Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Project C16SE t Groene scheur ijzer leeft verder
- Dit onderwerp bevat 195 reacties, 30 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 24 april 2017om 20:57 door GOGOGO_1555.
-
AuteurBerichten
-
19 februari 2015 om 13:08 #17270636
Goeiemiddag,
ik wil hier gaan bijhouden
hoe het Astra F Project gaat verlopenik heb 3 jaar terug een Astra F2 gekocht uit ’97 met 82xxx op de tellert
waar ik helemaal verslaafd ben geraaktmomenteel ziet ie er zo uit
en ja wat is er ondertussen niet aangedaan
verlaagd
remmen upgrade (voor ‘n achter)
sportex uitlaat
Gsi voorstoelen + stoelverwarming
Boordcomputer
dikkere Stabilisator
Alle Delen powerflexx :vertag
Irmsher achterlichtenen heb laats de roest bij m’n tankklep weglaten halen en er een nieuw stuk in laten zetten
Dus een roestvrije astra :thumbup
maar nu hangt er een vrij vlotte maar voor mij nu te langzame X16SZ in
dus ben al 2 jaar aan t kijken wat ik er mee ging doen
heb alle mogelijk heden ondertussen al in gedachten gehad
maar ik heb sind vorige week er een slopert bij met flink wat onderdelen die ik ook wil hebben.
astra is een ’94 met een C16SE
die ik eruit wil halen en reviseren om vervolgens in de mijne te hangenzitten ook nog leuke velgen bij waar dan uiteindelijk semi’s op komen
en een GSI bumper paket :agent
C16SE wil ik ook opvoeren tot uiteindelijk 140PK als t ff meezit
en wrm een C16SE ??
ik moest een zou een 8V blijven rijden
16v (ecotec)slechte ervaring mee en wil een betrouwbare waarmee ik lang kan doorscheuren
en ja ik had een keer gereden in een Astra G met Z16SE (90pk) en toen wist ik al van t bestaan van de C16SE af
en toen was t besluit eigelijk al gemaakt
maarja niet te vinden uiteraard
en nu ben ik een jaar verder tot ik 2 weken terug tegen een astra opliep :worsVerder gaan alle onderdelen van die slopert de verkoop in
(zal morgen foto’s uploaden)
zit er wat bij laat maar weten19 februari 2015 om 14:35 #18274047Leuke Astra en mooie plannen !
Ja blijft een leuk model inderdaad, mooie auto’s En profil, zeker voor deze klasse in die tijd.. (zet er voor de gein een concurrent naast, als de Golf III, Toyota Corola, etc.. de Astra is echt de meest elegante gevormde auto zowel van binnen als buiten.) Echt een Opel van de Jaren 9020 februari 2015 om 13:02 #18274048buysell/single_ad.php?ad_id=10454
Heb momenteel de Donor op t net Gezet
zoals t er naar uitziet volgende week Vrijdag beginnen met t hart eruit te halen :thumbup
zoals in de Advert is alles te koop op een paar dingen naben nu voornamelijk bezig om in de garage box een beetje ruimte te creëren
staat een beetje vol met astra onderdelen van onze vorige astra’sZoals ik mijn astra en motor uiteindelijk ongeveer wil hebben
plaatjes ff van t internet gejat
20 februari 2015 om 14:52 #18274049Nice.. mooi hoor !! :thumb Mooie plannen, en goed bezig !
Die groene 5 deurs.. :wub
20 februari 2015 om 20:40 #18274050oeioeioei
5 deurs gsi skirts,
zeldzaaaam
wel een mooi plan om hem zo te maken king:
24 februari 2015 om 12:06 #18274051*Update
vdg laatste rit gemaakt met de donor bijna alle benzine opgereden
alleen ben wel tegen wat problemen opgelopen
C16SE houdt in rond de 2500 en 3000 RPM
volgas gaat ie haperen
en stationair doet ie niet wat ie moet doen blijft vaak op de 1500RPM hangen
of zakt heel raar terugik krijg geen MML :hmmz
maar nou gaat dat blok toch uitelkaar om te gaan reviseren
dus gaat ook een groot deel van de sensors maar vervangen (Als ik dan toch bezig ben)maargoed morgen gaat t van start
24 februari 2015 om 12:52 #18274052als ik me niet vergis kan dat in je nokkenas sensor zitten
25 februari 2015 om 20:12 #18274053Nou
project C16SE is officieel van start gegaan :thumbvandaag of een uur of 11 begonnen met slopen (“uitbouwen”)
en t enige wat nu te doen staat is 4 bouten (2 motorsteunen van de 2 voorste binten)
en een motortakel in elkaar zetten
samen met me maatje lekker aankuttenalle vloeistoffen uit de motor en bak
ecu uit de auto gehaald
kabelboom op de motor gelegdhet ging vlekkeloos op 1 ding na
de linker aandrijfas wou niet uit t fusee
(stond al ff in de wd40)
proberen m eruit te tikken
vervolgens werd t meppen
en daarna gwn ronduit willekeurig beuken met de hamer xDvervolgens heeft er zich een mooie paddenstoel gevormt op t uiteinde van de aandrijfas en kon sowieso niet meer door t gat
slijptol erbij gehaald en de as in 2 delen geslepenben nog wel tegen een paar rare dingen opgelopen die ik niet snapte
*deze zat op een vacuum leiding en gaat vervolgens je rechter voorbint in staat ook geen GM nummer op
*De locatie
en op de brandstof leiding zat ook een apart ding wat er naar mijn idee niet hoort (geen foto)en nou komt t geen waar ik t meest van schrok
linker voorband :hmmz
heel de binnenkant opgesnoept
tot op t canvas25 februari 2015 om 20:26 #18274054das waarschijnlijk een kwestie van slechte uitlijning geweest..
verder leuke plannen.
25 februari 2015 om 20:50 #18274055ken niks zien aan de draagarmen of aan t SUB-Frame
ken niet anders geweest zijn dan een slechte montage van een stuurkogel of een kromme spoorstangniet dat die banden mij iets schelen daar komen Semi’s op :thumb
25 februari 2015 om 21:48 #18274056Dat op de brandstofleiding en vacuüm os terugslagklep en tankontluchtingsklep.
25 februari 2015 om 23:18 #18274057Ziet er heel bekend uit allemaal :kewlpics
:thumb goed bezig26 februari 2015 om 21:28 #18274058Vandaag verdergegaan met t uitbouwen van de C16SE
in 1 1/2 uur tijd was ie er uit hoor :thumb
moesten eerst de auto nog ff naar achteren douwen en ruimte creëren
nadat ie eruit was Subframe teruggeplaats en terug op z’n wielen gezet
en nu is t een off-roader :jerrymaar morgen eerst ff de garage vloer ff schoonmaken xD
want er ligt her en der een beetje koelvloeistof :angel
kan ik zodra ik weer een dag de tijd heb beginnen aan:
De bumpers demonteren
interieur eruithalen
spiegels loskoppelen
middenconsole (want die van me eigen is flink beschadigt :swear )
wielen eronder vandaan
achterlichten
en dan mag ie van mij weg1 maart 2015 om 18:37 #18274059Nou gister de Donor helemaal uit elkaar gerost
vdg alle zooi ervan in de opslag gestopt :thumb(even ter informatie dit is m’n eerste grootschalige project voor de astra
ook voor mij een hele uitdaging aangezien ik nog nooit een blok heb gereviseerd )en nou ff een lijstje maken met spullen die ik wil hebben in de zin van tuning
daar komt ie (Risse-motorsport.de) :vertag
Sport camshaft 1.2-1.6 Euronorm incl. cam followers
Camshaft hydro 280º/10.8/1.4/112ºhttp://www.risse-motorsport.de/images/product_images/info_images/32-05-10.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
Flywheel, lightened and electronically fine-balanced (met inlevering van de oude)
elders:
cilinderkop flowen
M-tech
magnetische carter plug
—-optioneel
versterkte krukas lagers
versterkte drijfstang lagers
versterkte drijfstang bouten
versterkte drukgroep (maar schat op de 140 pk en 160 nm uit te komen dus weet niet wat wel en niet verstandig is)
en wat ik al heb.C16SE lexmaul spagetti spruitstuk (van een Corsa A die ik heb aangepast voor n F alleen moet er nog een flens op naar de kat)
1 maart 2015 om 20:07 #18274060nou vind ik persoonlijk risse niet de meest goedkope onderdelen leverancier.
Ook wil ik je niet gelijk erg een negatieve spiraal intrekken maar 140pk halen uit een 8v motor met originele inlaat is wel lastig..
Je bent wel op het juiste spoor..Cilinderkop bewerking laten doen door iemand die er serieus verstand van heeft. Kost je een 700-800 euro maar dan heb je ook wat.
Verder zou ik er ACL Lagers plaatsen voor de krukas en drijfstangen, met ARP drijfstangbouten.Qua koppeling zou ik een helix koppelingssysteem nemen. Ze leveren ook vliegwielen dus misschien alles in 1 keer daar aanschaffen.
Lexmaul spruitstuk is zeker lekker in deze setup.
Wat wil je gaan doen met je ECU??
Deze zal ook aangepakt moeten worden helemaal met een 280 graden nokkenas.
Dan is de standaard 6800 rpm niet grappig.Vergeet niet om direct versterkte klepveren te monteren.
Ik heb hier eventueel nog een setje liggen. Van catcams, voor een 1.6 8vZonder versterkte klepveren zou ik niet te hoog willen gaan qua kleplift etc..
Succes
1 maart 2015 om 20:22 #18274061Leuk project, ga hem volgen! 1e keer dat je een motorswap gaat doen? Mooie verdere plannen ook :kewlpics
1 maart 2015 om 21:12 #18274062Leuk project lijkt mij!
Succes ermee ben benieuwd!1 maart 2015 om 21:13 #18274063*edit
Dit is voor mij de eerste keer dat ik zoiets dergelijks doe
eerste keer motorswap naar een ander type blokhad toen een x16xel vervangen met een x16xe (olieverbruik)
maar had al op google zitten zoeken
en zag voorbeelden van 140pk
en daarbij stond ook 280 graden nokkenasdus vandaar dat ik die in mijn plan had gezet
Ecu wil ik op maat gechipt hebben op de rollenbank
dus zodra alles klaar is
@corsaboy: heb jij wat links van die bedrijven, als t goedkoop kan waarom duurdoenzo’n set lagerschalen (kruk en drijfstang) *versterkt kost bij risse €95,-
en vliegwiel met inlevering van de oude €162,-Dbilas 280 nokke kosten €350,- ook incl die platen/geleiders naar de klepstelen toe
bij risse is die €379,- dus zeker t overwegen waard en dbilas heeft ook meer opties in hoeveelheid graden*mischien dat ik anders ook een andere hoeveelheid grade moet kiezen als 280 te veel is (rij er namelijk stads verkeer mee *Daily)
cilinderkop flowen ik hoorde via een maat van me die bezig is met een saxo 16v dat t hem 300 koste
dus zal daar wel eerst nog een keer navraag naar doen en Evt een offerte aanvragenP.S. alle tips zijn welkom, t is immers mijn eerste
1 maart 2015 om 21:58 #18274064ben t internet ff afgegaan voor t flowen
iemand bekent met deze ??http://www.boyhuijzermotorsports.com/” onclick=”window.open(this.href);return false;
of een ander in de buurt van Regio Rotterdam
2 maart 2015 om 20:16 #18274066succes met je project
heb er ook al een aantal gedaan :thumbup2 maart 2015 om 20:40 #18274067vliegwiel niet gaan afdraaien.
Gewoon een stalen halen met startkrans mee gefreesd. Is iets duurder maar het vliegwiel zit wel bij je voeten.
Als die uit elkaar spat heb je een groter probleem.300 euro voor flowen is heeeel erg goedkoop.
Mijn kop heeft geloof ik 750 euro gekost destijds..DBilas nokkenassen zijn wel goed, die had ik ook in de 8v
slepers zijn niet zo extreem belangrijk.. de klepveren wel..Wat voor merk versterkte lagers heeft risse? Of staat dat er niet bij?
Ik zou een setje halen van ACL, dat zijn versterkte lagers die erg goed zijn.2 maart 2015 om 20:53 #18274068Succes met je projectje…ik ga hem zeker volgen. :jerry
Helaas lukt het mij niet om technisch mee te praten. :afro3 maart 2015 om 00:23 #18274069*betreft lagerschalen
http://www.risse-motorsport.de/product_info.php/info/p2836_Complete-set-of-reinforced-main-and-big-small-end-bearings–OHC.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
*vliegwiel is een optie hoeft niet perse
maar ik ben er vandaag achtergekomen dat de motor geen Klopsensor heeft (knock knock who isn’t there ?? :jerry )
maar dus een oktaanstekker heeftals ik ik m laat Chiptunnen… moet ik dan gaan denken aan andere waardes van het oktaan gehalte ivm t ontstekings tijdstip :hmmz
want als dat t geval is (wil niet t helejaar door op 98 rijden) zit ik anders te denken aan een vrij programmeerbare ECU en komt er een klopsensor in (t gat en schroefdraad dat zit er al)*als ik een vrijprogrameerbare ecu gaat doen, laat ik waarschijnlijk het flowen voor wat is en koop ik later wel een extra kop erbij om te flowen en ga ik eerst zonder geflowde kop rije moet wel een beetje op me cente letten
wat heb ik vdg verders gedaanhad maar even de tijd
moest om 3 uur werken
en moeders moest ook nog even naar de huisartsde kabelboom van de motor ontkoppeld
Dynamo eraf gehaaldde buurman een handje geholpen
-de buurman heeft een Vauxhall Viva en die kon de deur en raam rubbers goed gebruiken van de donor :thumb
-z’n zoon heeft een astra F waarvan de kachel radiateur lekt dus weer de donor lichter gemaakt :thumb
en na t werk om 12uur ‘s nacht’s nog ff aan de donor wezen rommelen
even gouw de achterruiten eruit gehaald en t glazen schuifkantel dak raampje dinges eruit gehaald (niet t mechaniek- daar was t te donker voor xD )want strakkies word de donor opgehaald en gaat ie de pers in (niet zonde want die donor is goed rot)
3 maart 2015 om 02:47 #18274070leuk project
maar al je 140 pk wil hoeveel NM aan koppel heb je dan?? aangezien dat ook erg helpt bij je acceleratie als dat je doel is om lekker van 0-100 te gaan..
ben gewoon even nieuwsgierig en wil zeker mee hierover lezen…3 maart 2015 om 03:55 #18274071Maar als je toch al met de gedachte speelt voor een stand alone ecu
waarom niet gelijk overstappen op throttle bodies?vliegwiel afdraaien zou ik niet doen, een origineel c16se vliegwiel is al plat
en dus lichter als b.v. van een x16xe -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.