Re: Aanschaf corsa C update.(aangeschaft en klaar)

Forumindex Forums Modellen Corsa Re: Aanschaf corsa C update.(aangeschaft en klaar)

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 49)
  • Auteur
    Berichten
  • #17254818
    chieltjuh
    Deelnemer
      Lid sinds:
      25 February 2012

      Beste forumleden,

      Na een tijdje nonactief geweest op dit forum hier weer eens op bezoek.
      Na een tegenvallend peugeot forum mijn vriendin over gehaald om een voor een corsa te kijken ipv een peugeot 206.
      Ik rij al een aantal jaar een mooie GTC waarmee ik al zoon 60k heb gereden zonder ooit mij te hebben laten staan.(nu net een 100K op de teller)
      Vandaar dat een corsa mij meer ligt ook omdat ik al wat onderhoud aan mijn astra heb uitgevoerd.

      Mijn vriendin haald hopelijk binnenkort haar rijbewijs en heeft ze voor stadsritjes haar eerste auto “nodig”
      afhankelijk van de prijs en de onderhoudshistorie wil ik deze auto zelf “rijklaar maken”(dus evt nodige beurd geven ed.)

      Bij de aanschaf kan ik alle nodige tips en tool graag gebruiken!!

      Volgende opties/ideen had ik al bedacht:

      -Corsa C
      -Bouwjaar rond de 2001
      -zuinige 1.0 – 1.2 Benzine of evt een 1.4 ?!
      -Km stand 120k-140k
      -Buget max 2500,-

      Voorbeeldjes wat ik er netjes uit vond zien:
      http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m638694666-opel-corsa-1-2-16v-sport-stuurbekrachtiging.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;

      http://www.autotrader.nl/auto/4XAGF/detail/” onclick=”window.open(this.href);return false;

      Ik heb begrepen dat deze versies vaak een Dketting hebben?!
      naast de standaard dingen waar je bij een aankoop op let mischien wat model gerelateerde probleem puntjes?!
      Is het makkelijk en raadzaam om tijdens de proefrit de auto uit te lezen dmv opcom?!(mijn opcom kennis is zeer gering)

      Al met al graag tips en tricks zodat ik over een tijdje hier mijn 2e opel kan showen!!!

      groeten Chiel

      #18099983
      tamiya
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 October 2011

        Ik zou een voor een 1.2 gaan. Is geen stoplichtsprinter, maar is voldoende om normaal met het verkeer mee te rijden. De 1.4 heeft nog geen distributieketting in het bouwjaar dat jij zoekt, als ik me niet vergis is na de facelift de 1.4 twinport in de Corsa C gekomen, deze heeft wel een ketting. De aandachtspunten die zo het eerst in me opkomen voor een Corsa C zijn het schakelmechanisme(is een vervangingsset voor te krijgen) en lekkage zie dit topic: http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=8&t=153064.

        Is dit niks voor je?

        Opel corsa 1.2 16v 2001

        #18099984
        Fearless
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 January 2005

          Ik heb een hele nette 1’2 in de aanbieding, supernette wagen met nieuwe apk. 135 dkm Alleen moet die wat meer kosten dan jou budget.
          Hij is van 2002 een 3 deurs. Ik post hem volgende week online

          #18099985
          chieltjuh
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 February 2012

            Bedank al voor de reacties!!!

            ik dacht zelf dus ook aan een 1.2, aangezien je dan ook nog een keer de snelweg op kan :D

            Lekkage tegen het schutboard check :thumb
            Schakelmechanisme checken op plastic boven op de bak?!(in geval van een plastic kan ik deze zelf vervangen).

            Ik heb al een erg nette corsa gezien voor 2400 op mp, weinig opties maar ik vind dit budget voor een eerste auto wel goed.
            (moet me nog wel even inhouden aangezien ik niks aan die auto heb als mijn vriendin voor haar rijbewijs zakt)

            #18099986
            Fearless
            Deelnemer
              Lid sinds:
              9 January 2005

              Die auto die ik heb staan is een Comfort uitvoering.
              Dat wil zeggen dat je elecktrische ramen hebt, stuurwielbediening aan de radio enz.

              Volgende week doe ik hem voor de apk en zet ik hem thuis neer. Dan maak ik ook wat foto’s en maak ik een advertentie.

              Schakelmachiscme van plastic is idd het oude model schakelmech, die kunnen uitlubberen. Maar als er nog een oude op zit en hij schakelt prima dan hoef je daar voorlopig geen ander op te zetten. De nieuwere types zijn van metaal. Dus dat verschil zie je wel.
              Lekkage bij de BCM (zekeringenkast onder de parafanplaat) merk je snel genoeg. De auto is dan vochtig en muf van binnen.

              #18099987
              chieltjuh
              Deelnemer
                Lid sinds:
                25 February 2012

                Nogmaals bedankt voor de info, ik zou het in de gaten houden,aanbod is er gelukkig voldoende dus hoef niet over 1 nacht ijs. :thumb

                #18099988
                chieltjuh
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  25 February 2012

                  Beetje rondgekeken, en voorkeur gaat meer richting de elegance of sport uitvoering omdat deze mooie skirts en velgen hebben.(en volgens mij airco en elc ramen enz)

                  Is dit nou werkelijk zoon verschil met de comfort modellen?
                  ook qua waarde behoud ed?!
                  Lijkt me een beetje overbodig om op basis vaan een setje velgen en skirts een auto uit te kiezen.

                  2e vraag,heeft het meerwaarde voor een opcom leek(zoals mij) de auto uit te lezen tijdens de proefrit, of is “gas en rem uitlezen” voldoende?!

                  #18099989
                  chieltjuh
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    25 February 2012

                    any one? :agent

                    #18099990
                    thereaper
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      19 March 2011

                      Op com om uit ’te lezen lijkt mij niet de moeite waard, als er foutcode’s inziten brand er een waarschuwingslampje.
                      Of er meerwaarde zit in airco bij inruilen, denk het wel, maar verwacht geen hoofdprijs.
                      Ik zou als ik jou was kijken voor een auto met wat opties. Is wel fijner om mee te rijden, en kost 2e hands weinig extra.

                      #18099991
                      chieltjuh
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        25 February 2012

                        Thx!!

                        #18099992
                        Mijncorsa.nl
                          Lid sinds:
                          24 July 2005

                          Heb gisteren mijn Corsa C 1.4 16v Elegance (2000) ingeruild voor een Focus. Heb ruim zes jaar naar volle tevredenheid rondgesnord in mijn C’tje, en heb vooral de volgende zaken gewaardeerd:
                          – vlotte motor, meer dan genoeg voor dagelijks gebruik. Best een verschil met de 1.2’s
                          – schakelt en stuurt na 13 jaar nog steeds als nieuw, met genoeg gevoel
                          – voorzien van bijna alle opties, en de airco is niet alleen handig in de zomer maar zeker ook in het najaar met vochtig weer..

                          Ben er altijd zeer zuinig op geweest, onderhoudsboekje is zo vol gestempeld dat er een nieuw boekje nodig is:) Nadeel: 241.000 op de teller en hij is ‘zalmrood’.

                          Volgende week ga ik ‘m inleveren, daarna zal hij ongetwijfeld op autotrader of iets dergelijks komen. Zeker weten een goede koop:)

                          #18099993
                          chieltjuh
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            25 February 2012

                            Ik heb ook al een zalmrode op t internet gezien, vind ik toch best een mooie kleur!
                            Heeft de 1.4 versie ook een ketting?

                            #18099994
                            Mijncorsa.nl
                              Lid sinds:
                              24 July 2005

                              Z14Xe heeft ’n riem, maar voor de kosten van vervanging van de riem zou ik een auto niet laten staan..
                              Afpingelen! :)

                              #18099995
                              chieltjuh
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                25 February 2012

                                nee puur voor de intresse en vervangingstermijn,Riem kan ik wel zelf:)
                                1.2 is wel zuiniger dus heeft wel mijn voorkeur:)
                                en als mijn vriendin sneller wil moet ze maar mijn gtc mee nemen. :thumb

                                #18099996
                                cano666
                                  Lid sinds:
                                  28 September 2012

                                  ik zou geen 1.0 pakken ! ik heb er zelf 1 gehad grasmaaier onder de motorkap en heel erg traag. Wel zuinig

                                  #18099997
                                  Turill
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    2 September 2012

                                    Ik zou zelf voor een 1.2 of 1.4 gaan, heb zelf een 1.2 en vind hem op zich nog wel leuk voor een 1.2tje maar zou hem zelf nog ietsje sneller willen hebben.
                                    Inderdaad goed luisteren of je de Dketting hoort, klinkt beetje als een een dieselrateltje.

                                    Als 1.2 echt je voorkeur heeft.. gewoon doen :)

                                    #18099998
                                    chieltjuh
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      25 February 2012

                                      Ik hou jullie op de hoogte en uiteindelijk zullen de foto’s wel verschijnen.. eerst maar eens geduldig wachten tot mijn meisje haar papiertje heeft:)

                                      #18099999
                                      chieltjuh
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        25 February 2012

                                        Even een update, mijn vriendin is geslaagd voor haar examen en dus kan ik dit weekend al gaan kijken voor een corsa.

                                        al wat rond gezocht en ga denk ik zaterdag een kijkje nemen bij de volgende auto’s

                                        http://www.autotrader.nl/auto/5369B/detail/” onclick=”window.open(this.href);return false;
                                        http://www.autotrack.nl/tweedehands/opel/corsa/9794438″ onclick=”window.open(this.href);return false;
                                        http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m656975752-opel-corsa-1-2-16v-3d-2001-blauw.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                        De planning is om verschillende auto’s te bekijken en daarna een keuze te maken. :thumb

                                        #18100000
                                        peter86
                                          Lid sinds:
                                          27 December 2012

                                          Heb ze net ff snel bekeken, persoonlijk was ik voor de eerste gegaan
                                          Kilometers minder
                                          Velgjes erop
                                          Mistlampen
                                          Sportievere uitstraling

                                          Succes met je speurtocht/beslissing

                                          #18100001
                                          Kleine-Paul
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            16 November 2012

                                            1e is inderdaad erg mooi, alleen wel al verkocht :(

                                            Of je moet al langs geweest zijn ;)

                                            http://www.autotrack.nl/tweedehands/opel/corsa/9794438″ onclick=”window.open(this.href);return false;
                                            Is ook netjes, wel een nieuwe APK erbij regelen. En volgens de verkoopinformatie van de 1ste eigenaar en net een beurtje gehad.

                                            http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel” onclick=”window.open(this.href);return false; … ousPage=lr
                                            Trekhaak, kan plus zijn en netjes alle boekjes. Vind persoonlijk de kleur wat minder, maar dat is persoonlijk.

                                            #18100002
                                            chieltjuh
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              25 February 2012

                                              De eerste had ook mijn voorkeur maar is idd verkocht(vond het ook een nette prijs voor een elegance)
                                              @ paul de ene corsa heb ik ook op mijn lijst staan, vind alleen de km stand iets wat hoog..
                                              K ga zaterdag langs wat corsa’s als ze niet allemaal verkocht zijn:)

                                              #18100003
                                              Kleine-Paul
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                16 November 2012

                                                Kilometers valt van alles over te zeggen.

                                                Beter 30000 per jaar met goed onderhoud dan 5000 per jaar door een omaatje.

                                                Anyway, succes.

                                                #18100004
                                                chieltjuh
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  25 February 2012

                                                  Klopt hoor, drm had ik hem er ook bij gezet, eerste eigenaar en waarschijnlijk netjes alle beurtjes gehad.
                                                  Een keer mooie lichtmetalen velgjes erop en klaar.

                                                  #18100005
                                                  Fearless
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    9 January 2005

                                                    ff opletten bij de corsa’s voor aanschaf even goed naar het subframe kijken…
                                                    Verder als dit heb ik ze nog zien rotten op het frame… Maar komt aan beide kanten van die balk voor.

                                                    dit was er een van 2003. 160dkm op de teller.

                                                    #18100006
                                                    chieltjuh
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      25 February 2012

                                                      Bedankt!, ik ga er ook bij een kijken die geen ingevulde onderhoudsboekjes heeft, maar wel een garage die kan beamen dat deze auto bij hun elk jaar onderhoud heeft gehad.
                                                      Is dit gelijk een no go of zou ik hier mijn voordeel uit halen en langs de garage rijden ,navragen en de auto op de brug zetten en checken?!

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 49)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.