Project C16SE t Groene scheur ijzer leeft verder

Forumindex Forums Modellen Astra Project C16SE t Groene scheur ijzer leeft verder

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 196)
  • Auteur
    Berichten
  • #18274096
    GOGOGO_1555
    Deelnemer
      Lid sinds:
      18 January 2012

      Wil gewoon wat anders dan de zoveelste 2ltr
      en de 1.6 daar ben ik redelijk bekend mee
      100pk is voor mij eigenlijk al voldoende en als dat kan met een 8 klepper wrm niet
      en tijd heb ik zat het is alleen wel m’n daily (maar bij noodzaak is er altijd nog een auto)

      rijdt ook meerrendeel stad en snelweg
      en die paar keer naar de ring ja dat is wel leuk. tot nu toe verveeld die 70 pk niet die ik nu heb nog steeds niet

      maar wat jij zeg over betrouwbaarheid klopt wel turbo is er niet ideaal voor
      maar kan nu nog kiezen wat ik ga doen
      eerst hem er maar gwn standaard inhangen en dat tunen (turbo/tunen) komt wat later (maar gaat zeker gebeuren)

      #18274097
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        @GSE wrote:

        Waarom,twijfel je tussen tunen en turbo als je met tunen 140pk wilt halen uit zo,n klein blokje als een 1,6 8v moet je:87,5pk per liter halen wat €€€€ kost en de houdbaarheid van de motor niet te goede komt omdat je vermogen kunt krijgen door:toeren te maken-liters inhoud te maken-oplading..

        Als je bv nagaat een Senator B C30SE motor heeft 3liter 24V en nog geen 70pk per liter (204pk:3=minder als 70) en dan moet deze 8v der 87,5 per liter kunnen krijgen,als zijnde een 2 kleppen motor…..Word erg erg erg duur.

        Turbo op een serie 1,6 8v motor zetten is leuk als je dollars hebt van hier tot daar aangezien het wiel weer uitgevonden moet worden:compressie zuigers nokkenas koeling bla bla bla en dat lopen de getallen weer lekker op..

        Voorbeeld=zuiger koeling,maar door de zuiger koeling en turbo,word je olie weer net wat te heet en moet je weer een oliekoeler halen en de slangen op maat laten maken maar dan is je oliedruk weer iets te laag dan en flikkert je lamp en moet der weer een grotere pomp komen of je eigen gaan verbouwen,maar ook je koelsysteem kan het weer net niet aan omdat alles weer warmer word,en der moet weer een grotere radiateur komen,vervolgens zijn je standaard injectoren te klein en geven deze bij volgas iets te weinig en moet je weer andere hebben enz enz ( Dit zijn mogelijke voorbeelden waar je zeker mee te maken gaat krijgen)

        Waarom als je vermogen wilt geen 2.0 16v of een calibra turbo ding derin duwen,is al 10000x gedaan en betrouwbaar en goedkoopste pk per euro lol.

        https://www.youtube.com/watch?v=M0KAZ1abGIY” onclick=”window.open(this.href);return false;

        Das een maat van me Liam uit Melbourne als ik je vertel dat die auto misschien wel 50.000€ omgetelt heeft gekost tot wat het nu is,oliepomp,injectoren,verdelers,3de blok,aangepaste kop,koppakkingen,custom made nokkenas koppelingen enz enz enz…….Ga zelf geen turbo ergens opbouwen als je iets wilt wat niet kapot gaat,of je moet veel tijd en geld hebben.


        Het valt allemaal wel mee hoor, je kunt op een orgineel blok zonder aanpassingen behalven turbo en oliekoeling al prima rijden.
        Voor zijn 16V broertjes zijn er zelfs gewoon te koop en draaien op stock internals met garantie. En dan tot meer dan 100 procent vermogen winst.

        Zelf een stock Z16XE met compressor gereden zat op 210 pktjes. Nu een ongeblazen 154pk stock zuigers en koeling, wel andere inlaat uitlaat en nokkenassen.

        #18274098
        trashmetal
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 February 2007

          ik zou er voor de zekerheid wel arp drijfstangbouten gebruiken

          #18274099
          trashmetal
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 February 2007

            @GSE, je kunt een c30se niet gaan vergelijken met een c16se
            persoonlijk vind ik een 3.0 6 cilinder in lijn zwaar en lomp…

            Zelf ben ik ook bezig geweest om mijn c16se naar turbo om te bouwen
            helaas niet meer van gekomen, wel al het eea vergaard
            makkelijkste en betrouwbare manier is:
            arp drijfstangbouten, cometic dikkere stalen koppakking, monopoint injectie uitlaatspruitstuk
            T2 turbo past er zo op, olie aanvoer pakken bij de druksensor door een t stuk te plaatsen
            retour zo hoog mogelijk op de carterpan, mooi oliekoelertje er tussen
            wideband lambda met air/fuel ratio meter en verstelbare brandstofdrukregelaar b.v. SARD is erg goed
            intercoolertje (niet te groot ivm turbo lag) en blow off valve

            info vergaard op diverse engelse en duitse fora

            #18274100
            GSE
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 August 2006

              Ik gaf het vergelijk aan als voorbeeld en dan bedoel ik:
              Zelfde motor uit die tijd maar dan als geavanceerd ding met 4 kleppen klop sensor en dual ram…En dat ding maakt nog 70pk per liter (die 70 pak per liter bedoel ik)
              Die v8 op mijn foto maakt maar 50pk per liter

              Als ik dat verhaal lees van geld is op…ff wachten….

              En je wilt dan een turbo ombouw doen als je niet veel te besteden hebt…
              Zou ik het niet doen aangezien 1000€ niet veel is als je zoiets gaat doen en dan tel ik allles:
              turbo spruitstuk maken intercoolder leidingen injectoren passende cpu nokkenas enz enz enz enz enz…

              Ik ben bezig met die V8 op die foto maar ik zit nu al op 4000€ + als ik alles tel en het ding ligt nog gewoon op de grond te liggen…..(7000+ als ik aanschaf en overschepen tel)

              #18274101
              trashmetal
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 February 2007

                @GSE wrote:

                Ik gaf het vergelijk aan als voorbeeld en dan bedoel ik:
                Zelfde motor uit die tijd maar dan als geavanceerd ding met 4 kleppen klop sensor en dual ram…En dat ding maakt nog 70pk per liter (die 70 pak per liter bedoel ik)
                Die v8 op mijn foto maakt maar 50pk per liter

                Als ik dat verhaal lees van geld is op…ff wachten….

                En je wilt dan een turbo ombouw doen als je niet veel te besteden hebt…
                Zou ik het niet doen aangezien 1000€ niet veel is als je zoiets gaat doen en dan tel ik allles:
                turbo spruitstuk maken intercoolder leidingen injectoren passende cpu nokkenas enz enz enz enz enz…

                Ik ben bezig met die V8 op die foto maar ik zit nu al op 4000€ + als ik alles tel en het ding ligt nog gewoon op de grond te liggen…..(7000+ als ik aanschaf en overschepen tel)

                wat jij allemaal telt heb je voor een basis setup helemaal niet nodig
                pas als je 200 pk als target hebt
                het boodschappenlijstje die ik heb gepost kom je tot 150 a 160 pk

                #18274102
                GOGOGO_1555
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  18 January 2012

                  kwa besteden komt t wel goed, dat is m’n probleem niet was alleen ff die maand.
                  t vermogen komt wat later
                  nu ie uit elkaar is ga ik uiteraard al spullen voorbereiden, voor de daaropvolgende tuning
                  hoef niet in 1 maand tijd er gelijk 200 pk uit te hebben omdat ik t nu wil
                  doe al 3 jaar met 70 pk en bevalt me prima alleen in z’n 4 is ie niet vooruit te branden

                  maare wil hier geen discussie topic van maken heb nu eenmaal een C16SE en daar blijft t bij :jerry

                  maare pkaas per liter ken nog een 91er 1.3 turbo met 130 pk waar nog makkelijk 200 uit te halen is (t is alleen een japanner )

                  #18274103
                  trashmetal
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    1 February 2007

                    Toyota starlet glanza v turbo misschien?
                    is alleen wel een 16v :D

                    #18274104
                    GSE
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      5 August 2006

                      Ongeblazen motor is 100pk per liter erg hoog dan kom je bij AMG BRABUS enz enz

                      Opgeladen motor is heel veel mogelijk maar je portomonee bepaalt wat mogelijk is,maar een turbo nemen deze plaatsen en wonderen verwachten gaat het um niet worden,en egaal of je een kleine of grote turbo neemt,alles aanpassen moet toch gebeuren,dus het gaat toch in de euro,s lopen:
                      Compressie verlagen-inter koeler plaatsen-turbo smering maken (en zorgen dat je motor genoeg oliedruk heeft) computer aanpassen,je koppeling versterken,enz enz enz..

                      Maargoed jou keuze om met een 1,6 te willen werken iedere zijn keuze.

                      #18274105
                      GOGOGO_1555
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        18 January 2012

                        @ trash t is net t Model daarvoor de Starlet GTT
                        Glanza V deelt t zelfde blok alleen is die van de GTT inwendig wat sterker – heb n allebei al meegereden en De Glanza V heb ik zelf mogen Besturen :wub

                        #18274106
                        Eviltruckdriver
                          Lid sinds:
                          4 August 2013

                          respect dat je iets anders probeert mooie wagen :thumb

                          #18274107
                          trashmetal
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            1 February 2007

                            @GOGOGO_1555 wrote:

                            @ trash t is net t Model daarvoor de Starlet GTT
                            Glanza V deelt t zelfde blok alleen is die van de GTT inwendig wat sterker – heb n allebei al meegereden en De Glanza V heb ik zelf mogen Besturen :wub

                            erg leuk speelgoed! king:
                            ben er ook bekend mee :D

                            #18274108
                            Eviltruckdriver
                              Lid sinds:
                              4 August 2013

                              ik heb nog een setje irhmscher 5 deurs sideskirts met deurplaten liggen dat zal ook mooi op mijn f staan kijkend naar de gsi je ziet ze ook nooit :thumb :D

                              #18274109
                              Eviltruckdriver
                                Lid sinds:
                                4 August 2013

                                ik heb 5 x c20xe staan en toch vind ik het leuk om mijn isuzu te boosten gewoon omdat het wat anders is als weer een let blok er is niets mis mee maar een auto tunen op de basis waar hij mee geboren is is ook grappig ik droom over de tijd dat mijn dieseltje 140 pk ophoest :thumb king:

                                #18274110
                                GOGOGO_1555
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  18 January 2012

                                  Nou ben vdg weer een stap verder
                                  heb de kleppen deels ontdaan van de Koolafzetting

                                  bezig geweest met de tol Scotch-Brite en wd40

                                  moet t nog wel een keer over doen heb er niet alles af :???:

                                  en die spikkels ok de klepzitting ?? krijg ik die eruit als ik m in gaat slijpen of worden dat nieuwe ??

                                  maar heb wel alvast een setje besteld om die kleppen in te slijpen
                                  of weet iemand nog een aggresief spulletje voor die koolstof???

                                  #18274111
                                  TWA
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    17 June 2010

                                    Gaat met slijpen er af :thumb

                                    ik had een staalborstel om mn bankslijper en daarmee zeer goed resultaat geboekt.

                                    #18274112
                                    trashmetal
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      1 February 2007

                                      ik zet de kleppen altijd in de boormachine
                                      stukje waterproof schuurpapier tussen de vingers
                                      als het heet wordt weet je dat je goed bezig bent :jerry

                                      #18274113
                                      Aapje
                                        Lid sinds:
                                        1 January 2009

                                        Wel effe goed de klepsteel intapen trashmetal :D Dat niet vergeten te zeggen ;)

                                        Scotchbrite werkt ook goed ipv schuurpapier, word minder warm :P

                                        #18274114
                                        trashmetal
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          1 February 2007

                                          gewoon niet te vast draaien heb je geen tape nodig

                                          #18274115
                                          TWA
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            17 June 2010

                                            Deed t er ook op hoor… Better safe than sorry :angel

                                            #18274116
                                            GSE
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              5 August 2006

                                              Als je toch uit bent naar vermogen zou ik de grootst mogelijke kleppen pakken kosten rond 30€ per stuk schat ik 8×30=240 en dan nog nieuwe geharde zittingen laten maken en derin zetten.

                                              Scheelt weer een paar pk,misschien is je klepsteel van deze kleppen teveel gesleten en zijn ze niet meer bruikbaar zou der een revisie bedrijf zich over laten buigen…

                                              En die koolstof aanslag gebruik je een staalborstel voor en wat je niet deraf krijgt maakt niks uit dit is zo minimaal,je het nl niet en het lever geen vermogen op.

                                              Heb zelf ooit 2 dagen in de week een half jaar lang stage gelopen tijdens mijn monteurs opleiding bij het motor revisie bedrijf in Venlo en ik raad je aan om zo,m spul als kleppen koppen enz weg te brengen,voor die paar centen waar een revisie bedrijf je kop op orde maakt:
                                              kleppen nakijken-geleiders nakijken-kleppen slijpen-zittingen nakijken-kop vlakken-afpersen enz kun je zelf niet liggen te klooien.

                                              #18274117
                                              trashmetal
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                1 February 2007

                                                Bij een 16v geef ik je helemaal gelijk
                                                maar een 8v kun je makkelijk zelf
                                                heb er inmiddels een handjevol gedaan de afgelopen 10 jaar
                                                en lopen naar mijn weten allemaal nog als een speer
                                                een aantal zelfs niet laten vlakken c14nz en x16sz
                                                dat zou ik in dit geval wel doen

                                                #18274118
                                                GSE
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  5 August 2006

                                                  Zelf kun je niks aan zo,n koppen 2 3 4 5 kleppen egaal hoeveel..

                                                  Je kunt thuis geen geleiders maken en derin persen,kleppen slijpen en zittingen op maat draaien..

                                                  Maargoed,iedereen zijn keus,als ik een kop los trek breng ik um altijd weg,en klepsteel rubbers worden altijd vervangen en altijd gevlakt,of de kleppen gammel zijn in de geleider merk je zelf wel,maar verder kun je 0.0 niks als los halen en opbouwen maar kwa revisie kun je niks.

                                                  Maar nogmaals…Als de knommel los is duw der de grootst mogelijke kleppen in met een 3 vlaks klep,nu het toch los is kun je dit net zogoed doen zo pak je weer wat meer vemogen.

                                                  #18274119
                                                  trashmetal
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    1 February 2007

                                                    Knap dat je vanaf je stoel kunt bepalen wat ik wel of niet kan
                                                    en weet wat er in mijn en mn sleutelmaat onze schuren aan materiaal gereedschap en machines staat
                                                    om dit mogelijk te maken :D

                                                    geleiders zijn kant en klaar te koop en we hebben een 10 tons pers met diverse plunjers
                                                    kleppen slijpen kun je makkelijk zelf, zoals al omschreven
                                                    kleppen inslijpen is ook een leuk werkje
                                                    kop op schoot voor de tv potje slijppasta zuignappie aan een stokkie
                                                    beetje pasta op de klepzitting, klep er in en draaien maar

                                                    klepsteelrubbers :hmmz dat is het makkelijkste van allemaal

                                                    beste GSE, ik sleutel al bijna 20 jaar aan opel ohc blokken
                                                    en weet echt wel waar ik het over heb ;)
                                                    ik denk dat jou ervaring meer bij de cih’s ligt
                                                    daar weet ik dan weer weinig van

                                                    #18274120
                                                    GSE
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      5 August 2006

                                                      Wat ik bedoel is als je praat van motor tunen 140pk uit een 1,6 halen N/A of een turbo plaatsen dat je de zaken goed op orde moet hebben en misschien kun je een paar dingen maar dingen als:
                                                      Kop vlakken klep/zittingen draaien/zittingen plaatsen dmv vloeibaar stikstof/kleppen slijpen (en niet met die pasta meer echt afdraaien en bv een 3 zit behandeling geven) enz enz enz kunnen de meeste niet.

                                                      En als je het echt goed wilt doen pak je alles fatsoenlijk aan en maak je alles goed op orde…

                                                      Ik zou als je toch voor een motor kiest die zwaar belast gaat worden geen cent sparen op de houdbaarheid…

                                                    25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 196)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.