positiefe politie topic

Forumindex Forums Overige Slap Geouwehoer positiefe politie topic

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 58)
  • Auteur
    Berichten
  • #17841290
    Vinci
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 August 2009

      Heb er nog wel eentje!:o

      Een keertje in werkkleding een vriend van mij opgehaald uit Amsterdam omdat de treinen niet reden door een kapotte bovenleiding. Hij houdt nogal van een blowtje en stak voor ik er erg in had een op naast me. Zag er nog niet gelijk een probleem in, ik rookte toen zelf ook wel, ook wel eens een blowtje… en ineens een afzetting voor alcohol controle… Wij in de stress!:o

      Nou heeft er iemand op dit forum zo’n avatar, nou zo ging dit ook toen het raampje open ging…:P

      Dus een vrouwlijke agent:”Heeft u gedronken meneer?”

      Ik zo nuchter als een hoentje:”Nee hoor mevrouw…”

      “Wat ruik ik trouwens?? U zit toch niet te blowen heh??!!”

      “Nee hoor, ik niet…:angel”

      En ik wees naar die vriend naast mij, die in een afgetrapte leren jas en lang verslonsd haar en wazige oogjes naast mij zat.

      “Oooh ja, ok…. nee want anders moet ik u mee nemen naar het bureau voor een urinetest heh, dat weet u?”

      “Lijkt me niet nodig…”

      “Goed, nul promille, u mag doorrijden….”

      :angel

      #17841291
      jeroenmarees
        Lid sinds:
        21 January 2012

        paar maanden terug.
        een maat en ik komen terug van een naggie stappen, en gaan op 1 fiets terug, ik achterop.
        we reden zonder licht, en natuurlijk komt daar politie aan.
        zij zo hun raampje open en zeggen: ja ehh, het maakt ons niet uit dat jullie zonder licht fietsen, maar we dachten dat jullie een stel verdwaalde meiden waren. haha, zo zie je maar, op Ameland kan Alles!! :thumb .
        dus geen bekeuring voor geen licht

        #17841292
        Eamane
        Deelnemer
          Lid sinds:
          20 February 2012

          Allereerst is mijn broer agent, dus ik kijk er net even anders tegenaan denk ik dan jullie…

          Maar tijdje geleden reden wij in het donker met de Ascona. Komt er een politie busje voor ons rijden, dat we moesten volgen. Wij dachten al van oh shit, moest er een keer van komen (Ascona vol met gaten/roest etc, en veel plekken in de plamuur enzo). Dat 1 koplamp het niet deed, dat we daar even naar moesten kijken, omdat mensen ons konden verwarren met een motor.
          Wat complimentjes over de Ascona en we mochten weer verder ;).

          #17841293
          astraTD
            Lid sinds:
            9 March 2009

            Zo heb ik het ook eens 2jaar geleden gehad met mijn snor brommer wat 80km/u liep in plaats netjes 25km/u :sleeping
            Had toen een vriendin 30km van mijn huis afwonen, en was toen al behoorlijk laat geworden maar ik wou toch naar huis… Ik de gas open getrokken en met 70a75 over de weg knurren op naar huis en geen auto te bekennen. Tot plots Politie naast me reed, ze maakte gebaren taal dat ik moest stoppen.
            Ik netjes gestopt en kwam het verhaal, Papieren en rijbewijs graag, ik laat het allemaal netjes zien.. kwam de vraag wat doe jij hier in Gulpen terwijl je in Maastricht woont?
            Ik netjes uit gelegd dat mijn meissie in Epen woont en dat ik haast had om thuis te komen, dat het toch behoorlijk laat was.
            Vervolgens vragen ze hoe hard reed jij net? ik zeg 70km/u op de teller, en ik weet het veelste hard mevrouw :angel
            Volgende vraag: heb jij de brommer zelf opgevoerd? Ja mevrouw het is mijn hobby aan brommers sleutelen.
            3e vraag hoe doe je dat dan? Ja mevrouw onder deze 2kappen zit een Cdi of te wel een soort van bobine en waar een ijzer draadje in zit, wat je kunt door zagen/knippen, dat dan het begrensde toerental ontgrenst is.
            Vervolgens zegt Agent hij ziet er wel nog heel mooi uit voor zijn kmstand. kmstand 40.000km 2jaar oud toen.
            Agent gaat vervolgens naar collega en komt terug: bedankt voor je goede uitleg en rij vervolg niet meer zo hard.

            Toen echt mazzel gehad :jerry

            #17841294
            imported_Gsifreak
            Deelnemer
              Lid sinds:
              29 June 2004

              me broer is vorig jaar aangehouden met de Corsa TUrbo Dikke intercooler ervoor..

              dus die agent vroeg ook om de papieren etc etcn, maar zijn collega was onder tussen de auto aan het bekijken, en kwam die intercooler tegen,

              Dus die agent wist gelijk dat het niet origineel was, en sprak me broer er op aan. van dat wil best hard gaan he in zo’n klein autootje..

              me broer moest lachen en zei ja klopt..agent: ja beste intercooler. wou gelijk weten wat hij aan vermogen had enzo..
              dus me broer legde het uit dat hij er mee op circuit race, en dat hij hem nu aan het afstellen en testen was..

              agent was zo onder de indruk, dat me broer gewoon de pad mog vervolgen, en wel even er voor ging zorgen dat hij omgekeurd moest worden :thumb

              #17841295
              RISL
              Moderator
                Lid sinds:
                24 January 2011

                @Eamane wrote:

                Allereerst is mijn broer agent, dus ik kijk er net even anders tegenaan denk ik dan jullie…

                Vandaar die felle reactie laatst in dat topic van die kerel die problemen heeft met z’n buren ;)

                Heb persoonlijk trouwens niets positiefs te melden over de politie, ze hebben me al twee keer laten staan bij een ongeluk (overigens beide niet mijn schuld), terwijl de tegenpartij helemaal flipte en allerlei bedreigingen uitte…. :thumbdown

                #17841296
                jeroenk
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 February 2012

                  @RISL wrote:

                  @Eamane wrote:

                  Allereerst is mijn broer agent, dus ik kijk er net even anders tegenaan denk ik dan jullie…

                  Vandaar die felle reactie laatst in dat topic van die kerel die problemen heeft met z’n buren ;)

                  Heb persoonlijk trouwens niets positiefs te melden over de politie, ze hebben me al twee keer laten staan bij een ongeluk (overigens beide niet mijn schuld), terwijl de tegenpartij helemaal flipte en allerlei bedreigingen uitte…. :thumbdown

                  Tsja, splinternieuwe Corsa D van mn ma moest er ook aan geloven :( slechts 8k op het klokkie (2011)… Een Ford Ka (Iglo Edition) wist mn moeder frontaal op de stuurzijde te raken. Smalle weg met veel bomen erlangs. Twee auto’s met neuzen naar elkaar toe. Vrij behoorlijke gevaarsetting (je mag er 60 en was vlak na een bocht). Kortom, kon niemand door; maar denk maar niet dat ze ueberhaupt wat kwamen doen…

                  Overigens respect voor dikke(re) agenten op zo’n politiemountainbike… Degene die ik achter me aan had klonk als een hijgend nijlpaard toen hij mij achtervolgde, nadat ik zijn stopteken had genegeerd king:

                  Oom agent was naast de sporthal aan het buurten, wachtend op mensen zonder licht. Opeens: “Zo jongeman, gaan we even stoppen?”, Ik keek achterom, zag een agent met een mountainbike en zette ’t op een fietsen. Ik fietste toen elke dag 40km, dus schatte mijn kansen aardig in. Na 300 meter zat ie praktisch aan mn bagedrager geplakt en riep: STOPPEN, NU. Toen raakte die buiten adem en haakte af. :jerry

                  Natuurlijk zat ik hartstikke fout dat ik geen licht had, en ik ben ook een voorstander voor boetes qua fietsverlichting (Fietsers zijn kut te zien in het donker zonder licht). Maar toch, boetes betalen is niet mijn hobby ;)

                  #17841297
                  Eamane
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    20 February 2012

                    @RISL wrote:

                    @Eamane wrote:

                    Allereerst is mijn broer agent, dus ik kijk er net even anders tegenaan denk ik dan jullie…

                    Vandaar die felle reactie laatst in dat topic van die kerel die problemen heeft met z’n buren ;)

                    Viel wel mee toch? :jerry
                    Nee, ik bekijk het meer vanuit de andere kant. Die jongens doen gewoon hun werk.
                    Zo is een vriend van me laatst zijn rijbewijs kwijtgeraakt… Tsjah, kan je lopen schelden op de politie, maar als jij 60km te hard rijdt is het gewoon je eigen domme rotschuld.

                    Snap ook wel dat er agenten bij zitten die het bloed onder je nagel vandaan halen, en ik weet ook dat het op de meldkamer vaak fout gaat (Waardoor de ongelukken dus niet doorkrijgen), maar daar kan de individuele agent niets aan doen. Die doet braaf wat hem opgedragen wordt.

                    Mijn broer zit ook het liefst achter echte criminelen aan. Maar als hij opdracht krijg snelheids/verlichtingscontrole te houden dan heeft hij dat maar te doen ;)

                    Probeer je maar eens voor te stellen:
                    Je werk willen doen, mensen willen helpen… Maar het is toch nooit goed want iedereen haat de politie. Dit is hetzelfde als die haat tegen allochtonen. Er zijn een aantal turken/marokkanen die zich niet kunnen gedragen. Die verpesten het voor de rest, want zij zetten de stempel op hun ‘ras’.

                    En over die agent op de fiets… Dat zou niet moeten mogen… :hmmz. Naar mijn mening hebben agenten er gewoon voor te zorgen dat ze in vorm zijn en op gewicht blijven. :jerry

                    #17841298
                    jeroenk
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      6 February 2012

                      En over die agent op de fiets… Dat zou niet moeten mogen…Naar mijn mening hebben agenten er gewoon voor te zorgen dat ze in vorm zijn en op gewicht blijven. :jerry

                      Ach wat is dik? Hij had een buikje, dat was wel duidelijk, maar t was niet dat je het zadel niet meer zag zegmaar :jerry

                      Sowieso als ik niet zeker was geweest van mijn eigen conditie had ik het niet op een ’trappen’ gezet en maar netjes die 40 euro ofzo afgetikt…

                      ’t Is trouwens ook wel leuk om vlak voor een politiecontrole af te stappen als je geen licht hebt, en gewoon langs ze te wandelen… Ze kunnen je niks maken als ze je niet gezien hebben. :wors

                      #17841299
                      dion87
                        Lid sinds:
                        22 August 2011

                        is dit een sarcasme topic?

                        #17841300
                        Anoniem
                          Lid sinds:
                          1 January 1970

                          hmmm weinig positiefs te melden

                          tjah “vroeger” in m,n brommer tijd

                          werden in onz dorp opgevoerde brommers alleen gepakt als ze je rijdend konden stilzetten

                          als we zamen in t dorp stonden lieten ze onz met rust
                          was eigenlijk zelf een beetje een afspraak tussen beide partijen

                          werd t ook n stuk leuker / spannender van
                          maar ja das bijna 25 jaar geleden

                          t enige positiefe wat ik van heden dag kan melden

                          is dat veel gewoon dom zijn ;)
                          en dat er niet meer zijn :jerry :jerry

                          moet wel zeggen dat hier in de regio
                          meest de motor agenten het vervelendst zijn

                          die andere vallen wel wat mee over t algemeen mischien is dat ook positief ;) :hmmz

                          #17841301
                          RISL
                          Moderator
                            Lid sinds:
                            24 January 2011

                            @Eamane wrote:

                            @RISL wrote:

                            @Eamane wrote:

                            Allereerst is mijn broer agent, dus ik kijk er net even anders tegenaan denk ik dan jullie…

                            Vandaar die felle reactie laatst in dat topic van die kerel die problemen heeft met z’n buren ;)

                            Viel wel mee toch? :jerry
                            Nee, ik bekijk het meer vanuit de andere kant. Die jongens doen gewoon hun werk.
                            Zo is een vriend van me laatst zijn rijbewijs kwijtgeraakt… Tsjah, kan je lopen schelden op de politie, maar als jij 60km te hard rijdt is het gewoon je eigen domme rotschuld.

                            Snap ook wel dat er agenten bij zitten die het bloed onder je nagel vandaan halen, en ik weet ook dat het op de meldkamer vaak fout gaat (Waardoor de ongelukken dus niet doorkrijgen), maar daar kan de individuele agent niets aan doen. Die doet braaf wat hem opgedragen wordt.

                            Bij mij was het nog erger….ik kreeg een bekende van me aan de lijn in de meldkamer, die regelde alles netjes, maar toen werd ik gebeld door de agent die de opdracht had gekregen om naar mij te komen, dat hij niet zo komen “omdat hij het niet zo nodig vond om helemaal daarheen te komen”..

                            Ja, dan ben je voor mij gewoon een luie klootzak….ik heb hem ook gevraagd waarom hij die inschatting durfde te maken. In ieder geval, uiteindelijk z’n naam en gegevens gevraagd en hij heeft flink op z’n ballen gehad van de korpsleiding en heeft kort daarna ook zijn ontslag gehad; hij had schijnbaar vaker zoiets gedaan.

                            #17841302
                            Eamane
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              20 February 2012

                              Dat kan dus ook echt niet inderdaad. Dat zijn de rotte appels ertussen. Maar voor deze hoef je iig niet bang meer te zijn begrijp ik ;).

                              Trouwens als kind zelfs een keer thuisgebracht door de politie. Was een jaar of 15 denk ik, en was bij mijn verzorgpaardje, met 2 vriendinnen. Toen werden wij bedreigd, dus wij aangifte gedaan.
                              Agenten vonden het niet ‘verstandig’ ons nog dat hele eind naar huis te laten fietsen (1 vriendin woonde er in de buurt, paardje is van haar, andere vriendin moet de ene kant op een half uur fietsen en ik 3 kwartier de andere kant op).
                              Dus fietsen in het busje geladen en netjes thuisgebracht.

                              Ouders kregen een hartverzwakking toen ze mij uit een politiebusje zagen stappen! :jerry :wors

                              #17841303
                              trashmetal
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                1 February 2007

                                tja, ze doen ook maar hun werk… :puke

                                Toch kan ik ook wel een aantal positive ervaringen melden

                                Een jaar of 5 geleden had ik nog mijn yamaha fs1 schakelbrommert welke ik geheel had gerestaureerd en opgefokt
                                ben toen naar Breda gereden voor de Harley dag en ben bij het begin van de stad gaan staan om alle binnenkomende motoren te bekijken
                                stopt er een groepje categorie geen ruzie mee krijgen en raken aan de praat over mn fs1, een aantal van hun had er tijdens hun jeugd op gereden en vonden hem er perfect uitzien
                                toen zij er een kom jongen rijd met ons mee en helm af he net als de rest
                                dus ikke helm af en gas er op met mn fs1 tussen de harleys king:
                                staan we ergens bij een stoplicht te wachten en komt er een motoragent naast me staan
                                hij zij vandaag zie ik het door de vingers maar laat ik het verder niet zien
                                zo’n mooie brommer laat ik liever met rust :thumb
                                de hele dag heeft mn fs1 ook tussen de harleys gestaan en aardig wat aandacht getrokken
                                eeuwig spijt van dat ik die heb weggedaan :cry

                                En ik heb complimenten gekregen van de wijkagent over de ombouw van mn astra
                                geen woord over de olievlekken op onze stoep, ook dat sleutelen op straat niet mag heeft ie niet gezegd
                                hij legt gelukkig de prioriteit bij inbraken en overvallen
                                en wenste me suc6 bij de rdw, maar dat ging volgens hem wel goedkomen :thumbup

                                #17841304
                                Pastra
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  10 February 2007

                                  Heb met mn eerste auto, mn kadett 1.6i ook wel iets positief meegemaakt.
                                  In een weekend hadden ze mn auto opengebroken en vanalles gesloopt, en ook motorisch(wat ik nog niet wist).
                                  Na een hoop gescheld toch maar naar het werk gereden(15 min). Motor was nog amper warm, maar stonk toch best.

                                  Alle doppen waren verdwenen, en mn remmen waren ook niet je-van-het meer door de vloeistof wat bijna weg was.
                                  ’s Middags met vaders naar de sloop geweest, doppen gescoord en vloeistoffen.
                                  Te laat voor de aangifte(bureau sloot om 17:00 precies), besloten de volgende dag na school maar naar het bureau te gaan.
                                  Half 5 klaar met school, en met meer dan 120km/h over een 70weg richting mn woonplaats.
                                  Wordt ik op de autoweg(100km/h) staande gehouden.

                                  Uitgelegd over de inbraak en kon ook laten zien dat mn slot kapot was, speaker gesloopt en bank kapot enz enz. En dat ik graag voor 17:00 bij het bureau wilde zijn.
                                  De agenten contact gezocht met het bureau, en een soort van ge-eist dat er een agent op het bureau bleef zodat ik op mn ‘gemak’ naar het bureau kon rijden voor de aangifte.
                                  :thumbup

                                  Helaas wisten we beiden, politie en ik, wie dit op zijn geweten had, maar helaas konden we niks bewijzen… bleek pure jaloezie te zijn, vandaar ook dat de motor gepoogd was te slopen…

                                  #17841305
                                  FnF_racer
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    3 October 2004

                                    ik heb ook wel een keer mazzel gehad.

                                    was net nadat ik mijn blok had gewisseld.
                                    werd uit mijn bed gebeld door mijn broertje, moest hem maar weer ophalen uit de disco in Lemele.
                                    de hele weg lekker rustig gereden, lekker warm laten lopen.
                                    was bijna thuis, bij de disco in de buurt ging het alleen mis.
                                    was toch aan de andere kant van het kanaal, dacht dus even van “even lekker doortrekken.”
                                    ging bocht om, in de 1, en gas. op het moment van schakelen: poef, alles uit. tellers en alles stonden ook niet op 0.
                                    ik en mijn broertje duwen. komt een busje, dat aan de andere kant stond, eraan.
                                    opmerking: “dat was niet verstandig, he? laat het nu bij een waarschuwing, want je hebt je lesje wel geleerd blijkbaar.”
                                    “er kwam trouwens ook een meterslange vlam uit je uitlaat….”.

                                    had mij al een bekeuring kunnen geven voor snelheid (reed 30+ op het moment van poef, en ik reed in een 30 zone.”)
                                    hadden ze zelfs kunnen zien, als ze op de klokken hadden gekeken.
                                    en zal zeker wel meer kunnen hebben.

                                    en hab laatst door mijn eigen schuld een ongeluk.
                                    reed op de trekhaak van een ander, en die is nadat we alles hadden bekeken doorgereden.
                                    agent kwam eraan (pa en broertje + de garage waren er al. :P), en heeft gewoon een praatje gemaakt.
                                    hij kon niets doen, was mijn schuld, de ander had toch geen schade, en was alleen water gemorst op de weg (Radiator kapot).
                                    gewoon vriendelijk, en ook mij op mijn gemak brengen, want ik was van slag (ook net 1 dag APK goedgekeurd.)
                                    maakte er een melding van, dat hij was geweest, en dat er verder niets gedaan kon worden.

                                    en dankzij een maatje ken ik ook een agent, die in Zwolle werkt… :P

                                    daarnaast is er hier 1, die niemand mag.
                                    in het centrum is betaald parkeren.
                                    maar hij heeft je al bekeurt, als je net uitgestapt bent. en dan zeg je dat je een kaartje aan het kopen was(en niet als smoes), zegt hij nog dat de bekeuring gewoon terecht was. en laat je het kaartje zien, blijft hij erbij.
                                    zelfs zo erg: de winkeliersvereniging hier, gaf 1 auto weg.
                                    stond ter promotie door het hele dorp.
                                    die agent heeft zelfs die auto een bon gegeven, “omdat die geen kaartje had.”
                                    terwijl er allemaal promotie stickers op waren geplakt, en iedereen hier wist ervan……. :|

                                    #17841306
                                    -BlendjuH-
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      6 April 2008

                                      Vroeger ook altijd leuke dingen meegemaakt met de politie :thumb
                                      Met de scooter die een dikke 70 reedt even wedstrijdje doen met een
                                      motormuis :shock:
                                      Dacht eerst dat ie me een oor wou aannaaien :D
                                      Toen toch maar mee gedaan en verloren natuurlijk :sleeping
                                      Een keer met me helm half op me hoofd samen met me maatje
                                      door Scheveningen toeren …
                                      Was een hittegolf en dan is het toch lekker die wind langs je gezicht ..
                                      Kwam er ook een motormuis aanrijden en die wees naar me helm dus ik deed hem naar beneden en
                                      toen stak hij ze duim op :thumbup
                                      En toen ook met me fiets ..
                                      was met 4 vrienden naar het strand gegaan …
                                      Alle 4 de fietsen aan elkaar op slot en dan je sleutels kwijtraken in de zee :cry
                                      Kwam een politiewagen aan alles uitgelegd en toen
                                      kwam de betonschaar uit de kofferbak en konden wij weer naar huis fietsen :wors
                                      Meerdere acties met deze mensen mee gemaakt en dat waren
                                      toch wel positieve ervaringen ..
                                      En negatieve zijn er ook maar dat is meer onbegrip vanuit onze kant ;)

                                      #17841307
                                      funkycorsa
                                        Lid sinds:
                                        3 March 2009

                                        ik werd laats aangehouden omdat ik met mijn mistlichten aan reed, ik heel verbaast, ow das nie zo mooi maar zou u ze dan even kunnen aanwijzen?
                                        agent kijken, euhm zegt ie, ik denk dat ik me idd vergist heb! sorry :jerry ik heb namelijk helemaal geen mistlampen!!! :wtf :jerry :jerry :jerry

                                        #17841308
                                        jeroenk
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          6 February 2012

                                          @funkycorsa wrote:

                                          ik werd laats aangehouden omdat ik met mijn mistlichten aan reed, ik heel verbaast, ow das nie zo mooi maar zou u ze dan even kunnen aanwijzen?
                                          agent kijken, euhm zegt ie, ik denk dat ik me idd vergist heb! sorry :jerry ik heb namelijk helemaal geen mistlampen!!! :wtf :jerry :jerry :jerry

                                          Meer dan terecht, zie niet echt in waarom dit positief is… Eerder dom? :shock: :???:

                                          #17841309
                                          funkycorsa
                                            Lid sinds:
                                            3 March 2009

                                            @jeroenk wrote:

                                            @funkycorsa wrote:

                                            ik werd laats aangehouden omdat ik met mijn mistlichten aan reed, ik heel verbaast, ow das nie zo mooi maar zou u ze dan even kunnen aanwijzen?
                                            agent kijken, euhm zegt ie, ik denk dat ik me idd vergist heb! sorry :jerry ik heb namelijk helemaal geen mistlampen!!! :wtf :jerry :jerry :jerry

                                            Meer dan terecht, zie niet echt in waarom dit positief is… Eerder dom? :shock: :???:

                                            haha nouja ik vond het idd heel vaag ;)

                                            #17841310
                                            funkycorsa
                                              Lid sinds:
                                              3 March 2009

                                              @jeroenk wrote:

                                              @funkycorsa wrote:

                                              ik werd laats aangehouden omdat ik met mijn mistlichten aan reed, ik heel verbaast, ow das nie zo mooi maar zou u ze dan even kunnen aanwijzen?
                                              agent kijken, euhm zegt ie, ik denk dat ik me idd vergist heb! sorry :jerry ik heb namelijk helemaal geen mistlampen!!! :wtf :jerry :jerry :jerry

                                              Meer dan terecht, zie niet echt in waarom dit positief is… Eerder dom? :shock: :???:

                                              haha nouja ik vond het idd heel vaag ;)
                                              maargoed ik heb ook wel eens meegemaakt dat een agent niet zijn fout toegaf en om iets anders te bekeuren :thumbdown

                                              #17841311
                                              chieltjuh
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                25 February 2012

                                                Een klein positief iets:

                                                Reed na een nachtdienst s ochtens terug naar huis bij het links afslaan op een kruispunt zie ik te laat dat ik hem voor een tegenliggende politie bus gooi.
                                                Zag net nog 2 agenten in de gordel hangen omdat ik zo even mijn astra ervoor gooide.
                                                In mijn binnenspiegel zag ik de vw bus al vol gas in achtervolging gaan, dus ik netjes rijden in afwachting op een stopteken.
                                                Uiteindelijk besloten ze naast mij te komen rijden en even naar binnen te kijken, mischien was het mijn groene uniform(ik ben militair) mischien was het eten klaar. maar laten we het er op houden dat ze gewoon in een goede bui waren.
                                                Ze reden gewoon door. :thumb

                                                #17841312
                                                Astralfred
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  3 November 2004

                                                  Paar keer gehad toen ik de Sabelts nog erin had, dat ik werd staande gehouden, omdat ze achter me reden en dus een gordel zagen hangen. Stopteken, raampje open, zagen gelijk de gordel en zeiden ^Keurig meneer, wel de gordel om, mooie wagen en een fijne dag nog^. 1x liep er eentje nog een rondje om de auto, dus verwachte een opmerking over de destijds 9J´s achter die lichtelijk uitstaken, maar ook die kwam niet, ondanks dat ie er wel even wat langer op stond te kijken.

                                                  En met de Corsa 4x een waarschuwing gehad voor de mistlampen aan voor. Heb ik dus niet alleen Engel in de naam, maar dus ook op mijn schouder. :angel

                                                  Negatief recent wel dat een medewerker van een Politiepost bij ons in de buurt wegreed (dienst er waarschijnlijk opzitten) en zelf bij het afslaan op 2 rotondes zijn richtingaanwijzers niet gebruikte. Vind het dan wel zuur dat zulke gasten ons (niet ikzelf aangezien ik ze altijd gebruik) hiervoor moeten bekeuren, terwijl die het zelf ook niet doen.

                                                  Over het algemeen dus redelijk positief over de politie en bij snelheidsbekeuringen scheld ik nooit op hun, maar op mezelf. Had ik het kastje/de flitsauto maar moeten zien. ;)

                                                  #17841313
                                                  HardcoreHell
                                                    Lid sinds:
                                                    14 March 2005

                                                    Een paar jaar terug ben ik wel aardig gematst door oom agent.

                                                    Samen met een vriend naar een verjaardag geweest.
                                                    Ik op een geleende scooter, hij op zijn eigen scooter.
                                                    Bleek dat van de geleende scooter de verlichting niet werktte, maar toch maar aangereden (kleine 25km).
                                                    ’s Nachts rond 3 uur weer op huis aan.
                                                    Dus pikdonker, door een bosrijk gebied (tussen Maarheze en Someren voor de kenners).
                                                    We zijn toen maar op de weg gaan rijden, ipv op het verplichte fietspad.
                                                    De scooters reden ongeveer 100km/h king:

                                                    Worden we opeens afgesneden door een groene Primera/Avensis.
                                                    Blijken agenten in burgerauto te zijn.
                                                    Na een heel (rustig) gesprek werd mij de boete aangeboden voor:
                                                    -Rijden op de weg waar fietspad verplicht is
                                                    -Rijden zonder voorlicht
                                                    Bij elkaar een kleine 60,- (guldens volgens mij nog).

                                                    Ik ben dus gematst, want ik had de volgende rij kunnen krijgen:
                                                    -Rijden zonder achterlicht
                                                    -Geen verzekeringspapieren bij
                                                    -Geen certificaat o.i.d. kunnen tonen
                                                    -Snelheid lag ver boven het toegestane

                                                    Daarnaast hebben we niet hoeven lopen, want de beste man vertelde ons dat we onze weg konden vervolgen mits we rustig reden op het verplichte fietspad….

                                                    #17841314
                                                    corsakupesh
                                                      Lid sinds:
                                                      29 December 2011

                                                      Voor de gein een keer een combi gevolgd die er flink de vaart in had, de agent die erin zat kreeg me door en trok naar 150 op een weg waar je 80 mag… Ik er weer achteraan, kreeg ik een stopteken die beste man zei dat ik niet zo hard mocht rijden, dus keek ik hem aan als een botsauto, en toen herkende ik hem, t was de oom van een maatje van me… Toen veranderde de toon een beetje en vond ie dat ik redelijk kon volgen :agent daarna nog een paar rondjes rond de corsa gewandeld en nog wat complimenten gekregen, uiteindelijk zei hij dat hij het erbij zou laten als ik z’n neefje de groeten deed :wtf en nu elke keer als ik bij mijn maat thuis kom komt de buurman naar buiten… (Die agent is naast hun gaan wonen) binnenkort mag ik mee zijn oude kadett mee opknappen:-) zo zie je maar, er zijn ook goeie agenten :thumb

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 58)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.