Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Restauratie Michalak Corsaspider (Verkocht)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 augustus 2006 om 16:53 #17304727
Ziet er goed uit Alfred dat is een mooi projectje..
29 augustus 2006 om 20:56 #17304728:kewlpics
1 september 2006 om 16:41 #17304729Gistermiddag is de vulopening van de gasinstallatie dicht gelast. Alles aan de buitenzijde heb ik vervolgens afgeslepen en dicht gesmeerd met ALSI 12. Dat weer afgeslepen en geplamuurd.
Ben bezig geweest met de voorschermen. Ben begonnen met de binnenzijden. Dit heb ik nat geschuurd met korrel 360 en daarna in de spuitplamuur gezet. Dit alles is weer in de roeststop gespoten. Nu kan ik een begin maken met de buitenzijden, dit kan in de spuitplamuur en is dan alweer spuitklaar. ‘t Is immers nieuw Opel plaatwerk. (Geen immitatie)
Heb het complete dashboard en alles ook ff gedemonteerd in een vrij uurtje, ging heel makkelijk. Alles is nu helemaal kaal op de motor na. Deze gaat er volgende week zaterdag uit. Dan kan ik dus de rest van de carrosserie spuitklaar maken.
Heb ondertussen nog de laatste putjes geplamuurd van de polyester kap. Deze kan ik gaan schuren met korrel 800 en nog ff na schuren met 1000. Dan kan deze alvast weer zwart gespoten worden.
Op de motorkap zaten helaas op de snuit wat kleine deukjes. Ik heb de hele kap nat geschuurd met 360 en de het voorste deel wat opgeruwd zodat dit in de plamuur kon. Dit is nu weer mooi in model afgeschuurd. Zal nog net ff’jes een likje plamuur nodig hebben maar de deukjes zijn eruit. ‘t Is wel nieuw plaatwerk maar waarschijnlijk iets te hard op gegooid, ofzo… :hmmz
En zo staat ie er nu bij…
2 september 2006 om 08:27 #17304730goed bezig :D
weet je al welke kleur hij precies gaat worden ?
2 september 2006 om 12:26 #17304731Ja. :D:thumbup
2 september 2006 om 15:35 #17304732ik had persoonlijk de kale plaat eerst in de roestprimer gespoten en dan in een bitumen of soortgelijk antisteenslaglaag.
maar voorbehandeling is toch belangrijker en als je dat goed hebt gedaan zit alles wel goed.
ga zo door en hij wordt vast netjes.
groeten
2 september 2006 om 17:56 #17304733Origineel gepost door seh power
ik had persoonlijk de kale plaat eerst in de roestprimer gespoten en dan in een bitumen of soortgelijk antisteenslaglaag.maar voorbehandeling is toch belangrijker en als je dat goed hebt gedaan zit alles wel goed.
ga zo door en hij wordt vast netjes.
groeten
Alles wat kaal geschuurd is tot op ‘t plaat is in de primer gezet. Alles wordt goed voorbehandeld alvorens ik ermee aan de slag ga. :thumbup
4 september 2006 om 05:27 #17304734Sterk werk jongen!!
6 september 2006 om 16:03 #17304735Vanavond kunnen de voorschermen en de motorkap in de spuitplamuur. Eens kijken of daar nog minimale putjes in zitten dan zullen deze nog lichtelijk geplamuurd worden met afwerkingsplamuur waarna deze onderdelen spuitklaar zijn.
Ook zal ik het e16se blok vanavond verder ontkoppelen… Wat onderdelen loshalen, kabelboom loskoppelen en eruit halen en héél misschien als ‘t allemaal mee zit het blok er al uit. Maar dat gaat er sowieso zaterdag uit.
7 september 2006 om 12:13 #17304736Gisteravond lekker bezig geweest. Kabelboom eerst verder ontkoppeld van de motor en er in z’n geheel uit gehaald. Daarna wat losse onderdelen demonteren en loskoppelen van de motor. Daarna op de busbrug gezet omdat de autobrug bezet was… Omhoog gezet en van onderuit de stabilisatorstangen en trekstangen los gehaald… Weer naar beneden gezet en een steekkar met flonder onder de motor gezet. De 3 steunen los gemaakt en de auto omhoog gedaan met de brug. Zo bleef de e16se staan op de grond was ‘t blokje er alweer uit. Na 2 1/2 uur was de klus geklaard. :thumbup Was in eerste instantie alleen de bedoeling om alles alvast los te halen voor zaterdag maar ‘t ging zo lekker dat het blok er direct maar is uit gegaan.
Ff foto’tjes. :kewlpics
M’n collega die op motorisch gebied meer verstand van de zaken heeft als mij.
Een nogal stoffig blok :D19 september 2006 om 11:49 #17304737Zal straks even naar ‘t autoschadeherstelbedrijf om een prijs afspraak te maken en om een datum te prikken wanneer hij daar naartoe kan.
Kortom, hij is zo goed als spuitklaar. :thumbup
De verwachting is dat ie sowieso voor december gespoten is. Dan kan ik tijdens de kerstvakantie mooi al veel opbouwen.
22 september 2006 om 17:32 #17304738Spuitklaar. :thumbup
23 september 2006 om 16:56 #17304739Foto!
23 september 2006 om 18:03 #17304740gaat de goeie kant op! en t casco is ook nog echt super gaaf he! dat tref je wel:thumbup
23 september 2006 om 19:39 #17304741dit gaat een blikvangertje worden!:wors:wors
26 september 2006 om 12:44 #17304742Hij staat inmiddels bij de spuiter. Hij staat bij Henk Kooistra, een officieel Focwa schadeherstelbedrijf. Heb zojuist pas een prijsafspraak gemaakt met hem en kon de Michalak vrijwel meteen brengen.
Het duurde even voordat ik met hem zelf kon spreken omdat hij thuis zat vanwege zijn rug.
Dus de complete auto staat daar nu om gespoten te worden! :D:thumbup
Het word allemaal een beetje tussendoor gedaan dus de verwachting is dat hij binnen 2 maanden klaar is. Sowieso vóór de kerst.
En dan kan ik beginnen met opbouwen! :angel
19 oktober 2006 om 16:36 #1730474319 oktober 2006 om 17:14 #17304744dit wordt echt een blikvangertje.. nog meer :kewlpics
19 oktober 2006 om 17:29 #17304745kost wat, heb je wat :D
dit wordt de corsa A cabrio van nederland :vertag
19 oktober 2006 om 19:15 #17304746Vet netjes!!! Ziet er goed uit.
19 oktober 2006 om 21:05 #17304747dit gaat lekker zo, ik denk dat je financieel een heleboel opvangt met helpen/zelf doen?:thumbup en tis nog leuker ook.
ik ben heel erg benieuwd naar het uiteindelijke plaatje.
groeten
27 oktober 2006 om 16:27 #17304748De spuitplamuur is nog nat. :vertag
27 oktober 2006 om 16:30 #17304749Ziet er enorm goed uit… Als nieuw
27 oktober 2006 om 16:40 #17304750hijs fijn
27 oktober 2006 om 17:11 #17304751Ziet er echt netjes uit, 1 van de leukere en vooral aparte projecten om te volgen :D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.