Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Restauratie Michalak Corsaspider (Verkocht)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 april 2011 om 13:36 #17304952
Volgend voorjaar gaat deze Michalak de verkoop in helaas wegens beëindiging hobby… Kan het lichamelijk niet meer aan cabrio te rijden qua nek en schouders. Daarnaast gaat dankzij m’n nek en schouders het onderhouden, stofzuigen, wassen en poetsen ook niet meer vandaar deze beslissing.
29 juni 2011 om 18:24 #17304953Aangezien de c14nz vaker niet liep dan wel, de keuze gemaakt om een ander blok te monteren. Gisteravond wezen kijken bij een Tigra van ’99 met x14xe, 155.000km op de teller, loopt en rijdt erg netjes. Dus zal die volgende week bij mij op de oprit parkeren.
Bedoeling is dat hij volgend jaar maart weer voor de APK klaar is en dan door naar de RDW om ook dit blok op kenteken te laten zetten. Wil alles mooi schoon en netjes inbouwen, grote onderhoudsbeurt geven en een nieuwe distributieriem e.d.
5 juli 2011 om 18:31 #17304954AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ben blij te horen dat die niet weggaat bij je.
Een 16v zou niet mijn keuze zijn in deze auto, maar das kwestie van smaak en principes.
Schouder al wat beter? Of worstel je gewoon door?
Respect voor jou :thumb
7 juli 2011 om 13:02 #17304955Nee, hij gaat wel weg, dat staat vast. Maar kan ‘m natuurlijk niet verkopen met een kapot blok.
Qua nek en schouders gaat ‘t redelijk. Met de linker ben ik nog steeds aan het revalideren na een dik jaar. Maar goed, kan weer fatsoenlijk functioneren zonder pijn, en dat is het belangrijkst. Maar goed, hobby is er simpelweg niet meer bij. Heb een aardige en handige vader die me mee gaat helpen met de moterwissel. ;) In m’n eentje lukt ‘t me in ieder geval niet meer helaas.
7 juli 2011 om 18:11 #17304956Maar als de Micha verder straks helemaal klaar is heb je lichamelijk toch geen werk meer mee. Ik zou me nog wel een ker of 100 achter de oren gaan krabben na al het werk wat je erin hebt gestoken,,
7 augustus 2011 om 12:14 #17304957wat moet je allemaal aanpassen alfred voor naar een x14xe te gaan
moet de binnenkabelboom ook anders of niet
want wil ook een x14xe in mijn corsa B maken
7 april 2012 om 16:26 #17304958Zo, kleine Paas-update;
Afgelopen maandag m’n intrek kunnen nemen in een garagebox, althans m’n Cali heeft zijn intrek kunnen nemen. :angel
Dinsdag begonnen met de demontage van de X14XE uit de Tigra. ‘s Avonds geholpen door m’n grote vriend Folky om ‘t apperaat eruit te lepelen. :wors
Wat foto’tjes van de Michalak e.d. in de loods.
De X14XE in de bok.
10 april 2012 om 12:18 #17304959Ben je die Tig nu aan het slopen? want als dat zo is heb ik de vraag of ik wat kleine dingen van je mag overnemen zodat onze Tig ook weer helemaal top is :)
En ja ik rij graag een keer op en neer naar Fryslan voor de spulletjes en je projecten te bewonderen10 april 2012 om 14:22 #17304960Heb je een pm gestuurd. ;)
10 april 2012 om 15:13 #17304961Ik zit er ook aan te denken een x14xe of x16xe in een a corsa te stoppen
Is er nog iets wat er aangepast moet worden?
Of is het gewoon overbouten :hmmz11 april 2012 om 18:11 #17304962Ik ben mezelf ook nog steeds aan het verdiepen in de materie, dus ik weet nog lang niet alles.
-Je moet de originele motor- en versnellingsbaksteunen overzetten van je oude motor. Dan past hij er zo in.
-Originele aandrijfassen gebruiken.
-Als je origineel geen injectie had, brandstoftank van een injectie gebruiken.
-Brandstofpomp ben ik nog niet helemaal over uit. Je zou sowieso een A-Corsa GSi brandstofpomp kunnen gebruiken. Ik moet zelf nog even kijken of die van m’n Tigra te monteren is in mijn tank.
-Elektronica weet ik nog helemaal niets van. Weet wel dat je de motorboom volledig moet gebruiken. Grote kans dat je donorauto startblokkering heeft, dan moet je die draden mee overzetten en zorgen dat je sleutel of chip, die erin zit, zo dicht mogelijk bij het contactslot gemonteerd zit. Anders zal hij niet starten. Verder zal ik alles gaandeweg wel bekijken.
-Ik heb me ook laten vertellen dat je de onderkant van de luchtfilterbak kunt gebruiken van een B-Corsa 1.0-12V. Daarop past de deksel van je originele luchtfilterbak van een x14xe. Maar dat weet ik niet zeker. Ik ga in ieder geval rijden met een open luchtfilter.
-Koelslangen… Geen idee, moet redelijk simpel zijn, maar dat puzzel ik dan wel uit.
-Qua uitlaat durf ik ook nog niets te zeggen. Ik laat zelf het originele spruitstuk van de x14xe zitten en de originele voorpijp. Dan een stukje buis passend maken tussen voorpijp en middendemper om te kat te vervangen. En daarachter een middendemper en einddemper van Simons.
-Investeer in een paar goeie remmen.@trashmetal wrote:
Ik zit er ook aan te denken een x14xe of x16xe in een a corsa te stoppen
Is er nog iets wat er aangepast moet worden?
Of is het gewoon overbouten :hmmz11 april 2012 om 19:44 #17304963okay heb ik het van de steunen goed gezien :D
wat de tigra brandstofpomp betreft die zou je ook uit de behuizing kunnen halen
en extern kunnen plaatsen met slangklemmen
dit had ik zelf in gedachte mocht ik niet aan een corsa a gsi pomp kunnen komenwat bedrading betreft word het indd beetje puzzelen
a corsa motorboom is in 1 deel en van de corsa b tigra a en astra f in 2en
toen ik de x16xe in mn astra ging hangen kon ik de starterboom laten zitten
en heb een c16xe ecu en motorboom gebruikt om geen egr sai en startblokkering te hebbennu werkt de x14xe ecu ook op een x16xe
de c16xe ecu werkt ook op een x16xe
zou dan de c16xe ecu ook werken op een x14xe vraag ik me dan af?11 februari 2013 om 15:10 #1730496411 februari 2013 om 15:15 #17304965Ziet er verdraaide krap uit zo, komt de motor nog iets naar achter te liggen of moet je dingen gaan aanpassen? Mooi om te zien dat je toch weer verder gaat met het project, dit blijft 1 van de interessantere projecten :thumb
11 februari 2013 om 19:15 #17304966staat m fckn vet! :wors :thumb
spaghettie had iets makkelijker uit gekomen denk ik :hmmz11 februari 2013 om 19:35 #17304967Dikke cabrio :thumbup
11 februari 2013 om 21:08 #17304968ziet er goed,mooi project om te blijven volgen
24 maart 2013 om 12:38 #17304969X14XE is inmiddels weer gedemonteerd en de Michalak is verkocht. Ik wens de nieuwe eigenaar er heel veel plezier mee.
9 mei 2013 om 10:04 #17304970De michalak is inmiddels in Brabant… met een 1.4 si en een hele blije eigenaar… king:
9 mei 2013 om 10:28 #17304971Snap ik ;) :jerry
Veel plezier er mee, hoop em een keer in het echt te spotten :D9 mei 2013 om 14:13 #17304972Gaaf Danny, geniet er lekker van. :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.