Ruitenwissers automatisch

Forumindex Forums Modellen Grandland X Ruitenwissers automatisch

• Dit onderwerp bevat 313 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 26 maart 2024om 22:45 door Anoniem.
25 berichten aan het bekijken - 226 tot 250 (van in totaal 314)
  • Auteur
    jopsa
    Deelnemer

Maar ik (wij) Ook hoor.  Wat een kabouter ben je toch.

Nu ga ik wat fietsen.  Ik laat je niet valken hoor.  Straks terug.

Dat fietsen werd een hobby daar ik een onbetrouwbare en levensgevaarlijk wagentje gekocht had.  Opel weg met de centen, ik weg met de miseriebak.

Maar het fietsen beviel me zooo goed dat ik een paar duizend km per jaar fiets Nu.  Niet in Opel outfit hoor…

Nu gaat hij nog zeggen dat ik dankbaar moet zijn waarschijnlijk, opdat ik dankzij de miseriebak een gezonde hobby vond.  zot  zotter  zotst

jopsa
      Deelnemer

“Floki doe je mee”   net een kleuter..

:scratch: :wacko: :wacko: :wacko:

Anoniem

@jopsa, ook ik heb een leuke naam voor dat tweetal (Floki en quandor) namelijk…. de Wama,s. :yahoo:

quandor
          Deelnemer

Oh, ook goed, als ik de namen huilie huilie moet veranderen naar @Wappie1 en @Wappie2, dan zit ik meer in de lijn van een Wama.

Nu ik erover nadenk, Wappie is wellicht veel treffender dan huilie huilie.

jopsa
            Deelnemer

Nu kan hij, quantor, beeldmateriaal exclusief toegestuurd krijgen , nu wil hij het niet.

Leg dat nu eens aan een helder denkend iemand uit.

Hoe belachelijker kan iemand worden.

Dat is het toppunt van geroeptoeter, getoetroeper, en uiteindelijk  toegeven dat er problemen geregistreerd zijn maar keihard tegen beter weten in ontkennen.

Moptrommel

quandor
              Deelnemer

Uit Wikipedia :

Wappie is een pejoratief begrip dat ontstaan is in het Nederlands taalgebruik in de jaren negentig van de twintigste eeuw. Het geeft een zonderlinge geestesgesteldheid aan waarbij men de weg kwijt is geraakt, of een zonderling persoon, een dwaalgeest of ‘gekkie’.

@Wappie1 : dat kan ik aan een weldenkend persoon wel uitleggen maar niet aan een Wappie.

jopsa
                Deelnemer

Andranus toch, je bent me er eentje

.nu echt wel fietsen hoor.  Tot straks

jopsa
                  Deelnemer

Moet hij het nu nog zelf gaan opzoeken op Wikipedia ook .. waaahahaha  wat een gek

quandor
                    Deelnemer

Nee hoor, ONDERBOUWING van een kreet.

Weet je wel? Ik roep wat en onderbouw dit vervolgens.

jopsa
                      Deelnemer

Ooooo wat een grapjas.   Je steekt urbanus en André naar de kroon.

Je kan een lege zaal zeker uren bezighouden…

Floki
                        Deelnemer

@Quandor

Ik ben net thuis zet mijn computer aan en zag alle mails. Ik schrok mij te pletter van het aantal. Nu zijn het over het algemeen vrij korte berichten dus het las wel redelijk vlot weg.

Ja, ik doe mee. Ik had mij eigenlijk nog niet zo verdiept in de Woke gemeenschap en de betekenis van Wappie. Nu ik die Wiki omschrijving erbij las en ik de vele berichten tot mij had genomen dacht ik, goh, wat leuk da’s knap gevonden door Quandor. Hij doet Wappie1 en Wappie2 wel eer aan met die namen.

Wat kunnen die twee ongelofelijk struisvogel politiek bedrijven. Zoals ik het nu heb gelezen beweert Wappie1 of Wappie2 wat waarna jij vervolgens onderbouwd aantoont dat het niet zo is. Vervolgens komen ze met de vreemdste en nergens op slaande argumenten, maar erkenning is er niet bij.

Het item over het al dan niet behoren van de Vignale tot de standaard range van het merk vond ik een van de leukste. @Wappie2 zegt dat dat type nooit standaard in het pakket van Ford heeft gezeten en jij toont met 1 linkje aan dat het precies andersom is. Vervolgens geeft hij geen antwoorden op deze constatering meer. Ik vind dit echt prachtig.

De tweede die ik wel leuk vond was die over die fotos en mailadressen. Zoals jij weet ben ik inmiddels ook al wel weer een poosje op het forum en ja, sinds een poosje vraagt Wappie2 om een mailadres. Dat jij dat niet geeft begrijp ik. Ik zou mijn mailadres ook niet zomaar op een website plaatsen. Jij zegt dan tegen Wappie2 dat hij de fotos ook op Youtube kan plaatsen waarna zowel Wappie1 alsmede Wappie2 onzinnige berichten plaatsen.

Ga vooral zo door, ik vind het in ieder geval schitterend. Nu ga ik aan het diner. We spreken elkaar. :good:

Anoniem

Nog een weetje? De Volvo XC40 is uitgeroepen tot occasion van het jaar 2024, door vakjury. :good:

XC40 2024

Floki
                            Deelnemer

Als de ANWB het zegt ben ik al snel bereid dit voor waar aan te nemen.

Wat ik wel razend knap vind is dat men op 25 maart, terwijl het jaar 2024 nog niet eens voor 1/3 is verstreken (we moeten nog zo’n 270 dagen), al een occasion van het jaar kan noemen. Doen de dagen van april tot en met oudjaarsdag dan niet mee?

Het diner bestond uit boerenkool met worst dus dat was zo op. De afwasmachine doet het afrondende werk. Kijkend naar dit en ook andere topics vind ik het wel aardig om te lezen dat er kennelijk zo veel XC40’s op de markt komen. Waarom zouden mensen zo’n goede premiumauto zo massaal van de hand doen?

Anoniem

@Floki, daar ga ik je toch even corrigeren, en een verdraaiing van feiten uit de weg ruimen.

Ik heb nergens beweert dat de Kuga Vignale standaard is. De Vignale is zelfs boven de Titanium geplaats. Wat voorheen de topversie was. En in mijn tijd, was dat bij de Taunus en Granada, de Ghia als luxte uitvoering.  Logisch dus dat die Vignale volgepropt zit met luxe accessoires. Je moet voor zo,n ding tenslotte ook nog kopers zien aan te trekken. Vroeger was er geen Vignale. Nooit van gehoord. Alleen die naam al trouwens…..Je zou bijna een Gynaecoloog bellen. Maar dat terzijde….

En die link van @quandor, was een tip om mij te informeren over die Kuga Vignale, want ik had er namelijk nog nooit van gehoord. Vervolgens gaat hij appels met peren vergelijken. Begint over Premium extra,s die bij Volvo te verkrijgen zijn. en noemt storingen van de achterklep die hij op het forum waar genomen had. Maar heb jij wel eens een Astra of Focus met luchtvering gezien? Nee he? Dat is ook alleen verkrijgbaar op de duurdere modellen, van Premium merken, zoals de Volvo XC60 en de XC90, bij Audi en Mercedes. Maar ik heb nog nooit een Ford met luchtvering gezien. Jij dan??

Floki
                                Deelnemer

@Wappie2 : da’s nu net het probleem. jij beweerde juist dat de Vignale NIET standaard was en dus beweer je WEER het tegenovergestelde van wat waar is. Kijk een aantal berichtjes terug  waarin JIJ BEWEERT dat de Vignale nooit een standaard model is geweest in de ‘brochure’ van Ford, terwijl ‘ie dat dus wel zéker was. Daaromtrent is een paar berichten hierboven een linkje geplaatst (ik meen uit 2019)

Kijk naar je eigen getypte berichtje van 25-3 10.11 uur.

Anoniem

@Floki,>Kijkend naar dit en ook andere topics vind ik het wel aardig om te lezen dat er kennelijk zo veel XC40’s op de markt komen. Waarom zouden mensen zo’n goede premiumauto zo massaal van de hand doen?<

Dat is nogal logisch verklaarbaar. Ten eerste is zit hij in de top van de best verkochte auto,s in ons land. Sinds eind 2017 op de markt. Dus er rijden er al heel wat van rond (kijk eens op Kentekenradar, naar de verkoopcijfers van de XC40) En er zijn genoeg Volvorijders, die zeer merkgetrouw zijn, en al snel overstappen naar een nieuwere en soms ook grotere, duurdere Volvo. Er zitten ook ontzettend veel XC40,s in de lease. Denk ook aan persoonlijke omstandigheden, waardoor een vrij jonge auto al word weg gedaan. Er zijn mesenn die maar niet genoeg kunnen krijgen van een Volvo, en steeds wat anders willen. Zoals een Hybride PIH of nu een volledig elektrische XC40. (Is nu EX40) En daarbij komt nog de straal Demo,s die elke keer vrijkomt, en bijna direct een afnemer vind. En ja, in mijn jeugd barste het in de stad van de kevers en de kadetjes. De wat beter gesitueerden kochten een dikke Amerikaan. Chevrolet, Caddilac, Chrysler en dat soort auto,s . Maar dat hoeft niet meer. De benzine slurpende Amerikanen, zijn uit de gratie, en daarvoor kiest me nu liever een degelijke veilige, Premium auto, zoals de Volvo, BMW, Audi of Mercedes. En daar de XC40 op de XC60 na, de best verkochte Volvo is, daarom is het aanbod van gebruikte Volvo,s C40 zo groot. Kun je me een beetje volgen?

Floki
                                    Deelnemer

Om jouw woorden maar even te gebruiken uit je bericht van 18.01 uur (….), “daar ga ik jou toch even corrigeren.”

Da’s nu denk ik precies wat Quandor bedoelde. Jij roept nu wat, maar in jouw eigen bericht van 10.11 uur vanochtend schrijf je precies het tegenovergestelde.

Anoniem

bericht van 25 3 10.11u> @quandor, daar haak ik even op in. Als je in jouw optiek ook maar iets zegt, wat niet met bewijs word onderbouwd, is het bij jouw gelijk aan liegen. Bovendien blaas je zo hoog van de toren, wat er allemaal niet standaard op jouw Fordje zit. Maar je vergeet er bij te zeggen, dat die Kuga Vignale zéker niet tot de standaarduitvoering behoort! Vroeger had je dik aangeklede versies van Ford onder de naam Ghia. Vergeten? Je houd ons voor achterlijk, maar dat zijn we zeker niet! Als je bij Mazda, Toyota, Volvo, Audi, de dikste versie kiest, word je ook overladen met “standaard” opties. Tegen mij roeptoeter je ook altijd gelijk dat ik lieg, wanneer ik niet met allerhande linkjes kom.

@Floki
                                        , Misschien heb je moeite met lezen, maar dit is wat ik geschreven heb. Een standaard/basis uitvoering is zo kaal mogelijk, om de prijs zoveel mogelijk te drukken. Misschien had ik om verwarring te voorkomen ipv standaard, basis uitvoering moeten schrijven. Maar @quandor beweert zo kundig, begripvol, en kennis van zaken te hebben? Dan laat mijn geschreven bericht, toch geen enkele twijfel bestaan. De Kuga Vignale is niet de standaard uitvoering, maar juist de allerluxte uitvoering. Hallo, ben je er nog??

jopsa
                                        Deelnemer

Ben terug jo gens.  Deugddoend ritje.    Klaar voor quandor zever nu.

oooooow, de Flook is er ook.

Die schrijft nu ook al romans.  De moeite niet om te lezen.

Floki
                                          Deelnemer

Wappie1 en Wappie 2, wat wil een mens nog meer (niet)

Anoniem

De Wama,s rijden Ford. Oud Chinees spreekwoord: Hoe groter de Ford, hoe rotter het word. ;-)

jopsa
                                              Deelnemer

Ohja.  Even over dit topic.  @quandor  kan je uw autistische beweging eens posten ?  Misschien via youtube.  Tiktok had je niet zei je toch he.

Alle, je weet wel, die standaard beweging die jij altijd uitvoert bij het in de auto stappen.  Hopelijk niet bij het op de brommert of fiets of in bed stappen.  Dan zou je een nog gekker figuur slaan dan je nu al doet.

Je kan natuurlijk uw spitsbroertje, de flook, vragen om de beelden te schieten.  Niet met geweer he….  met cameraatje.

Ik (wij) kijken er alvast naar uit.

Ohja, zou je geloven moest ik je vertellen dat mijn GLX kereltje voorruitprojectie had ?  Je gelooft enkel iets wanneer het in  uw kraam past.    Voor alle duidelijkheid , dat zat er niet op he.   Is om te lachen hoor.   Straks geloof je het ook weer…

Anoniem

Hoe zuinig is nou een Ford Kuga werkelijk?  Gemiddeld verbruik Kuga 1.5 EcoBoost

De elf eigenaren van een Kuga 1.5 EcoBoost laten een gemiddeld verbruik van 1 op 12,5 zien. Deze 8,1 l/100 km ligt niet eens ver van de fabrieksopgave, die voor een 150 pk sterke voorwielaandrijver is vastgesteld op 7,2 l/100 km.9 apr 2023

Dit bovenstaande even ter informatie. Je kan geen PHEV of PIH vergelijken, met een pure brandstof versie.

Dan zit @jopsa met een verbruik van 6,6L en ik met 5,9L/100 km een stuk zuiniger dan het Fordje…. ;-)

En met de zomerdag, is voor mij een verbruik met mijn 1.5T 1:17 echt geen uitzondering.

Floki
                                                  Deelnemer

Beste wappie1 en wappie 2 : een citaatje uit het bericht van vanochtend van wappie*

Maar je vergeet er bij te zeggen, dat die Kuga Vignale zéker niet tot de standaarduitvoering behoort!

Da’s dus PRECIES wat geschreven werd, de Vignale behoorde tot de normaal bestelbare / configureerbare Ford. Zie het door Quandor geplaatse linkje van een dealer uit 2019.

Vanochtend beweert Wappie* dat dat niet zo is en een kwartiertje geleden schrijft ‘ie dat het wel zo is.

Ik heb inmiddels alles teruggelezen en ik kan nergens ontdekken dat Quandor heeft geschreven dat de Vignale standaard is. Hij schreef alleen dat de Vignale een standaard te bestellen / te configureren modelversie betrof. Dat door de luxe uitrusting dat ding premium is geworden, ja, daar kan ik ook niets aan veranderen.

jopsa
                                                    Deelnemer

Allemaal goed en wel maar hoe zit dat nu juist met die armbeweging om 1 en ander te activeren ?

Geen videobeelden? Ok.  Kan je een schetsje maken en posten? Ben enorm benieuwd hoor.

25 berichten aan het bekijken - 226 tot 250 (van in totaal 314)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.