Ruitenwissers automatisch

Forumindex Forums Modellen Grandland X Ruitenwissers automatisch

• Dit onderwerp bevat 313 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 26 maart 2024om 22:45 door Anoniem.
25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 314)
  • Auteur
    Anoniem

@quandor, nog even en kleine aanvulling op die test van Autoweek. Deze was in 2018. Er was toen nog geen XC40 met automaat beschikbaar. De testrijder vond toen die aandrijflijn niet echt overtuigend. Nou, duizenden XC40 rijders dus inmiddels wel. Bovendien is de handgeschakelde bak, nu nog een zeldzaamheid. Want bijna iedereen rijdt tegenwoordig automaat. Ook heb ik hierboven een foto van de Zeekr 01 geplaatst. Dit was niet juist, want die staat op een beduidend groter platform. Het had de Zeekr X 2 moeten zijn, waarvan hierbij akte.

Zeekr 02a

Wist je dat ik in mijn vrije tijd, CEO van KLM en de Holland Amerika Lijn ben? Nee zeker…?

quandor
      Deelnemer

Met alle respect, ik vis in het nieuwe autovijvertje in Europese en Amerikaanse merken en laat bijv Geely, die voor 80% eigenaar is van Volvo., tezamen met alle andere Chinese eigenaren / merken, graag een beetje buiten beschouwing. Wie weet, over 20 jaar?

Anoniem

Tja, ik ben eerlijk gezegd ook niet in voor een Zeekr, BYD, Xpeng, en dat soort zaken. Ik rij liever in een Europese auto. Geen Franse, Engelse, of Italiaanse. Maar BMW X1, VW Tiguan, Skoda Karoq, en soortgelijke, zou zo maar kunnen als alternatief. Maar praktisch gezien, was deze rond de € 45K, en ik vind het wel welletjes. Ik stap elke keer weer met een “big smile”achter het stuur. Hij is voor mij ruim, zuinig, snel, en sterk zat. En gezien de gemiddelde levensduur van dit merk, kan hij voor mij wel eens de laatste nieuw gekochte auto zijn. Hij zal mij, (zonder een onverwachte crash/total loss) gezien mijn leeftijd, zeker overleven. Ik ben nog lang niet om, om volledig elektrisch te gaan rijden. Zelfs geen Hybride. Dus ik hoop met het voorgeschreven jaarlijkse onderhoud, nog jaren met deze SUV te doen. Ik ben persoonlijk altijd heel zuinig en netjes op mijn auto,s. Dus de term: “Volvo for life”! gaat voor mij in dit geval zeker op. Als je begrijpt wat ik bedoel?

quandor
          Deelnemer

Hét grote voordeel is dat over 11 jaar de verkoop van Benzine, LPG en dieselauto’s in Europa verboden wordt. Een auto met een verbandingsmotor, gebouwd in 2034 zal vast nog wel 15 jaar of zo meegaan, maar vanaf 2050 zijn we van een heleboel herrieschoppers af.

Als dan de overheden (lees : gemeentebesturen) de aanwezigheid van auto’s met verbrandingsmotoren in hun bebouwde kommen ergens in 2040 verbiedt, dan wordt het o zo mooi.

Anoniem

Ik vind heel die energietransitie te gestoord voor woorden! Over 11 jaar (bij leven en welzijn) ben ik 81 jaar. Dus dan staat autorijden voor mij, zeer waarschijnlijk op een lager pitje. Ik geloof nooit dat ze het redden om brandstof motoren totaal uit te bannen. En jij noemt het nota bene “het grote voordeel”??? Ik rij naast auto, ook nog een scooter op benzine.(E5 98) Ik lees dat de Duitse autofabrikanten de boel weer terugdraaien, en dat veel elektrische rijders weer overstappen op benzine! Dus al die groene Muesli fanaten, kunnen hun zakdoek weer pakken. Denk aan het vliegverkeer, de treinen, de schepen, het vrachtvervoer, brandweer, politie, en het leger. Ze zijn gestoord om dit uit te bannen. Even verderop gooien ze de boel plat met clusterbommen, raketten, en kamikazedrones. Het is net of de Europese regering in en droomvlucht verkeerd. Ze kunnen zich beter concentreren op defensie, dan luisteren naar die gestoorde gasten van Groen Links en D66. En word het zoals jij beweert, in 2040 o zo mooi, krijg je geheid een burgeroorlog. Let op mijn woorden.

quandor
              Deelnemer

Ik denk het niet. Alle auto’s / motoren / bromfietsen etc op stroom. Oh, wat zal het oortechnisch rustig worden.

Anoniem

Een derde wereldoorlog, ligt meer voor de hand. Denk eens ff na. Nu kunnen veel bedrijven al niet aangesloten worden op het net, door onvoldoende capaciteit. Als ze straks alles elektrisch willen laten rijden, waar haal je dan de stroom vandaan? Gestoord volk dat teveel Star-trek gekeken heeft. De realiteit zijn ze helemaal kwijt. En dan is er nog een Russische hackersgroep, die straks met cyberaanvallen hier heel de boel plat legt. Jouw feestje, ik ga hier niet meer op reageren. De ballen!

:bye:

jopsa
                  Deelnemer

klopt.  De elektrische gekte niet houdbaar.  Getuige enkele garagehouders.   Ik vroeg eentje of hij geen elektrische staan had om test te rijden ean tweetal jaar terug.  Hij keek me aan en zei : als ik hier 2 wagens durf op te laden zit heel de buurt zonder stroom….  Zijn woorden.

Een andere zei me dat hij liever niet de elektrische weg opgaat.  Dat zijn wegwerpwagens geworden.   Hij meldde dat na een 8 tal jaar (als je geluk hebt) de batterij te zwak zal geworden zijn.  Momenteel kost dit kleinood vervangen nog 6000 euro. (ik zie dat niet snel goedkoper worden)  Ook de plug-in zag hij als wegwerp.  Overnemen liever niet daar er altijd wel iets zal zijn met de batterij wanneer de batterij meerdere jaren oud is.

Ben benieuwd.   We zien wel in de toekomst als die er nog is.

Enne, straks worden de kleuter driewielertjes ook nog elektrisch….

jopsa
                    Deelnemer

Kleine opmerking nog.   Moet eigenlijk onder verbruik staan maar ah…..  wat heet een topic….

Mijn 2.0   197 pk  300nm   verbruikte nu in stadsverkeer 6,6 liter.   Nooit gehaald met de 1.2  130 pk…..

Anoniem

Ik heb me altijd afgevraagd hoe goed het voor de motor is, wanneer eerst een 30 km op stroom word gereden, en dan op de snelweg bij 100 km/u moet ineens uit het niets de benzinemotor bijspringen. Hoe lang gaat dat goed? En zij die veel korte ritjes maken, rijden haast uitsluitend op stroom, en de benzinemotor hangt er als ballast bij. Zou dit bevorderlijk zijn voor de benzinemotor? Ik denk het niet. Daarom ben ik blij dat ik in 2020 nog net op tijd, een pure benzineauto gekocht heb. Geen gezeik met kabels, stekkers, laadpalen, accu,s, en updates die niet goed binnen komen. Met alle ellende van dien. Ik ben  in m,n sas met deze Premium auto, net zoals jij nu, vriend @jopsa.

zzz avatar 3

quandor
                        Deelnemer

Nou, allereerst gefeliciteerd met het feit dat jij / jullie vinden dat je in een premium auto rijdt, daar waar de voormalige CEO zich duidelijk uitspreekt over het niet zijn van premium. Echter, dat boeit mij allemaal niet, als iemand in een Fiat 500 zich waant in een premiumauto dan is dat zo.

@Hans
                          GLX : verdiep je eens in de techniek alvorens dingen te roepen / schrijven. De benzinemotor wordt na de start op stroom langzaam op werktemperatuur gebracht. Waarom ‘roep / schrijf” je nu, voor de zoveelste keer, wéér dingen waar je geen elke kennis van hebt?

Anoniem

Met CEO,s heb ik helemaal niks. Ze willen dat heel het volk naar hun pijpen danst. Ook zo idioot van CEO Jim Rowan (Volvo) om alle brandstofmotoren af te schaffen. Daarna worden de PIH,s (Hybrides) uit gefraseerd, zodat je straks alleen nog maar kunt kiezen uit puur elektrisch. Niks voor mij. Dus als jij graag naar de pijpen danst van een CEO? Ga je gang. Niet een CEO bepaald wat Premium is,maar de consument.

C40

quandor
                            Deelnemer

Waarmee je dus (weer) niet reageert op mijn vraag waarom jij dingen orakelt die gewoon, op basis van feiten, niet kloppen.

Helaas, je begrijpt het geheel niet echt. Mogelijk een generatiekwestie?

Daarnaast : gefraseerd ken ik niet als woord, wel gefaseerd.

Anoniem

Het hybride systeem zoals jij dat schildert, is kansloos. Problemen rond Hybrides stapelen zich op. Het enige merk dat dit redelijk onder controle heeft, is Toyota. Zij waren een van de eersten die een hybride ontwierpen zonder kabel. Dus gecombineerd, en dat werkt in de praktijk het beste. Wat weet jij nu over feiten van Hybrides en EV,s? En die generatiekwestie speelt zeker een rol, wanneer ik jouw reactie mbt de overgang naar elektrisch rijden, hoor verheerlijken. Gelukkig dat je jezelf prijst in alles te begrijpen. Het enige wat je kan, is het letten op een spelfout, droeftoeter.

Bovendien bestrijd ik je stelling, dat ik mijn merk regelmatig verheerlijk op dit forum. Ik loop al lang genoeg mee, om te beseffen dat ook onder de meeste Premium auto,s wel eens storingen voorkomen. Alle auto,s worden (deels door robots) altijd nog door mensen gemaakt. Ook zijn ontwerpen en materiaalgebruik, van groot belang bij de levensduur van een auto. Ik verheerlijk dus niks, maar ik stel uit eigen ervaring vast, dat het merk wat ik nu rij, met kop en schouders uitsteekt, wat veiligheid, storingsgevoeligheid, stabiliteit, en kwaliteit betreft, boven het merk wat ik voorheen reed. Dat is alles wat ik probeer duidelijk te maken. Dat jij vervolgens beweert, wanneer je een probleemloze auto rijd, deze in jouw ogen verheerlijkt, raakt kant nog wal.

quandor
                                Deelnemer

@Hans GLX, jij kan en of wilt het niet snappen.

Nu roep je weer iets over zich opstapelende problemen met Hybrides. Laat die opstapelende problemen maar horen, dát is interessant leesvoer voor een ieder.

Daarnaast wat de ……. verheerlijking betreft, ik geef je het volgende voorbeeld :

in groep 6 van de basisschool zit een jochie wiens vader piloot is bij de KLM.

Tijdens iedere pauze weet hij wel een moment te kiezen om te zeggen dat zijn vader piloot is van een 747 en dat hij werkzaam is bij een premium luchtvaartmaaschappij.

Snap je ‘m? Dat weet na één of twee keer zeggen de complete populatie van die basisschool. Dat hoeft het jochie niet keer, op keer, op keer te herhalen want op enig moment zijn zijn schoolgenoten er wel een beetje klaar mee om te horen hoe goed die vader wel is……………

Jij eindigde en paar berichten geleden dat je niet meer zou reageren. Toch ben je al weer 3 berichten verder (gegaan).

Anoniem

Dat niet meer reageren, sloeg namelijk over je absurde standpunt, wat energietransitie betreft. Je kan toch zo goed lezen?

Je schreef een paar berichten terug dat je zo,n goede inruilprijs kreeg bij Ford, voor je uitstekende Grandland.

Jij> Was ‘ie duur? Ja, maar dankzij de riante inruilprijs voor mijn fantastische Grandland X was ’t wel te behappen.

Laat ik je uit de droom helpen. Die goede inruilprijs die je kreeg, heeft niets te maken met de staat van jouw Grandland. Maar met het feit dat Ford bizar graag nieuwe klanten binnenhaalt. Want het mag dan misschien zo zijn, (zoals jij beweert) dat de Ford Kuga, de best verkochte SUV in Europa is, maar de verkoopcijfers in ons land zijn echt dramatisch. Bron? Kenteken radar, of ANWB. Toen ik de XC40 in 2020 kocht, kreeg ik óok een vrij hoge inruilprijs voor mijn GLX met nog geen 30K op de teller. Zelfs de automaat was toen in een actie van Volvo gratis. Ik kon dus voor dezelfde bijbetaling of, in een soortgelijke GLX rijden (rood met zwart dak Ultimate) 1.2 T met automaat, of voor de veel duurdere Volvo XC40. dus de keus was niet zo moeilijk, al heb ik als echte Opel fan nog even getwijfeld over de wisseling van merk. Achteraf blij dat ik het gedaan heb. Want het was nog net voor de tijd van het grote drama met die distributieriem van de Pure Tech motor.

quandor
                                    Deelnemer

Waarom zou ik in een droom zitten waaruit ik geholpen moet worden? De staat van mijn auto speelde geen enkele rol. Wat wél een rol speelde is dat de dealer Broekhuis betrof en die ‘voert’ vele merken waaronder Peugeot, Opel, Ford, Volvo en wie weet welke andere merken nog meer.  De inruil was dus een soort thuiswedstrijd voor hen.

En vervolgens ga je wederom voorbij aan mijn vraag / vragen / stelling en wéér vind je het nodig om de merknaam en type van je huidige auto te noemen.

Was mijn basisschool ‘verhaaltje’ niet voor zichzelf sprekend, wanneer gaat ‘t het (inmiddels niet meer bestaande) kwartje nu eindelijk bij je vallen?

Anoniem

Alleen dit al: >Mijn fantastische Grandland<, laat een mens toch meewarig lachen? Mijn GLX was bij de inruil ook smetteloos. Want ik ben zeer zuinig op m,n auto,s. Maar daarmee was hij nog niet fantastisch. Dat zal de volgende eigenaar wel gemerkt hebben na mogelijk wat intensief gebruik. Broekhuis is een goede bekende in autoland, net zoals Van Mossel. Zij hebben verschillende merken onder hun beheer. wat me wel opvalt, dat ze bij Volvo niet met een tweedehands Opel gaan leuren, maar die gaat direct op transport naar de handelaar. Bij Volvo worden uitsluitend naast de nieuwe, gebruikte Volvo,s verkocht, onder de naam: Volvo Selekt.

quandor
                                        Deelnemer

@Hans GLX :

Jouw bericht :

Alleen dit al: >Mijn fantastische Grandland<, laat een mens toch meewarig lachen? Mijn GLX was bij de inruil ook smetteloos. Want ik ben zeer zuinig op m,n auto,s. Maar daarmee was hij nog niet fantastisch. Dat zal de volgende eigenaar wel gemerkt hebben na mogelijk wat intensief gebruik. Broekhuis is een goede bekende in autoland, net zoals Van Mossel. Zij hebben verschillende merken onder hun beheer. wat me wel opvalt, dat ze bij Volvo niet met een tweedehands Opel gaan leuren, maar die gaat direct op transport naar de handelaar. Bij Volvo worden uitsluitend naast de nieuwe, gebruikte Volvo,s verkocht, onder de naam: Volvo Selekt

En wéér verheerlijk je Volvo, dit keer v.w.b. hun inruil / verkoop strategie.

Zucht, ik geef het op, zeker ook omdat je op gestelde vragen / opmerkingen niet inhoudelijk / beantwoordend reageert.

Kom nu bijvoorbeeld met de opeenstapeling van hybrideproblemen, kom met een reactie op mijn basisschool verhaaltje.  Volgens mij : als het voor jou wat minder comfortabeler wordt, dan reageer je niet inhoudelijk / beantwoordend.

Tot slot : elektrische auto’s zijn een tussenfase en niet het einddoel van de autorijdende wereldbevolking. Dat zal voor zover nu bekend wel de waterstof aangedreven auto worden (of wat er nog allemaal na komt)

jopsa
                                          Deelnemer

Beste Quandor………..

Straks doe je me nog geloven dat je meer kreeg voor uw grandramp dan de aankoopprijs….

Vreemd is dat ik 4 jaar terug, bij mijn eigen dealer, slechts het bedrag kreeg wat ik een maand terug kreeg van een onafhankelijke garagehouder.

ja, 4 jaar later.

Waarom wilden ze geen geld voor de, volgens u topwagen, geven dan ?  Hun eigen merk, hun eigen wagentje aan mij verkocht.  Weinig vertrouwen in hun eigen koopwaar lijkt me.  Als er volgens hen toch niks mee aan de hand was konden ze dan toch de correcte prijs geven.

jopsa
                                            Deelnemer

Vergeet de waterstof jongen.  Komt er misschien in heel beperkte mate van.  Heeeel beperkt.

Een enorm groot verschil in mijn huidige wagen, ik zal hem om je te jennen nog eens noemen  (volvo xc40), zijn alleen al de deuren en kofferklep.

Het geluid en windruis in de GLX via de deuren was fenomenaal.  Wat een herrie maakten die dingen.  Voelde toch echt als karton aan die portieren. En dan die lakschade.  Of niet volledig gespoten.  De piepende en krakende plastiek.

Neem eens de deur van uw Kuga vast of die van de volvo, waar jij allergisch voor bent precies.

Om dan te zwijgen over de herrie bij de sluitende koffer die wel eens scheef durfde trekken….  bij de GLX voor alle duidelijkheid he  :cry:

Anoniem

Waterstof? Vergeet het maar. Grote, lees écht grote autofabrikanten, hebben wat waterstof betreft, de handdoek in de ring gegooid. Dus @quandor, droom jij maar lekker verder. Je kijkt zeker veel Star Trek? En wat de stabiliteit betreft, heb ik al eens eerder geschreven dat als ik op de Philipsdam met de GLX vrachtverkeer tegenkwam, was ik menigmaal bang dat de motorkap zich zelfstandig ging maken. Gelukkig bleef hij wel op z,n plaats. Het plaatwerk is net aluminium folie. En wat @jopsa zegt klopt. Bij harde zijwind, floot het ontzettend op de deuren, zowel links als rechts.

Waarom zou ik reageren op je schoolverhaaltje? Ben ik een ventje van pakweg 8 jaar? Ik ben al 10 jaar thuis, met pensioen wel te verstaan.

En waarom zou ik zwijgen, als het in jouw ogen voor mij minder comfortabel word? Jouw reacties raken dikwijls kant nog wal. En als ik gewoon lopende feiten noem, zoals de verkoopstrategie van Volvo, mbt andere merken, noem jij dat ineens weer “verheerlijken”. Waar slaat dat op?

quandor
                                                Deelnemer

@Hans GLX : jouw reactie om mijn schoolverhaaltje vertelt mij voldoende over jou. Jij kan niet bevatten wat de moraal is achter het verhaal. Dat geeft niet echt, niet iedereen heeft dezelfde vermogens.

Waar jij wel een aantal steekjes laat vallen is jouw voortdurende geroeptoeter en het vervolgens op verzoek, NIET nader uitleggen. Zo rakelde jij de ‘zich opeen stapelende PHEV problemen”. Als dat ergens op gebaseerd zou zijn en jij had het mij gevraagd, dan had ik het met linkjes onderbouwd. Jij wordt uit je comfortzone getrokken doordat iemand je vraagt het te onderbouwen en dan verval je in een oorverdovend stilzwijgen.

@Jopsa
                                                  : ik quote een regeltje uit mijn eerdere bericht:

[quote] : Tot slot : elektrische auto’s zijn een tussenfase en niet het einddoel van de autorijdende wereldbevolking. Dat zal voor zover nu bekend wel de waterstof aangedreven auto worden (of wat er nog allemaal na komt) [end quote]

Lees vooral en neem het aandachtig in je op de laatste 7 regels van deze regel. Ik beweer niet dát waterstof de heilige graal is, maar waterstof en alles wat erna komt. Feit is dat na 2035 of daaromtrent er geen benzine / diesel / LPG auto’s mogen worden geleverd in Europa. Daar kan je je kop voor in het zand steken, maar zo is het wél.

Anoniem

@quandor, ik ben niet hoger opgeleid, en ben dus niet verzekerd zoals de meeste Volvo rijders bij Promovendum. Gelukkig ben jij er nog, en wat ik niet kan bevatten door mijn lager beroepsonderwijs, kan jij gelukkig wel bevatten. Fijn dat jij over zoveel inlevingsvermogen beschikt. :yahoo:

ik laat geen steekjes vallen, want ik heb geen behoefte om overal op in te gaan. Je kunt gemakkelijk zelf op Google intikken over: nadelen en problemen met Hybrides, en je weet genoeg.

En je laatste zin zegt genoeg: >Dat zal voor zover nu bekend wel de waterstof aangedreven auto worden (of wat er nog allemaal na komt)<

quandor
                                                    Deelnemer

JIJ roeptoetert wat en dan neem je gemakshalve maar aan dat iedereen dat voor zoete koek gaat slikken? Dacht ‘t niet. Waarom zou ik gaan zoeken? Jij roeptoetert / beweert en wanneer je gevraagd wordt om onderbouwing dan geef je niet thuis.

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 314)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.