Forumindex › Forums › Modellen › Grandland X › Ruitenwissers automatisch
- Dit onderwerp bevat 313 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 26 maart 2024om 22:45 door Anoniem.
-
AuteurBerichten
-
20 maart 2024 om 21:36 #18550866
19 maart 2024 om 19:57#18550838REAGEER
quandorDeelnemer
44 23Lid sinds:
14 November 2017
Mee eens, té gek voor woorden (maar CJX heeft wel eens eerder bijzondere postings gedaan).Daarnaast : jij rijdt toch een ander merk? Wat doe je nier nu nog?
Vind ik leuk1
Leden die dit leuk vinden:Bekijk bovenstaande post even opnieuw hierboven….. Onze vriend Quandor vind zichzelf leuk…. Hij liket zichzelf. Nu niet verwijderen he quandor…
20 maart 2024 om 22:27 #18550867AnoniemLid sinds:
1 January 1970Dus omdat ik jarenlang Opel rijder was, en nu overgestapt ben naar een ander (degelijker) merk, mag je volgens jouw (@quandor) niet meer reageren? Kom op zeg? En wat je tegen @jopsa zegt over zijn handy en Geely, raakt mijns inziens kant nog wal. Het mag zo zijn dat Volvo voor een groot deel in handen is van Geely, Volvo blijft Volvo. En daar wij (jopsa en ik) niet over een volledig elektrische Volvo beschikken, heeft Geely geen enkele invloed op ons. Het is maar dat je het weet. Wij hebben nog het Sensus systeem. En de jongere versies, hebben het Google systeem. Dit even ter aanvulling.
20 maart 2024 om 22:54 #18550869Ik denk continue aan Urbanus. Waarom? Ik weet ‘t niet.
21 maart 2024 om 09:42 #18550872En ik aan Andre Vanduin als ik quandor hoor
21 maart 2024 om 17:34 #18550876Eens met Jopsa: OMG !
Ik stop met reageren. Wordt niet serieus genomen. Jammer.
21 maart 2024 om 17:39 #18550877AnoniemLid sinds:
1 January 1970@quandor, je kon beter serieus op de vraag ingaan, ipv over Urbanus te beginnen. Waar haal je de gedachte vandaan, dat er vanuit onze auto,s berichtjes naar Geely in China worden gestuurd? En ons merk is geen Geely product, maar een Zweeds product, gedeeltelijk in Chinese handen. Jouw auto is toch ook via de satelliet te traceren? Hoe dacht je, dat je anders je maandelijkse overzicht krijgt, van verbruik, kilometerstand, juiste locatie?
21 maart 2024 om 17:41 #18550878AnoniemLid sinds:
1 January 1970@CJX, ik neem je wel serieus hoor. Je doet ook al lang mee op dit forum. Maar ik ben ook van plan om niet meer te reageren. Het lijkt helaas meer op: “dweilen met de kraan open…..”
Ik zou OMG liever veranderen in RTFM!
21 maart 2024 om 17:47 #18550879Beiden : wijze beslissing!
21 maart 2024 om 19:39 #18550881AnoniemLid sinds:
1 January 1970Hele discussie over ruitenwissers, je mag blij zijn als ze het doen in de GrandRamp !
Meegemaakt dat ze gewoon dienst weigeren, en uiteraard kom je daar in een hoos bui achter………………
21 maart 2024 om 20:09 #18550882@grandramp klopt als een bus
21 maart 2024 om 20:18 #18550883Hij vindt zichzelf echt leuk………..
21 maart 2024 om 20:20 #18550884Komaan mannen, blijven posten.
Laat die gefrustreerde kerel zijn gangetje gaan. Die mens kan niet gelukkig zijn of worden jammer genoeg.
21 maart 2024 om 21:24 #18550885Hi, hi hi…….
Een rijder in een qua beheer Chinees bedrijf (Geely) meent hier op het OPEL forum te moeten blijven posten.
Alsof een zeemeermin in de Sahara probeert te zwemmen. Dolle pret.
21 maart 2024 om 21:50 #18550886AnoniemLid sinds:
1 January 1970@quandor, wat een kinderlijk leedvermaak vertoon je steeds. In plaats van inhoudelijk op de zaken in te gaan , geef je er een onzinnige draai aan. Bovendien blijf je maar door zeiken over Geely. Geely heeft meerdere bedrijven in zijn portefeuille, zoals: Smart, Volvo, Polestar, Zeekr, enz. Geely is hoofd aandeelhouder, maar dat heeft niets met de productie, of het ontstaan te maken. Polestar is eigenlijk een dochter onderneming van Volvo. Dat zie je aan alles. Polestar druipt letterlijk van de Volvo onderdelen. Kijk maar eens naar het interieur van een Polestar, en je waant je in een Volvo. Zeekr, Smart en de nieuwe EX30 delen hetzelfde platform. Net als de Grandland met de 3008. Jij let toch altijd zo op de punten en de komma,s? Jij noemt iemand gelijk een leugenaar, als iets niet 100% klopt in een posting. Je laatste postings raken kant nog wal. Net als de betrouwbaarheid van de OPEL Grandland.
21 maart 2024 om 22:08 #18550888AnoniemLid sinds:
1 January 1970@quandor, om je geheugen wat op te frissen. Hier wat modellen van de Geely group.
1. =Smart# 2. =Polestar 2. 3 =Zeekr 01. 4. =Volvo EX30.
21 maart 2024 om 22:19 #18550889We zijn er weer, eindelijk weer eens een Volvo in beeld…………
We moesten er even op wachten, maar idd, er is weer een motivatie om op het OPEL forum Volvo te posten.
21 maart 2024 om 22:27 #18550890Die quandor is echt knetter………… Maar hij maakt me toch al aan het glimlachen. Hoe zot kan je zijn en nog worden..
Wanneer ga je jezelf nog eens “liken”….
21 maart 2024 om 22:35 #18550891AnoniemLid sinds:
1 January 1970@quandor, die foto,s zijn gewoon onderdeel van het onderwerp, namelijk waar jij steeds blijft doorzagen over Geely! Jij bent toch degene die Volvo steeds betrekt bij Geely?? Dat is toch hetzelfde, als ik Opel noem als de Stellantis bakfiets? En waarom zou je hier niet over andere merken mogen discussiëren? Dat gebeurt op andere forums ook hoor. En zolang jij blijft zagen over Geely, blijf ik posten over Volvo. Take it, or leave it!
21 maart 2024 om 22:35 #18550892Ja idd, leuk he?
Waarom niet op het Volvo forum?
21 maart 2024 om 22:46 #18550893omdat we uw gezever zouden missen…..
22 maart 2024 om 08:35 #18550895Vond nog dit artikeltje over ‘premium’ merken :
De term valt in “auto-land” veelvuldig als het gaat om auto’s: “premium”. Het schijnt heel belangrijk te zijn voor consumenten. Maar wat is het nu eigenlijk? En dan vooral: wat is het ECHT?
“Premium” betekent in wezen gewoon dat je meer betaalt voor iets extra’s. Je verwacht dus dat een “premium auto” meer biedt voor meer geld. Een premium merk zou dan duurdere auto’s verkopen die beter zijn. Bekende merken die “premium” worden genoemd, zijn de Duitse drie BMW, Audi en Mercedes, de Japanners hebben vooral Lexus (en wat minder succesvolle/bekende pogingen als Nissan’s Infiniti, Honda’s Acura en Mazda’s Xedos), de Koreanen (Kia/Hyundai) hebben Genesis. Volvo probeert ook heel hard om premium te zijn.
Waar het vooral om lijkt te gaan, is beleving. Een premium auto geeft het gevoel in een duurdere en meer luxe auto te rijden. Extreem veel aandacht gaat daarbij naar het dashboard, de materialen die daarvoor gebruikt zijn. Zachte kunststoffen zijn functioneel waar je er met je hoofd tegenaan kan klappen bij een botsing, maar zijn toch ook vooral “premium”. Verder kun je denken aan leer, aluminium of zelfs koolstofvezel. Meestal zijn het plastics die er als zodanig uitzien. De marketeers en de automedia hebben het er met geweld bij de consumenten ingeduwd dat hel ont-zet-tend belangrijk is dat je een “premium” dashboard voor je ziet. Dat verkoopt auto’s. De gemiddelde automobilist zit niet continu aan zijn dashboard te voelen, dus dat bevreemdt mij ergens wel, functionaliteit/degelijkheid vind ik veel belangrijker. Qua zachtheid en comfort zijn het toch vooral de stoelen die van belang zijn, lijkt me. Qua aanraking doen ook het stuurwiel en de versnellingspook mee.
Een premium uiterlijk is ook belangrijk voor de meeste consumenten: denk aan neppe, kunstig gevormde opzetstukken voor de uitlaat, zodat een Audi viercilinder diesel de stortkokers lijkt te hebben van een Lamborghini V10. Een nep diffusor, dat oogt als een raceauto. Bij een SUV, nep beschermingsplaten voor de bodem (alleen stukje plastic aan de achterkant), dat oogt stoer. Heel veel plastic nepchroom. Misschien zelfs wat stroken nep koolstofvezel. En natuurlijk nep uitlaatgeluid uit de speakers. Lekker dik doen voor weinig geld.
Wat heb je eigenlijk aan een zacht dashboard? Volgens mij bijzonder weinig. Het is een concept dat is bedacht door met name de Duitse auto-industrie: daar gaan wij ons op onderscheiden. De automedia in Europa worden zwaar beïnvloed door de eigen auto-industrie: het is aan hen om de consument er van te overtuigen dat het belangrijk is. Dat hebben ze met enorm succes gedaan. De Japanners met hun harde plastics, die moet je niet hebben! Dat is niet premium joh.
Inmiddels maken ook de Aziaten auto’s met zachte dashboards. Lexus en Genesis doen dat ongeveer net zo goed als Ze Germans. Wat nog veel belangrijker is: hun auto’s gaan niet of nauwelijks stuk. Want dat is iets dat de automedia je niet vertellen: de Duitse premium-merken BMW, Audi en Mercedes hebben wel zachte dashboards, maar qua betrouwbaarheid zijn ze allesbehalve leidend, op dat vlak zijn ze dus helemaal niet “premium”. Audi en BMW zijn zelfs benedengemiddeld; je betaalt extra, maar krijgt dus niet alleen meer, maar ook minder. Mercedes doet het iets beter maar is ook niet geweldig. Ook Volvo volgt tegenwoordig het bekende recept: waar Volvo’s vroeger onverwoestbaar waren, zijn moderne Volvo’s dat absoluut niet meer. Wel zijn Volvo’s tegenwoordig hip en “premium”, want dat verkoopt, dat heeft eigenaar Geely goed door. Je kunt het ze nauwelijks kwalijk nemen.
Dat de Duitse premium-merken vrij onbetrouwbare auto’s verkopen, komt niet doordat ze geen betrouwbare auto’s kunnen maken. Dat kunnen ze prima. Maar het is een prachtig verdienmodel: zorg dat er kosten ontstaan na aflopen fabrieksgarantie, dan verkoop je een nieuwe automatische versnellingsbak voor een PREMIUM prijs. Kost je zo een 4000 euro, kostprijs nog geen 10%. Dan moet je wel zorgen dat de consument dit niet door heeft en dom blijft, dat de automedia weinig aandacht besteden aan betrouwbaarheid. Ik volg de automedia al decennia, en dit viel me altijd al op, omdat ik betrouwbaarheid enorm belangrijk vind. Het duurde heel lang (zeg maar een jaar of 20) voor het kwartje viel, dat dit wel eens opzet kon zijn.
Er is overigens een Duitse uitzondering: Porsche. Die maken doorgaans wel betrouwbare auto’s, veel dichter bij perfectie kom je sowieso niet qua auto. De echte premium merken van deze wereld (dan neem ik de extreem dure merken als Rolls Royce en Bentley niet mee) zijn dan ook niet BMW, Audi en Mercedes maar Porsche, Lexus en Genesis. Daar krijg je echt meer voor meer geld.
De rest is vooral marketing onzin. Ergens ook wel weer nuttige onzin: de Nederlandse economie is gekoppeld aan de Duitse die zwaar wordt beïnvloed door zijn auto-industrie.
22 maart 2024 om 10:48 #18550896AnoniemLid sinds:
1 January 1970@quandor, ik heb heel het verhaal gelezen, en ik zou bijna suggereren, dat jij het hele verhaal over al dan niet Premium, zelf hebt verzonnen. Premium is een gevoel van beleving en van uitstraling. Dat voel je en zie je aan de vormen en het materiaal gebruik. Vergelijk een Audi, BMW , Mercedes, Volvo dashboard en stoelen eens met een willekeurig Stellantis product. Dan snap je wat ik bedoel. Er word in jouw bericht nogal cynisch gedaan over de beleving van Premium, maar het is echt een wereld van verschil. Ik spreek uit eigen ervaring. Premium, geldt zeker voor de Duitse 3, en óok voor Volvo en Polestar. Dat zie je niet alleen aan de vormgeving, maar ook aan het interieur, de materialen, en dat merk je natuurlijk ook aan de rijeigenschappen.
Ook moest ik lachen om het verhaal over de Disfuser. Bij de Grandland geeft dat namelijk de indruk, dat er sprake is van tenminste een V8 met dubbele uitlaat. Terwijl het gewoon blinde inzet stukjes zijn. Dus hier maakt de schrijver van het stukje een grote uitglijder. Je kan nog steeds een video terugzien, over een vergelijktest met Gorter (Autoweek) van een Skoda Karoq en een Volvo Xc40. Ik denk uit eind 2017. (Want toen was er op de XC40 nog geen automaat beschikbaar) Dan hoor je zelf hoe de testrijder het verschil van Premium beleefd, en benoemd.
Ten laatste noemt hij als uitzondering Posche. Die leveren inderdaad goede kwaliteit, maar is voor de normale broodwinner onbetaalbaar. Dus ik bestempel dat hele verhaal van jouw, als fake. Ver van de realiteit. Je kan het gewoon niet hebben, dat Volvo een Premium merk is, en in alle aspecten ver boven alle Stellantis producten uitstijgt. Ik spreek niet van “horen zeggen”, maar weet dit namelijk uit eigen ervaring. En wat het verdienmodel betreft, als een willekeurig automerk, onverwoestbare auto,s bouwt, graaft het zijn eigen ondergang.
22 maart 2024 om 11:18 #18550897Wist je dat ik in mijn vrije tijd de CEO van Volvo ben? Zo heb ik lang geleden dit verhaal geschreven:
https://www.autoblog.nl/nieuws/volvo-baas-we-zijn-niet-premium-39508
oh nee, dat verzon ik………….
22 maart 2024 om 12:54 #18550898AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ja ja. Typisch dat ik dan nooit van jouw een reactie gelezen heb op het Volvo forum. Vind je niet? En ik ben daar al actief vanaf 2020.
22 maart 2024 om 12:56 #18550899AnoniemLid sinds:
1 January 1970Skoda Karoq vs Volvo XC40 – Autoweek dubbeltest –
YouTube · AutoWeek 8 minuten en 7 seconden
16 nov 2018 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.