Forumindex › Forums › Modellen › Mokka › produktie nieuwe Mokka
- Dit onderwerp bevat 287 reacties, 27 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 25 maart 2023om 19:51 door FredJ.
-
AuteurBerichten
-
19 januari 2023 om 13:07 #18504886
Ik ben wel heel benieuwd wat de leasemaatschappij nu gaat doen met het maandbedrag. In principe heb je natuurlijk al een overeenkomst maar die is op basis van de configuratie van 2022. Als iedereen die al wacht vanaf maart/april 2022 nu het verbeterde model krijgt, die toch weer duurder is, vraag ik me af of deze geleverd wordt voor de afgesproken prijs. Als je nu een berekening maakt voor private lease voor dezelfde uitvoering en die vergelijkt met vorig jaar is het bijna 150 euro per maand duurder…. In mijn geval doen zowel de dealer als de leasemaatschappij hier (nog) geen uitspraken over.
19 januari 2023 om 13:22 #18504894Ik zie nu in mijn-Opel, (eindelijk) een VIN nummer.
Als ik verder scroll, staat bij configuratie het 100 KW model genoemd.
Dit zou betekenen dat wij het “oude” model krijgen.
We wachten af!
19 januari 2023 om 13:43 #18504912Ben idd echt benieuwd,
Hier hebben wij niet voor getekend!
Het is allemaal duur genoeg en dat zou betekenen dat we de auto per maand niet zouden kunnen betalen als er 150 euro bij zou komen kwa kosten.
19 januari 2023 om 19:12 #18504997Hallo Ome Sjoerd,
Verschijnt de Vin code automatisch in de My Opel app ?19 januari 2023 om 19:58 #18505012Ik ben wel heel benieuwd wat de leasemaatschappij nu gaat doen met het maandbedrag. In principe heb je natuurlijk al een overeenkomst maar die is op basis van de configuratie van 2022. Als iedereen die al wacht vanaf maart/april 2022 nu het verbeterde model krijgt, die toch weer duurder is, vraag ik me af of deze geleverd wordt voor de afgesproken prijs. Als je nu een berekening maakt voor private lease voor dezelfde uitvoering en die vergelijkt met vorig jaar is het bijna 150 euro per maand duurder…. In mijn geval doen zowel de dealer als de leasemaatschappij hier (nog) geen uitspraken over.
Bij de peugeot 208 hebben ze 10€ bovenop je getekende leasecontract gezet voor het nieuwe accupakket. De mensen zijn zelf benaderd door Peugeot of de leasemaatschappij en voor de keuze gesteld. Of het oude accupakket of 10€ bovenop je ondertekende contract. ook werd de “belofte” gedaan dat de auto’s met het nieuwe accupakket waarschijnlijk eerder geleverd gaan worden .
19 januari 2023 om 20:18 #18505030Peugeot is geen Opel hè. Maar laten ze me maar bellen. Als ik maar snel de auto kan krijgen.
19 januari 2023 om 20:31 #18505040Hoi Rob,
Vin nummer kwam bij mij spontaan in my-opel te staan. Dit na inloggen op de PC! Niet in de app dus. Daar zie ik nix.
Ik zeg wel Vin nummer, maar daar is ie officieel te kort voor. Is dus een nummer die Opel in het vin vakje gezet heeft.
19 januari 2023 om 23:08 #18505072Hoi Sjoerd , dank je wel voor de update.
Mvg Rob20 januari 2023 om 02:20 #18505116Ik heb ook een mailtje gestuurd naar Stellantis om te vragen hoe het nu precies zit mbt de Mokka E en de Mokka Electric.
En of men wat meer kon vertellen over de extreem lange levertijden.Ik las in een artikel op de site van Stellantis van alles over de nieuwe Mokka en de ctc gegevens voor info.
Bijgaand de gegevens van de ctc peroon
Jeroen Maas, Manager Public Relations
Telefoon: +31 (0)653 203 986
E-mail: jeroen.maas1@stellantis.comGroet Rob
20 januari 2023 om 10:23 #18505205Heb ook gekeken op de site van Stellantis, maar kan het niet vinden. heb je misschien een link voor mij van het nieuwsbericht?
Heb hem inmiddels gevonden!
https://www.media.stellantis.com/nl-nl/opel/press/grotere-actieradius-voor-elektrische-opel-mokka
24 januari 2023 om 20:55 #18506165Hoi Rob,
Had je al een reactie gekregen vanuit de desbetreffende persoon van Stellantis?
Mvg
Edo Ritsma
24 januari 2023 om 22:09 #18506202Jazeker. Ik had een e-mail gestuurd naar Jeroen Maas. Ik kreeg via Opel Nederland (klantenservice) een bericht terug. Lees onderstaande e-mail Dirndl heb ontvangen.
Beste mevrouw Van Braam-Hollander,
Hartelijk dank voor het contact opnemen met de Opel klantenservice.
Ik begrijp erg goed, dat de verlengde levertijd enorm vervelend is. Onze excuses voor dit ongemak. Zodra u een nieuwe auto aanschaft, is het natuurlijk de bedoeling dat u er ook zo snel mogelijk van kan genieten.
Helaas kan ik u niet veel informatie geven ver uw bestelling. Wij hebben in onze systemen niet de mogelijkheid om in uw bestelling te kijken. Dit kan enkel de dealer. Uw dealer zal ook bericht krijgen mochten er wijzigingen zijn in het batterijpakket. Tot mijn spijt, kan ik u enkel naar hun toe verwijzen.
We stellen alles in het werk om het effect buitenstaande aspecten beperken, maar wij worden geconfronteerd met tekorten en langere levertijden dan verwacht.
Opel bezorgd uw erkende dealer steeds de meest recente informatie over de herziening van de leveringstijden voor uw voertuig maar deze kan nog wel eens veranderen.
Wij zijn ons er terdege van bewust dat de vertragingen in de levering van uw voertuig en het gebrek aan duidelijkheid over de leveringsdatum u ongemak bezorgt, en we betreuren dit.
Uw tevredenheid is onze prioriteit en we zullen alles in het werk stellen om uw voertuig zo snel mogelijk te leveren.
Wij verontschuldigen ons voor dit ongemak en staan steeds tot uw dienst.
Met vriendelijke groet,
Charlotte Bos
Klantenservice Opel Nederland24 januari 2023 om 22:33 #18506219Goedenavond,
Ik kreeg de onderstaande reactie
Beste meneer Lodewijks,
Hartelijk dank voor de terugkoppeling.
Ik kan echter niet uw bestelling inkijken. Helaas hebben wij hier de systemen niet voor binnen de klantenservice. Al zou ik u heel graag hiermee willen helpen, Uw vraag is voor mij daarom niet te beantwoorden. De dealer is de enige partij die contact kan opnemen intern betreft uw bestelling, En welke uitvoering hiervan u kunt verwachten.
Ik heb een mail terug gestuurd en gezegd dat ik van Stellantis toch wat meer verwacht dan dit antwoord .
Ben benieuwd naar hun reactie , maar verwacht er niet te veel van
Mvg Rob
24 januari 2023 om 22:47 #18506229@Rob en Diane, dit is inderdaad de standaard reactie die vanaf dag 1 gegeven wordt. Elke partij verwijst naar de dealer, zowel Opel Nederland, Opel Europa als de leasemaatschappij. Maar die dealer krijgt geen enkele informatie uit de fabriek! Allemaal leverdata van 01-01-2099 in de systemen, meer kunnen ze niet zeggen. En dat al maandenlang…. het kan gewoon niet waar zijn dat de fabrieksplanning zo’n zootje is, ongeacht alle aangedragen redenen als de bekende tekorten aan chips, chauffeurs etc. Er wordt verder helemaal niets gecommuniceerd, als het inderdaad waar zou zijn dat alle Mokka e bestellingen omgezet worden naar de Mokka electric, laat dat dan weten. Dan heb je nog een beetje begrip voor de vertraging. Maar het blijft gissen en speculeren want niemand weet iets zeker…
24 januari 2023 om 23:00 #18506237Hoi Johan , klopt en ik heb daarom specifiek gevraagd naar algemene info over de vertragingen en de nieuwe Electric versie.
Maar steeds weer hetzelfde nietszeggende antwoord vanuit Opel.
Wellicht is het handig dat er nog meer “ gedupeerden” mailtjes gaan sturen naar Stellantis.Met vr groet Rob
24 januari 2023 om 23:01 #18506246Dit was trouwens het antwoord op mijn eerste mailtje ;
Beste Rob Lodewijks,
Hartelijk dank voor het contact opnemen met de Opel klantenservice.
Ik begrijp erg goed, dat de verlengde levertijd enorm vervelend is. Onze excuses voor dit ongemak. Zodra u een nieuwe auto aanschaft, is het natuurlijk de bedoeling dat u er ook zo snel mogelijk van kan genieten.
Helaas kan ik u niet veel informatie geven ver uw bestelling. Wij hebben in onze systemen niet de mogelijkheid om in uw bestelling te kijken. Dit kan enkel de dealer.
We stellen alles in het werk om het effect buitenstaande aspecten beperken, maar wij worden geconfronteerd met tekorten en langere levertijden dan verwacht.
Opel bezorgd uw erkende dealer steeds de meest recente informatie over de herziening van de leveringstijden voor uw voertuig maar deze kan nog wel eens veranderen.
Wij zijn ons er terdege van bewust dat de vertragingen in de levering van uw voertuig en het gebrek aan duidelijkheid over de leveringsdatum u ongemak bezorgt, en we betreuren dit.
Uw tevredenheid is onze prioriteit en we zullen alles in het werk stellen om uw voertuig zo snel mogelijk te leveren.
Wij verontschuldigen ons voor dit ongemak en staan steeds tot uw dienst.
Met vriendelijke groet,
Charlotte Bos
Klantenservice Opel Nederland
Telefoonnummer 020-654575125 januari 2023 om 05:49 #18506296Dat mailtje heb ik ook gehad. Woord voor woord. Exact hetzelfde.
zo komen ze er wel heel gemakkelijk van af.25 januari 2023 om 16:17 #18506389Goedemiddag, wij wachten al een tijdje op onze mokka e. Nu lees ik dat het bestelnummer invullen in de vin inzicht geeft. Welk bestelnummer bedoelt u. Ik vul mijn bestelnummer in maar kan niet verder
Groet
Bob
25 januari 2023 om 16:21 #18506392Goedemiddag, ik wacht al vanaf januari 2022 op mijn mokka e. Allerlei uitstellen gekregen Nu is het weer niet op 19 januari 2023 geworden. Ik heb wel bericht dat mijn bestelling van 2022 worden omgezet naar het 2023 model mokka electric. Geen idee hoeveel wachttijd dit weer oplevert.
Kortom gedeelde smart enzo maar bij mij werkt het niet meer. De lol is er wel van af. Het stilzwijgen frustreert het meest
Bob
25 januari 2023 om 17:22 #18506401Goedemiddag,
Ik heb dit mailtje verstuurd naar Opel als reactie op de eerdere antwoorden
Beste Charlotte ,
Dank je wel voor je reactie.
Alleen tasten de dealers volledig in het duister , dit blijkt heel duidelijk uit de verhalen op het Opel Mokka E forum .
Ik dat we dus van Stellantis een beter antwoord dan dit mogen verwachten , ook t.a.v. De omschakeling van de Mokka E , naar de nieuwe Electric uitvoering , ook hier krijgen de dealers geen duidelijkheid.Graag hoor ik antwoord op onze vragen!!
Met vr groet Rob
25 januari 2023 om 17:23 #18506411En dit mailtje daarna
Hoi Charlotte ,
Wederom bedankt voor je reactie .
Ik snap dat jullie geen inzicht hebben in specifieke dossiers , maar de vraag of iedereen die in 2022 een Mokka E besteld hebben nu een Electric versie krijgen en dat het omzetten van de productielijnen naar de nieuwe versie, idd zorgt voor de extra vertraging en wat de verwachting id tav deze extra vetraging .Met vr groet Rob
25 januari 2023 om 19:07 #18506461Bob, is het mogelijk om het bericht dat de bestelling van 2022 wordt omgezet naar het 2023 Mokka model electric met ons te delen? Bv door een foto van de mail of brief hier te plaatsen zodat wij dit kunnen gebruiken naar onze autodealer of leasemaatschappij.
Of is dit alleen mondeling medegedeeld?
alvast dank!
25 januari 2023 om 20:08 #18506503Huh? Hoezo heb jij l bericht terwijl wij nog steeds niets weten?
25 januari 2023 om 20:25 #18506529@bobv Bijzonder dat de dealer dit kan melden…Want dan worden er schijnbaar dus wel besluiten genomen door de fabriek en op lokaal niveau gedeeld met een dealer maar niet algemeen gedeeld in het Opel-netwerk. Ik ben gisteren weer bij de dealer geweest maar die wist nog steeds niks, behalve 01-01-2099 als leverdatum…..
26 januari 2023 om 01:14 #18506665Allen, tnx voor de reacties, mijn geduld was op en in december boos naar de dealer met het artikel over de nieuwe electric. Mijn a.s. ex dealer was nergens van op de hoogte. Nav het artikel heeft hij een mail gestuurd naar, ik weet niet wie in welke hoedanigheid. Hij heeft het antwoord geforwarded. Antwoord was duidelijk. De oude 2022 bestelling werd overgezet naar de 2023 productie. Let op: mijn auto was in december nog steeds niet in productie genomen. Deze keer vanwege een tekort aan 11kwh laders. Smoes nummer zoveel.
Ik heb de tekst, geanonimiseerd, hieronder geplakt. De mail is van 22 december 2022.
Deze orders zijn al omgebouwd naar modejaar 23A, dus ze zullen dan met het grotere accupakket komen. De xxxx is ook al ingedeeld voor productie in januari, dus die zal eind januari/begin februari geleverd worden hopelijk. De xxxx heeft nog geen productieplek.
Het betreft dus twee bestellingen. Ik heb geen idee of aanwijzing dat dit voor alle bestellingen geldt. Zou wel zo moeten zijn. Maar ik verbaas mij nergens meer over
De eerste is mijn bestelling. 19 januari is eind januari geworden of februari hopelijk, dan wel een van de andere maanden van dit jaar. Ja inderdaad ik ben zeer cynisch.
Groet
Bob
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.