Krakende armsteun in voorportier

Forumindex Forums Modellen Grandland X Krakende armsteun in voorportier

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 135)
  • Auteur
    Berichten
  • #18367167
    OpelIronMan
    Deelnemer
      Lid sinds:
      8 August 2018

      Goeie vraag Quadrijder2, zelfs Opel schijnt daar het antwoord niet op te kunnen geven…

      #18367365
      Marcel99
      Deelnemer
        Lid sinds:
        17 October 2018

         

        Hier hetzelfde probleem! Aantal keer terug geweest naar dealer en het zou opgelost zijn. Nou, nee hoor. Lijkt alsof het kraken erger wordt bij hoge temperatuur. :wacko:

        Nu binnenkort nieuw deurpaneel. Ben benieuwd of dat nu eindelijk de oplossing gaat zijn…

        #18367686
        OpelIronMan
        Deelnemer
          Lid sinds:
          8 August 2018

          Vandaag weer met de Grandland bij de dealer geweest om de officiële oplossing voor de krakende armsteun te laten installeren. De beloofde ‘schuimblokken met plakstrips rondom’ bleek een heel klein langwerpig blokje zwart hoge dichtheid piepschuim te zijn. Ongeveer ter grootte van een lange vinger koekje. Ik had er niet veel vertrouwen in…
          Maar… Het werkt! Het kraken is weg :happy02:

          Bijgevoegd de officiële problem sheet van Opel inclusief montage instructie. (De foto staat op zijn kop in de sheet trouwens) Link naar hoge resolutie: https://www.dropbox.com/s/eyeqkhnn1kqhl30/IMG_20190726_092048.jpg?dl=0

          Doe er direct je voordeel mee en ga met deze foto naar je dealer om de fix te laten uitvoeren!

          Er schijnt nu trouwens een heuse taskforce in het leven geroepen te zijn bij Opel om de afwerkingsproblemen van de Grandland te verhelpen, duurde maar anderhalf jaar…

          IMG_20190726_092048

          #18367749
          mjameijer
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 July 2019

            Ja, heb ik ook aan de bestuuderszijde, wel irritant want ik leun daar vaak op tijdens lange ritten

            #18371393
            henry dukel
            Deelnemer
              Lid sinds:
              28 August 2019

              Sinds 7 januari heb ik mijn eigen GLX, dezeheeft het probleem niet. Tijdens proefrit in augustus had ik het wel opgemerkt.

              #18371790
              OpelIronMan
              Deelnemer
                Lid sinds:
                8 August 2018

                Ondanks mijn positieve bericht een tijdje terug over het piepschuim blokje dat het kraakprobleem oploste, moet ik toch weer melden dat het kraken nog steeds niet weg was na die ingreep. Een paar dagen later begon de boel weer gewoon hinderlijk te kraken en knakken.

                Ik heb dan ook het heft in eigen handen genomen en de naad tussen het nepleer en het harde plastic van de deurgreep open gewrongen met een schroevendraaien en er een reep schuimrubber tussen gedaan. Dat schuimrubber zorgt er nu voor dat de plastic delen binnenin de armleuning elkaar niet meer raken. Het kraken is daarmee weg, maar het ziet er niet uit zo’n lelijke kier. De siliconenspray zweet inmiddels ook al een paar maanden uit alle naden, met vieze vlekken op de panelen als gevolg.

                #18371792
                OpelIronMan
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  8 August 2018

                  Dank voor de feedback Henry!

                  Ik denk dat Opel het probleem inmiddels bij nieuwe auto’s opgelost heeft, maar helaas lossen ze het probleem niet op bij de reeds geleverde auto’s…

                  #18372814
                  kiekeboeboe
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    9 April 2016

                    Die van mij heeft het ook niet, modeljaar 2020.

                    Blijkbaar hebben ze dit verholpen.

                    #18372864
                    Knutsel2
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      25 April 2018

                      [quote quote=18371792]Dank voor de feedback Henry! Ik denk dat Opel het probleem inmiddels bij nieuwe auto’s opgelost heeft, maar helaas lossen ze het probleem niet op bij de reeds geleverde auto’s…[/quote]

                      Dat denk ik ook want had de klacht officieel geregistreerd maar Opel sluit gewoon de case tenzij er een oplossing is, ik heb echter niets meer gehoord van de klantenservice. De serviceafhandeling laat hier steken vallen…

                      #18372873
                      OpelIronMan
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        8 August 2018

                        Bijzonder grappig…

                        Ik zit net jouw bericht te lezen Knutsel2 en ik word gebeld door de Opel dealer. Ze hebben een nieuw deurpaneel voor mij klaarliggen voor montage! Nou gaan ze mijn deurpaneel niet vervangen omdat ze dat zelf zo graag willen, maar omdat ik via mijn leasemaatschappij nog meer druk op ze uitgeoefend heb! Ik ben echt een helse klant voor ze want ik ben al 1,5 jaar onafgelaten bezig om Opel met een oplossing te laten komen. Dit wordt nu mijn 5e bezoek aan de werkplaats om het probleem op te laten lossen. Hopen dat het deze keer wel goed komt!

                        #18372893
                        Knutsel2
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          25 April 2018

                          [quote quote=18372873]Bijzonder grappig… Ik zit net jouw bericht te lezen Knutsel2 en ik word gebeld door de Opel dealer. Ze hebben een nieuw deurpaneel voor mij klaarliggen voor montage! Nou gaan ze mijn deurpaneel niet vervangen omdat ze dat zelf zo graag willen, maar omdat ik via mijn leasemaatschappij nog meer druk op ze uitgeoefend heb! Ik ben echt een helse klant voor ze want ik ben al 1,5 jaar onafgelaten bezig om Opel met een oplossing te laten komen. Dit wordt nu mijn 5e bezoek aan de werkplaats om het probleem op te laten lossen. Hopen dat het deze keer wel goed komt![/quote]

                          Ik ben ook al 3x terug geweest. Leasemaatschappij heb ik niet ingeschakeld want daar heb ik weinig vertrouwen in. Klantenservice opel nog maar weer mail gestuurd wanneer ze de hier boven genoemde oplossing gaan implementeren. Proactief klanten informeren hebben ze nog nooit van gehoord…

                           

                          #18380726
                          Tjerk Visser
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            22 July 2020

                            [quote quote=18355519]Heeft iemand net zoals mij ook last van een krakende armsteun in het voorportier. A31485B2-1ACD-409C-9F45-15CAF725570C

                            Ik ben dit probleem ook al tegen gekomen op een Duits forum.[/quote]

                            Hoi,

                            Ik ben nieuw op dit forum vanwege de aanschaf van een Grandland X uit 2018.

                            Had wel gelezen over dit probleem en ook op youtube een filmpje gezien waar hierover melding werd gemaakt.

                            Het heeft mij niet weerhouden de auto aan te schaffen. B-) Nu na een aantal dagen moet ik toegeven dat, voor een auto met nieuwwaarde van 41k, dit een irritant probleem is. :wacko:

                            Heb ook al contact gehad met Opel Nederland om dit probleem aan te kaarten.
                            Ik kan mij voorstellen dat ik dus niet de enige ben als ik dit, topic en die op het Duitse Forum, zo lees.

                            Ik hoop dat bezoekers van dit forum net als mij de klacht bij Opel Nederland kenbaar maken zodat ze wellicht in de nabije toekomst hiervoor een oplossing gaan brengen. :help: ( Hoe meer klagers, des te sneller eventueel actie? )

                            Met vriendelijke groet

                            Tjerk

                            #18392747
                            HHo
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              19 January 2015

                              Nadat de dealer het euvel krakende armsteun heeft verholpen, leek het opgelost te zijn ,echter sinds twee weken vergezeld het irritante geknars mij weer op mijn autoritten. Vervolgens ben ik er weer ingedoken en heb met de hierna beschreven handelingen het probleem denk ik opgelost.

                              – armsteunkom waarin de drukknoppen zijn opgenomen gedemonteerd ( afdekdopje en torx schroef demonteren)

                              – plaats waar de  de afdekplaat in valt ( gleufjes en de onderzijde van de plaat ingespoten met WD40 )

                              – afdekplaat weer teruggeplaatst.

                              Eindresultaat is dat ik weer tevreden mijn mijn weg vervolg in mijn verder uitstekende rijdende GLX .

                               

                              #18392961
                              Tjerk Visser
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                22 July 2020

                                [quote quote=18392747]Nadat de dealer het euvel krakende armsteun heeft verholpen, leek het opgelost te zijn ,echter sinds twee weken vergezeld het irritante geknars mij weer op mijn autoritten. Vervolgens ben ik er weer ingedoken en heb met de hierna beschreven handelingen het probleem denk ik opgelost. – armsteunkom waarin de drukknoppen zijn opgenomen gedemonteerd ( afdekdopje en torx schroef demonteren) – plaats waar de de afdekplaat in valt ( gleufjes en de onderzijde van de plaat ingespoten met WD40 ) – afdekplaat weer teruggeplaatst. Eindresultaat is dat ik weer tevreden mijn mijn weg vervolg in mijn verder uitstekende rijdende GLX .[/quote]

                                 

                                Nog steeds kraakvrij? Kan mij niet voorstellen dat de oplossing zo simpel zou zijn :rolling:

                                Groet Tjerk

                                #18392998
                                OpelIronMan
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  8 August 2018

                                  Dat verwacht ik helaas ook niet, de dealer heeft diverse malen alle naden (lekker slordig) ingespoten en het euvel kwam altijd terug.
                                  Ik heb mijn Grandland inmiddels weer ingeleverd bij de leasemaatschappij, ik was helemaal klaar met het ding… Ik ga iets beters uitzoeken.

                                  Ik wens iedereen hier oprecht een goede oplossing voor dit probleem toe.

                                  OpelIronMan, over and out.

                                  #18414292
                                  Jven
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    22 March 2021

                                    Goedenavond,

                                    Ik ben sinds enkele maanden in bezit van een GLX uit 2018 en net als jullie zit ik toch ook wel een beetje met het feit dat voor z’n auto de krakende armsteun gewoon echt niet kan. Niet dat het mij echt dwars zit, maar meer dat het aanwezig is voor een auto uit 2018. Mijn auto is in 2019 al 2x voor dit probleem bij de dealer geweest en dit is eigenlijk nooit opgelost. Aan  beide kanten is dit aanwezig.

                                    Voor wie is dit uiteindelijk wel opgelost? Ik heb Opel gebeld en die zeiden dat dit voor hun geen known issue is, wat natuurlijk erg vreemd is, gezien wat je er over kan vinden.  Ik heb vervolgens hierop een mail gestuurd met alles wat ik kon vinden en gevraagd wat de status is bij Opel over dit probleem….ik wacht al een week op reactie.

                                    Groet,

                                    Jacco

                                     

                                     

                                    #18414301
                                    Tjerk Visser
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      22 July 2020

                                      [quote quote=18414292]Goedenavond, Ik ben sinds enkele maanden in bezit van een GLX uit 2018 en net als jullie zit ik toch ook wel een beetje met het feit dat voor z’n auto de krakende armsteun gewoon echt niet kan. Niet dat het mij echt dwars zit, maar meer dat het aanwezig is voor een auto uit 2018. Mijn auto is in 2019 al 2x voor dit probleem bij de dealer geweest en dit is eigenlijk nooit opgelost. Aan beide kanten is dit aanwezig. Voor wie is dit uiteindelijk wel opgelost? Ik heb Opel gebeld en die zeiden dat dit voor hun geen known issue is, wat natuurlijk erg vreemd is, gezien wat je er over kan vinden. Ik heb vervolgens hierop een mail gestuurd met alles wat ik kon vinden en gevraagd wat de status is bij Opel over dit probleem….ik wacht al een week op reactie. Groet, Jacco[/quote]

                                      Hoi Jacco,

                                      Bij Opel kunnen ze goed liegen ja.

                                      Ze zijn er wel degelijk van op de hoogte.Maar de PSA groep weigert er gewoonweg wat aan te doen.

                                      Ik ben verder tevreden over de auto en heb mij er maar bij neergelegd.

                                      Hetzelfde als het onstar verhaal. Al met al waardeloze gang van zaken.

                                      Groet Tjerk

                                      #18414307
                                      paulha
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        3 March 2020

                                        Ha Jacco,

                                        Bij mij is dit probleem prima opgelost door de lokale Opel dealer,  ik heb de auto daar niet eens gekocht. Er zijn nieuwe deurpanelen geplaatst, hierna geen gekraak meer. Mij is wel verzocht niet op dit forum te vermelden welke dealer…

                                        Groet en succes, Paul

                                         

                                        #18414388
                                        Luc Adriaens
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          30 January 2021

                                          Ik heb dit opgelost door een er dun stukje rubber (van een fietsbinnenband) tussen te steken. Gekraak is weg en niet zichtbaar.

                                          #18414397
                                          Tjerk Visser
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            22 July 2020

                                            [quote quote=18414388]Ik heb dit opgelost door een er dun stukje rubber (van een fietsbinnenband) tussen te steken. Gekraak is weg en niet zichtbaar.[/quote]

                                            :good-job:

                                            Waar tussen?

                                            Heb je daar wellicht een foto van. :help: :yes:

                                            Alvast bedankt. :cheers:

                                            Groet Tjerk

                                            #18423299
                                            Tjerk Visser
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              22 July 2020

                                              [quote quote=18414388]Ik heb dit opgelost door een er dun stukje rubber (van een fietsbinnenband) tussen te steken. Gekraak is weg en niet zichtbaar.[/quote]


                                              @Luc
                                              Beetje jammer dat je wel meld dat je de oplossing hebt, maar vervolgens op mijn vraag om wat meer details geen antwoord meer geeft.

                                              #18428271
                                              Tjerk Visser
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                22 July 2020

                                                Hoi,

                                                Ik ben ook op het Duitse Grandland Forum bezig over die krakende deurpanelen.

                                                https://www.grandlandx-forum.de/forum/thread/646-knarzen-der-handauflage-in-der-t%C3%BCr/?postID=42610#post42610

                                                Zelfs mijn vrouw begint er nu over te klagen. :-)

                                                Ook in Duitsland zijn er nog veel berijders die met dit iriterrende probleem kampen.

                                                Het feit dat Opel (PSA) al vele jaren mensen hiermee laat rondrijden zonder een oplossing is natuurlijk van de zotte. :-(

                                                Ik moet daarbij wel opmerken dat mijn dealer er alles aan doet om dit gefikst te krijgen, maar hij is ook afhankelijk van Opel.

                                                :toppie:

                                                Groet Tjerk

                                                #18436447
                                                CJX
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  17 December 2011

                                                  Afgelopen donderdag heb ik de GLX naar de VOD  gebracht voor een rammel onder de linkerkant van de auto, en voor de krakende deurpanelen.

                                                  Bij het ophalen werd direct vermeld dat de rammel was opgelost ( zat een plastic kapje los bij de achterwielophanging ) en dat de deurpanelen verwijderd en behandeld waren. Dat was ook te zien omdat er wat vette vlekken ( waarschijnlijk van de wd40 ) op zaten.

                                                  Echter toen ik in stapte en de deur dicht trok merkte ik dat het deurpaneel/deurhandvat minder stevig aan voelde dan voorheen. Na enig onderzoek zag ik dat er flinke speling zat tussen zeg maar de armsten, en het handvat. ( zie foto’s ; foto 1 normaal, foto 2 speling / grote kier. )

                                                  Hoe dat dan gekomen is vraag ik me af, maar per saldo had ik er nu dus een probleem bij.

                                                  4B5208C6-8676-4240-984D-238D2282548D

                                                  B659265D-E065-4DDB-B914-C898E864004F
                                                  Niet goed! …….Dus weer naar binnen. Monteur nog eens laten kijken, en servicemanager erbij. Naast het feit dat er een dikke kier was ontstaan, vreesde ik ook dat deze steeds groter zou worden omdat je iedere keer aan dat deel trekt om de deur dicht te trekken. Nog eens vergeleken met diverse GLX-en in de showroom, en toen zonder enige problemen de mededeling: “ Nee, dit is niet goed. Dat hoort niet zo. Ik ga twee nieuwe deurpanelen voor u bestellen. “

                                                  Ofwel: hulde voor de Opel dealer. Prima service, en geen gezeur. :applause02:

                                                  Nu ben ik wel benieuwd of de nieuwe panelen minder kraken, maar dat zien we dan wel weer. Eerst wachten totdat ze binnen zijn, en gemonteerd kunnen worden.

                                                  Als ze er in zitten zal ik laten weten wat het resultaat is.

                                                  #18439003
                                                  CJX
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    17 December 2011

                                                    Vandaag is de GLX bij de vod geweest voor 2 nieuwe deurpanelen.

                                                    prima service inclusief vervangend vervoer. Opnieuw hulde.

                                                    Nu even afwachten hoe de panelen zich gaan “gedragen” de komende tijd. Voelt nu redelijk solide aan. Bij de originele deurpanelen nam het kraken toe indien de temperatuur steeg. Momenteel is het relatief koel, en ik ben dus benieuwd of het probleem nu helemaal weg is, maar misschien volgende zomer weer terug keert.

                                                    Al met al voorlopig dus opgelost. Meer dan de deurpanelen vervangen kun je niet doen. Als de klacht toch weer terug komt zal ik er mee moeten leven.

                                                    #18439016
                                                    Tjerk Visser
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      22 July 2020

                                                      @CJX
                                                      Met verbazing en ontzag lees ik jouw verhaal.

                                                      Bij mij wilde Opel Nederland via de Dealer maar 30% coulance voor hun rekening nemen van de prijs van de deurpanelen. (Hun winstmarge) De montagekosten waren ook voor mijn rekening. Kwam mij op dik 475 euro.

                                                      Vervolgens oxiderende velgen voorgelegd.

                                                      Hetzelfde verhaal. Zou op dik 600 euro komen om te vervangen.

                                                      Eerlijk gezegd ben ik helemaal klaar met het merk Opel.

                                                      Ik had die auto nooit moeten kopen.

                                                      Maar je doet soms een miskoop.

                                                      Groet Tjerk

                                                    25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 135)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.