Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Project C16SE t Groene scheur ijzer leeft verder
- Dit onderwerp bevat 195 reacties, 30 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 24 april 2017om 20:57 door GOGOGO_1555.
-
AuteurBerichten
-
14 juli 2015 om 06:34 #18274171
Mooi gedaan :wors Ziet er echt netjes uit die verse C16SE in de Astra, ben wel eens benieuwd hoe zo’n motor aanvoelt in een Astra F.
14 juli 2015 om 10:42 #18274172Ben dus gaan kijken voor een spaghetti spruitstuk…
Lexmaul levert een 4-2-1. En RVS voor €429
En m-tech een 4-2-1 en RVS voor ook voor €429 (merk onbekend ieder geval geen lexmaul)Dus welke zal ik doen ??
Ik zal aan komende Opel power meeting te sevenem aanwezig zijn op een zaterdag. Dus dan is ie te bewonderen
Verstuurd vanaf mijn Z410 met Tapatalk
15 juli 2015 om 07:41 #18274173Nou. Gister avond. Nog even de boordcomputer aangesloten op de ECU.
En heb zo t idee dat ie een beetje veel benzine inspuit
Stationair gaat ie niet lager dan
1,3l/h. @800rpm
Sz deed 0,7l/h @800rpm
@bedrijfs temperatuurKan nog steeds te maken hebben met het spruitstuk
Gaat m vanavond proberen uit te lezen. Of de temperatuur zender niet kapot is
Verstuurd vanaf mijn Z410 met Tapatalk
15 juli 2015 om 09:24 #18274174Is indd een beetje veel
denk niet dat het door je spruitstuk komt
als je temp sensor geen verschil geeft
zou ik de lambda eens uitwisselen
denk zomaar dat je die nog wel een andere hebt liggen :Dwat spruitstuk betreft zou ik voor de lexmaull gaan :thumbup
15 juli 2015 om 11:01 #18274175Heb ook de lambda gepakt van de sz. Ging er vanuit dat die t zelfde zijn. En die deed t goed
En ja lambda heb ik nog wel 1 van een x16xel en dan de originele van de c16se
Verstuurd vanaf mijn Z410 met Tapatalk
15 juli 2015 om 16:53 #18274176Nou net ff op-com er aan gehangen
Kreeg de volgende waardes
Lambda. Bleef rond de 610mv
En koelvloeistof bleef eigenlijk op 56-57 ‘c.
Terwijl hij in de auto aangeeft 95-100
Vervolgen zegt hij ook dat ie arm loopt. Als ik gas geef blijft hij ook daarop staan.
Maar gaat dadelijk nog FF een bougie dr uit halen, eventjes kijken naar de kleur
Wat ik nu vermoed is dat de lambda en de temperatuur sensor verrot zijn
Verstuurd vanaf mijn Z410 met Tapatalk
15 juli 2015 om 18:04 #18274177Nou ik heb zojuist FF een lambda sensor gewisseld
Geen verbetering .Ook gelijk de bougies FF nagekeken,
Volgens me pa ziet t er goed uit. En heb er al 110km mee gereden weet niet hoeveel aanslag ik moet verwachtenIemand ideeën ??
Verstuurd vanaf mijn Z410 met Tapatalk
15 juli 2015 om 19:06 #18274178is de benzinepomp wel voor een multi point injectie ?
temp sensor zou van het verkeerde type kunnen zijn15 juli 2015 om 19:31 #18274179ik heb de pomp van de C16SE erin gezet (dus lijk mij dat, dat de goeie is)
en de temperatuursensor die heb ik niet vervangen voor een ander– nou heb ik even zitten denken… temp sensor als die zegt dat t koud is dan loopt ie juist rijker
– de injectoren heb ik gereinigd en hebben vervolgens gwn open en bloot gelegen (als die vervuilt zijn loopt ie arm en gaat hij de inspuit tijd corrigeren waardoor de Boordcomputer zegt hoog verbruik – terwijl dat mischien t tegen overgestelde is)verder als ik 50Km/H in z’n 3 rijdt schokt ie een beetje
60 in z’n 4 doet ie prima met een redelijk kloppend verbruik op de boordcomputerik zal m sowieso morgen aan de 4-gas gooien
enige tips waar ik naar moet kijken15 juli 2015 om 20:40 #18274180Aanvoer en afvoer wel goed zitten op de fuel rail?
Er hoort een blauwe sensor in de c16se te zitten. Zelfde als C16NZ e.d.
16 juli 2015 om 20:38 #18274181Nou heb goed nieuws (denk ik)
ik ree vandaag er mee naar t werk
en t stationair verbruik volgens de boordcomputer was 1.0L/H Ipv de eerdere 1.3L/H
en hij stoot niet meer/nouwelijk bij 50Km/h in z’n 3
verbruik verder komt over als normaal (zoals ik lees op de BC) 5.6L/100kmen hij is flink feller geworden :thumb
heb m aan de CO en 4-gas gehangen
en kreeg t volgende ……stationair
CO= 0.50
en @ 2500
CO= 0.35
lambda= 1.036dus binnen de apk marges (naja op de grens dan :wors )
en het betekend dus als ik de lambda moet geloven dat ie niet te arm loopt.. (als ik t goed heb)
en dat ie zelfs ietsjes rijker looptdus denk dat ik voor de zekerheid toch die temperatuur sensor vervang
aangezien die zei 56C terwijl hij binnen zegt 95-100C (lijkt me niet dat t bijna 40C afwijkt tussen de linker en rechter kant van de motor)-nou weet ik toevallig bij zo’n golfje 3 (ben nou aan t vloeken :jerry )
dat als daarvan de Temp sensor kapot/verrot is dat de CO ook dan echt flink stijgt laten we zeggen “buiten t meet gebied van 9.99”17 juli 2015 om 04:52 #18274182Alweer een winnaar! :thumb
Temp sensor is indd vaak de boosdoener17 juli 2015 om 18:42 #18274183Trash fkes een vraag boven m’n temp sensor zit een inbus is dat toevallig ontluchting ??
Bij de sz zit die ook. (Ook muurvast)
Ook nooit los gehaaldMet t vervangen stroomt er ook gelijk vloeistof uit. Dus debk aan de ene kant dat t goed moet zijn
19 juli 2015 om 06:48 #18274184Kan het je niet zeggen of het ontluchting is
ik laat de motor altijd goed warm lopen
en dan met de darmen spelen :D21 juli 2015 om 07:24 #18274185Zoals hij t nu zeg zo doe ik t altijd al. Dus moet goed wezen dan
Alleen vreemd genoeg blijft er lucht in m’n radiator hangen.
En loopt die slang van de radiator naar de kvs pot nietRadiator heb ik ontlucht door de slang boven los te halen. En druk te zetten op de kvs-pot
En heb gemerkt dat als ie koud is dat een beetje sputtert als ik constant rij (na 500m houd dat al op)
En heb zojuist een spaghetti spruitstuk besteld bij lexmaul
Verstuurd vanaf mijn Z410 met Tapatalk
25 juli 2015 om 14:47 #18274186dus heb weer gereden :thumb
spruitstuk word pas in september geproduceerd. :cry
dus ken en wil niet in augustus over de nordschleife. :swearmaar ….. t inhouden doet ie niet meer, ken nu gemakkelijk voorbij de 120km/h.
stationair geeft ie wel nog aan 1.0L/H
dus ja :jerryen heb een klein filmpje
https://www.youtube.com/watch?v=mSHVEOufr7w” onclick=”window.open(this.href);return false;
:wub Das Sound25 juli 2015 om 15:08 #18274187Als je het filmpje ff openbaar maakt
kunnen we allemaal mee genieten :D Ben benieuwd
als het goed is een heel bekend geluidje :jerryMooi dat het inhouden over is :thumb
moest misschien nog wakker worden25 juli 2015 om 15:21 #18274188Klinkt lekkah :wub
hopelijk snel mn corsa weg en gauw mn astra terug king:10 augustus 2015 om 17:26 #18274189Nou ben verder met wat mods
Erachter gekomen dat 1 motor steun kaputt is,
Nou had ik alvast een setje om vol te kitten met sikka
Dus dat is van t weekend maar gebeurt. Dus nu als ik de straat aan gumd dan klapt ie niet meer uit zijn versnelling :jerryVerder ook een oil catch can binnen gekregen.
Dus Nou nog afwachten op t spaghetti spruitstuk
Verstuurd vanaf mijn Z410 met Tapatalk
26 september 2015 om 12:32 #18274190En er nog steeds helemaal blij mee?
27 september 2015 om 19:21 #18274191ik ben dr zeker nog helemaal blij mee king:
hij verbruikt geen olie
nog steeds nergens lekkagealleen heb ik 1 ding verkeerd gedaan voor m’n gevoel
bezuinigd op de thermostaat wil nou alsnog die €40,- 87c thermostaat gaan aanschaffenalleen is m’n bestelde lexmaul spruitstuk nog niet gemaakt …. nou hopen ze ergens in oktober dat ding klaar te hebben (productie problemen ?)
dus na de ombouw nog steeds niet over de nordschleife geweestmaar ohhh :wub die omschakeling van 70 naar 100 pk
en dan bij 2500 toeren krijg ie een klap vermogen en rond de 4000 doet ie er nog een schepje bovenop :agentenige wat me echt tegenstaat is onder de 1500 toeren dan gaat ie een soort bokken (is alleen bij terugvallen)
19 oktober 2015 om 19:28 #18274192nou nou nou wat ik nou weer heb meegemaakt …..
versnellingsbak kaput
diff is een tand verloren :cry
maar niet getreurd had nog 2 bakken liggen
2x F15 C3.74en ben dr nou ook eindelijk achter welke bak ik dus al die tijd onder m’n astra had zitten
F13 W3.74nou is de vraag past de 5e versnelling van de F13 op de F15 ?
eerste 4 gebruik ik voor t sporten *kuch kuch Nurburgring kuch
en z’n 5 voor de lange ritten ik haalde namelijk 1 op 18 met die lange 5 king:31 oktober 2015 om 11:37 #18274193nou we zijn weer een poosie verder :jerry
ik krijg volgens lexmaul in november als t goed is het langverwachte spruitstuk :wors (3 maanden heb ik dan gewacht :wtf )
vervolgens is er ook maar deze week een andere nokkenas besteld
met gelijk een 87C thermostaat
en zal nog een thermoschakelaar er bij gaan halenmaar.. 1 klein vraagje is t verstandig met een nieuwe nok dat ik dr ook nieuwe tuimelaars in zet ?
en zo ja waar kan ik die t best halen
want had ooit een keer gelezen dat wat zwakkere tussen zitten die breken :hmmz17 november 2015 om 21:38 #18274194Nou we zijn ondertussen al een paar maanden verder sind ik m’n lexmaul spruitstuk heb besteld
en heb eindelijk goed nieuws :jerry
HIJ is af en onderweg naar nederland
verders heb ik een tool besteld om de nokkenas te kunnen verwijderen zonder de kop eraf te halen.
tuimelaars ga ik proberen te regelen via m’n lokale automaterialen handel
Dus verwacht binnenkort weer een update te kunnen plaatsen met foto’s :wub
deze maand wil ik nog dat spruitstuk monteren verwacht m eind deze week of begin volgende week
en ergens in begin januari wil ik die sportnok er in hebben
om in misschien februari/maart m te laten Chippen (zat zelf te denken aan unlimited tunning)
18 november 2015 om 04:59 #18274195@GOGOGO_1555 wrote:
Nou we zijn ondertussen al een paar maanden verder sind ik m’n lexmaul spruitstuk heb besteld
en heb eindelijk goed nieuws :jerry
HIJ is af en onderweg naar nederland
verders heb ik een tool besteld om de nokkenas te kunnen verwijderen zonder de kop eraf te halen.
tuimelaars ga ik proberen te regelen via m’n lokale automaterialen handel
Dus verwacht binnenkort weer een update te kunnen plaatsen met foto’s :wub
deze maand wil ik nog dat spruitstuk monteren verwacht m eind deze week of begin volgende week
en ergens in begin januari wil ik die sportnok er in hebben
om in misschien februari/maart m te laten Chippen (zat zelf te denken aan unlimited tunning)
Eindelijk Update’s, begon al ongeduldig te worden :jerry
Moet wel een heel goed spruitstuk zijn omdat het zo lang duurde :D
8v nokkenasdemontageset heb ik ook liggen, alleen nooit gebruikt
mn c16se hield vanzelf op met tikken :wub -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.