Opel in zijn algemeenheid verwijten? Nee.

En je opmerking over dicteren vind ik al helemaal dol komisch. JIJ bent degene die beeldmateriaal wil delen, niet ik. Het beste / snelste is het plaatsen ervan op Youtube of Tik Tok (welke laatste ik niet gebruik).

Ik onderbouw niets? Kijk bijv. even een paar berichtjes terug naar de bewering van @Hans GLX dat mijn Vignale nooit tot het standaard assortiment heeft behoord. Onderbouw ik het tegenovergestelde dan niet met een linkje van een dealer uit 2019?

Grapjurk.

Anoniem

@quandor, nu kraam je echt onzin uit! Jij wil perse dat alles wat wij opmerken of aanvoeren, met bewijs zoals beeldmateriaal en links onderbouwen. Je kan lekker de boom in, want je hoeft mij helemaal niks voor te schrijven. Net als die kinderachtige opties van je Ford.

– Achterbank  in de Kuga, die horizontaal wel 10 verschoven kan worden. (10 cm = de lengte van je vingers) Kan niet bij Volvo. is zelfs niet optioneel.

Als ik nu eens stel-  Thor,s hamer in de koplampen, is niet optioneel bij Ford.

-Zweeds vlaggetje aan de binnenzijde bijrijdersstoel. is niet optioneel bij Ford.

-Mooi doorlopende achterlichten. is niet optioneel bij Ford.

-Cross Traffic Alert, BLIS, Lane Keep Assist, Pilot Assist, allemaal standaard zaken bij Volvo.

Heb je al eens gezien, hoe ze bij Volvo de Safety van de koets testen bij een ongeval? Vrije val van 30m hoogte enz?

quandor
                                Deelnemer

Nee, integendeel.

Ik hoef geen beeldmateriaal. @Jopsa loopt al weken te leuren dat hij mailadressen wil hebben. Sowieso geef ik die niet. Hij wil de beelden zó graag delen, dat ik heb gezegd : “Zet ze dan op Youtube, dan kan iedereen ze zien”. Da’s geen eis, da’s een voorstel zodat hij de beelden die hij zo graag wil delen, kan laten zien. Da’s zijn feestje, niet het mijne.

Dan het onderbouwen : Áls ik iets beweer dan onderbouw ik dat met feiten / linkjes. Jij en Jopsa niet. Jij beweerde een paar berichtjes terug dat mijn auto uitvoering nimmer tot het standaard aanbod van het merk dat ik rijd heeft behoord.  D.m.v. een geplaatst linkje toon ik het aan (ik geef je een pasar draaien om de oren) en wat doe jij? De issue doodzwijgen ipv zeggen, “Oeps ik beweerde wat, maar het blijkt overduidelijk niet zo te zijn”.

Je HOEFT voor mij niets te onderbouwen, maar het zou je daarentegen sieren door geen dingen te roeptoeteren die gewoon niet waar zijn, want dan riskeer je forum oorvijgen.

En zo heb ik jou de laatste maanden al meerdere malen gewezen op het feit dat je dingen roeptoetert die niet waar zijn én die je maar niet onderbouwt. Moet dat dan? Nee, hoor, je hoeft helemaal niets te onderbouwen, maar accepteer dan ook dat je een paar onderbouwde draaien om je oren krijgt als het precies anders is dan JIJ als feit bestempelde en jij hier op het forum als echt en juist bestempelt.

Die opties in mijn auto? Ze boeien mij niet, ze zijn er gewoon. Op het moment dat een derde (jij / jullie) constant het woord premium in de mond neemt / nemen dan komt er soms een braakneiging op en ‘sla’ ik terug met zaken waarvan ik weet dat jullie auto ze niet heeft. Daar raak jij / jullie gefrustreerd door, ik niet.

Ik vind het eigenlijk alleen maar prachtig.

jopsa
                                  Deelnemer

quandor,  wat fliki en uw clubje vinden boeit geen reet.

Komaan, ik wil u persoonlijk als eerste en enige laten genieten van leuke video opnames

Stuur me een mail adresje.

Natuurlijk gaat de rechtsbijstand duizenden euro’s verkwisten aan een wagen waar niks aan mankeert volgens u.  Ben je nu helemaal betoetert?

Jij gek, verzekeringsmaatschappijen gaan geen duizenden euro’s aan advocaten en experts neertellen mocht er niks aan de hand zijn.  Hoe onnozel kan jij nog worden? Volgens mij bijna aan uw limiet.

quandor
                                    Deelnemer

Ik (wij) missen de feiten.

jopsa
                                      Deelnemer

En of je nu Kuga, Puma of lama rijdt dat interesseert me geen hol.  Feit is dat het gedrocht van mij een misbaksel was waarbij jij wel je ogen uit je kop zou “huilie” mocht het de uw geweest zijn.

Kijk de klachten en de melders ervan hier maar eens op na.   Kan je al tellen tot 100 ?

Leve de Volvo xc 40.  Deze werkt naar behoren.  De GLX is niet eens waard om in zijn uitlaatgassen te staan .

Nu gaat ie weer zeggen dat ik beweer dat er een wagen Lama  bestaat zeker…

Humor gastje, humor.  Lachen met uw geëmmer.

jopsa
                                        Deelnemer

Neeeee.  Uw mailadresje    feiten genoeg.

En spreek eens voor jezelf.

Anoniem

@quandor, Nu moet ik een beetje meewarig glimlachen op je verhaal. Nu hoef je ineens geen beeldmateriaal. Waarom zeur je dan elke keer om onderbouwing? Ik heb het dikwijls van: horen zeggen of: zelf gelezen. Dus ik ga echt niet de betreffende locatie persoonlijk opzoeken, om te kijken of het al dan niet waar is. Jouw feestje. Tik maar eens in op Google> Volvo XC40 Recharge Under Water – YouTube.< sensatie.

En ik raak helemaal niet gefrustreerd hoor, ik word er soms alleen maar moe van, en ervaar dit dikwijls als: dweilen met de kraan open.

Je verheft jezelf hier als een soort schoolmeester, die het huiswerk van zijn pupillen nakijkt. Kom op zeg, we zijn volwassen mensen! En hoe jij er in staat wat Volvo betreft, zal me verder een zorg zijn. Ik ben allang blij, dat ik zonder financiële kleerscheuren, mijn Grandland op tijd heb ingeruild, voor een wat duurdere en hoger Premium klasse. Als je begrijpt wat ik bedoel?

quandor
                                            Deelnemer

:mail:

Ik (wij, maar dat heb ik tijden geleden al uitgelegd waarom ik namens ook ‘wij’ spreek) vinden het reuze amsusant.

jopsa
                                              Deelnemer

Quanfor alias Urbanus Vanduin,  of Andranus of….  zeg het maar….  Hoe gek kan je worden.  Maar zij verdienen hun kost etmee, jij…… grootheidswaanzin

Anoniem

@quandor, je schrijft: Ik (wij) missen de feiten. Over empathie gesproken. Je hoeft alleen maar de ellenlange lijst van klagers hier op het forum door te lezen, en je hebt geen feiten meer nodig. Het is te gek voor woorden, dat een oud erkent merk als Opel, zich door het Stellantis imperium zodanig laat beïnvloeden/beperken, om zo,n armetierig product als de Grandland op de markt te brengen.

quandor
                                                  Deelnemer

Ik ga mijn aanspreektitels voor jullie veranderen :

@huilie huilie 1 ,

@huilie huilie 2.

@Floki
                                                    , doe je mee?

Anoniem

Je doet maar. Feit blijft echter, dat ik mijn huidige Premium Volvo XC40 Business Pro, niet wil inruilen tegen een gloednieuw willekeurig Ford product.

:bye:

25 berichten aan het bekijken - 201 tot 225 (van in totaal 314)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.