Project C16SE t Groene scheur ijzer leeft verder

Forumindex Forums Modellen Astra Project C16SE t Groene scheur ijzer leeft verder

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 196)
  • Auteur
    Berichten
  • #18274072
    GOGOGO_1555
    Deelnemer
      Lid sinds:
      18 January 2012

      nou throttle bodies de gedachte heb ik zeker gehad
      maare $$$$

      en weet niet of ik handig genoeg ben om t zelf te maken.
      eerst maar zorgen dat ie vlotter is dan normaal
      en dan kan dat altijd nog.

      die throttle bodie hebben de kant en klaar bij dbilas voor de corsa A GSI weet niet of dat past op t F blok
      maar wederom, kan altijd nog

      #18274073
      GOGOGO_1555
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2012

        Nog even Foto’s gemaakt
        want hij is opgehaald :thumb

        heb me vrijwaring gekregen :wors

        en dat is t einde van de rooie ’94er Astra F

        #18274074
        GOGOGO_1555
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 January 2012

          heb de v-bak er net even van afgekoppeld en tot mijn verbazing zit er een Kom-vliegwiel dus geen platte

          nou zat ik nog even te denken aan tuning
          en op youtube kwam ik de Turboo’s tegen :hmmz
          ook op de C16SE en E16SE

          naast een
          *decompressie plaat (neem aan dat ik de Stock internals kan houden) geen idee hoeveel mm en turbo druk – zoals ik las 170pk is mogelijk
          *turbo spruitstuk
          *de turbo zelf (TD-04 mischien)
          *olie toevoer en koeling
          *programmeerbare ECU
          *interkoeler

          dus heb zoals ik t zie 2 opties
          Tunen of Turbo

          ben nu pas in een fase waarin ik nog kan kiezen

          maar wat is wijsheid :wtf

          ik rij dagelijks maar ook circuit zovaak ik kan op de Nordschleife

          iemand een suggestie ?

          #18274075
          trashmetal
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 February 2007

            wat vliegwiel betreft zou ik die er een zoeken van een x16sz
            die zijn op elke sloop te vinden
            wil je voor turbo gaan zou je zuigers van een c16nz kunnen pakken
            om de druk iets te verlagen plus versterkte stalen koppakking gebruiken
            en een uitlaatspruitstuk van een monopoint injectie
            kun je gebruiken om een turbo aan te knopen, t2 schijnt er makkelijk op te bouwen zijn
            heb op diverse engelse fora al c16se turbo conversies bestudeerd ;)

            #18274076
            trashmetal
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 February 2007

              p.s. kijk ook even op de gasklep of er een halve maan op zit
              niet elke c16se heeft die, mijne had hem wel
              hangt nu veel beter aan het gas
              plat vliegwiel had de mijne er al op zitten :hmmz

              er is in de nineties wat af gegocheld met onderdelen bij opel :jerry

              #18274077
              GOGOGO_1555
              Deelnemer
                Lid sinds:
                18 January 2012

                nou vind ik dat turbo wel beestachtig stoer :wub

                turbo is voor mij ook nieuw terretorium, maarja wel een manier om t te leren denk ik zo

                http://www.pngclub.com/forum/showthread.php?137752-*INFO*-1600-8v-Turbo-What-I-used” onclick=”window.open(this.href);return false;

                zal de komende tijd info en prijskaarten gaan vergelijken

                wil denk wel de gewone C16Se zuigers erin houden en dus puur compressie verlagen met decompressie platen
                *als ik voor project C16SET kies

                #18274065
                GOGOGO_1555
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  18 January 2012

                  net nog ff gekeken heb idd die halve maan erop :thumb

                  en kwam gister nog dit tegen op t net

                  http://www.strongflex.eu/en/161-opel-vauxhall-astra-f-91-98″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                  ze verkopen ook insert stukken voor in je motor steunen
                  misschien makkelijker dan volgooien met PU

                  #18274078
                  trashmetal
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    1 February 2007

                    Mooi spul :thumb
                    wat je ook voor setup besluit te maken
                    zou ik na je blok revisie eerst origineel inrijden
                    dat je zeker weet dat je basis goed is :thumb

                    #18274079
                    GOGOGO_1555
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      18 January 2012

                      is trouwens een goeie opmerking
                      t klinkt ook logisch trash..

                      ik dacht bouwen tunen
                      en dan inrijden

                      #18274080
                      trashmetal
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        1 February 2007

                        tunen kan wel, maar dan zonder turbo
                        als je trouwens voor turbo kiest
                        kun je het beste de originele nokas houden
                        ivm overlap, als de uitlaatklep nog niet geheel gesloten is
                        terwijl de inlaatklep open gaat
                        dan blaast de turbo het brandstof luchtmengsel gelijk de uitlaat in

                        dus opletten als je toch voor een andere nokas gaat kijken
                        heb zo ff geen link voorhanden welke wel turbo geschikt zijn

                        #18274081
                        GOGOGO_1555
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          18 January 2012

                          ik denk ook dat ik maar voor turbo moet gaan kwa kosten komt t ongeveer op t zelfde uit

                          dan hoeft ie niet geflowd te worden
                          geen andere nokkenas *hooguit een nieuwe ( motorisch klinkte hij goed)

                          btw kan ik op zo’n stand alone ecu een verbruiks signaal erop programeren voor mijn MID boordcomputer vind t namelijk een erg fijn apparaat :)

                          #18274082
                          GOGOGO_1555
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            18 January 2012

                            nou ben vandaag weer even verder gegaan
                            heb eindelijk de Rommel thuis in orde dus kan nu redelijk m’n gang gaan :thumb

                            dus ben begonnen met de Clilinder kop eraf te halen

                            nokkenasje is naar mijn idee prima

                            alleen vielen er uiteraard 2 van die klepgeleiders af :swear
                            dus ik heb er mischien 2 verwisseld maar mischien ook niet (gaat uit van wel :???: )

                            Koppaking heb ik in 1 geheel ertussen uit gekregen king:

                            Maar ….
                            toen ik ging kijken naar de Cilinderwanden zag ik dit

                            C1:

                            C2:

                            C3:

                            C4:

                            ik zie naast de kale plekken ook verticale krassen
                            dus dat zal denk ik verhaal 1ste overmaatse zuigers worden gok ik zo
                            denk niet dat t simpel een hoonsteentje erdoor wordt

                            Maar …wat voor kosten kan ik verwachten ??
                            (word sowieso pas volgende maand dat ik dat dan zou kunnen laten doen $$$)

                            #18274083
                            trashmetal
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              1 February 2007

                              Dit valt nog wel mee hoor ;)
                              ik heb een c14nz blokje uit mekaar gehad waar de wanden bijna geheel glad waren
                              en ja, het ding liep nog prima
                              hier zie je duidelijk de hoongroeven nog zitten
                              bovenkanten van de zuigers zien er ook nog netjes uit
                              ben benieuwd hoe je lagerschalen er nog uit zien :D

                              #18274084
                              trashmetal
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                1 February 2007

                                p.s., heb je ook een kleppentang?
                                deze kun je ook zelf maken van een oude lijmklem ;)
                                heb de kop van onze station zelf gereviseerd
                                en snort weer als nieuw :wors

                                #18274085
                                GOGOGO_1555
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  18 January 2012

                                  ik zal hopelijk binnekort weer is wat doen
                                  heb t druk druk druk xD
                                  iedereen in m’n groepje is bezig met ombouw
                                  ik help momenteel een Golf 1 aan een 2ltr ombouw
                                  dat heeft mijn prioriteit (niet eens mijn auto ken je nagaan xD)
                                  maar t is ook z’n enige auto
                                  maar we hebben wel in 4 uur tijd t oude blok eruit gehaald zonder motor takel :thumb

                                  en nu zit dat 2ltr blok ook nog onder de olie dus ik zeg alle keeringen vervangen (was nat rond de krukas)
                                  en onder de koppakking lijn is ook alles nat ….
                                  dus dat moet ook nog even gebeuren

                                  maar je ziet t verschil wel tussen opel en vag xD
                                  vag heeft net 180xxx weg en zeiknat en die c16se van 250xxx had/heeft last van een beetje zweetvlekken

                                  *betreft cilinderkop t blok heeft 250xxx gelopen weet verder de historie er niet van en wil eigelijk ook gelijk nieuwe klep geleiders erin
                                  is denk ik iets wat ik niet 123 zelf kan (dus uitbesteden aan m’n vrienden bij de lokale automaterialen zaak :thumb )

                                  #18274086
                                  trashmetal
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    1 February 2007

                                    de kleppen en klepzittingen zou je ook gelijk kunnen vervangen
                                    ben benieuwd hoeveel slijtage hij heeft
                                    kop van onze station heb ik heeel goed gereinigd
                                    kleppen ingeslepen, nieuwe klepsteelrubbers
                                    onderblok en injector maken nu meer geluid :D

                                    klepstoters zou ik ook goed reinigen
                                    bij mij waren er een aantal die vast zaten
                                    heb een klein olie pompje, daarmee olie in de stoter gepompt
                                    tot er geen zwarte bagger meer uitkwam
                                    die vast zaten kwamen los met de compressor
                                    en ook weer verder schoon gepompt

                                    leuk werkje cilinderkoppen opfrissen :thumb

                                    #18274087
                                    GOGOGO_1555
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      18 January 2012

                                      Nou we zijn weer eenstapje verder

                                      ik heb me de afgelopen dagen even bezig gehouden met de cilinder kop.
                                      die is nu helemaal uit elkaar, maar uiteraard is er weer wat mis :???: .

                                      nou is t gelukkig niet mijn schuld :thumb
                                      zo aan de breuk te zien was dit al even (alsnog balen uiteraard)
                                      dus zal daar een vervanger voor moeten gaan regelen
                                      en nou gok ik dat, dat niet moeilijk zal wezen met een 8V zoalang t maar een DIS blok heeft kan denk de 1.2 1.4 1.6 pakken hiervoor.

                                      heb dus wel victorie gescoord met de kleppen demontage :jerry

                                      heb dus een lijmtang verbouwd, werkt perfect :thumb

                                      verder ook nog mijn kleppen deksel schoongemaakt die al even heb liggen die oorspronkelijk voor m’n SZ bedoeld was

                                      dus t gaat wel lekker :thumbup

                                      #18274088
                                      trashmetal
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        1 February 2007

                                        Nice dat kleppendeksel :wors
                                        Moet je voor de grap in de oliekanaaltjes waar de klepstoters zaten
                                        flink wat wd40 spuiten en daarna met de compressor op het gat in het midden :jerry
                                        krijg je hem intern goed schoon mee :D

                                        #18274089
                                        Aapje
                                          Lid sinds:
                                          1 January 2009

                                          Klepstoters kan je uit elkaar trekken… Gewoon de klem/ring bovenaan los wippen met een schroevendraaier.

                                          Zelf een boel op voorraad in schone staat :) Met dasty van de wibra krijg je de meeste onderdelen binnen 24 uur brandschoon! :)

                                          #18274090
                                          GOGOGO_1555
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            18 January 2012

                                            @ aapje
                                            http://www.corsa-novatuning.nl/?page_id=253″ onclick=”window.open(this.href);return false;
                                            heb daar al een mooie how-to voor :thumb


                                            @trash

                                            ik wil die cilinderkop laten reinigen
                                            mijn ervaring met schoon maken is: het wordt wel schoon alleen de omgeving niet
                                            inlaat spruitstuk ook maar gelijk dan is dat iedergeval weer nieuw : king:

                                            maar ben zojuist weer verder gegaan
                                            en nu kan ik niks meer doen tot ik weer spullen heb en dergelijke wamt hij is volledig uit elkaar :kewlpics



                                            ik heb geen rare dingen gevonden
                                            lagers zien er naar mijn mening er nog prima uit (worden alsnog vervangen)
                                            op de zuigers heb ik wel wat krassen maar die voel ik niet met de hand (dus denk gwn weg laten honen zuigerveren nieuw en rije)
                                            krukas ziet er ook netjes uit

                                            dus t gaat lekker
                                            nu even t geld afwachten (heb er nog een opleiding apk keurmeester naast lopen en dat kost ook centen) en zodra t even kan ga ik weer spullen aanschaffen

                                            #18274091
                                            trashmetal
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              1 February 2007

                                              Ziet er indd netjes uit, goed bezig :thumb

                                              #18274092
                                              GOGOGO_1555
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                18 January 2012

                                                ik heb zojuist m’n onderblok weggebracht voor t honen ~kosten €85,-

                                                en daar komen nog apart de zuigerveren bij alles wordt schoon gemaakt :thumb (i like shiny parts :wub )

                                                heb nog een beetje staan lullen over t mischien turbo tunen van dat blok
                                                nou raden hij dat af
                                                ivm het niet hebben van een zuiger bodem koeling (klonk wel als hij er echt verstand van had)

                                                dus de vraag is, is zuigerbodem koeling achteraf in te bouwen ??

                                                #18274093
                                                Haasje17
                                                Moderator
                                                  Lid sinds:
                                                  8 September 2009

                                                  is achteraf in te bouwen, maar helemaal niet nodig.

                                                  #18274094
                                                  GOGOGO_1555
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    18 January 2012

                                                    Nou heb m’n onder blok terug :thumb

                                                    Die is weer lekker fris.

                                                    Zuigers zijn ook weer fris

                                                    heb nu wat gereedschap besteld

                                                    dus ben weer lekker bezig

                                                    #18274095
                                                    GSE
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      5 August 2006

                                                      Waarom,twijfel je tussen tunen en turbo als je met tunen 140pk wilt halen uit zo,n klein blokje als een 1,6 8v moet je:87,5pk per liter halen wat €€€€ kost en de houdbaarheid van de motor niet te goede komt omdat je vermogen kunt krijgen door:toeren te maken-liters inhoud te maken-oplading..

                                                      Als je bv nagaat een Senator B C30SE motor heeft 3liter 24V en nog geen 70pk per liter (204pk:3=minder als 70) en dan moet deze 8v der 87,5 per liter kunnen krijgen,als zijnde een 2 kleppen motor…..Word erg erg erg duur.

                                                      Turbo op een serie 1,6 8v motor zetten is leuk als je dollars hebt van hier tot daar aangezien het wiel weer uitgevonden moet worden:compressie zuigers nokkenas koeling bla bla bla en dat lopen de getallen weer lekker op..

                                                      Voorbeeld=zuiger koeling,maar door de zuiger koeling en turbo,word je olie weer net wat te heet en moet je weer een oliekoeler halen en de slangen op maat laten maken maar dan is je oliedruk weer iets te laag dan en flikkert je lamp en moet der weer een grotere pomp komen of je eigen gaan verbouwen,maar ook je koelsysteem kan het weer net niet aan omdat alles weer warmer word,en der moet weer een grotere radiateur komen,vervolgens zijn je standaard injectoren te klein en geven deze bij volgas iets te weinig en moet je weer andere hebben enz enz ( Dit zijn mogelijke voorbeelden waar je zeker mee te maken gaat krijgen)

                                                      Waarom als je vermogen wilt geen 2.0 16v of een calibra turbo ding derin duwen,is al 10000x gedaan en betrouwbaar en goedkoopste pk per euro lol.

                                                      https://www.youtube.com/watch?v=M0KAZ1abGIY” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                                      Das een maat van me Liam uit Melbourne als ik je vertel dat die auto misschien wel 50.000€ omgetelt heeft gekost tot wat het nu is,oliepomp,injectoren,verdelers,3de blok,aangepaste kop,koppakkingen,custom made nokkenas koppelingen enz enz enz…….Ga zelf geen turbo ergens opbouwen als je iets wilt wat niet kapot gaat,of je moet veel tijd en geld hebben.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 196)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.