Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Restauratie Michalak Corsaspider (Verkocht)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 december 2005 om 22:13 #17304677
volgens mij ist n polotje ofnie? :P iig succes er mee met de spidah
11 december 2005 om 00:24 #17304678this idd een Polo
en die corsa wordt denk ik, nou ja weet wel zker
dat hij vet wordt :wors
19 december 2005 om 15:44 #17304679Ik ga vanavond weer even bezig, zal dan ook weer wat foto’s maken die ik hier morgen wel even post. Ff tussen haakjes… Ben bezig om een Irmscher-Spider erbij te kopen. :thumbup
19 december 2005 om 17:01 #17304680Oh oh… nu zie ik het ook….. Ik zag een Polo spider aan voor een Corsa spider… :cry Shame on me…
Maar het is zeker wel een mooie auto die Polo!! :wors11 januari 2006 om 16:02 #17304681Poeh… ‘k Zie dat ik hier al ff niet meer ben geweest. Maar die Irmscher-Spider is ondertussen idd gekocht. :) Ben sinds de kerstvakantie druk bezig geweest. :) Zal zo nog ff wat foto’s uploaden en hier neer zetten.
Zal vanavond alleen het interieur er nog even uithalen en dan kan ik verder met de auto.
Zal vanavond nog even meer foto’s maken van hoe het er allemaal nu uitziet. ;)
11 januari 2006 om 16:14 #17304682Ff drie foto’s.
Dit is dus de onderkant van die polyesterkap met die 2 bulten erop, nog steeds… Maar ‘t gaat nu snel met de kap, bijna klaar. :)
12 januari 2006 om 15:58 #17304683Gisteravond nog even verder gegaan met demonteren en meerdere foto’s gemaakt. Hij ziet er werkelijk puntgaaf uit. Geen roest ontdekt. Helemaal hard. :thumbup
13 januari 2006 om 10:02 #17304684Leuk kleurtje :thumbup
maar ben benieuwd als je corsa af is :thumbup
15 januari 2006 om 09:32 #17304685het lijkt nu wel een pickup cabrio
20 januari 2006 om 17:42 #17304686De polyester kap is aan de binnenkant bijna strak. Zal morgen het laatste nog een beetje schuren en kan dan waarschijnlijk ook al direct in de spuitplamuur. Daarna met mesplamuur de kleine putjes wegwerken, waterproof schuren en daarna weer in de spuitplamuur, etc, etc. Einde is dus in zicht. Kan dus snel beginnen met de rest van de auto. :)
30 januari 2006 om 16:44 #1730468713 februari 2006 om 15:51 #17304688De binnenkant is nu klaar en ben vorige week begonnen met de buitenkant. Zaten wel veel scheuren in… Alles uitgeslepen en dicht gesmeerd met glasvezelplamuur. Dat weer afgeslepen en in de polyesterplamuur gezet, dat geschuurd met korrel 80 en wederom in de ployesterplamuur en geschuurd met korrel 120… Das nu ook klaar. Ga vanavond nog een handje vol plekjes plamuren en de gehele kap schuren met korrel 150 en dan kan hij deze week in de spuitplamuur. Dit gaat al een stuk sneller als de binnenkant. :P Nee, gaat lekker zo. :) Binnenkort weer een volledige foto update.
1 maart 2006 om 17:41 #17304689Ik neem morgen m’n cam even mee naar de zaak en zal weer wat foto’s maken. Ben overdag lekker druk aan het werk en ‘s avonds aan de hobby. Binnenkort maak ik er een volledige dagtaak van en gaat het tempo ook flink omhoog. Dan is het overdag werken gebeurt op de zaak en moeten de werkzaamheden ‘s avonds gebeuren. Geen ramp voor mij natuurlijk want dan kan ik overdag werken aan de Michalak. :) Eerst worden de polyesterprojecten afgerond (waar het grootste werk in zit ivm scheuren) waarna ik met het metaal bezig ga. Das gewoon een kwestie van mooi strak en spuitklaar maken. Ik hoef geen roest weg te werken, want dat heeft ie gelukkig totaal niet. Dus aan het einde van de zomervakantie is de restauratie al een heel eind gevorderd.
Nog ff een lijstje van de plannen momenteel:
-Strak en spuitklaar maken
-Naar spuiter (Mirage)
-Opbouwen; c14nz inclusief alle aanbouwdelen; nieuwe radiateur; GSi stabilisatorstangen; origineel c14nz uitlaatsysteem; A3 GSi vóór- en achterbumper; volledig A3 Joy Sport interieur
-Verlagingsset (-60/40mm)
-7Jx15ET35 Brock B8 velgen met 195/45R15 Toyo T1-R banden
-Interieur volledig bekleden met zwart leder en grijs alcantaraVoor de toekomst is het de bedoeling dat er een 1600 in komt van de GSi, maar dan met dubbele Webers en andere leuke ingrediënten.
1 maart 2006 om 18:05 #17304690JAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!! Toch een 2 liter erin uiteindelijk!!!!! Goeie keuze!! :P:thumbup
1 maart 2006 om 18:32 #17304691ziet er goed uit alfred:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup
3 maart 2006 om 08:50 #17304692Leuke plannen Alfred super de luxe
6 maart 2006 om 19:22 #17304693jah ok dat klinkt al beter
ik zelf heb nu een opel kadett cabrio met een c16nz er in maar dat ding is zo oerend traag ok daar komt een c16se in die geoptimalizeerd word en getuned!
groeten sebas
mooi project by the way
11 maart 2006 om 15:36 #17304694Een beetje later dan beloofd, maar toch de nieuwe foto’s. :)
Moet begin april nog even naar het Postkantoor om de schorsing te verlengen. Dan staat ie straks alweer bijna een jaar in de stalling op m’n werk. :o Tussen de touringcars. :P
25 maart 2006 om 18:10 #17304695Ik heb deze week met het mooie weer m’n Brock B8 velgen onder m’n donor-auto gemonteerd en de Corsa eens lekker gewassen voor de foto. :thumbup
En natuurlijk het prachtige Joy Sport interieur. :wub Smetteloos en als nieuw!
26 maart 2006 om 11:32 #17304696zo als dat interieurtje zie je er niet veel meer,super
28 maart 2006 om 11:05 #17304697Het gaat allemaal hartstikke goed zo. ‘s Avonds ben ik lekker druk bezig met de Michalak. :) Vanaf ongeveer begin mei is bij ons het spuithok leeg. Momenteel zijn de plaatwerkers daar nl bezig met het schadeherstellen van de touringcars. Vandaar dat ik ‘s avonds bezig moet met de restauratie. Maar vanaf begin mei is dat dus klaar en zijn alle bussen weer perfect. :P Dus dan komt de complete auto erin, en gaat het helemaal hard. Dan wordt hij (voor zover hij dat nog niet was) helemaal kaal getrokken en wordt alles behandeld. :thumbup
8 mei 2006 om 15:21 #17304698Ik heb weer een begin gemaakt aan de restauratie. Op het werk is het nog steeds behoorlijk druk dus ben ik thuis maar aan de slag gegaan. Heb de A3 GSi voorbumper gepakt. Daar zaten nogal wat krassen op en lichte beschadigingen en één klein scheurtje. Alle kleine krassen en beschadigingen heb ik op geschuurt met korrel 150 en in de afwerkplamuur gezet. En dit weer waterproof geschuurt met korrel 240. Morgen weer verder met de bumper. Zal dan de scheur wegwerken en hem voor de 2de keer in de plamuur zetten en schuren.
8 mei 2006 om 18:41 #17304699vind het allemaal goed enmooi maar er staat 1 woordje in wat mij totaal niet zind:cry
en dat is SPUITPLAMUUR en de reden is dat ik in het verleden al vel hel veel retauraties gezien en gedaan heb en het is altij waar spuitplamuur zit dat er blazen komen of in mijn geval op mijn astra cabrio zes jaar na de reparatie komt de lak er gewoon af de spuitplamur heeft blijkbaar vocht gezogen omdat auto weinig rijdt met dezastreuze gevolgen
sedert dat ik dat gezien heb en meegemaakt zweer ik noooit nog spuitplamuur te gebruiken
dan maar wat langer schuren en twee maal grondlak erop en dat brengt tot op heden geen problemen
het beste zou zijn (nog niet zelf gedaan )
epoxie grondlak om alle polyester en onderliggende lagen te isoleren en dan nat in nat gewone grondverf en dan laten drogen en schuren heb zo porsches gezien en moet zeggen geen aftekeningen en perfekt :thumbup resultaatepoxie is keihard dus als je graag veel en hard wil schuren moet je er achteraf maar grondlak opzetten :D
8 mei 2006 om 19:40 #17304700Origineel gepost door the_body_docter
vind het allemaal goed enmooi maar er staat 1 woordje in wat mij totaal niet zind:cryen dat is SPUITPLAMUUR en de reden is dat ik in het verleden al vel hel veel retauraties gezien en gedaan heb en het is altij waar spuitplamuur zit dat er blazen komen of in mijn geval op mijn astra cabrio zes jaar na de reparatie komt de lak er gewoon af de spuitplamur heeft blijkbaar vocht gezogen omdat auto weinig rijdt met dezastreuze gevolgen
sedert dat ik dat gezien heb en meegemaakt zweer ik noooit nog spuitplamuur te gebruiken
dan maar wat langer schuren en twee maal grondlak erop en dat brengt tot op heden geen problemen
het beste zou zijn (nog niet zelf gedaan )
epoxie grondlak om alle polyester en onderliggende lagen te isoleren en dan nat in nat gewone grondverf en dan laten drogen en schuren heb zo porsches gezien en moet zeggen geen aftekeningen en perfekt :thumbup resultaatepoxie is keihard dus als je graag veel en hard wil schuren moet je er achteraf maar grondlak opzetten :D
Meestal is het probleem dat de restauratie objecten te lang in de plamuur of (bepaalde)grondverf blijven staan,
aangezien deze poreus zijn en vocht doorlaten,
dit trekt in de plamuur waardoor uiteindelijk de onderliggende plaat begint te roesten en dus de plamuur eraf duwt (dat zijn dus de bulten) en dit kan idd lang duren (ligt eraan hoeveel plamuur erop zit),
maar maak maar eens zo`n bult open dan zal je zien dat ie tot op de plaat los zit en niet de spuitplamuur van de plamuur is losgelaten.9 mei 2006 om 14:58 #17304701Wij werken al jaren met spuitplamuur en hebben er nog nooit geen problemen mee gehad. Wij knappen iedere winter zo’n 15 tot 20 bussen op. Dwz kleine schades wegwerken zoals parkeerschade en krassen maar ook de grotere schades waarbij de helft van de touringcar opnieuw gespoten moet worden.
Wanneer er nat geschuurd moet worden doen wij er van tevoren altijd een laagje spuitplamuur overheen. Hierdoor gaan de miniscule putjes dichtzitten welke normaal niet zo snel op zullen vallen. Ook zie je de overige putjes veel beter.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.