Opgelicht gekochte Corsa tips

Forumindex Forums Modellen Corsa Opgelicht gekochte Corsa tips

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 26 tot 33 (van in totaal 33)
  • Auteur
    Berichten
  • #18266926
    Fearless
    Deelnemer
      Lid sinds:
      9 January 2005

      @GSE wrote:

      Ff een onderbreking…..

      Hoe kan zo,n jonge auto zo rot zijn,ik rij zelf oude Monza,s uit de tijd van de dinosaurus maar zelfs daar zie ik geen rotte voor en achterassen enkel op dubbelplaatwerk gaan die dingen roesten zoals:
      veerpoten langsliggers wielranden dorpels eigenlijk overal waar 2 platen op elkaar zitten en waar vocht tussen kan komen gaan die dingen roest.

      Hoe kan een auto van een paar dagen oud zo slecht zijn?????????Is het niet een reden om dat model gewoon vaarwel te zeggen en je een beter model aan te schaffen?

      Wegwerpcultuur….
      Kijk eens voor de gein onder de goedkope jappaners. Als je vroeger een jap had kon je jaren vooruit.
      Tegenwoordig zit er geen eens meer een steenslagcoating onder, puur alleen een beetje lak.

      Ze kunnen wel goeie auto’s maken die lang mee gaan, ook motorisch. Maar daar zit een prijskaartje aan tegenwoordig.

      Die subframes van de Corsa’s rotten wel vaker, als je er op tijd bij bent gaat het wel goed.

      Maar als ik die kwaaltjes zo zie van de topicstarter….
      Even een dagje sleutelen en hij is weer tiptop voor elkaar.
      Al vraag ik me af wat er met het stuurhuis mis moet zijn……

      Dat subframe is te lassen, maar een vervangend gebruikt exemplaar is ook een optie.
      Remmetjes zijn zo vervangen en hoeft niet veel geld te kosten.
      Enz enz.

      De auto was een dag binnen bij de garage waar ie gekocht was en ze hebben niet gekeken wat er mis mee was en dus maar gewoon zo aangeboden als ie is….Dat gebeurt wel vaker, dan krijg je handels prijzen!
      Dus goedkoop in aanschaf, en tegenwoordig is elke particulier internetautomonteur dus redden ze zich zelf prima.

      Kijk eens het koopcontract na, dikke kans dat je niets vergoed krijg aangezien het waarschijnlijk gewoon een goedkoop autootje is geweest onder een bepaalde prijs.

      Vervelend, maar de helft van de gebreken had je al kunnen zien.
      Je had bij het bedrijf moeten zeggen dat je de auto met fatsoenlijke apk had willen kopen. Dan moesten de meeste gebreken wel zijn opgelost….maarja, dan werd de auto weer wat duurder ;)

      #18266927
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        @Fearless wrote:

        @GSE wrote:

        Ff een onderbreking…..

        Hoe kan zo,n jonge auto zo rot zijn,ik rij zelf oude Monza,s uit de tijd van de dinosaurus maar zelfs daar zie ik geen rotte voor en achterassen enkel op dubbelplaatwerk gaan die dingen roesten zoals:
        veerpoten langsliggers wielranden dorpels eigenlijk overal waar 2 platen op elkaar zitten en waar vocht tussen kan komen gaan die dingen roest.

        Hoe kan een auto van een paar dagen oud zo slecht zijn?????????Is het niet een reden om dat model gewoon vaarwel te zeggen en je een beter model aan te schaffen?

        Wegwerpcultuur….
        Kijk eens voor de gein onder de goedkope jappaners. Als je vroeger een jap had kon je jaren vooruit.
        Tegenwoordig zit er geen eens meer een steenslagcoating onder, puur alleen een beetje lak.

        Ze kunnen wel goeie auto’s maken die lang mee gaan, ook motorisch. Maar daar zit een prijskaartje aan tegenwoordig.

        Die subframes van de Corsa’s rotten wel vaker, als je er op tijd bij bent gaat het wel goed.

        Maar als ik die kwaaltjes zo zie van de topicstarter….
        Even een dagje sleutelen en hij is weer tiptop voor elkaar.
        Al vraag ik me af wat er met het stuurhuis mis moet zijn……

        Dat subframe is te lassen, maar een vervangend gebruikt exemplaar is ook een optie.
        Remmetjes zijn zo vervangen en hoeft niet veel geld te kosten.
        Enz enz.

        De auto was een dag binnen bij de garage waar ie gekocht was en ze hebben niet gekeken wat er mis mee was en dus maar gewoon zo aangeboden als ie is….Dat gebeurt wel vaker, dan krijg je handels prijzen!
        Dus goedkoop in aanschaf, en tegenwoordig is elke particulier internetautomonteur dus redden ze zich zelf prima.

        Kijk eens het koopcontract na, dikke kans dat je niets vergoed krijg aangezien het waarschijnlijk gewoon een goedkoop autootje is geweest onder een bepaalde prijs.

        Vervelend, maar de helft van de gebreken had je al kunnen zien.
        Je had bij het bedrijf moeten zeggen dat je de auto met fatsoenlijke apk had willen kopen. Dan moesten de meeste gebreken wel zijn opgelost….maarja, dan werd de auto weer wat duurder ;)

        sluit me hier geheel bij aan
        de punten die er zijn zij prima te verhelpen

        dus snel schadeloos laten stellen(wat heel waarschijnlijk onmogelijk is)
        en dan een andere auto kopen is onzin

        de t.s heeft deze auto zelf gekocht
        post niets over km standen en prijs
        dus dat zal wel scherp geweest zijn…

        tjah dan krijg je automatisch wat onderhoud

        ene keer heb je geluk andere keer heb je pech thats the story

        wil je geen risico lopen koop dan geen auto zonder hem erg goed te hebben(laten) bekijken……..

        voor nu auto (laten) repareren en doorrrrrr ;)

        #18266928
        pimmie89
          Lid sinds:
          14 April 2009

          Hallo allemaal,

          Dank voor jullie reacties en eventuele tips.
          Ik heb deze auto gekocht met vertrouwen dat we hier een lange tijd gebruik van kunnen maken en niet dat deze eigenlijk niet eens de weg op mag.
          Al onze spaar centen zitten hier in en dan krijg je zo iets.
          Sommige reacties zijn ook erg kort door de bocht.
          Km stand: 193.000
          Prijs: 2800

          Dat het auto bedrijf klakkeloos een auto inkoopt met een APK gedaan door een ander bedrijf en deze schijnbaar goedkeurt en niet eens zelf naar kijkt vind ik dus al zelf al fout.
          En gelukkig dat ik bij iemand de auto even op de brug heb kunnen laten zetten om dat geknik van de wielen na te kunnen kijken anders had ik dit bijvoorbeeld ook niet geweten.
          Ik wist dat hij al 2 jaar geen onderhoud had gehad en heb toevallig bij de Opel dealer ook een afspraak staan voor eind januari als we weer wat geld hebben gespaard, echter wou ik dat geknik eerder deze maand gemaakt hebben en dus alvast op de brug laten zetten.

          Aangezien de auto eigenlijk niet APK goed gekeurd mocht worden stel ik het autobedrijf dan daar ook aansprakelijk voor. Er is ook niet voor niks een APK er voor, om veilig te weg op te mogen.
          Aangezien deze auto nu niet veilig is en gevolgen van dien konden gebeuren moet hij het ook maken. Hij moet het zelf onderling met de handelaar waar hij hem heeft gekocht maar verder uitvechten. Ik heb bij hem de auto gekocht, en ik heb niet met andere daarmee te maken.

          Wel ga ik als alles verder is afgerond even een keer wat tijd insteken in het verhaal over de APK dat hij uberhaupt is gekeurd.
          Is zelfs nog een Bosch Car Service bedrijf……

          #18266929
          pimmie89
            Lid sinds:
            14 April 2009

            Zojuist gebeld door de verkoper.
            Monteur is bezig om het subframe te vervangen / te maken.
            Men heeft na vraag van mij een nieuwe APK uitgevoerd. Wat blijft, verder goed gekeurd en uitlaat is volgens de monteur gewoon goed en schijnbaar gas dicht.
            Zie foto`s…….
            Van de week zal hij wel klaar zijn en even afwachten dus van hoe of wat….. mag als ik hem ophaal mee naar de garage en monteur…..

            #18266930
            Fearless
            Deelnemer
              Lid sinds:
              9 January 2005

              Kwestie van wat gungum en die pijp is dicht.

              Nieuw op Internet is niet duur …

              #18266931
              pimmie89
                Lid sinds:
                14 April 2009

                Zojuist gebeld en kan de auto vandaag ophalen.
                Men heeft het subframe gelast ?????
                Verder uitlaat die volgens de foto`s rot zijn e.d. zijn allemaal goed door de APK gekomen. Hij is door hun ook vandaag APK gekeurd…..

                Wat zijn jullie meningen hier over? Zie foto`s van eerdere posts…. mag je dat lassen? En de uitlaat?

                #18266932
                Fearless
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  9 January 2005

                  Prima toch. Subframe mag gelast worden. Dat doe ik zelf ook.
                  En een uitlaat moet gewoon gasdicht. Die mid demper is dubbelwandig…lijkt slecht maar hoeft niet perse.

                  Dan daarbij op Internet kost een uitlaat niet veel geld.

                  #18266933
                  wessaa
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    25 July 2007

                    trouwens ook flink aan de prijs voor een corsa c met die kilometerstand,

                    ik kocht mijn corsa c, 5 jaar geleden met +-45000 op de teller voor €4750 ,dealeronderhouden, grote reparatie`s waren al uitgevoerd..

                    dus ik denk wel dat je genaaid bent.. een 2000 euro voor zo`n auto is meer dan zat als ik op marktplaats kijk.. en dan heb je ze er op staan met nog eens 20K kilometers minder..

                  8 berichten aan het bekijken - 26 tot 33 (van in totaal 33)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.