Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Project C16SE t Groene scheur ijzer leeft verder
- Dit onderwerp bevat 195 reacties, 30 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 24 april 2017om 20:57 door GOGOGO_1555.
-
AuteurBerichten
-
3 maart 2015 om 07:28 #18274072
nou throttle bodies de gedachte heb ik zeker gehad
maare $$$$en weet niet of ik handig genoeg ben om t zelf te maken.
eerst maar zorgen dat ie vlotter is dan normaal
en dan kan dat altijd nog.die throttle bodie hebben de kant en klaar bij dbilas voor de corsa A GSI weet niet of dat past op t F blok
maar wederom, kan altijd nog3 maart 2015 om 09:29 #182740733 maart 2015 om 13:27 #18274074heb de v-bak er net even van afgekoppeld en tot mijn verbazing zit er een Kom-vliegwiel dus geen platte
nou zat ik nog even te denken aan tuning
en op youtube kwam ik de Turboo’s tegen :hmmz
ook op de C16SE en E16SEnaast een
*decompressie plaat (neem aan dat ik de Stock internals kan houden) geen idee hoeveel mm en turbo druk – zoals ik las 170pk is mogelijk
*turbo spruitstuk
*de turbo zelf (TD-04 mischien)
*olie toevoer en koeling
*programmeerbare ECU
*interkoelerdus heb zoals ik t zie 2 opties
Tunen of Turboben nu pas in een fase waarin ik nog kan kiezen
maar wat is wijsheid :wtf
ik rij dagelijks maar ook circuit zovaak ik kan op de Nordschleife
iemand een suggestie ?
3 maart 2015 om 14:03 #18274075wat vliegwiel betreft zou ik die er een zoeken van een x16sz
die zijn op elke sloop te vinden
wil je voor turbo gaan zou je zuigers van een c16nz kunnen pakken
om de druk iets te verlagen plus versterkte stalen koppakking gebruiken
en een uitlaatspruitstuk van een monopoint injectie
kun je gebruiken om een turbo aan te knopen, t2 schijnt er makkelijk op te bouwen zijn
heb op diverse engelse fora al c16se turbo conversies bestudeerd ;)3 maart 2015 om 14:06 #18274076p.s. kijk ook even op de gasklep of er een halve maan op zit
niet elke c16se heeft die, mijne had hem wel
hangt nu veel beter aan het gas
plat vliegwiel had de mijne er al op zitten :hmmzer is in de nineties wat af gegocheld met onderdelen bij opel :jerry
4 maart 2015 om 00:10 #18274077nou vind ik dat turbo wel beestachtig stoer :wub
turbo is voor mij ook nieuw terretorium, maarja wel een manier om t te leren denk ik zo
http://www.pngclub.com/forum/showthread.php?137752-*INFO*-1600-8v-Turbo-What-I-used” onclick=”window.open(this.href);return false;
zal de komende tijd info en prijskaarten gaan vergelijken
wil denk wel de gewone C16Se zuigers erin houden en dus puur compressie verlagen met decompressie platen
*als ik voor project C16SET kies4 maart 2015 om 12:15 #18274065net nog ff gekeken heb idd die halve maan erop :thumb
en kwam gister nog dit tegen op t net
http://www.strongflex.eu/en/161-opel-vauxhall-astra-f-91-98″ onclick=”window.open(this.href);return false;
ze verkopen ook insert stukken voor in je motor steunen
misschien makkelijker dan volgooien met PU4 maart 2015 om 19:20 #18274078Mooi spul :thumb
wat je ook voor setup besluit te maken
zou ik na je blok revisie eerst origineel inrijden
dat je zeker weet dat je basis goed is :thumb4 maart 2015 om 19:58 #18274079is trouwens een goeie opmerking
t klinkt ook logisch trash..ik dacht bouwen tunen
en dan inrijden5 maart 2015 om 17:04 #18274080tunen kan wel, maar dan zonder turbo
als je trouwens voor turbo kiest
kun je het beste de originele nokas houden
ivm overlap, als de uitlaatklep nog niet geheel gesloten is
terwijl de inlaatklep open gaat
dan blaast de turbo het brandstof luchtmengsel gelijk de uitlaat indus opletten als je toch voor een andere nokas gaat kijken
heb zo ff geen link voorhanden welke wel turbo geschikt zijn5 maart 2015 om 20:17 #18274081ik denk ook dat ik maar voor turbo moet gaan kwa kosten komt t ongeveer op t zelfde uit
dan hoeft ie niet geflowd te worden
geen andere nokkenas *hooguit een nieuwe ( motorisch klinkte hij goed)btw kan ik op zo’n stand alone ecu een verbruiks signaal erop programeren voor mijn MID boordcomputer vind t namelijk een erg fijn apparaat :)
10 maart 2015 om 22:33 #18274082nou ben vandaag weer even verder gegaan
heb eindelijk de Rommel thuis in orde dus kan nu redelijk m’n gang gaan :thumbdus ben begonnen met de Clilinder kop eraf te halen
nokkenasje is naar mijn idee prima
alleen vielen er uiteraard 2 van die klepgeleiders af :swear
dus ik heb er mischien 2 verwisseld maar mischien ook niet (gaat uit van wel :???: )
Koppaking heb ik in 1 geheel ertussen uit gekregen king:
Maar ….
toen ik ging kijken naar de Cilinderwanden zag ik ditik zie naast de kale plekken ook verticale krassen
dus dat zal denk ik verhaal 1ste overmaatse zuigers worden gok ik zo
denk niet dat t simpel een hoonsteentje erdoor wordtMaar …wat voor kosten kan ik verwachten ??
(word sowieso pas volgende maand dat ik dat dan zou kunnen laten doen $$$)11 maart 2015 om 06:32 #18274083Dit valt nog wel mee hoor ;)
ik heb een c14nz blokje uit mekaar gehad waar de wanden bijna geheel glad waren
en ja, het ding liep nog prima
hier zie je duidelijk de hoongroeven nog zitten
bovenkanten van de zuigers zien er ook nog netjes uit
ben benieuwd hoe je lagerschalen er nog uit zien :D11 maart 2015 om 06:34 #18274084p.s., heb je ook een kleppentang?
deze kun je ook zelf maken van een oude lijmklem ;)
heb de kop van onze station zelf gereviseerd
en snort weer als nieuw :wors11 maart 2015 om 22:05 #18274085ik zal hopelijk binnekort weer is wat doen
heb t druk druk druk xD
iedereen in m’n groepje is bezig met ombouw
ik help momenteel een Golf 1 aan een 2ltr ombouw
dat heeft mijn prioriteit (niet eens mijn auto ken je nagaan xD)
maar t is ook z’n enige auto
maar we hebben wel in 4 uur tijd t oude blok eruit gehaald zonder motor takel :thumben nu zit dat 2ltr blok ook nog onder de olie dus ik zeg alle keeringen vervangen (was nat rond de krukas)
en onder de koppakking lijn is ook alles nat ….
dus dat moet ook nog even gebeurenmaar je ziet t verschil wel tussen opel en vag xD
vag heeft net 180xxx weg en zeiknat en die c16se van 250xxx had/heeft last van een beetje zweetvlekken*betreft cilinderkop t blok heeft 250xxx gelopen weet verder de historie er niet van en wil eigelijk ook gelijk nieuwe klep geleiders erin
is denk ik iets wat ik niet 123 zelf kan (dus uitbesteden aan m’n vrienden bij de lokale automaterialen zaak :thumb )12 maart 2015 om 05:39 #18274086de kleppen en klepzittingen zou je ook gelijk kunnen vervangen
ben benieuwd hoeveel slijtage hij heeft
kop van onze station heb ik heeel goed gereinigd
kleppen ingeslepen, nieuwe klepsteelrubbers
onderblok en injector maken nu meer geluid :Dklepstoters zou ik ook goed reinigen
bij mij waren er een aantal die vast zaten
heb een klein olie pompje, daarmee olie in de stoter gepompt
tot er geen zwarte bagger meer uitkwam
die vast zaten kwamen los met de compressor
en ook weer verder schoon gepomptleuk werkje cilinderkoppen opfrissen :thumb
14 maart 2015 om 20:52 #18274087Nou we zijn weer eenstapje verder
ik heb me de afgelopen dagen even bezig gehouden met de cilinder kop.
die is nu helemaal uit elkaar, maar uiteraard is er weer wat mis :???: .
nou is t gelukkig niet mijn schuld :thumb
zo aan de breuk te zien was dit al even (alsnog balen uiteraard)
dus zal daar een vervanger voor moeten gaan regelen
en nou gok ik dat, dat niet moeilijk zal wezen met een 8V zoalang t maar een DIS blok heeft kan denk de 1.2 1.4 1.6 pakken hiervoor.heb dus wel victorie gescoord met de kleppen demontage :jerry
heb dus een lijmtang verbouwd, werkt perfect :thumbverder ook nog mijn kleppen deksel schoongemaakt die al even heb liggen die oorspronkelijk voor m’n SZ bedoeld was
dus t gaat wel lekker :thumbup
15 maart 2015 om 06:29 #18274088Nice dat kleppendeksel :wors
Moet je voor de grap in de oliekanaaltjes waar de klepstoters zaten
flink wat wd40 spuiten en daarna met de compressor op het gat in het midden :jerry
krijg je hem intern goed schoon mee :D15 maart 2015 om 13:55 #18274089Klepstoters kan je uit elkaar trekken… Gewoon de klem/ring bovenaan los wippen met een schroevendraaier.
Zelf een boel op voorraad in schone staat :) Met dasty van de wibra krijg je de meeste onderdelen binnen 24 uur brandschoon! :)
15 maart 2015 om 16:00 #18274090@ aapje
http://www.corsa-novatuning.nl/?page_id=253″ onclick=”window.open(this.href);return false;
heb daar al een mooie how-to voor :thumb
@trash
ik wil die cilinderkop laten reinigen
mijn ervaring met schoon maken is: het wordt wel schoon alleen de omgeving niet
inlaat spruitstuk ook maar gelijk dan is dat iedergeval weer nieuw : king:maar ben zojuist weer verder gegaan
en nu kan ik niks meer doen tot ik weer spullen heb en dergelijke wamt hij is volledig uit elkaar :kewlpicsik heb geen rare dingen gevonden
lagers zien er naar mijn mening er nog prima uit (worden alsnog vervangen)
op de zuigers heb ik wel wat krassen maar die voel ik niet met de hand (dus denk gwn weg laten honen zuigerveren nieuw en rije)
krukas ziet er ook netjes uitdus t gaat lekker
nu even t geld afwachten (heb er nog een opleiding apk keurmeester naast lopen en dat kost ook centen) en zodra t even kan ga ik weer spullen aanschaffen16 maart 2015 om 05:33 #18274091Ziet er indd netjes uit, goed bezig :thumb
17 maart 2015 om 13:30 #18274092ik heb zojuist m’n onderblok weggebracht voor t honen ~kosten €85,-
en daar komen nog apart de zuigerveren bij alles wordt schoon gemaakt :thumb (i like shiny parts :wub )
heb nog een beetje staan lullen over t mischien turbo tunen van dat blok
nou raden hij dat af
ivm het niet hebben van een zuiger bodem koeling (klonk wel als hij er echt verstand van had)dus de vraag is, is zuigerbodem koeling achteraf in te bouwen ??
17 maart 2015 om 14:32 #18274093is achteraf in te bouwen, maar helemaal niet nodig.
20 maart 2015 om 12:22 #1827409420 maart 2015 om 22:26 #18274095Waarom,twijfel je tussen tunen en turbo als je met tunen 140pk wilt halen uit zo,n klein blokje als een 1,6 8v moet je:87,5pk per liter halen wat €€€€ kost en de houdbaarheid van de motor niet te goede komt omdat je vermogen kunt krijgen door:toeren te maken-liters inhoud te maken-oplading..
Als je bv nagaat een Senator B C30SE motor heeft 3liter 24V en nog geen 70pk per liter (204pk:3=minder als 70) en dan moet deze 8v der 87,5 per liter kunnen krijgen,als zijnde een 2 kleppen motor…..Word erg erg erg duur.
Turbo op een serie 1,6 8v motor zetten is leuk als je dollars hebt van hier tot daar aangezien het wiel weer uitgevonden moet worden:compressie zuigers nokkenas koeling bla bla bla en dat lopen de getallen weer lekker op..
Voorbeeld=zuiger koeling,maar door de zuiger koeling en turbo,word je olie weer net wat te heet en moet je weer een oliekoeler halen en de slangen op maat laten maken maar dan is je oliedruk weer iets te laag dan en flikkert je lamp en moet der weer een grotere pomp komen of je eigen gaan verbouwen,maar ook je koelsysteem kan het weer net niet aan omdat alles weer warmer word,en der moet weer een grotere radiateur komen,vervolgens zijn je standaard injectoren te klein en geven deze bij volgas iets te weinig en moet je weer andere hebben enz enz ( Dit zijn mogelijke voorbeelden waar je zeker mee te maken gaat krijgen)
Waarom als je vermogen wilt geen 2.0 16v of een calibra turbo ding derin duwen,is al 10000x gedaan en betrouwbaar en goedkoopste pk per euro lol.
https://www.youtube.com/watch?v=M0KAZ1abGIY” onclick=”window.open(this.href);return false;
Das een maat van me Liam uit Melbourne als ik je vertel dat die auto misschien wel 50.000€ omgetelt heeft gekost tot wat het nu is,oliepomp,injectoren,verdelers,3de blok,aangepaste kop,koppakkingen,custom made nokkenas koppelingen enz enz enz…….Ga zelf geen turbo ergens opbouwen als je iets wilt wat niet kapot gaat,of je moet veel tijd en geld hebben.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.