Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Project C16SE t Groene scheur ijzer leeft verder
- Dit onderwerp bevat 195 reacties, 30 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 24 april 2017om 20:57 door GOGOGO_1555.
-
AuteurBerichten
-
20 maart 2015 om 22:50 #18274096
Wil gewoon wat anders dan de zoveelste 2ltr
en de 1.6 daar ben ik redelijk bekend mee
100pk is voor mij eigenlijk al voldoende en als dat kan met een 8 klepper wrm niet
en tijd heb ik zat het is alleen wel m’n daily (maar bij noodzaak is er altijd nog een auto)rijdt ook meerrendeel stad en snelweg
en die paar keer naar de ring ja dat is wel leuk. tot nu toe verveeld die 70 pk niet die ik nu heb nog steeds nietmaar wat jij zeg over betrouwbaarheid klopt wel turbo is er niet ideaal voor
maar kan nu nog kiezen wat ik ga doen
eerst hem er maar gwn standaard inhangen en dat tunen (turbo/tunen) komt wat later (maar gaat zeker gebeuren)20 maart 2015 om 23:05 #18274097@GSE wrote:
Waarom,twijfel je tussen tunen en turbo als je met tunen 140pk wilt halen uit zo,n klein blokje als een 1,6 8v moet je:87,5pk per liter halen wat €€€€ kost en de houdbaarheid van de motor niet te goede komt omdat je vermogen kunt krijgen door:toeren te maken-liters inhoud te maken-oplading..
Als je bv nagaat een Senator B C30SE motor heeft 3liter 24V en nog geen 70pk per liter (204pk:3=minder als 70) en dan moet deze 8v der 87,5 per liter kunnen krijgen,als zijnde een 2 kleppen motor…..Word erg erg erg duur.
Turbo op een serie 1,6 8v motor zetten is leuk als je dollars hebt van hier tot daar aangezien het wiel weer uitgevonden moet worden:compressie zuigers nokkenas koeling bla bla bla en dat lopen de getallen weer lekker op..
Voorbeeld=zuiger koeling,maar door de zuiger koeling en turbo,word je olie weer net wat te heet en moet je weer een oliekoeler halen en de slangen op maat laten maken maar dan is je oliedruk weer iets te laag dan en flikkert je lamp en moet der weer een grotere pomp komen of je eigen gaan verbouwen,maar ook je koelsysteem kan het weer net niet aan omdat alles weer warmer word,en der moet weer een grotere radiateur komen,vervolgens zijn je standaard injectoren te klein en geven deze bij volgas iets te weinig en moet je weer andere hebben enz enz ( Dit zijn mogelijke voorbeelden waar je zeker mee te maken gaat krijgen)
Waarom als je vermogen wilt geen 2.0 16v of een calibra turbo ding derin duwen,is al 10000x gedaan en betrouwbaar en goedkoopste pk per euro lol.
https://www.youtube.com/watch?v=M0KAZ1abGIY” onclick=”window.open(this.href);return false;
Das een maat van me Liam uit Melbourne als ik je vertel dat die auto misschien wel 50.000€ omgetelt heeft gekost tot wat het nu is,oliepomp,injectoren,verdelers,3de blok,aangepaste kop,koppakkingen,custom made nokkenas koppelingen enz enz enz…….Ga zelf geen turbo ergens opbouwen als je iets wilt wat niet kapot gaat,of je moet veel tijd en geld hebben.
‘
Het valt allemaal wel mee hoor, je kunt op een orgineel blok zonder aanpassingen behalven turbo en oliekoeling al prima rijden.
Voor zijn 16V broertjes zijn er zelfs gewoon te koop en draaien op stock internals met garantie. En dan tot meer dan 100 procent vermogen winst.Zelf een stock Z16XE met compressor gereden zat op 210 pktjes. Nu een ongeblazen 154pk stock zuigers en koeling, wel andere inlaat uitlaat en nokkenassen.
21 maart 2015 om 05:31 #18274098ik zou er voor de zekerheid wel arp drijfstangbouten gebruiken
21 maart 2015 om 06:13 #18274099@GSE, je kunt een c30se niet gaan vergelijken met een c16se
persoonlijk vind ik een 3.0 6 cilinder in lijn zwaar en lomp…Zelf ben ik ook bezig geweest om mijn c16se naar turbo om te bouwen
helaas niet meer van gekomen, wel al het eea vergaard
makkelijkste en betrouwbare manier is:
arp drijfstangbouten, cometic dikkere stalen koppakking, monopoint injectie uitlaatspruitstuk
T2 turbo past er zo op, olie aanvoer pakken bij de druksensor door een t stuk te plaatsen
retour zo hoog mogelijk op de carterpan, mooi oliekoelertje er tussen
wideband lambda met air/fuel ratio meter en verstelbare brandstofdrukregelaar b.v. SARD is erg goed
intercoolertje (niet te groot ivm turbo lag) en blow off valveinfo vergaard op diverse engelse en duitse fora
21 maart 2015 om 12:58 #18274100Ik gaf het vergelijk aan als voorbeeld en dan bedoel ik:
Zelfde motor uit die tijd maar dan als geavanceerd ding met 4 kleppen klop sensor en dual ram…En dat ding maakt nog 70pk per liter (die 70 pak per liter bedoel ik)
Die v8 op mijn foto maakt maar 50pk per literAls ik dat verhaal lees van geld is op…ff wachten….
En je wilt dan een turbo ombouw doen als je niet veel te besteden hebt…
Zou ik het niet doen aangezien 1000€ niet veel is als je zoiets gaat doen en dan tel ik allles:
turbo spruitstuk maken intercoolder leidingen injectoren passende cpu nokkenas enz enz enz enz enz…Ik ben bezig met die V8 op die foto maar ik zit nu al op 4000€ + als ik alles tel en het ding ligt nog gewoon op de grond te liggen…..(7000+ als ik aanschaf en overschepen tel)
21 maart 2015 om 15:48 #18274101@GSE wrote:
Ik gaf het vergelijk aan als voorbeeld en dan bedoel ik:
Zelfde motor uit die tijd maar dan als geavanceerd ding met 4 kleppen klop sensor en dual ram…En dat ding maakt nog 70pk per liter (die 70 pak per liter bedoel ik)
Die v8 op mijn foto maakt maar 50pk per literAls ik dat verhaal lees van geld is op…ff wachten….
En je wilt dan een turbo ombouw doen als je niet veel te besteden hebt…
Zou ik het niet doen aangezien 1000€ niet veel is als je zoiets gaat doen en dan tel ik allles:
turbo spruitstuk maken intercoolder leidingen injectoren passende cpu nokkenas enz enz enz enz enz…Ik ben bezig met die V8 op die foto maar ik zit nu al op 4000€ + als ik alles tel en het ding ligt nog gewoon op de grond te liggen…..(7000+ als ik aanschaf en overschepen tel)
wat jij allemaal telt heb je voor een basis setup helemaal niet nodig
pas als je 200 pk als target hebt
het boodschappenlijstje die ik heb gepost kom je tot 150 a 160 pk21 maart 2015 om 16:54 #18274102kwa besteden komt t wel goed, dat is m’n probleem niet was alleen ff die maand.
t vermogen komt wat later
nu ie uit elkaar is ga ik uiteraard al spullen voorbereiden, voor de daaropvolgende tuning
hoef niet in 1 maand tijd er gelijk 200 pk uit te hebben omdat ik t nu wil
doe al 3 jaar met 70 pk en bevalt me prima alleen in z’n 4 is ie niet vooruit te brandenmaare wil hier geen discussie topic van maken heb nu eenmaal een C16SE en daar blijft t bij :jerry
maare pkaas per liter ken nog een 91er 1.3 turbo met 130 pk waar nog makkelijk 200 uit te halen is (t is alleen een japanner )
21 maart 2015 om 17:15 #18274103Toyota starlet glanza v turbo misschien?
is alleen wel een 16v :D21 maart 2015 om 17:20 #18274104Ongeblazen motor is 100pk per liter erg hoog dan kom je bij AMG BRABUS enz enz
Opgeladen motor is heel veel mogelijk maar je portomonee bepaalt wat mogelijk is,maar een turbo nemen deze plaatsen en wonderen verwachten gaat het um niet worden,en egaal of je een kleine of grote turbo neemt,alles aanpassen moet toch gebeuren,dus het gaat toch in de euro,s lopen:
Compressie verlagen-inter koeler plaatsen-turbo smering maken (en zorgen dat je motor genoeg oliedruk heeft) computer aanpassen,je koppeling versterken,enz enz enz..Maargoed jou keuze om met een 1,6 te willen werken iedere zijn keuze.
21 maart 2015 om 17:26 #18274105@ trash t is net t Model daarvoor de Starlet GTT
Glanza V deelt t zelfde blok alleen is die van de GTT inwendig wat sterker – heb n allebei al meegereden en De Glanza V heb ik zelf mogen Besturen :wub21 maart 2015 om 20:35 #18274106respect dat je iets anders probeert mooie wagen :thumb
22 maart 2015 om 06:28 #18274107@GOGOGO_1555 wrote:
@ trash t is net t Model daarvoor de Starlet GTT
Glanza V deelt t zelfde blok alleen is die van de GTT inwendig wat sterker – heb n allebei al meegereden en De Glanza V heb ik zelf mogen Besturen :wuberg leuk speelgoed! king:
ben er ook bekend mee :D22 maart 2015 om 11:55 #18274108ik heb nog een setje irhmscher 5 deurs sideskirts met deurplaten liggen dat zal ook mooi op mijn f staan kijkend naar de gsi je ziet ze ook nooit :thumb :D
22 maart 2015 om 11:59 #18274109ik heb 5 x c20xe staan en toch vind ik het leuk om mijn isuzu te boosten gewoon omdat het wat anders is als weer een let blok er is niets mis mee maar een auto tunen op de basis waar hij mee geboren is is ook grappig ik droom over de tijd dat mijn dieseltje 140 pk ophoest :thumb king:
22 maart 2015 om 18:55 #18274110Nou ben vdg weer een stap verder
heb de kleppen deels ontdaan van de Koolafzetting
bezig geweest met de tol Scotch-Brite en wd40
moet t nog wel een keer over doen heb er niet alles af :???:
en die spikkels ok de klepzitting ?? krijg ik die eruit als ik m in gaat slijpen of worden dat nieuwe ??
maar heb wel alvast een setje besteld om die kleppen in te slijpen
of weet iemand nog een aggresief spulletje voor die koolstof???22 maart 2015 om 19:20 #18274111Gaat met slijpen er af :thumb
ik had een staalborstel om mn bankslijper en daarmee zeer goed resultaat geboekt.
23 maart 2015 om 07:08 #18274112ik zet de kleppen altijd in de boormachine
stukje waterproof schuurpapier tussen de vingers
als het heet wordt weet je dat je goed bezig bent :jerry23 maart 2015 om 10:36 #18274113Wel effe goed de klepsteel intapen trashmetal :D Dat niet vergeten te zeggen ;)
Scotchbrite werkt ook goed ipv schuurpapier, word minder warm :P
23 maart 2015 om 11:09 #18274114gewoon niet te vast draaien heb je geen tape nodig
23 maart 2015 om 11:18 #18274115Deed t er ook op hoor… Better safe than sorry :angel
23 maart 2015 om 12:16 #18274116Als je toch uit bent naar vermogen zou ik de grootst mogelijke kleppen pakken kosten rond 30€ per stuk schat ik 8×30=240 en dan nog nieuwe geharde zittingen laten maken en derin zetten.
Scheelt weer een paar pk,misschien is je klepsteel van deze kleppen teveel gesleten en zijn ze niet meer bruikbaar zou der een revisie bedrijf zich over laten buigen…
En die koolstof aanslag gebruik je een staalborstel voor en wat je niet deraf krijgt maakt niks uit dit is zo minimaal,je het nl niet en het lever geen vermogen op.
Heb zelf ooit 2 dagen in de week een half jaar lang stage gelopen tijdens mijn monteurs opleiding bij het motor revisie bedrijf in Venlo en ik raad je aan om zo,m spul als kleppen koppen enz weg te brengen,voor die paar centen waar een revisie bedrijf je kop op orde maakt:
kleppen nakijken-geleiders nakijken-kleppen slijpen-zittingen nakijken-kop vlakken-afpersen enz kun je zelf niet liggen te klooien.23 maart 2015 om 16:18 #18274117Bij een 16v geef ik je helemaal gelijk
maar een 8v kun je makkelijk zelf
heb er inmiddels een handjevol gedaan de afgelopen 10 jaar
en lopen naar mijn weten allemaal nog als een speer
een aantal zelfs niet laten vlakken c14nz en x16sz
dat zou ik in dit geval wel doen23 maart 2015 om 20:52 #18274118Zelf kun je niks aan zo,n koppen 2 3 4 5 kleppen egaal hoeveel..
Je kunt thuis geen geleiders maken en derin persen,kleppen slijpen en zittingen op maat draaien..
Maargoed,iedereen zijn keus,als ik een kop los trek breng ik um altijd weg,en klepsteel rubbers worden altijd vervangen en altijd gevlakt,of de kleppen gammel zijn in de geleider merk je zelf wel,maar verder kun je 0.0 niks als los halen en opbouwen maar kwa revisie kun je niks.
Maar nogmaals…Als de knommel los is duw der de grootst mogelijke kleppen in met een 3 vlaks klep,nu het toch los is kun je dit net zogoed doen zo pak je weer wat meer vemogen.
24 maart 2015 om 05:58 #18274119Knap dat je vanaf je stoel kunt bepalen wat ik wel of niet kan
en weet wat er in mijn en mn sleutelmaat onze schuren aan materiaal gereedschap en machines staat
om dit mogelijk te maken :Dgeleiders zijn kant en klaar te koop en we hebben een 10 tons pers met diverse plunjers
kleppen slijpen kun je makkelijk zelf, zoals al omschreven
kleppen inslijpen is ook een leuk werkje
kop op schoot voor de tv potje slijppasta zuignappie aan een stokkie
beetje pasta op de klepzitting, klep er in en draaien maarklepsteelrubbers :hmmz dat is het makkelijkste van allemaal
beste GSE, ik sleutel al bijna 20 jaar aan opel ohc blokken
en weet echt wel waar ik het over heb ;)
ik denk dat jou ervaring meer bij de cih’s ligt
daar weet ik dan weer weinig van24 maart 2015 om 09:48 #18274120Wat ik bedoel is als je praat van motor tunen 140pk uit een 1,6 halen N/A of een turbo plaatsen dat je de zaken goed op orde moet hebben en misschien kun je een paar dingen maar dingen als:
Kop vlakken klep/zittingen draaien/zittingen plaatsen dmv vloeibaar stikstof/kleppen slijpen (en niet met die pasta meer echt afdraaien en bv een 3 zit behandeling geven) enz enz enz kunnen de meeste niet.En als je het echt goed wilt doen pak je alles fatsoenlijk aan en maak je alles goed op orde…
Ik zou als je toch voor een motor kiest die zwaar belast gaat worden geen cent sparen op de houdbaarheid…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.