Forumindex › Forums › Modellen › Grandland X › problematiek bij de grandland wagens
- Dit onderwerp bevat 308 reacties, 10 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 november 2024om 22:45 door jopsa.
-
AuteurBerichten
-
20 februari 2023 om 23:33 #1851276720 februari 2023 om 23:45 #1851276921 februari 2023 om 09:51 #18512851
Er zijn mensen die menen dat alles wat in de handleiding staat ook voor hun auto is, terwijl er zeer duidelijk in de handleiding wordt beschreven dat de uitleg / beschrijving van toepassing is, voor zover de voorziening aanwezig is. Da’s niet alleen bij Opel zo, maar bij alle merken.
Grappig voorbeeld is bijv. de elektrische stoelverstelling. Niet alle uitvoeringen hebben die, maar het staat wél in de universele handleiding, dus wanneer een koper achteraf aanvoert dat íe geen elektrische stoelverstelling heeft, dan tja, is dat geen issue voor Opel of een fout in de handleiding, maar meer een issue van de gekochte versie auto.
Dit geldt dus ook voor die 12v aansluitingen.
21 februari 2023 om 18:57 #18512929Feit is dat er wel eens fouten/onvolledigheden/niet correcte info (noem het zoals je wil) in de handleidingen staan
zelfs dat lukt hen blijkbaar niet
21 februari 2023 om 20:31 #18512942Of mensen die een auto kopen verdiepen zich vooraf niet voldoende in de features van de auto en lezen in de brochure vaak de mooiste dingen en die mooiste dingen zijn nu net veelal alleen standaard bij de duurdere uitvoeringen. Vandaar ook dat er soms sterretjes staan bij bepaalde features en onder de tekst in de (web)brochure staat dan achter het sterretje dat de voorziening alleen standaard is op uitvoering X en / of als optie op sommige andere types is te configureren (of niet).
22 februari 2023 om 18:01 #18513095fabricagefout die door opel garage foutief hersteld wordt en niet meer opgelost achteraf door die garage….
service, onkunde….. ???? Het zal uw wagen maar zijn…..
23 februari 2023 om 23:09 #1851338525 februari 2023 om 13:54 #18513532Ik blijf hier toch wel een beetje om lachen, al je energie die je in deze onzin stopt had je in de auto moeten stoppen.
Elk topic op je eigen problemen betrekken!
En natuurlijk komen er weer excuses en krijgt een ander de schuld.
Ik heb de Grandland (diesel) bijna 4 jaar gereden, waarom de diesel vraag je je af.
Nou ik doe meestal men huiswerk als ik een andere auto koop, en de driecilinder stond toen al niet bekend als heeeel betrouwbaar.
En helemaal niet als trekauto!
Maar goed, dus bijna 4 jaar gereden en NOOIT problemen gehad.
Altijd tevreden, nee natuurlijk niet. Ik ben ook van mening dat de kwaliteit geen Opel meer is.
Maar om nou continue een Forum daar mee lastig te vallen.
Succes, ik blijf wel meelezen natuurlijk.
Er zal zo wel een reactie komen en dan wordt ik ipv Schipper, Schiphol genoemd waarschijnlijk. (zo kinderachtig)
Ik ben hier al jaren lid maar kom helaas niet meer in men oude gegevens. (Ook niet via de Moderator)
25 februari 2023 om 19:27 #18513741Leuk dat je kan lachen….
Blij dat je volgt
graag on topic blijven…. het gaat hier om problemen met de wagen
Maar, lees eens goed na. Ook diesels hebben electronica en dus ook problemen
grtn
25 februari 2023 om 22:32 #18513761@Schipper : ook ik rijd de 1.6 diesel, bouwjaar ’17, nieuw gekocht en in 11-2017 geleverd gekregen.
Daar we zo nu en dan (1x in de 4 a 5 jaar) toch weer aan een andere koets toe zijn, heb ik mijn Grandland X maar eens ingeruild. Ik kreeg 10 dagen geleden bericht dat de opvolger ‘geboren’ is en bij de fabriek staat. Aflevering zal over een week of 4 gaan plaatsvinden al verwacht de dealer dat er wel een week of 2 bij kan komen omdat er tijdens de Coronaperikelen heel erg veel vrachtautochauffeurs zijn ontslagen, zodat het transport nu niet direct helemaal soepeltjes verloopt.
En ja, ik onderschrijf hetgeen jij constateert : ook ik heb, zoals vele andere duizenden bezitters, ruim 5,5 jaar met heel veel plezier in de 1.6 diesel rondgereden.
De grote grap is natuurlijk ook wel een beetje dat je op forums veelal de ontevredenen tegenkomt. Tevreden bezitters zullen maar zelden op forums uitgebreid gaan posten. Maar, da’s oud nieuws, je komt het bij allerlei produkten tegen, niet alleen bij auto’s. En idd. sommige mensen willen dan nog wel eens in de Calimero rol schieten.
25 februari 2023 om 22:47 #18513765weinig trotse bezitters over hier op dit forum blijkbaar….. velen trapten het moedeloos af door onopgeloste problemen.
Maar goed dat jullie tevreden zijn. Dat bewijst dat er toch enkele degelijk werkende rondrijden. Gelukkig horen jullie tot die krans.
Het moge jullie en jullie probleemloze wagen goed gaan.
Veel anderen klaarblijkelijk niet.
Maar enfin, terug on topic en naar de vele geregistreerde problemen door veel verschillende eigenaars dan maar ??
En die problemen gaan veel verder dan een lekke band…………
Waar jij de “grap” ziet dat er veel ontevreden eigenaars zijn is me een raadsel.
25 februari 2023 om 23:21 #18513771Opel Grandland (X) Probleme | Mängel, Schwachstellen & Krankheiten
toch wel wat aan de hand… (bij elk motortype). Ik herken alvast meerdere vermelde problemen
25 februari 2023 om 23:36 #18513775https://nl-be.trustpilot.com/review/opel.nl?page=2
citaat :
“Opel Grandland
In maart een Opel Grandland gekocht waarvan de bumper al na 1 week begon te bladeren. Na vijf maanden wachten en veel aandringen werd de bumper eindelijk vervangen.Na 3 maanden werd een ratelend geluid in de versnellingsbak waargenomen. Opel heeft de auto 2 weken ter reparatie ingenomen en gaf aan diverse onderdelen vervangen te hebben. Het probleem was echter niet verholpen, waarna Opel aangaf dat ermee geleefd moest worden omdat het geluid bij de Grandland hoort.
Inmiddels zijn er al 8 overige Grandland eigenaren die aangeven dat dit kul is, want zij herkennen het gebrek totaal niet. Verder hebben reeds 4 erkende bovag garages te kennen gegeven dat het defect in de versnellingsbak zit en zeker niet bij de auto kan horen.
Op basis daarvan is Opel in gebreke gesteld, maar hebben deze brief totaal genegeerd. Vier weken later is er nog steeds geen reactie.
De stappen om er een zaak via de rechter van te maken zijn daarom helaas in gang gezet.
Zeer slechte ervaring met Opel”Datum van ervaring: 03 november 2020
wat een service…………
https://nl-be.trustpilot.com/review/opel.nl (van service gesproken……..)
28 februari 2023 om 19:00 #18514261Gisteren start mijn vrouw de wagen, na enkele seconden branden de lampjes van de airbag, gordelspanners en elektronische handrem. De ruitenwissers beginnen ook van zelf te werken (niet uit te zetten). Na enkele keren uit te zetten en terug in te schakelen is het probleem nog niet weg. Dan zo maar naar huis gereden en in de garage geparkeerd, uitgestapt en de wagen gesloten, de ruitenwissers bleven werken…
Uiteindelijk zijn ze vanzelf gestopt, wel niet in de normale positie. Toen ik terug kwam van het werk nog eens geprobeerd, alles terug normaal.
Overmorgen eens laten uitlezen in de garage… ben benieuwd!28 februari 2023 om 20:38 #18514278BaertenF, welk type GLX heeft u en welk bouwjaar?
28 februari 2023 om 21:10 #18514283Beste BaertenF
uitlezen zal weinig helpen vermoed ik. Niet alles (lees : weinig) kan door de dealer uitgelezen worden. Iets meer door OPEL Nederland en alles door de fabriek waar hij gemaakt werd. Dat werd mij toch zo uitgelegd.
Ik noteerde zelf zelfs bepaalde verschijnselen (onder andere zoals wat u beschrijft) met dag en uur en minuut…. bij het uitlezen werd nergens gewag van gemaakt ook al had men de tijdsgegevens van mij doorgekregen.
Maar dit maakt me wel blij dat eindelijk nog iemand deze bizarre verschijnselen wil en durft delen…… Uiteraard ben ik niet blij met dit fenomeen bij uw wagen… Hopelijk blijft het hier bij..
2 maart 2023 om 17:52 #18514485@JanDriebeen onze GLX is een innovation van het bouwjaar 2018
Zoals gepland vandaag naar de dealer geweest en idd zoals ik verwachtte hebben ze niets gevonden/kunnen loggen.
Wel stellen ze voor om de laatste nieuwe software in te laden, zoals ze zelf aanhalen zal deze geen verbetering zijn voor onze problemen, een pleister op de wonde dus “Als hij nog eens kuren heeft komt u maar terug naar de garage gaan, dan moeten we verder zoeken”
Ga de update wel laten uitvoeren.Eerder had ik hier al een post geplaatst ivm de krakende binnenbekleding en bestuurderszetel, toen opgelost, nu weer terug een probleem.
Jammer…
2 maart 2023 om 19:51 #18514506heeeel herkenbaar………..
“als ie nog eens kuren heeft komt u maar terug………..” opgelost dus Dat is de service waarvan reeds meerdere personen klaagden.
Ze zouden moeten zoeken tot ze het probleem vinden. Anders……..terugnemen of ruil.
Ik vrees voor het verder verloop maar hoop voor u het beste
16 maart 2023 om 19:22 #18516752https://www.test-aankoop.be/klagen/publieke-klachten/publieke-klacht?referenceid=CPTBE01741126-73
https://www.test-aankoop.be/klagen/publieke-klachten/publieke-klacht?referenceid=CPTBE01625300-65
https://www.test-aankoop.be/klagen/publieke-klachten/publieke-klacht?referenceid=CPTBE01619607-95
https://www.test-aankoop.be/klagen/publieke-klachten/publieke-klacht?referenceid=CPTBE01528860-43
https://www.test-aankoop.be/klagen/bedrijven/opel/100000645
16 maart 2023 om 20:26 #18516756begint op SPAM te lijken, plopsa jopsa, je beseft je blijkbaar ondanks je tirades niet!!! dit dit forum geheel los staat van de fabrikant en een particulier zelfbetaald initatief is van en voor liefhebbers??
Al een donatie over gemaakt na zoveel berichten spam of ben je daar gewoon te gierig voor???
16 maart 2023 om 20:30 #18516758gewoon negeren dit topic dan toch………
toch blij dat je meeleest over problemen met deze wagen en opel in het algemeen. Misschien steek je er iets van op.
Wil je aub uw eerste regel hierboven eens vertalen ?
18 maart 2023 om 21:25 #18516964@Corsaliefhebber : ik begrijp je volkomen en onderschrijf hetgeen je schrijft.
Het goede nieuws is wellicht dat Jopsa al een keer een formele forumwaarschuwing heeft gehad.
Een ban is dus mogelijk naderende.
Misschien is spam niet helemaal de juiste bewoording? Wellicht is trollen beter beschreven?18 maart 2023 om 23:26 #18516971AnoniemLid sinds:
1 January 1970Waarom mogen problemen niet gemeld worden?
heb echt nog nooit iemand gesproken die enthousiast was over zijn Grandland, hoor heel veel horror verhalen.
Het is echt kwalitatief de slechtste auto die ik ooit gereden heb! Doodzonde want als er niks aan de hand is, is het een fijne auto.
Het is dood zonde dat de betrouwbaarheid welke mijn vorige echte Opels hadden met de Grandland totaal nergens te vinden. Het is gewoon echte Franse meuk, en als je na gaat denken over de opties op de auto, het doet het, maar dan heb je ook alles gehad, niks door dacht.
Heb inmiddels meer en 4 a4tjes met reparaties gehad. een kleine greep heiruit: 3 aandrijfassen vervangen, waarvan 1 finaal afgebroken, schijnt een bekend probleem te zijn, op Rijksweg in Frankrijk start stop systeem in werking terwijl je meer dan 100km uur rijdt. Hiervoor is lever stop geweest. Je kan niet switchen van benzine met octaan gehalte, altijd auto in storing. Deuren kraken, lak bladdert eraf. Stoelen gaan steeds los, bekleding komt los. Rij ik van utrecht naar Rotterdam, rijdt de auto op navigatie van Utrecht naar Amsterdam, laat me 2a3x per week afslag Rijksweg nemen om vervolgens weer Rijksweg op te sturen, flikkerend display tussen tellers, op de Raarste en gevaarlijke momenten reageert hij niet op gas geven, olie om de paar duizend km bijvullen, al 11x motorstoring gehad wat na Reset auto weg is door dealer, niemand heeft een clue. Stel je cruise control in op 100km, geeft display 99km of 101km aan,
Geen wonder dat ik nooit, maar dan echt nooit meer een auto wil met een Franse roets.
mijn leed duurt nog gelukkig +\- 3 weken, mijn nieuwe auto is geproduceerd en kan niet wachten om deze rampen bak vroeg tijdig in te leveren, heb niet de illusie dat mijn nieuwe auto of volgende auto geen probleem zal ervaren, blijft een gebruiksvoorwerp wat slijt, maar zoveel problemen zoals de Grandland, het is gewoon een kwaliteitsissue. Alles moet goedkoper gemaakt worden en dat gaat nu eenmaal snel kapot…………
19 maart 2023 om 08:44 #18516997@Grandsteef : als iemand een slechte auto heeft dan is dat heel vervelend voor betrokkene. Maar, ieder produkt (televisies, strijkijzers, stofzuigers en ja, óók auto’s) heeft in zijn range slechte exemplaren. Dit melden is oké en er op reageren als er een reactie komt is ook oké, maar steeds maar weer blijven zeuren, klagen, linkjes opzoeken van andere probleemhouders en ook niet misselijk, élk topic aanwenden / projecteren op de eigen auto-problemen is wat op het WWW simpelweg ‘trollen’ wordt genoemd.
Dat een moderator van een forum daar op enig moment wel zijn buik vol van heeft is dientengevolge héél begrijpelijk.
19 maart 2023 om 09:09 #18517002AnoniemLid sinds:
1 January 1970Helemaal mee eens. Je kan doorslaan. Als je Googled kan je die artikelen zelf ook wel vinden, heb ik geen hulp nodig van Jopsa.
Wat heb jij als vervanger gekocht ? Want jij hebt ook geen Opel besteld las ik volgens mij, uit onvrede? Of welke andere reden ?
persoonlijk vind ik 40k de Max voor een Opel, dit kosten mijn huidige Grandland precies. als ik precies zelfde Grandland met opties nu zou willen, zou die bijna 10k meer zijn, dan krijg je een auto die je niet ziet staan als je kijkt in de straat. Naar mijn mening zijn ze zwaar en zwaar overpriced de Opel Grandland.
Verkopen überhaupt van Grandland zijn behoorlijk slecht. Heb nog maar 3 nieuwe Grandlandx gezien.
mijn opvolger kan, mag en ga ik niet vergelijken, is iets van totaal andere klasse en een totaal andere prijs kaartje.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.