Uitval motor GLX

Forumindex Forums Modellen Grandland X Uitval motor GLX

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #18358958
    Astroide01
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 June 2011

      Gisteren reed ik op de snelweg in Frankrijk, 38 graden, heuveltje op met mijn karretje achter de auto. Mijn GLX (1.2 handgeschakeld) heeft wat meer power dan de auto voor mijn, dus ik schakel terug en haal hem ik, voordat ik helemaal terugval in toeren. Opeens merk ik dat de auto niet meer wil, ik kan gasgeven wat ik wil, maar hij trekt totaal niet meer. De motor is uitgevallen! Zonder ongelukken te maken, weet ik rollend over de franse Peage de vluchtstrook te bereiken. De motor is met geen mogelijkheid meer te starten, dus daar sta je dan in de volle zon met je gezin langs de snelweg….

      Natuurlijk de Onstar knop gebruikt, krijg je een vriendelijke man aan de lijn die je doorverbind naar de ANWB alarmlijn. Zij vermelden vervolgens dat zij geen hulpdienst kunnen bellen voor je, want dat is een frans nummer. Zucht….. Ook dacht ik dat de GLX tegenwoordig op afstand uitgelezen kon worden, niet dus. De sleepdienst komt, haalt zo snel mogelijk de auto (en karretje) van de vluchtstrook en brengt ons naar een depot. Daar moeten we wachten totdat er een sleepdienst komt om de auto naar een garage te brengen. Nog een paar keer geprobeerd te starten, maar niets. Vreemde is zelfs dat de auto niet op slot wil (ook niet met de sleutel in de afstandsbediening). Zucht…..

      Na twee uur wachten, komt de garage-sleepwagen. We lopen naar de auto en ik zie dat de spiegels ingeklapt zijn. Huh, is hij dan op slot?? Ja, openen met de sleutel gaat weer en starten…..ja, hij loopt weer…. Iedereen vol verbazingen we risceren om onze weg te vervolgen en we komen op de tussenovernachting aan.

      Weet iemand wat dit geweest kan zijn (behalve een wonder) en ik herinner me dat een ander forumlid ook zoiets heeft meegemaakt. Ik kan dit draadje alleen niet meer terug vinden (graag contact).

      Vandaag nog 400km rijden en hopelijk nog even langs een Opel garage om hem uit te lezen (als die op zaterdag werken dan). Hopelijk houdt de GLX het vandaag vol en komen we op de plaats van bestemming aan…..

       

      #18358962
      Hans GLX
      Deelnemer
        Lid sinds:
        19 May 2018

        Ontzettend jammer dat je uitgerekend in je vakantie met een nieuwe auto, deze ervaring had. Deze uitval van de motor kwam ik voor het eerst tegen bij een eerste proefrit van @Vos1975. Het lijkt me een drama als je begin met een nieuwe auto, waar je zo naar uitkijkt, zo afwijkt van je verwachting. Ik hoop echt voor je, dat dit een eenmalige uitzondering geweest is. Dat ze na het uitlezen van de boorcomputer, het probleem kunnen achterhalen. En dat dit nooit meer voorkomt. Anders verlies je heel begrijpelijk, het vertrouwen in zo,n auto. Veel succes verder, en het beste.

        #18359093
        Vos1975
        Deelnemer
          Lid sinds:
          19 May 2018

          Bij mij ontbrak het onderdeel in de zekeringskast wat aarde maakt. Daarna is de auto nooit meer goed en betrouwbaar geweest.

          #18359095
          joepke-m
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 July 2006

            Meer daarover in dit topic:

            Levering Grandland is uitgelopen op grote teleurstelling

            Sterkte ermee en hou ons op de hoogte

            #18359109
            Astroide01
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 June 2011

              Thnx voor jullie medeleven! Ik wist dat er iemand ook zo’n probleem had ondervonden, maar dat het bij jou (Vos1975) zo erg was met je GLX…. jeetje man.

              Vandaag (maandag) een Opel dealer hier in Frankrijk opgezocht, om te vragen of zij de fout kunnen uitlezen. Blijkt dat ze dat niet direct kunnen, maar dat daar een afspraak voor gemaakt moet worden. Echt op z’n frans….. Ik heb dus nog geen uitsluitsel wat de oorzaak geweest kan zijn, maar of ik dat hier in Frankrijk zal krijgen, betwijfel ik.

              Wordt vervolgd…..

              #18359119
              Anoniem
                Lid sinds:
                1 January 1970

                [quote quote=18359109]… maar of ik dat hier in Frankrijk zal krijgen, betwijfel ik. Wordt vervolgd…..[/quote]
                Als je toch je antwoord in Frankrijk wil krijgen, een Peugeot dealer? (Alhoewel ik betwijfel of die Fransen überhaupt zullen (h)erkennen dat de GLX eigenlijk een Fransoos is  ;-))

                #18359143
                Astroide01
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  5 June 2011

                  Vandaag terug geweest naar de franse dealer. De GLX heeft aan de GDS2 gehangen, maar zoals gedacht konden ze niets vinden. Accu en accu klemmen gecontroleerd en verder stond het werkplaatsmannentje een beetje wazig te kijken. Ze verkochten daar wel Grandlands, maar volgens mij is er nog nooit eentje daar in de werkplaats geweest. Ik ben dus ook niets wijzer geworden.

                  Mijn GLX doet het gelukkig nog steeds, dus ik ga in nederland wel terug voor verder onderzoek.

                  #18359155
                  Dennis99
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    14 January 2014

                    Dat verbaast me niets, heb zelf de auto nu een paar maanden en een tijdje terug kreeg ik ineens een aantal foutmeldingen  en een aantal systemen die uitgeschakeld werden. Alleen kon ik nog wel rijden gelukkig, ik dacht ga morgen wel even naar de dealer. De volgende dag ineens geen foutmeldingen meer maar wel nog bij de dealer geweest, bij het uitlezen geen enkele foutmelding kunnen vinden ?!

                    Heb daarna geen problemen meer gehad, ik denk wel dat er nog een aantal bugs in de software zitten ,waarschijnlijk zal er nog wel een update komen.

                     

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.