Ruitenwissers automatisch

Forumindex Forums Modellen Grandland X Ruitenwissers automatisch

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 314)
  • Auteur
    Berichten
  • #18550750
    jopsa
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 May 2019

      Je snapt het niet duidelijk.  Maar goed.  Het ga je goed.

      #18550751
      quandor
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 November 2017

        Nee hoor, ik snap het helemaal. Ik heb alleen doorgaans veel moeite met iwaab’jes.

        #18550753
        Hans GLX
        Deelnemer
          Lid sinds:
          19 May 2018

          @quandor, ik denk dat je het “niet wilt” snappen. En wat jij verder denkt of doet, zal mij een worst wezen. Noem jij het maar bekrompen, als je zoals ik, niet te ver over de grens kijkt. Jouw feestje. Feit is dat @jopsa nu zijn Grandramp eindelijk kwijt is, en in een superdegelijke Premium auto rijd. Jij houd een discussie forum alleen geschikt wanneer uitsluitend de loftrompet over Opel klinkt. Maar terechte negatieve kritiek en ellende, (en daar is @jopsa écht niet de enige in) wordt hier weggewuifd als, zeer sporadisch. De cijfers en de ervaringen die hier in het verleden gedeeld zijn, vertellen mij echter heel wat anders.

          :negative:

          #18550755
          quandor
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 November 2017

            1. da’s niet waar.

            2. waar overdrijf ik / spreek ik onwaarheden dat jij het nagenoeg in geen topic kunt laten om de merknaam van jouw koets te noemen en de laatste paar weken ook steeds het woord premium eraan toe moet voegen?

            3. natuurlijk snap ik dondersgoed wat die duimpjes omhogg en omlaag betekenen, maar ik vraag mij af of jij dat ook door hebt? Of dat je de vele mensen die jou erop gewezen hebben in diverse topics dat ze wel een beetje veel klaar zijn zijn met jouw merk / type verheerlijking?

            4. daarom het vriendelijke verzoek : beperk je tot adviezen / tips over Opel op dit forum en verheerlijk jouw merk / type op het forum van dat type.

            5. in NL hebben we een politicus die een paar jaar geleden in de tweede kamer de kreet “”huilie huilie” bezigde. En correct, zo zie ik sommige mensen op dit forum. Ik verheerlijk de Grandland niet, ik heb er alleen maar met veel plezier in gereden.

            #18550765
            Hans GLX
            Deelnemer
              Lid sinds:
              19 May 2018

              1. @quandor, da,s wél waar.

              2. je overdrijft, door te beweren dat het gros van de Grandlands goed is. Het is helaas maar een handjevol dat probleemloos rondrijd. En dat ik naast het noemen van het merk, ook het woord Premium toevoeg, is gewoon een feit. Het maakt in kwaliteit, afwerking en rijbeleving, juist het grote verschil, tussen een premium merk, en een B of C segment auto.

              3. duimpjes omhoog of omlaag, zegt me helemaal niks! je kan zoveel duimpjes omlaag hebben, van gasten die geen kritiek kunnen verdragen, en tóch gelijk hebben in je bewering. Het gaat er niet om hoe je iets zegt, maar wat je zegt. En ik weet dat ook mijn merk door mensen en robots  gemaakt is. Ik verheerlijk helemaal niks. Ik stel alleen het grote onderscheid vast, tussen wat ik voorheen reed, en dat wat ik nu rijd.

              4. dat verzoek zal ik zeker ter harte nemen. Het is een Opel forum. En er is inmiddels al genoeg gediscussieerd wat “off topic” is.

              5. Ik vind het werkelijk ongepast, en een groot gebrek aan inlevingsvermogen bij je, dat je met een uitspraak van Wilders van “huilie,  huilie” de giga problemen van @jopsa vergelijkt. Jij en ik hebben het geluk gehad, om over een probleemloze GLX te beschikken. Maar die grote lijst manco,s van jopsa met zijn Grandland, wens je niemand toe. En dat heb je in mijn optiek, onvoldoende serieus genomen.

              #18550767
              quandor
              Deelnemer
                Lid sinds:
                14 November 2017

                @Hans GLX : ik ga geen pogingen meer doen om jou en Jopsa te overtuigen, daar zijn jullie te veel iwaab’jes voor.

                Wat ik wel ga doen is een vraag stellen / een stelling uiten : waar gaan mensen zoeken als zij een probleem met hun auto hebben en ze worden niet ‘gehoord’ door hun dealer en in het verlengde daarvan door de importeur? Ik vul het antwoord alvast in : die gaan op het www op zoek naar lotgenoten en komen zodoende al snel bij een specifiek / merk / type forum uit. Ga voor de gein eens tellen hoeveel probleemhouders zich hier op het forum hebben gemeld en zet de paar handen vol (al zouden het 40 handen zijn, dan nog) af tegen de vele Grandlands (14.652) die sinds 2017 zijn verkocht.

                ad. 5 hierop reagerende : het begon al een paar jaar geleden met een door hem (of een ander, dat weet ik eigenlijk niet meer)  gestart topic dat de werking van de cruisecontrol niet goed functioneerde. Dat zou een fout / ernstig gebrek van Opel zijn. Bull****, ik heb het eerst mondeling getracht uit te leggen maar het was en bleef een ernstige Opel constructiefout volgens hem. Nog goed geluimd heb ik ‘m geprobeerd met een paar gescande foto’s en / of een stukje gekopieerde tekst uit de online manual te overtuigen, maar dat mocht niet baten, hij zou en moest gelijk krijgen dat het Opel rommel betrof, ondanks het feit dat ook andere Opelbezitters het met mij eens waren. Zo kon en kan ik de helft van zijn ergernissen met argumenten bediscussiëren.

                Ik rond af met een 2e ‘dingetje’: de meneer maakte er een vreselijk punt van dat de achterklep plotsklaps een keer omhoog ging. Nog steeds goed geluimd heb ik hem verteld dat het mij ook 1x is overkomen. Wat bleek, de autosleutel zat in de redelijk beperkte zakruimte van mijn broek en door het bewegen van mij was door een andere sleutel aan de sleutelbos het achterklepknopje van de Opel afstandsbediening geraakt waardoor bij het allereerste verkeerslicht waar ik stil moest gaan staan, de klep omhoog ging.

                Als ik veel ongepaste reacties zou plaatsen dan zou niet bijna 2/3 van de waarderingsscore in een opgestoken duimpje hebben geleid, toch?

                #18550768
                jopsa
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 May 2019

                  quandor

                   

                  je bent lachwekkend

                  nooit zit de sleutel in mijn broekzakje zoals bij u.

                  De koffer ging meerdere malen open zonder reden.  Zowel thuis, op een parking (na enkele uren shoppen.   Steeds bij het vertrekken keek ik achterom of er niks vreemd zou gebeuren toen we de wagen achterlieten.  Tot hij uit het gezicht verdween.

                  Geef me je mailadres en ik mail je uren videomateriaal door.   Hopelijk beegin je dan niet te wenen uit geluk opdat jij zo geen probleemgeval had betaald.

                   

                  En…..  ik kan nu vergelijken….    Ja, volvo is degelijk , veel degelijker en voor mij premium (tot nu toe)

                  #18550773
                  Hans GLX
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    19 May 2018

                    Zelf heb ik altijd de sleutel in een zak van mijn Fleece jas, maar die komt nooit in de knel, en heb nog nooit gehad dat de achterklep zomaar openging. Dat lijkt mij meer een kwestie van een overgevoelige sensor. Maar ik meen dat hier een Tjeerd Visser met een goudkleurige Grandland met zwarte dak, wel eens ruitenwissers had, die spontaan gingen wissen. Terwijl hij niet eens in de auto zat. En ik heb wel meer van die ongein voorbij zien komen in de loop der tijd. Grandlands die op de linkerbaan aan het inhalen waren, en plots viel heel de boel stil/dood, zodat ze ter nauwer nood op de vluchtstrook konden komen. Dat wil je toch niet meemaken?

                    Je hebt zeker een punt, dat er schijnbaar genoeg Grandlands rondrijden, die wel in orde zijn. Maar ik deel je visie niet, dat alle klagers een forum gaan zoeken om hun ergernis te spuien. Er zijn er genoeg die proberen er mee te leven, of gaan hem zsm inruilen. Maar als je als gezin pakweg € 40K neerlegt voor een Opel Grandland, en hij schijnt veel kinderziektes te hebben, beschikt men ook niet altijd over een groot budget, om hem maar even in te ruilen. Want je hoopt na de eerste reparaties, (al dan niet onder garantie) dat het nu wel in orde is, toch?

                    Hoe het ook zij, ik zal me veel meer op de achtergrond houden, en wens alle Opel rijders hier, heel veel rijplezier met hun auto. Ik gun niemand tegenslag of pech. En ik ben ontzettend blij voor vriend @jopsa, dat hij nu eindelijk uit de problemen is. Het ga je goed.

                    :bye:

                    #18550802
                    quandor
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      14 November 2017

                      @XanderV1 : aangezien je toch altijd al de startknop in moet drukken kom je met je arm / hand langs de wisserhandle. Wellicht in 1 beweging de handle omhoog tikken en waarna de startknop is ingedrukt,  in dezelfde beweging terug naar het stuur het ding met 2 tikjes weer in de automatische stand zetten? ’t Is zomaar een stom ideetje, maar zo ‘kost’ het eigenlijk geen enkele extra beweging van arm of hand.

                      #18550835
                      CJX
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        17 December 2011

                        Wat een geweldige oplossing! :good:

                        Daar had niemand aan gedacht. Je kunt zo voor ieder probleem wel een autistische gewoonte of handeling bedenken die je dan iedere rit moet uit voeren. Is ook toepasbaar op stop/start systeem en cruise control.

                        Maar dat is denk ik niet de strekking van dit onderwerp. Je wilt niet plichtmatig handelingen moeten uitvoeren om rond een voor velen vreemde situatie te komen in je dagelijks vervoermiddel. Tenminste. Zo zie ik dat.

                        #18550836
                        quandor
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          14 November 2017

                           

                          ja he? Zejer gelet op een eerder bericht van mij omtrent een vochtige avond, gevolgd door een nachtje met lichte vorst en vastplakkende ruitenwissers.

                          Het instappen in de auto kost ook handelingen, misschien een seniorentrapliftt of een rollator? Kom nou toch………….

                          #18550837
                          jopsa
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            3 May 2019

                            te gek voor woorden……….

                            #18550838
                            quandor
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              14 November 2017

                              Mee eens, té gek voor woorden (maar CJX heeft wel eens eerder bijzondere postings gedaan).

                              Daarnaast : jij rijdt toch een ander merk? Wat doe je nier nu nog?

                              #18550839
                              jopsa
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                3 May 2019

                                uw zever volgen….  :whistle:

                                #18550843
                                quandor
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  14 November 2017

                                  Gewéldig, ik heb volgers. Ben je ook al op een Geely forum bezig en heb je daar ook al volgers?

                                  Enne, welgemeend advies, pas op met je telefoon in het Geely product, er kan zómaar een chip inzitten die info naar China stuurt.

                                  #18550846
                                  jopsa
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    3 May 2019

                                    idd, en ze lachen zich een breuk met uw gelul.

                                    #18550847
                                    quandor
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      14 November 2017

                                      Nee hoor, dat was echt serieus bedoeld. Het kan zomaar zijn dat vanuit uw Geely product info naar China wordt gestuurd.

                                      #18550848
                                      jopsa
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        3 May 2019

                                        Je snapt het weeral niet…..  Mijn Chinese vrienden lachen zich een breuk met uw gelul……   Moet ik nu alles extra uitleggen voor u ?

                                        #18550850
                                        quandor
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          14 November 2017

                                          Ga svp naar je merk forum en vermoei daar je mede forumgebruikers en laat het Opel forum moet rust.

                                          #18550851
                                          jopsa
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            3 May 2019

                                            Ga gerust verder met uw betogen, ik volg je zeker verder.  Je bent grappig.

                                            Ohja, nog een leuke bij de huidige wagen is dat de camera wel blijft werken wanneer je achteruit gaat rijden…..  Hoe was dat nu weer bij de GLX ?

                                            Kan je “svp” eens voluitschrijven zonder eerst op te zoeken ?  Maak er gewoon aub van….

                                            #18550852
                                            quandor
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              14 November 2017

                                              Jij bent écht een clown.

                                              #18550857
                                              jopsa
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                3 May 2019

                                                oooja, ik zie het.   Ik ben dus blij dat de camera bij huidige wagen (verboden door quandor om nog merken te noemen) blijft werken bij het achteruitrijden met aangehaakt en aangekoppeld karretje.

                                                 

                                                #18550858
                                                CJX
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  17 December 2011

                                                  Mee eens, té gek voor woorden (maar CJX heeft wel eens eerder bijzondere postings gedaan).


                                                  @quandor
                                                  : Ga je mij nu ook beschuldigen van rare verhalen ? Ik kan me daar absoluut niet in vinden. Ik ben er van overtuigd dat ik niet eerder anderen in een kwaad daglicht heb gezet in de afgelopen 13 jaar op dit forum.

                                                  Mijn reactie was licht cynisch bedoeld en zeker geen ‘ bijzondere posting ‘ zoals jij dat noemt. Daarbij blijf ik bij mijn verhaal in diezelfde post. De uitleg bij vrieskou is duidelijk. Maar om nu dwangmatig bij iedere rit allerlei handelingen ( armbeweging )  voor jezelf in te programmeren om bepaalde systemen te “resetten” of “setten” voor gebruik dat gaat me echt te ver. En dat meen ik bloedserieus.

                                                  Zoals ik eerder al eens gemeld heb rijd ik voor mijn werk regelmatig in andere merken auto’s. En in die verschillende auto’s zit vaak dezelfde logica ingebakken als het gaat over activering / de activering van bv de cruise control en automatische ruitenwissers. De logica in onze trouwe GLX-en is een uitzondering op wat je in vele andere auto’s ziet. Dus ik durf te zeggen dat ik er een mening over kan vormen als het gaat over dit soort zaken. En daar kun je inderdaad gerust mee leven, en jezelf er op instellen. Maar het blijft raar, als het ook anders kan.

                                                  En waar dan de verwijzing naar instappen, seniorentraplift en rollator vandaan komt weet ik ook niet, maar ik voel me niet aangesproken !

                                                  #18550862
                                                  quandor
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    14 November 2017

                                                    Een stukje uit een eerder bericht van jou : “Je wilt niet plichtmatig handelingen moeten uitvoeren om rond een voor velen vreemde situatie te komen in je dagelijks vervoermiddel”.

                                                    Welnu, iedereen die in een auto stapt moet plichtmatig een aantal handelingen verrichten zoals bijv de stoel in de juiste positie zetten (zeker wanneer een eerdere berijder veel langer of juist veel korter was), daarnaast moeten de buitenspiegels en de binnenspiegel worden afgesteld en de gordel worden omgedaan. Wat is dan het plichtmatige / lastige van de handeling als je toch met je rechterhand de startknop in moet drukken om even de ruitenwisserhandel omhoog en daarna 2x naar beneden te tikken?

                                                    Da’s niet lastig of tijdrovend, da’s 2 x 1 doorlopende beweging. Stoel en spiegels afstellen en de gordel omdoen kost meer tijd.

                                                    En als ik je voor mag zijn : er zijn tegenwoordig best al wel wat auto’s waar je na het indrukken van een geheugenknopje de stoel en de buitenspiegels terugbrengt naar de door jezelf ingestelde positie. Dit knopje zat ook al in mijn laatste Grandland X, maar het blijft een handeling.

                                                    #18550865
                                                    jopsa
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      3 May 2019

                                                      OMG (= Engels)    Waar gaat dat hier naartoe met deze kerel alias Quandor.  Die doet me echt schuddebuiken….   Die zoekt dus overal heisa…

                                                       

                                                    25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 314)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.