Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Project C16SE t Groene scheur ijzer leeft verder
- Dit onderwerp bevat 195 reacties, 30 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 24 april 2017om 20:57 door GOGOGO_1555.
-
AuteurBerichten
-
6 mei 2015 om 16:16 #18274146
Echt dik die afwerking! Ik had alleen nog iets speciaals met de slangen en kabels gedaan als je het toch open hebt liggen…
Voorzien van sleeve bijvoorbeeld:
Wordt veel gebruikt in de computer modding wereld! Past volgensmij heel goed bij die matte afwerking van de zwarte delen!Eigenlijk in alle kleuren en diktes te verkrijgen
http://www.aquatuning.nl/modding/flex-sleeve/” onclick=”window.open(this.href);return false;6 mei 2015 om 16:27 #18274147Dat ziet er niet verkeert uit
gaat het zeker overwegen, maar t kan ook achteraf
7 mei 2015 om 18:42 #18274148Nou xD
m’n huidige motor begint tegen te stribbelen
hij houdt z’n koelvloeistof niet daar waar t hoort.
heb bij stationair in lichte witte pluim
heb nergens lekkage
behoudt wel z’n druk en steeds weer lucht in t systeem
dus vdg maar de kop eraf gehaald :(leuk is anders
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/v/t1.0-9/10407986_685396444899616_8000299709380394735_n.jpg?oh=37f5eac09aa37eea1ead637bd82aed1f&oe=55E0F7BA&__gda__=1438586675_93dae5d1f103ffce5f918ea27a099280″ onclick=”window.open(this.href);return false;
8 mei 2015 om 15:00 #18274149Lekker bezig, ik ben Fan! :thumb :D
8 mei 2015 om 16:26 #18274150Nou ben net klaar
Alleen nu branden m’n Motor management lampje.Hopelijk werkt t met de accu pool er een uurtje af.
En anders uitlezenHeb geen stekkers over.
8 mei 2015 om 20:24 #18274151Accu pool heeft niet geholpen maar heb t probleem gevonden
pc gaf aan idle air control
en zo doende kwam ik erachter dat ik de carter ontluchting en de map sensor had verwisseld :thumb
16 mei 2015 om 16:27 #18274152ben vdg een beetje bezig geweest
op de sloop een distributie kap gescoord met alle bouten en schroeven :thumb
wat bouten die ik miste van de olie pomp
goeie bougie kabel houdersen woensdag kan ik weer spullen bestellen :jerry
17 mei 2015 om 04:15 #18274153:kewlpics & Filmpjes please :wors
17 mei 2015 om 06:50 #18274154Gewoon zonder distributie kappen rijden, past veel beter bij die mooie clean look :thumb
17 mei 2015 om 07:41 #18274155Zonder D-kap rijden doe ik liever niet,
ik kan wel misschien wat met plexiglas iets doen. Maar voorlopig zet ik m gewoon in de verfEn ja. Filmpjes waarvan xD. Hij draait immers nog niet.
Heb wel nog een filmpje van de allerlaatste ronde am ring met de sz (in t filmpje wordt wel duidelijk waarom ik zeg allerlaatste ronde :angel )17 mei 2015 om 18:00 #18274156Ik heb laatst nieuwe kapjes besteld bij de dealer. Kosten voor de 3 kappen bij elkaar nog geen 50 euro…
17 mei 2015 om 19:27 #18274157Bij mij bij de dealer zou ik op 60 EU uitkomen
Vond t net te veel van t goeie
Voor t zelfde geld heb ik er nu een zo goed als nieuwe dynamo dr bij
En allerlei klein materiaalEn ja die kap is verder goed doet wat ie moet doen. Dr gaat sowieso een laag verf overheen dus ja. Is een echte nieuwe dat waard
18 mei 2015 om 13:56 #18274158@GOGOGO_1555 wrote:
ben t internet ff afgegaan voor t flowen
iemand bekent met deze ??http://www.boyhuijzermotorsports.com/” onclick=”window.open(this.href);return false;
of een ander in de buurt van Regio Rotterdam
BOy Huijzer is een prima kerel.
Heeft de kop van mijn C20LET gedaan.
Wel gelijk goede afspraken maken wat hij moet doen en hoeveel iets gaat kosten.29 mei 2015 om 10:58 #18274159nou ben niet veel verder gekomen zit nu meerendeel te wachten op spullen
heb het kleppendeksel af
gasklephuis is klaar
onderblok zit volledig in elkaar (op t carter na dan die moet nog worden voorzien van een laag verf)heb verdere spullen al om m af te bouwen
zit alleen op m’n cilinderkop te wachten dr moet 1 klep geleider vervangen worden
(btw foto’s ga ik binnen kort weer maken)
zit alleen met 1 ding de thermostaat…(niet dat ik daar nu veel verder mee kom aangezien ik nu even zonder cilinderkop zit)
nou zat ik eraan te denken om t volgende te doen (met t oog op wat extra koeling)1. een 87c thermo kopen bij m-tech waarbij ik op een bedrag van €39.- excl verzenden zou uitkomen
2. een gewone 92c thermo halen en een klein gaatje erin boren (in de flens)
3. of iemand moet nog een leverancier weten voor een thermo
@Corsa_GSi ik ga momenteel kwa cilinderkop standaard rijden, en dan een extra kop erbij zoeken om aan te laten pakken30 mei 2015 om 17:45 #18274160vandaag eindelijk weer is wat kunnen doen :jerry
eindelijk de carterpan kunnen spuiten en monteren
vervolgens t vliegwiel monteren :wub met de daarbij behorende koppeling
ook heb ik in de tussen tijd allemaal kleine dingen kunnen monteren
water temp sensor
waterpomp
metalen oliepomp pakking
gesklephuis pakking (zelf gemaakt)heb sinds vandaag m’n cilinderkop terug dus heb vandaag ook maar de uitlaatpoorten aan gepakt
zijn alleen vergeten een koppakkings set mee tegeven/bestellen
alle kleppen zijn gemonteerd er is 1 klep en klep gelijder vervangen en hij is gevlakt :thumben kon t niet laten om even alles een beetje op elkaar te zetten om even te kijken :jerry
30 mei 2015 om 19:44 #1827416131 mei 2015 om 05:47 #18274162Lekker porno kijken op de vroege ochtend :jerry :wub :thumb
8 juni 2015 om 11:13 #18274163nou ben weer is niet handig bezig geweest :swear
heb dus gekeken naar http://www.corsa-novatuning.nl/?page_id=25″ onclick=”window.open(this.href);return false;
en dus ook de poorten gedaan
en ja alles onder t sljpsel (lekker bezig !)
*cilinderkop
*inlaatspruitstuk
*gasklephuisdus heb alles weggebracht om te spoelen
want wou het eerst gaan uitblazen met perslucht en ja dat lukt niet als alles een beetje vettig isdus vandaag de spullen terug gehad, en t eind resultaal mag er wezen alles is schoon :thumb
maar met schoon bedoel ik ook echt schoon ken alle 3 de delen opnieuw spuiten :crymaar voor t vermaak heb ik hier t filmpje van de aller laatste ronde met m’n X16SZ
het is geen toptijd maar dat word halverwege t filmpje wel duidelijk king:https://www.youtube.com/watch?v=I3F6WIKPMEs” onclick=”window.open(this.href);return false;
12 juni 2015 om 10:57 #18274164Nou Nou Nou bijna klaar :wub
Pic’s pics en nog meer Pics
D-kap & D-riem gemonteerd
uiteraard nadat ik De cilininder kop heb vastgezet :jerry
Daarna maar is het inlaat spruitstuk vast gezet :kewlpics
eergister bezig geweest met de kabel boom heb er alvast een draad inverwerkt voor een eventuele olie temp sensor
vervolgens de stekker van de MAP sensor vervangen (heb een hekel aan kapote stekkers)
en heb vdg m’n nieuwe tapeinden erin gedraaid :thumb met uiteraard nieuwe moeren
alle koelwaterslangen erop gezet en de pijp die achter t blok loopt in de zelfde kleur als t onderblok gespoten
t ziet er allemaal gelikt uit :D
en had nog tijd over dus heb ik de injectoren even gereinigd
12 juni 2015 om 10:59 #18274165maar heb alleen nog 1 probleem met m’n gasklephuis daar zal ik van t weekend meer van posten
weet nog niet helemaal hoe ik dat gaat fixen
(t heeft te maken met m’n carter ontluchting)en ja dan m’n uitlaat nog
zit even te wachten op m’n vader.
die heeft t spruitstuk tot en met de kat van de C16SE van mij gekregen voor op z’n X16SZR :thumb (heb 2 katalysatoren liggen dus kom er zelf geen tekort)
daarin moet ff nieuw draad in getapt worden ivm afgebroken bouten.
en zodra dat klaar is en er vervolgens bij hem gemonteerd kan worden, ken ik mijn spaghetti ook gelijk verder pas maken aan gezien t immers toch los moet en technisch t zelfde is.
en als t blok eindelijk in mijn astra gaat dat t lekker plug n play wordt zonder al te veel achteraf nog aan te passenheb trouwens ook nog een nieuwe *originele inlaat temp sensor besteld :vertag
en volgende week nog wat afwerk spullen bestellen
1* van die tiewraps om de kabelboom vast te houden die op de steuntjes gaan langs t kleppen deksel
(bij de dealer zeiden ze zou lekker gewone tiewraps pakken ) nou dat doe ik dus mooi niet :agent
2* sleeves zoals in een eerder geposte bericht , gewone zwarte12 juni 2015 om 15:48 #18274166Ziet er netjes uit mooi bling bling :thumb
14 juni 2015 om 17:13 #18274167nou goed nieuws :jerry
t zogehete probleem met mijn gasklep is opgelost
heb een leverancier gevonden voor de benodigde slang en afdicht dop
wil binnen kort ook nog maar is 2 metertjes kopen om in te bouwen
olie druk en Temp sensor
*moet alleen weer de kabelboom open halen moeten 2 draden bij13 juli 2015 om 11:00 #18274168Nou nou nou.
Ben eindelijk weer bezig geweest.Vrijdagavond begonnen met t ontkoppelen van de motor.
En zaterdag binnen een uur was hij dr uit.Binnen dat zelfde uur zat de nieuwe motor dr in
Ben tegen een paar problemen op gelopen
Had met de prisas terug zetten z’n 5 geactiveerd in de bak.
Kon ineens hen niet meer in z’n vrij zetten. Maar das opgelostEn heb/had ernstige olie lekkage.
Ben ik vergeten een nokkenas keerring te bestellen en te monteren….Maar.. Hij start en loopt super
Denk aankomend weekend ff op en neer naar de nurburgring om m ff in te rijdenVerstuurd vanaf mijn Z410 met Tapatalk
13 juli 2015 om 21:55 #18274169zojuist m’n eerste kilometers gemaakt :jerry
hij rijdt super :thumb
alleen…. heb dus t spruitstuk van m’n X16SZ erop gezet
(gaat een nieuw 4-2-1 bestellen) dus, weet niet of t er mee te maken heb.
als ik bij 120 vol gas geef doet ie weinig (zelf denk ik, te veel tegen druk waardoor de uitlaat gassen in de cilinder blijf hangen ofzo en dus te weining zuurstof krijgt)
verder trekt ie zeer goed op :thumbupzal binnenkort foto’s maken en even filmen
14 juli 2015 om 04:41 #18274170Mooi man! :thumbup
dat monopoint spruitstuk is indd een knellende factor
zou er op het gemakje mee rijden tot je er een ander spruitstuk hebt opgezet
lijkt me dat ie die tegendruk niet zo fijn vind :hmmz -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.