Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › Petrolheads Calibra DTM V6, to do list groeit…alweer.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 november 2013 om 16:49 #18183267
hierbij de foto’s van de interieurfilter voor calibra met airco
16 november 2013 om 17:27 #18183268Ik heb het zaakje inmiddels zitten maar het wissermechaniek zit wel degelijk dieper bij een Turbo waardoor het filter niet gemonteerd kan worden. Weet iemand waarom een Turbo een ander mechaniek heeft en kan dit uitgewisseld worden met de minder diepe variant? Zal dalijk wel een foto plaatsen.
16 november 2013 om 18:27 #1818326916 november 2013 om 18:47 #18183270krijg je hem daar echt niet onder door geschoven ? ik moest hem ook van de zijkant erin schuiven.
16 november 2013 om 18:51 #18183271Nee, als je goed kijkt zie je dat de onderste arm bij mij een goede centimeter lager is dan bij jou waardoor hij in het filter zou gaan schuren.
23 november 2013 om 09:28 #18183272Vandaag wilde ik beginnen aan een nieuwe einddemper te monteren,
dus ik verplaats de auto, het viel mij op dat hij redelijk hoog toerental draaide stationair maar verder niks aan de hand.
ik zet de motor af.paar minuten later moest ik de auto toch nog een keer verplaatsen en ik wil hem dus starten….
maar niks daar, accu spanning is nog goed, oliedruk is aanwezig, motor draait gewoon rond, bougie’s zijn gewoon bruin en niet nat, zekeringen zijn in orde… lijkt alsof hij geen benzine meer krijgt.kan iemand me helpen motor is een x25xe
23 november 2013 om 11:44 #18183273Controleer je pomp eens of die stroom krijgt? En heb al keer mee gemaakt dat het relais van de pomp kapot is.
23 november 2013 om 11:55 #18183274pomp is volgens mij nog oke, heb hem net aan het lopen gekregen maar helaas maar voor korte duur +- 10 sec.
wel hoor ik zodra ik de auto op contact zet iets “kraken” alsof een relais blijft hangen. maar dat is maar een enkele keer.
zit er trouwens een startonderbreker in de calibra ? ik ga het nog eens proberen met de reserve sleutel.
23 november 2013 om 12:06 #18183275Ik neem aan dat die er bij jou wel op zit.
Maak je sleutel even open en kijk of er een klein zwart blokje in zit :thumb En anders de stuurkappen er even af. Moet een zwart blokje zitten die om het contact heen zit.23 november 2013 om 12:35 #18183276hij loopt weer :D 1 slag draaien en hij liep, met de reservesleutel.
vreemd maar zal dus toch in de startonderbreking zitten… hopelijk blijft het nu weg..
23 november 2013 om 13:57 #18183277oke nu loopt die weer niet, is zoiets ook te resetten of te omzeilen ?
23 november 2013 om 15:21 #18183278ik heb hem net eens uitgelezen, en krijg de foutcodes 17 Knock signal circuit 2 – no voltage change (V6 models only)
en 73 Air flow sensor – voltage low24 november 2013 om 22:40 #18183279De laatste foutcode die je krijgt, is van de luchtmassa meter, deze schoonmaken met carbarateur reiniger en terugplaatsen. Even je accupolen loskoppelen voor 10 min. Accupolen weer terugkoppelen. Blijft de foutcode terugkomen dan je luchtmassameter vervangen. Je zult merken dat hij veel beter in toeren blijft. Gr.Reda
25 november 2013 om 10:13 #18183280ja dat had ik allemaal al gedaan, maar helaas lampje ging net weer branden, straks even opnieuw uitlezen.
na het verwijderen van de foutcode’s start hij wel meteen en loopt hij ook gewoon goed… voor even dan :(
25 november 2013 om 10:41 #18183281Probeer een andere luchtmassa meter, en haal die resonatie pijp uit je luchtfilter. Kan je zo uit de luchtfilterbox eruit schuiven.
4 december 2013 om 14:03 #18183282Oke nu weet ik het niet meer hoor, eerst met defecte lmm en na reset auto starte de auto meteen, nu na het vervangen van de lmm en na een weekje stilstaan start hij helemaal niet…..
Ik krijg ook geen foutcodes behalve 12 maar die is altijd aanwezig.
Sent from my GT-P5210 using Tapatalk
6 december 2013 om 19:16 #18183283Wie had dat gedacht een haperende brandstofpomp…. nou de oorzaak is dus gevonden nu nog een nieuwe kopen.
Sent from my GT-P5210 using Tapatalk
6 december 2013 om 19:35 #18183284Mooie dat het opgelost is had je tog eerst de benzine leidingen los gemaakt wat ik zei of hoe kwam je er achtet
6 december 2013 om 21:35 #18183285Ja ik hoop dat het daarbij blijft die krengen zijn verekte duur…
Begonnen met het brandstofrelais te zoeken, na meten, testen…bleek gewoon te werken.
Daarna eens remmenreiniger in de inlaat gespoten en hij sloeg meteen aan….Conclusie hij krijgt geen benzine, maar het relais schakelde wel.
Dus dat kon nog maar een paar dingen zijn de pomp,filter verstopt kabelbreuk…Tank eronderuit gesloopt, spanning had ik, dus konden we uitsluiten.
Pomp losgekoppeld spanning erop en……niks hmm nog eens met een hamer erop en daar ging die maar zo onstabiel als de pest.
Dus pomp kaduuk6 december 2013 om 21:51 #18183286wat kost zo een pomp dan?
6 december 2013 om 22:10 #18183287Ik heb er wel liggen :jerry
7 december 2013 om 16:15 #18183288Heb hem het liefste nieuw omdat die in de tank zit en erg lastig is aan te komen, automaterialenzaak koste het met korting 230 euro’s
Maandag even informeren bij de dealer of ze hem daar wel op voorraad hebben.Vandaag in essen geweest en nog wat leuks voor de cali meegenomen
15 december 2013 om 13:37 #18183289Brandstofpomp + filter nieuw gezet net als de lmm nu loopt de auto weer..
Echter nog niet helemaal storingsvrij, klopsensor moet ik nog aan werken, en het brandstoflampje blijft continu branden.Maar ik kom in de buurt van 100% perfectie :vertag haha
Kijken of ik deze week de originele astra opc velgen kan wegbrengen zodat die ook weer mooi worden.
Ook heb ik nog xenon gemonteerd, wat een verbetering zeg !15 december 2013 om 19:52 #18183290Goed bezig :thumb
15 december 2013 om 20:01 #18183291AnoniemLid sinds:
1 January 1970:thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.