Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Project Coupé Turbo
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 mei 2012 om 14:23 #17248390
Hallo mannen,
Hier wil ik beginnen mijn coupé Turbo project met jullie te delen, ik wil graag vertellen wat ik er tot nu toe aan gedaan heb (aan de hand van foto’s) en wat in de toekomst de plannen gaan zijn.
Na mijn eerste auto (opel astra g hb 1.8 uit 98) heb ik besloten om voor een auto te gaan die nog meer een hobby auto kon worden. Zo heb ik vorig jaar augustus dus deze astra coupé turbo gekocht. ik heb hier 6.000 euro voor betaald, hij komt uit 2001 en had er krap 110.000 op staan. De auto was helemaal standaard en het was de eerste uitvoering, wat inhoud dat deze nog de 190 pk en 250 nm heeft. (stats: 0-100 in 7,5 sec en top 245 km/u).
Ik vind het nog steeds een geweldige auto maar er mag toch nog wel het een en ander veranderen.
Wat ik al heb gedaan is:
Bailey dumpvalve
Thermostaat vervangen (warmde niet verder op dan 77 graden koelvloeistoftemp)
Kofferbak opgevuld met Fusion subwoofer (600 watt met 450 versterker) uit oude auto en LED’s
De zwarte maskers uit de originele koplampen bedekt met nieuwe glazen
Middendemper weg laten halen en nieuwe einddemper erop laten zetten
Remklauwen voor en achter gespoten
Test open luchtfilter erop gezet om de uitwerking te merken
Middenconsole blauw gespoten (alleen is het resultaat te grof vanwege het materiaal?)
Brakemaxx geperforeerde sportschijven + blokken voor eronder gezet
Enkele buizen en slangen onder de motorkap vervangen en luchtfilterparcours korter gemaakt
Dit is wat ik tot nu toe heb gedaan, als eerstvolgende punt wil ik de auto zeker 3-4 cm omlaag zetten d.m.v. verlagingsveren, hierna wil ik beginnen met phase 1, de turbodruk verhogen (wss bij Mtech). Voordat ik dit ga doen ga ik m wel op de rollenbank zetten, en hierna uiteraard ook om te controleren of ze ongeveer op die toename van 45 pk zitten die ze zeggen! Zwart gecoate velgen met een chromen rand (18 inch) zou ik ook leuk vinden.
Ook wil ik zoveel mogelijk OPC producten (grille, spiegels, gordels, kleppendekselstrip, OPC-emblemen) te pakken krijgen.Tot zover het project,
Ik hoor heel graag jullie reacties, adviezen, verbeteringen en ik hou de geïnteresseerden op de hoogte!Greets, Frank
9 mei 2012 om 16:06 #18016010leuk project en leuk speelgoed succes ermee
9 mei 2012 om 17:20 #18016011Leuk astra project king:
Ma zie ik nou een jap pijp eronder?9 mei 2012 om 17:25 #18016012Thnx!
haha ja dat klopt, was ik al vanaf het begin fan van, vanuit de impreza begon ik interesse te krijgen!
jij dus geen fan?9 mei 2012 om 18:20 #18016013mooie auto, veel plezier ermee! :thumbup
9 mei 2012 om 22:57 #18016014Leuk project blijf ik volgen :D :D :D
11 mei 2012 om 07:41 #18016015leuk! hoe gaat het met jouw turbo? daar ga ik ook eens kijken!
11 mei 2012 om 07:47 #18016016Gister nog even het luchtfilter goed gezet, zat los en nu bevestigd aan de carrosserie met een grote slangklem en een hoekstuk. turbospoel is niet normaal hard, nog harder dan bij enig getunede WRX hoorde ik uit betrouwbare bron (en dan nog zonder de turbodruk te hebben verhoogd!) schroeven in het kleppendeksel en aan de voorkant vervangen voor mooi glimmende rvs inbus.
Zou het kunnen dat doordat ik de weg van de lucht naar de turbo heb ingekort (voorheen zat er zo’n platte zwarte buis recht over mn motor heen), deze nu sneller werkt? die turbospoel is er namelijk niet alleen harder, maar ook een stuk eerder11 mei 2012 om 17:53 #18016017reactie op het gaspedaal kan idd wel wat feller zijn door de korte route van het luchtfilter .
13 mei 2012 om 19:45 #18016018okee dan heb ik dat miss toch niet verbeeld,,
hoe wordt er hier trouwens gedacht over powerboostvalves en brandstofdrukregelaars die meer bar draaien?alle reacties zijn meer dan welkom!
13 mei 2012 om 20:35 #18016019@OceanBlue wrote:
okee dan heb ik dat miss toch niet verbeeld,,
hoe wordt er hier trouwens gedacht over powerboostvalves en brandstofdrukregelaars die meer bar draaien?alle reacties zijn meer dan welkom!
Kan je best effe vragen in het c20let z20let topic ;)
14 mei 2012 om 18:55 #18016020@OceanBlue wrote:
Thnx!
haha ja dat klopt, was ik al vanaf het begin fan van, vanuit de impreza begon ik interesse te krijgen!
jij dus geen fan?jaah ben best fan van die dempers ma niet onder een duitse auto :angel
14 mei 2012 om 19:05 #18016021Kan je die koplamp glazen appart kopen dan ? :???:
16 mei 2012 om 07:40 #18016022Ik vind m zelf erg goed staan, onder zo’n lange, platte en zeker wel enige vermogenswaardige auto!
Maar hou nu vooral niet op je mening uit te spreken! :DGlazen zijn volgens mij niet apart te kopen, of ze staan miss ergens 2e hands aangeboden, maar ik moest toen nieuwe lampen voor de keuring voor de oude astra (verkeerd lichtbeeld) dus had deze via onderdelenzoeker voor nog geen 40 euro nieuw kunnen kopen. Toen ik de coupé kreeg en zag dat die vaal en vies waren besloot ik ze over te zetten, wel een rotklus hoor!
Gister even de standaard zwarte ecotec kleppendekselcover vervangen voor die van de opc, loopt nu beter over!
Nu op naar de verlaging (wss 30/30 Eibach), gasdrukveren (motorkap) en voorkatvervanger!
Helaas heeft ze ook wat probleempjes die opgelost moeten worden.
Zo stottert de bobine met stationair draaien tussen de 850-700 toeren en lekt er olie, dit zag ik bij de oliecarterpan naar beneden komen, maar nog even op onderzoek waar het precies vandaan komt!16 mei 2012 om 07:44 #18016023ziet er nais uit, ben alleen niet zo’n fan van die open kelk.
16 mei 2012 om 09:44 #18016024boutjes in het kleppendeksel zien er ook nieuw uit :D of heb ik het mis .
16 mei 2012 om 10:40 #18016025jij bent scherp!
ja ik dacht kleine moeite maar ziet er weer stuk schoner uit!16 mei 2012 om 11:47 #18016026even een linkje naar een filmpje waar je het geluid kan horen na montage van nieuwe “uitlaatsysteem”!
16 mei 2012 om 11:51 #18016027@OceanBlue wrote:
even een linkje naar een filmpje waar je het geluid kan horen na montage van nieuwe “uitlaatsysteem”!
je hoort em zelfs helemaal in de verte haha
maar klinkt wel lekker man, en dit is met standaart diameter?
17 mei 2012 om 09:55 #18016028haha ja dat zei een vriend van mij! ken je dat, je laat een vriend in je auto voorbij scheuren om het geluid te kunnen horen wat de rest altijd mag ervaren!
thnx! jaa dit is gewoon standaard diameter idd, alleen middendemper weg laten halen en bijna open einddemper erop, dus hij zal nog wel wat leuker worden als de kats zijn vervangen!
17 mei 2012 om 10:10 #18016029mooie coupe! in de goede kleur.
maar heb je nu geen slang vanaf je bovenste carterventilatie naar je inlaattraject zitten??
beetje tricky :shock:Is de open luchtfilter een geoliede versie?
17 mei 2012 om 10:56 #18016031Uit mijn omgeving bleek dat dit geen probleem is, dat hij gewoon heel zachtjes stoffen uitblaast die nu voor de verandering niet meer extra worden verbrand, voor de grote herverbranding van onverbrande gasten is het egr stelsel dacht ik.
Het luchtfilter is een ongeolied exemplaar, maar wil binnenkort wel een goede van K&N of Green, maar weet nog niet precies in welke mate een geolied filter goed is, een ongeolied is toch makkelijker schoon te houden en houd minder stof vast toch?
17 mei 2012 om 11:01 #18016032@OceanBlue wrote:
haha ja dat zei een vriend van mij! ken je dat, je laat een vriend in je auto voorbij scheuren om het geluid te kunnen horen wat de rest altijd mag ervaren!
thnx! jaa dit is gewoon standaard diameter idd, alleen middendemper weg laten halen en bijna open einddemper erop, dus hij zal nog wel wat leuker worden als de kats zijn vervangen!
leuk ist zeker :P
lekker bleren is de shit :jerry
17 mei 2012 om 11:02 #18016030@OceanBlue wrote:
Uit mijn omgeving bleek dat dit geen probleem is, dat hij gewoon heel zachtjes stoffen uitblaast die nu voor de verandering niet meer extra worden verbrand, voor de grote herverbranding van onverbrande gasten is het egr stelsel dacht ik.
Het luchtfilter is een ongeolied exemplaar, maar wil binnenkort wel een goede van K&N of Green, maar weet nog niet precies in welke mate een geolied filter goed is, een ongeolied is toch makkelijker schoon te houden en houd minder stof vast toch?
maar waar zit dan de EGR op een Z20LET? :jerry
17 mei 2012 om 11:12 #18016033Ahaa vandaar dat ik m niet kon vinden! ik had gekeken op engelse forums want die hadden het wel over egr valves op de z20let, maar ik denk dat ik nu toch tot het inzicht ben gekomen dat die hier niet aanwezig is :angel
Maar betekent dat dat dit de enige plek is waar die gassen weer terug worden gestuurd? Dit is toch alleen milieutechnisch of ook nog motorisch verantwoord?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.