Krakende armsteun in voorportier

Forumindex Forums Modellen Grandland X Krakende armsteun in voorportier

11 berichten aan het bekijken - 51 tot 61 (van in totaal 61)
  • Auteur

OpelIronMan
    Participant
    • Topics 0
    • Reacties 18

Goeie vraag Quadrijder2, zelfs Opel schijnt daar het antwoord niet op te kunnen geven…

--| OpelIronMan |--
    Grandland X Business Executive 1.2 aut.

Marcel99
    Participant
    • Topics 0
    • Reacties 4

Hier hetzelfde probleem! Aantal keer terug geweest naar dealer en het zou opgelost zijn. Nou, nee hoor. Lijkt alsof het kraken erger wordt bij hoge temperatuur. :wacko:

Nu binnenkort nieuw deurpaneel. Ben benieuwd of dat nu eindelijk de oplossing gaat zijn…

OpelIronMan
    Participant
    • Topics 0
    • Reacties 18

Vandaag weer met de Grandland bij de dealer geweest om de officiële oplossing voor de krakende armsteun te laten installeren. De beloofde ‘schuimblokken met plakstrips rondom’ bleek een heel klein langwerpig blokje zwart hoge dichtheid piepschuim te zijn. Ongeveer ter grootte van een lange vinger koekje. Ik had er niet veel vertrouwen in…
    Maar… Het werkt! Het kraken is weg :happy02:

Bijgevoegd de officiële problem sheet van Opel inclusief montage instructie. (De foto staat op zijn kop in de sheet trouwens) Link naar hoge resolutie: https://www.dropbox.com/s/eyeqkhnn1kqhl30/IMG_20190726_092048.jpg?dl=0

Doe er direct je voordeel mee en ga met deze foto naar je dealer om de fix te laten uitvoeren!

Er schijnt nu trouwens een heuse taskforce in het leven geroepen te zijn bij Opel om de afwerkingsproblemen van de Grandland te verhelpen, duurde maar anderhalf jaar…

IMG_20190726_092048

--| OpelIronMan |--

mjameijer
    Participant
    • Topics 0
    • Reacties 3

Ja, heb ik ook aan de bestuuderszijde, wel irritant want ik leun daar vaak op tijdens lange ritten

henry dukel
    Participant
    • Topics 5
    • Reacties 23

Sinds 7 januari heb ik mijn eigen GLX, dezeheeft het probleem niet. Tijdens proefrit in augustus had ik het wel opgemerkt.

Grandland X Bus. Exec. automaat, 130 pk diesel, Topaz Blue, exec.pluspakket, glazen panoramadak, achteruitrijcamera, trekhaak
    02-09-2019 besteld, 07-01-2020 geleverd.

OpelIronMan
    Participant
    • Topics 0
    • Reacties 18

Ondanks mijn positieve bericht een tijdje terug over het piepschuim blokje dat het kraakprobleem oploste, moet ik toch weer melden dat het kraken nog steeds niet weg was na die ingreep. Een paar dagen later begon de boel weer gewoon hinderlijk te kraken en knakken.

Ik heb dan ook het heft in eigen handen genomen en de naad tussen het nepleer en het harde plastic van de deurgreep open gewrongen met een schroevendraaien en er een reep schuimrubber tussen gedaan. Dat schuimrubber zorgt er nu voor dat de plastic delen binnenin de armleuning elkaar niet meer raken. Het kraken is daarmee weg, maar het ziet er niet uit zo’n lelijke kier. De siliconenspray zweet inmiddels ook al een paar maanden uit alle naden, met vieze vlekken op de panelen als gevolg.

--| OpelIronMan |--

OpelIronMan
    Participant
    • Topics 0
    • Reacties 18

Dank voor de feedback Henry!

Ik denk dat Opel het probleem inmiddels bij nieuwe auto’s opgelost heeft, maar helaas lossen ze het probleem niet op bij de reeds geleverde auto’s…

--| OpelIronMan |--

kiekeboeboe
    Participant
    • Topics 3
    • Reacties 105

Die van mij heeft het ook niet, modeljaar 2020.

Blijkbaar hebben ze dit verholpen.

GLX Innovation 1.2 - manuele transmissie.

Knutsel2
    Participant
    • Topics 2
    • Reacties 45

Dank voor de feedback Henry! Ik denk dat Opel het probleem inmiddels bij nieuwe auto’s opgelost heeft, maar helaas lossen ze het probleem niet op bij de reeds geleverde auto’s…

Dat denk ik ook want had de klacht officieel geregistreerd maar Opel sluit gewoon de case tenzij er een oplossing is, ik heb echter niets meer gehoord van de klantenservice. De serviceafhandeling laat hier steken vallen…

OpelIronMan
    Participant
    • Topics 0
    • Reacties 18

Bijzonder grappig…

Ik zit net jouw bericht te lezen Knutsel2 en ik word gebeld door de Opel dealer. Ze hebben een nieuw deurpaneel voor mij klaarliggen voor montage! Nou gaan ze mijn deurpaneel niet vervangen omdat ze dat zelf zo graag willen, maar omdat ik via mijn leasemaatschappij nog meer druk op ze uitgeoefend heb! Ik ben echt een helse klant voor ze want ik ben al 1,5 jaar onafgelaten bezig om Opel met een oplossing te laten komen. Dit wordt nu mijn 5e bezoek aan de werkplaats om het probleem op te laten lossen. Hopen dat het deze keer wel goed komt!

--| OpelIronMan |--

Knutsel2
    Participant
    • Topics 2
    • Reacties 45

Bijzonder grappig… Ik zit net jouw bericht te lezen Knutsel2 en ik word gebeld door de Opel dealer. Ze hebben een nieuw deurpaneel voor mij klaarliggen voor montage! Nou gaan ze mijn deurpaneel niet vervangen omdat ze dat zelf zo graag willen, maar omdat ik via mijn leasemaatschappij nog meer druk op ze uitgeoefend heb! Ik ben echt een helse klant voor ze want ik ben al 1,5 jaar onafgelaten bezig om Opel met een oplossing te laten komen. Dit wordt nu mijn 5e bezoek aan de werkplaats om het probleem op te laten lossen. Hopen dat het deze keer wel goed komt!

Ik ben ook al 3x terug geweest. Leasemaatschappij heb ik niet ingeschakeld want daar heb ik weinig vertrouwen in. Klantenservice opel nog maar weer mail gestuurd wanneer ze de hier boven genoemde oplossing gaan implementeren. Proactief klanten informeren hebben ze nog nooit van gehoord…

11 berichten aan het bekijken - 51 tot 61 (van in totaal 61)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.