Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Project C16SE t Groene scheur ijzer leeft verder
- Dit onderwerp bevat 195 reacties, 30 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 24 april 2017om 20:57 door GOGOGO_1555.
-
AuteurBerichten
-
24 maart 2015 om 11:29 #18274121
als je 180 pk of hoger wilt bereiken heb je helemaal gelijk
maar 140 a 150 pk kunnen de 1.6jes goed hebben
zonder er financieel op leeg te lopen24 maart 2015 om 14:36 #18274122Uit een stock motor kun je om en nabij de 200 pk halen als je er een geblazen motor van maak. Met orignele koppakking enz.
Is eigen ervaring, en die decompressie platen en dikker koppakkingen werken juist allemaal nadelig! Zeker omdat je niet meer fatsoenlijk de aanhaalmomenten kunt handteren zoals ze zouden moeten zijn.28 maart 2015 om 20:16 #18274123Nou t is ff stil geweest,
heb er even niet veel tijd aan kunnen besteden.
heb gewacht op wat onderdelen en gereedschap,Zuigerveren compressie klem
zuigerveren tang
ander nokkenas huis
spul om de kleppen in te slijpenheb afgelopen vrijdag maar de cilinderkop en nokkenhuis even weggebracht om te spoelen
heb met de Dremel nog wat restanten weggehaald (alles onder uiteraard).
heb de motorcode gevonden op de Cilinderkop :thumb verder ben ik m nog nergens tegengekomen
binnenkort maar lager schalen bestellen.
maar … ik was op Autodata aan t kijken voor aanhaalmomenten
en daar staan voor de hoofd lagers nieuwe bouten aangegeven – klopt dat??? (volgens mij zijn t namelijk geen rekbouten en dat dacht die magazijn medewerker namelijk ook) kosten bij de dealer €2,80 pr/stk heb er al even na vraag naar gedaan.en wat voor pakking moet er eigenlijk tussen t nokkenhuis en cilinderkop ??
28 maart 2015 om 23:05 #18274124Vloeibare pakking.
29 maart 2015 om 16:58 #18274125Nou dat van die pakking is duidelijk :thumb
nou zit er op de laatste lagerkap (dus de kant van de Bak) ook nog een inkeping en bij t los halen leek daar ook vloeibare pakking tussen gezeten te hebben hoort dat ??
en van die krukasbouten denk ik t antwoord gevonden te hebben
http://corsaa.forum2go.nl/c16se-revisie-van-aapje-met-vragen-p-t5197.html” onclick=”window.open(this.href);return false; :thumb29 maart 2015 om 21:12 #18274126Geen probleem ;) En ja hoort vloeibarepakking op de hoekjes. Koop de vraagbaak van de Corsa A, staat alles in m.b.t. de Smallblock OHC motoren.
30 maart 2015 om 02:18 #18274127Leuk project… :thumb
Ben zelf dan 1 van de meeste die een 2 liter aan het opbouwen is ;)
controller wel even je slotspeling je cilinders zijn alleen gehoond neem ik aan dan wel even met of dit buiten of binnen je tolerantie is..Zuigveertang en gereedschap word zelf afgeraden Door mijn revisie boer die heeft mij laten zien met een bepaalde draai dat het niet eens nodig is en veren niet eens mee buigen dus je rekt ook niks uit was wel leuk om te zien hoe hij het deed…
maar wel leuk project om te volgen
Eens wat anders dan inderdaad de gemiddelde die alleen maar 2 liters pakken ;)Ik zeg lekker bezig en post vooral foto’s :)
10 april 2015 om 23:32 #18274128heb weer is spullen binnen king:
zit alleen nog te wachten op m’n arp drijfstangbouten
heb vdg mn lagerschalen binnen :thumb
en een setje nieuwe vliegwiel bouten
carterset pakking had ik vorige week gehaald
maar… de originele lagerschalen hebben geen gat in de lagerschaal zitten
dus m’n vraag is moet dat gat boven of onder ??
(zitten op 4 van de 8 halve schalen)
zelf denk ik onder (dus aan de bouten zijde)11 april 2015 om 17:19 #18274129Blok kant…..Lagerkap heeft geen olie aanvoer inzich…;)
11 april 2015 om 20:56 #18274130dit zijn de drijfstanglagers
en op de drijfstang zelf zit geen olie kanaal12 april 2015 om 10:42 #18274131Bij C16SE’s uit AStra-F’s niet. Bij de Corsa A GSi’s zitten er kleine sproeikanaaltjes aan de bovenzijde, die spuiten olie naar de onderkant van de zuiger. Daar is ‘t gat voor :)
12 april 2015 om 15:18 #18274132dus t maakt niet uit hoe ze zitten neem ik aan
13 april 2015 om 08:08 #18274133In principe niet nee… maar ze zitten origineel met het gat naar de zuiger toe… Dus zou ze gewoon zo plaatsen :)
24 april 2015 om 12:04 #18274134Het is alweer even geleden
heb niet veel gedaan in de tussen tijd
heb voornamelijk zitten denken en onderdelen schoongemaakt
wil binnen kort de kleppen gaan inslijpen
cilinderkop delen zilver-grijs spuitenmaar terwijl ik zat te denken ik heb een spaggetti spruitsuk liggen
nou zijn die gaten rond en die van de uitlaat poorten op de kop niet. (zal nog wel een foto er van maken)
wat moet ik daarmee doen ??
zelf dacht ik aan die uitlaat poorten rond te gaan dremelen / of het er gwn zo op te zetten en lekker origineel latenen heb ook een Boek binnen met alles erin over de astra :thumb t waarschijnlijk wel bekende Haynes service and repair manual
de C16SE staat er aardig goed in25 april 2015 om 16:09 #18274135Als je er de tijd en zin voor hebt, zou ik gaan dremelen
bij mn vriendin dr astra heb ik de uitlaatpoorten alleen glad gemaakt
je kunt voor het gemak de pakking er met een paar boutjes op vastzetten voor je maatvoeringik heb trouwens een plat vliegwiel voor je gevonden op speurders:
http://www.speurders.nl/overzicht/autos-onderdelen/page/2/prijsknallers-diverse-onderdelen-146807839.html?sr_ab=0&order_direction=asc&order_by=price&local-postcode=&query=corsa+gsi&max_prijs=&local-distance_value=0&min_prijs=” onclick=”window.open(this.href);return false;25 april 2015 om 16:41 #18274136maar welke pakking als mal ??
die pakking als ik die zou gaan halen is ook niet rond (die voor deze motor bedoeld is)
weet niet of ik de pakking van een C20NE kan pakken ? (dacht dat die wel ronde poorten heeft)en heb zojuist maar een mail gestuurd voor dat vliegwiel :thumb
26 april 2015 om 17:41 #18274137bij mij was de pakking wel gewoon rond, en zover ik me kan herinneren :hmmz
bij een c20ne zitten de poorten iets verder uit elkaar26 april 2015 om 20:16 #18274138je gaat me niet vertellen dat er ook weer 2 type cilinderkoppen zijn :shock:
als die van de C20NE alleen verder uit elkaar staan en de maat goed is , is de lengte denk ik geen probleem die is wel in tekorten (afstand tussen de poorten)
maar ik heb trouwens verder ook goed nieuws :D
heb een plat vliegwiel. moet zeggen t verschil dat voel je wel :thumb Thx trash :jerry26 april 2015 om 20:37 #18274139Hey GOGOGO_1555
Ik heb nog een complete kop,kabelboom met ECU,luchtmassameter.luchtfilterbak met slangen liggen.
Misschien kan je er wat mee?
Komt uit corsa A GSI van rond 1990.Gr Barry
27 april 2015 om 06:18 #18274140Luctmassa meter erbij in de filterbak? Dan is het geen C16SE maar een E16SE.
En duh… c20ne is anders, bigblock versus de smallblocks.
Voor zover ik weet is geen enkel smallblockje geleverd met ronde poorten (van de 8v’s iig niet).
27 april 2015 om 18:36 #1827414128 april 2015 om 04:00 #18274142Ziet er gelikt uit :thumb
4 mei 2015 om 15:51 #18274143Zoo mag weer in m’n handen wrijven Ghehe :kewlpics
nu moet ik alleen t kleppendeksel die stroken weer schuren en polijsten
nokkenas huis is verder klaarkwa cilinderkop ik zal 1 uitlaat klep moeten vervangen met daarbij de klep gelijder (uiteinde is afgebrokkeld :( ! van alle uitlaatpoorten )
uitlaat klep de steel daarvan is beschadigdben nu momenteel bezig in t inlaatspruitstuk schoon te krijgen en dan wordt die ook zwart gespoten zoals t kleppendeksel :jerry
4 mei 2015 om 16:46 #18274144Zoooo dat ziet er al dik uit! Goed bezig! :D
6 mei 2015 om 14:37 #18274145 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.