Forumindex › Forums › Modellen › Grandland X › problematiek bij de grandland wagens
- Dit onderwerp bevat 410 reacties, 11 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 juli 2025om 13:22 door
jopsa.
-
AuteurBerichten
-
3 juli 2025 om 20:22 #18558859
Daarom deed je het ook weg.
Je wou eigenlijk een probleemwagen..
3 juli 2025 om 20:28 #18558860Wat een dom manneke ben jij toch, maar ook dat wisten de meesten van ons al.
3 juli 2025 om 23:38 #18558862Enorm nutteloze reactie uwentwege.
Er zijn dus NOG MEER problemen met de grandramp dan ook jij zelf dacht… even herhalen voor de would be slimmerd met meerdere profielen die zichzelf meermaals een duimpje geeft, met diesels dus…
Ze gaan nogal wat euro’s kwijt zijn en dus niet alleen aan mij…
4 juli 2025 om 00:01 #18558863Dan nu de de eindconclusie, onder dankzegging aan de deels foutieve berichtgeving die @Wappie1 / @Jopsa hier postte, want het Belgische menneke leest de beschikbare www informatie niet goed / kan deze niet interpreten :
“Er waren ook problemen met de 1.5 diesels”.
Er waren géén problemen met de 1.6 disels (waarvan ik toevallig er een had)
Stellantis is met een goede compensatieregeling het e.e.a. aan het rechtzetten. Complimenten voor Stellantis en Ode aan de Opel.
4 juli 2025 om 10:33 #18558865Flicki
Er zijn dus problemen met diesels.
Lees es wie een claim mag indienen net zoals bij de purepech 1.2
Voorwaarden gelezen ?
Er zal niet veel meet overblijven.
4 juli 2025 om 10:34 #18558866Nu op naar het volgende probleem met deze miskleun.
4 juli 2025 om 10:58 #18558867Er waren géén problemen met de 1.6 diesels.
4 juli 2025 om 11:22 #18558868Citaat :
“De 1.6 liter dieselmotor in de GLX, ook wel bekend als de 1.6D, heeft een paar bekende problemen. Veelvoorkomende problemen zijn gerelateerd aan de turbo, het roetfilter en de EGR-klep. Daarnaast kan er sprake zijn van lekkages en slijtage aan bepaalde onderdelen.
Veelvoorkomende problemen:
Turbo:
De turbo kan defect raken, wat resulteert in verminderd vermogen en een hoog olieverbruik.
Roetfilter:
Het roetfilter kan verstopt raken, wat leidt tot een verminderde motorprestatie en een branderig gevoel in de auto.
EGR-klep:
De EGR-klep kan verstopt raken, wat ook resulteert in verminderde prestaties en een hoger brandstofverbruik.
Lekkages:
Lekkages van olie of koelvloeistof kunnen voorkomen, wat duidt op slijtage of defecte pakkingen.
Slijtage:
Bepaalde onderdelen, zoals de waterpomp of de krukaspoelie, kunnen sneller slijten dan bij andere motoren.<span style=”font-size: var(–m3t5); letter-spacing: 0px; color: var(–m3c11); font-family: Roboto, sans-serif;”>Waarom deze problemen?</span>
<div class=”WaaZC” style=”max-height: 999999px; color: #001d35; font-family: Roboto, sans-serif; font-size: 18px;”>
<div class=”RJPOee EIJn2″ style=”max-height: 999999px; animation: auto ease 0s 1 normal none running none !important; color: var(–m3c11);”>
<div class=”rPeykc” style=”max-height: 999999px; -webkit-tap-highlight-color: rgba(0, 0, 0, 0); margin: 10px 0px 20px;” data-hveid=”CEQQAQ” data-ved=”2ahUKEwjAhojm7KKOAxWZWqQEHe1wJ_EQo_EKegQIRBAB”><span style=”max-height: 999999px;”>De 1.6D motor heeft een relatief kleine cilinderinhoud, wat kan leiden tot hogere thermische belastingen en meer slijtage. </span><span style=”max-height: 999999px;”><span style=”max-height: 999999px;”>Daarnaast kunnen de emissie-eisen (zoals het roetfilter en de EGR-klep) leiden tot extra complexiteit en gevoeliger voor problemen.<span class=”pjBG2e” style=”max-height: 999999px;” data-cid=”d16e1d76-e7b2-4073-9ea4-3c89cc6d5661″><span class=”UV3uM” style=”max-height: 999999px; text-wrap-mode: nowrap;”> </span></span></span></span>
<div class=”NPrrbc” style=”max-height: 999999px; margin-right: 6px; display: inline-flex;” data-cid=”d16e1d76-e7b2-4073-9ea4-3c89cc6d5661″>
<div class=”BMebGe btku5b fCrZyc LwdV0e FR7ZSc OJeuxf” style=”max-height: 999999px; -webkit-tap-highlight-color: transparent; display: inline-block; vertical-align: middle; cursor: pointer; outline: 0px; color: var(–rrjjuc);” tabindex=”0″ role=”button” aria-label=”Gerelateerde links bekijken” data-hveid=”CEgQAQ” data-ved=”2ahUKEwjAhojm7KKOAxWZWqQEHe1wJ_EQ3fYKegQISBAB”>
<div class=”niO4u” style=”max-height: 999999px; display: flex; -webkit-box-pack: center; justify-content: center; position: relative; -webkit-box-align: stretch; align-items: stretch; width: 28px; background-color: transparent; border-radius: 9999px; margin: 0px auto; outline: transparent solid 1px; outline-offset: -1px; height: 20px; min-height: 20px;”>
<div class=”kHtcsd” style=”max-height: 999999px; display: flex; -webkit-box-align: center; align-items: center; -webkit-box-pack: center; justify-content: center; width: 28px; border-radius: 9999px; height: 20px;”></div>
</div>
</div>
</div>
</div>
</div>
</div>
<div class=”WaaZC” style=”max-height: 999999px; color: #001d35; font-family: Roboto, sans-serif; font-size: 18px;”>
<div class=”RJPOee EIJn2″ style=”max-height: 999999px; animation: 700ms cubic-bezier(0.2, 0, 0, 1) 200ms 1 normal backwards running response-text-colorshift, 400ms cubic-bezier(0, 0, 0.2, 1) 83ms 1 normal backwards running response-text-fadein; color: var(–m3c11);”>
<div class=”rPeykc pyPiTc” style=”max-height: 999999px; -webkit-tap-highlight-color: rgba(0, 0, 0, 0); margin: 20px 0px 10px; font-size: var(–m3t5); letter-spacing: 0px; line-height: var(–m3t6);” data-hveid=”CEwQAQ” data-ved=”2ahUKEwjAhojm7KKOAxWZWqQEHe1wJ_EQo_EKegQITBAB”><span style=”max-height: 999999px;”>Conclusie:</span></div>
</div>
</div>
<div class=”WaaZC” style=”max-height: 999999px; color: #001d35; font-family: Roboto, sans-serif; font-size: 18px;”>
<div class=”RJPOee EIJn2″ style=”max-height: 999999px; animation: 700ms cubic-bezier(0.2, 0, 0, 1) 200ms 1 normal backwards running response-text-colorshift, 400ms cubic-bezier(0, 0, 0.2, 1) 83ms 1 normal backwards running response-text-fadein; color: var(–m3c11);”>
<div class=”rPeykc” style=”max-height: 999999px; -webkit-tap-highlight-color: rgba(0, 0, 0, 0); margin: 10px 0px 20px;” data-hveid=”CE0QAQ” data-ved=”2ahUKEwjAhojm7KKOAxWZWqQEHe1wJ_EQo_EKegQITRAB”><span style=”max-height: 999999px;”>De 1.6D dieselmotor kan betrouwbaar zijn als er regelmatig onderhoud wordt gepleegd en er rekening wordt gehouden met de specifieke aandachtspunten.</span><span style=”max-height: 999999px;”>Het is echter belangrijk om op de hoogte te zijn van de mogelijke problemen en preventieve maatregelen te nemen om dure reparaties te voorkomen.<span class=”pjBG2e” style=”max-height: 999999px;” data-cid=”9eb23cf9-eb00-4eac-84b8-de8ab7c1dc4c”><span class=”UV3uM” style=”max-height: 999999px; text-wrap-mode: nowrap;”> ” einde citaat</span></span></span></div>
<div class=”rPeykc” style=”max-height: 999999px; -webkit-tap-highlight-color: rgba(0, 0, 0, 0); margin: 10px 0px 20px;” data-hveid=”CE0QAQ” data-ved=”2ahUKEwjAhojm7KKOAxWZWqQEHe1wJ_EQo_EKegQITRAB”>Vreemd, heel vreemd. Als ik het postje van Flocki hierboven lees.</div>
</div>
<div data-hveid=”CE0QAQ” data-ved=”2ahUKEwjAhojm7KKOAxWZWqQEHe1wJ_EQo_EKegQITRAB”>Citaat 2</div>
<div data-hveid=”CE0QAQ” data-ved=”2ahUKEwjAhojm7KKOAxWZWqQEHe1wJ_EQo_EKegQITRAB”>”De Opel Grandland X uit 2018 heeft, net als veel andere auto’s, enkele bekende problemen. Gebruikers hebben melding gemaakt van problemen met de aandrijfassen, olieverbruik en bijgeluiden. Daarnaast zijn er problemen met het start-stopsysteem gemeld, evenals onjuist afgestelde dimlichten en bandenspanning die niet op de juiste waarde staat.
Veelvoorkomende problemen:
Aandrijfassen: Er zijn meldingen van defecte aandrijfassen bij de Grandland X.
Olieverbruik: Sommige modellen hebben last van excessief olieverbruik.
Bijgeluiden: Verschillende bijgeluiden zijn gemeld, wat kan wijzen op diverse problemen.
Start-stopsysteem: Het start-stopsysteem kan soms stranding veroorzaken.
Bandenspanning: De bandenspanning kan soms niet op de juiste waarde staan.
Dimlichten: Onjuist afgestelde dimlichten zijn ook een bekend probleem.
Koetswerk: Er zijn meldingen van problemen met het koetswerk.
Algemene tips:
Zorg voor regelmatig onderhoud door vakmensen die bekend zijn met het model.
Controleer regelmatig de bandenspanning en de dimlichten.
Overweeg een goede bescherming van de lak van de Grandland X, omdat er meldingen zijn van problemen met het koetswerk. ” einde citaat.</div>
</div>
<div data-hveid=”CE0QAQ” data-ved=”2ahUKEwjAhojm7KKOAxWZWqQEHe1wJ_EQo_EKegQITRAB”>Maw ook die van 2018 hadden problemen, Flocki. Jij had echt die ene gouden editie vast. Proficiat. Ik gun het u ook.</div>4 juli 2025 om 13:09 #18558869Zoals geschreven: 0,0 van de mogelijke problemen ondervonden. Ruim 105.000 Km probleemsloos gereden.
Hoe anders is dit bijvoorbeeld bij een Volvo XC40, waar 9 van de 10 autootjes kapotte gasveren (acherklep) ondervinsen en dat allemaal binnen een jaar of 2.
4 juli 2025 om 13:43 #18558871Dan prijs in me enorm gelukkig met de mijne. En leef ik mee met degenen die wel problemen hebben. Dat laatste is u onbekend.
Ik kan echter alleen meespreken van de problemen met de GLX met, nog es herhalen, met als ultieme topmomenten dat deze tijdens het rijden uitvalt en in stuurslot gaat. Dan toch liever een kapotte gasveer die hersteld wordt dan een onherstelbare GLX die eigenlijk een doodskist op wielen was. Tja. Stellantis noemt het dan maar producteigenschappen, daarmee was de kous voor hen af. Flopservice.
4 juli 2025 om 14:18 #18558873Helaas voor jou ga ik je een leuk tijdverdrijfje ontnemen.
Het spelletje ” Ik kan verder plassen dan jij”, vind ik meer iets voor kinderen, gekken en dwazen, want zoals wij allen weten, schrijven die zó graag en veel op computerforums, deuren en glazen.
Reden? Jij hebt een bericht of wat geleden wederom de ‘wereld’ laten weten dat je het allemaal niet snapt dus het heeft geen nut.
4 juli 2025 om 14:28 #18558874Nogmaals bewijs van uw idiotie…
De “wereld”…. hier is die heel erg klein. Vreemd, gezien het succes die jij de GLX toeschrijft
Ik zie het eerder als uw tijdverdrijf. Je zit nog steeds in de ontkenningsfase.
Maar ok. Het ga je goed in “De wereld”
Nog ene minder hier.
Alhoewel, straks verschijn je als Quandor of een derde profiel. Like jezelf dan nog es zoals je regelmatig deed. Het ga je goed met uw Fordje.
Daaaag.
4 juli 2025 om 14:46 #18558875Ik heb niet gezegd dat ik van het forum ga. In DIT topic mag jij samen met alle andere kinderen fijn zandkoekjes bakken.
De schoot mij zojuist nog 1 kleinigheidje te binnen.
Jouw ‘grote’ vriend en zielsverwant Hans GLX die met de noorderzon hier het forum heeft verlaten en daardoor zijn naam eventjes veranderde in Anoniem was ook zo’n onbenul. Ik las zojuist nog iets leuks over hem.
Trouwens tot op de dag van vandaag heb je je 0,0 uitgelaten over zijn naamsverandering / wegrennen. JIj stoort je aan zoveel dingen, maar als je zielsverwant opeens wegrent, accepteer je dat zonder slag of stoot. Da’s wat minnetjes / laf om het zo maar even héél diplomatiek te schrijven.
Dat was 1 van de redenen dat jij Wappie1 en Hans GLX, Wappie2 werden genoemd. Velen hier zaten niet op jullie gebazel / geroeptoeter te wachten.
[quote] 18 juni 2020 om 23:49#18376574Reageer
FransSDeelnemer
25 5Lid sinds:
20 December 2019
Beste HansGLX, Het valt mij (weer) op dat jij er kennelijk genoegen in schept om discussies van anderen te verstoren door op alles te schieten wat er langs komt zonder dat dat een bijdrage in de discussie is. Hierbij schuw je niet om er allerlei niet relevante zaken bij te halen en zelfs op het arrogante af te reageren. Iemand zonder trekhaak die het hoogste woord voert in een draadje over ervaringen met een caravan. Dat is behoorlijk hinderlijk om het nog netjes te zeggen. Hou daar ajb eens mee op. Het begint vervelend te worden18 juni 2020 om 23:49#18376574Reageer
FransSDeelnemer
25 5[end quote]
4 juli 2025 om 15:31 #18558876Zielsverwant ?
Je gaat weer fantaseren.
En ie moet weer gaan schelden en anderen erbij betrekken.
Wie reageert hier eigenlijk altijd off topic ?? Zal wel weer een ander zijn.
Waarom sleur je er altijd onzin bij ?
ER ZIJN PROBLEMEN MET DIESELS EN AL DE REST EN NIET ENKEL ELEKTRONISCHE. Mechanisch een ramp evenals carrosserie en interieur gerelateerd.
Laat dealers en technieker dan nog ontkennend en onwetend zijn en de cirkel is rond.
Hopeloos net als jij en je meerdere profielen hier zoals aangetoond. Wie is hier dan de kleine jongen die zijn eigen profiel duimpjes geeft. Ohja, zal wel een ander zijn dan weer.
4 juli 2025 om 20:04 #18558877Ik vermoed dat je algemene onwikkeling ook ietwat is achtergebleven?
Een “zielsverwant” (Engels: soulmate) is een term die verwijst naar een persoon met wie men een diepe, speciale band voelt, vaak op het gebied van liefde, vriendschap of spiritualiteit. Het is een term die vaak geassocieerd wordt met een onmiddellijke, herkenbare connectie en een diep begrip tussen twee individuen.
4 juli 2025 om 21:15 #18558878Gefrustreerde gek.
4 juli 2025 om 21:43 #18558879Stellantis, Stellantis, altijd maar Stellantis.
echter weinig positief.
Pure horror, ook voor uw landgenoten, Flicky (Koosnaampje voor Floki, alias Quandor en nog meer) Maar dat zal ook wel weer niet waar zijn.
4 juli 2025 om 21:51 #18558880
@floki, alias Quandor, Flicky en zoveel meer…. DIESELWAGENS. Ohja, de uwe was lekker zeg je. Niet omdat je uw vrouw lekker vindt dat iedereen door u verplicht kan worden om ze lekker te vinden… maar, je bent eenzaam, een eenzaat vermoed ik. Wie wil met zo een betweter samenleven…5 juli 2025 om 13:08 #185588855 juli 2025 om 13:20 #185588867 juli 2025 om 22:27 #185589177 juli 2025 om 22:31 #185589187 juli 2025 om 22:35 #185589199 juli 2025 om 15:22 #185589299 juli 2025 om 15:36 #18558930 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.