Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › Petrolheads Calibra DTM V6, to do list groeit…alweer.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 oktober 2013 om 10:13 #17261525
Hierbij maar een eigen topic aanmaken van de calibra,
Het betreft een DTM Edition V6 in de kleur north cape.
Er zijn een aantal “kleine”dingen die gebeuren moeten en die ik anders wil.
Maar over het algemeen blijft hij origineel.To do list;
– Interieurfilter ( omdat deze niet aanwezig was )
– Nieuwe voorraam ( zit een scheur in )
– Remschijven rondom + blokken
– Nieuwe distributie
– Kachelweerstand wisselen met de astra
– Schroefset wisselen met de astra
– Setje 17inch velgen in dezelfde stijl als de originele velgen.Overige update’s zal ik hier ook bijhouden :D
hier wat foto’s:
en zoals ik hem graag zou willen hebben.
28 oktober 2013 om 10:45 #18183243mooie bak man :thumb
28 oktober 2013 om 11:50 #18183244Mooie auto en vooral heel leuk om mijn ex te zien. Ik heb deze auto gehad in 2010. Heb die toen gekocht in Zoetermeer.
Destijds had ik natte vloerdelen rechts voor de passagierskant. Misschien een idee om daar eens onder te gaan kijken. Verder een mooie en fijne wagen had ik eraan. Heb ook overwogen hem te kopen maar niet gedaan.
Veel plezier met je auto.
28 oktober 2013 om 12:25 #18183245@dtmcalibra672 wrote:
Mooie auto en vooral heel leuk om mijn ex te zien. Ik heb deze auto gehad in 2010. Heb die toen gekocht in Zoetermeer.
Destijds had ik natte vloerdelen rechts voor de passagierskant. Misschien een idee om daar eens onder te gaan kijken. Verder een mooie en fijne wagen had ik eraan. Heb ook overwogen hem te kopen maar niet gedaan.
Veel plezier met je auto.
PS: dit zijn je originele velgen, af fabriek zaten deze BBS velgen onder de DTM uitvoering!
28 oktober 2013 om 22:12 #18183246ik weet dat dit de originele velgen zijn en die blijven ook zeker, maar wilde ook graag iets erbij in een maatje groter.
over de natte vloer.. dat moet ik even goed in de gaten houden, zou het kunnen door de slechte deur/raamrubbers ?
ik moet trouwens wel zeggen, mooie ex heb je :D veel boekjes zitten erbij veel optie’s die ook daadwerkelijk werken :D
foto’s en meer info is altijd welkom :D dan gaat dat in de verzamelmap.29 oktober 2013 om 07:38 #18183247Die nattigheid was er omdat er bij de kachel iets niet goed was. Precies weet ik het niet meer. Ik kwam erachter omdat ik de auto vol leer wilde maken. Alles eruit gehaald en toen alles toch los lag eens even gaan kijken. Het leer had ik er weer uitgehaald omdat ik stof mooier vond en origineel. Het leer is doorverkocht.
Er was ook het één en ander mis in de voortrein, de auto ‘knakte’ nogal. Dat zou nu wel weer in orde zijn want is al jaren terug. Ik was derde eigenaar. De man (jochie) waar ik hem van had was dus tweede eigenaar. Auto komt uit regio Zoetermeer. Heb er ‘opgelegde” letters op gezet en vooral mooi houden. Hij is ook iets lager dan standaard verlaagd.
Veel plezier, als je hem kwijt wil….
o29 oktober 2013 om 07:42 #18183248oke bedankt voor de info, heb eens gevoeld en inderdaad beetje nat maar niet extreem.
maar dat komt wel goed.verder niks vreemds gemerkt behalve de normale slijtagedelen.
kwijt wil ik hem niet :D hij word goed verzorgt nu :thumbup
29 oktober 2013 om 10:11 #18183249Voor die nattigheid zou ik even kijken naar de waterafvoer van de voorruit. Bij mijn calibra (ik heb een 8v, weet niet of dit op dezelfde plek zit bij een v6) zit in het midden van het schutbord een gebogen rubber afvoerslang. Door takjes, bladeren en andere troep raakt deze op termijn verstopt en kan geen water meer afvoeren. Het water loopt dan via je ventilatiekanalen de auto in en zorgt voor een natte bodem.
29 oktober 2013 om 11:06 #18183250oke bedankt, dat ga ik ook eens uitzoeken. moet toch de parafaan er afhalen om de kachelweerstand te wisselen, dan kan ik meteen alles schoonmaken.
29 oktober 2013 om 12:31 #18183251vectra a en calibra’s met airco hebben geen interieurfilter, kun je er wel in maken maar dan heb je een extra plastic opzet stuk nodig waar het interieurfilter in moet, deze plaatst je met 4 schroeven boven op het kachelhuis.
kachelweerstand goed kijken of het dezelfde is, zijn veel verschillende gebruikt
mooie v6 verder.
29 oktober 2013 om 15:53 #18183252Weet je dit zeker Oenatje? Mijn calibra heeft het namelijk wel. Bj 97 met airco
29 oktober 2013 om 16:03 #18183253Heb er ook nog nooit 1 gezien zonder interieur filter ;)
29 oktober 2013 om 17:08 #18183254heb er al verschillende gezien, waaronder die van mezelf, echter wel van voor 95
29 oktober 2013 om 22:26 #18183255oke nou ik vond het maar vreemd, was meteen eentje gaan halen en paste ook gewoon dus of dat opzet stuk zat er al in of het past toevallig.
maar had hele kleine verontreiniging in het ventilatiesysteem en dat wil ik niet dus filtertje ertussen en nu is het weg.hij begint ook beter te ruiken nu, dat was eerst een beetje muf.
Oenatje, waar zit de kachelweerstand weet je dat miss ? naast/bij de interieurfilter net als bij de astra ?
29 oktober 2013 om 23:24 #18183256ja op dezelfde plek
30 oktober 2013 om 10:19 #18183257@petrolhead wrote:
oke bedankt, dat ga ik ook eens uitzoeken. moet toch de parafaan er afhalen om de kachelweerstand te wisselen, dan kan ik meteen alles schoonmaken.
Ja dan zit je toch in die buurt. Om bij die slang te komen hoeft de parafaan er echter niet af, daar kan je zo bij. En je hoeft ook niks los te halen, enkel het gat leeghalen van rotzooi. Een neef van mij is daar bij zijn Vectra A te laat achter gekomen. Toen konden we het hele interieur en alle vloerdelen uitbouwen om het weer droog te krijgen.
31 oktober 2013 om 22:52 #18183258Mooie Calibra, DTM uitvoering. Helemaal origineel. I love it! :wub
1 november 2013 om 22:50 #18183259Bedankt :D
2 november 2013 om 01:56 #18183260Hoe lager b/d grond hoe beter. :thumb
2 november 2013 om 09:26 #18183261aan de voorkant komt de schroefset eronder, moet alleen de naven omzetten.
achter moet ik nog even kijken hoe ik dat ga doen.5 november 2013 om 15:13 #18183262bedankt mannen voor de tips, ik heb vandaag dus de kachelweerstand gewisseld dus die werkt ook weer zoals het hoort, ook heb ik de rubberen afvoer, losgehaald en nou… deze zat dus helemaal dicht met zand en andere rotzooi, heeft 2 uur liggen weken in bijna kokend water.
nu is die weer zo goed als nieuw, foto’s volgen nog.
5 november 2013 om 15:39 #18183263@Oenatje wrote:
vectra a en calibra’s met airco hebben geen interieurfilter, kun je er wel in maken maar dan heb je een extra plastic opzet stuk nodig waar het interieurfilter in moet, deze plaatst je met 4 schroeven boven op het kachelhuis.
kachelweerstand goed kijken of het dezelfde is, zijn veel verschillende gebruikt
mooie v6 verder.
Heb ik bij mij proberen te installeren dat opzet stuk maar het mechaniek van de ruitenwissers zit in de weg.
5 november 2013 om 15:47 #18183264het past allemaal nog net, echt weinig ruimte, de filter moet je dus ook vanaf de zijkant erin schuiven.
om dat opzet stuk te monteren moet je indd het ruitenwissermechaniek verwijderen, om aan de schroeven te komen.
heb ik ook moeten doen ( maar dan andersom ) zodat ik aan de kachelweerstand kwam.7 november 2013 om 16:50 #18183265Heeft iemand er misschien een foto van want zoals ik het bekeek komt het opzetstuk in gemonteerde toestand tegen het ruitenwissermechaniek aan.
7 november 2013 om 17:28 #18183266ik zal morgen een foto proberen te maken :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.