Opgelicht gekochte Corsa tips

Forumindex Forums Modellen Corsa Opgelicht gekochte Corsa tips

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 33)
  • Auteur
    Berichten
  • #17269820
    pimmie89
      Lid sinds:
      14 April 2009

      Hallo allemaal,

      Begin december een auto gekocht bij een auto bedrijf die mij een Opel Corsa heeft verkocht.
      Echter is hij vandaag te brug op geweest en heeft al vele gebreken.

      – Remschijven en remblokken voor onder het minimum
      – Aandrijf as links ( beste was om aandrijf as te vervangen, rechts was ook al een en ander mis )
      – Stuurhuis
      – Subframe helemaal rot. Hangt nog aan 2 bouten voor ??
      – Stabilistator stangen links en rechts
      – Uitlaat midden demper en achter demper rot en gaten in.
      – ???? misschien nog wel meer ???

      PS: Van weekend motor management lampje storing gehad. Door de Opel garage uitgelezen. Cilinder 1 en 3 liepen toen even niet meer. Na opnieuw starten van auto was het probleem ook weg. Men had bobine na gekeken maar waren goed. Moest maar even aankijken…..

      APK zat iets meer dan 1 jaar op toen ik hem kocht. APK zal wel geweest zijn, zet hem maar voor de deur neer en ik meld hem af en is niet eens naar gekeken.
      Ik ga morgen naar het bedrijf toe om verhaal te halen.
      Jullie tips?

      Groetjes

      #18266902
      Dennis Corsa V6
        Lid sinds:
        31 May 2014

        ja ik heb een goeie tip, rij eerst met een auto een kapotte uitlaat moet je gehoord hebben en kapotte aandrijfassen lijkt mij dat je dat ook hoor
        zal aan mij liggen maar wie heeft die auto nou gekocht? :agent

        #18266903
        Vannos
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 November 2010

          Welk type corsa is het ? Corsa B of C ?

          Is hij bij een garage bedrijf op de brug geweest ? of dealer zelf ?
          als je subframe helemaal rot is rij je niet meer rond :thumb

          :Stabilisator stangen: Hoor je gebonk over een hobbel/Klinker weg ?

          :aandrijf assen vervangen je niet zomaar, heb je een trilling bij het optrekken ?
          hoor je getik/geratel bij een scherpe bocht ?

          :Uitlaat/middendemper Kan niet missen je moet dan wel een hoop herrie horen ?

          :stuurhuis kan elektronisch zijn als het een Corsa C is. Maar ook hydraulisch als het een corsa B is dan zou er flinke lekkage moeten zijn of inwendige slijtage.

          :remmen voor zijn al snel onder het minimum, dus zou me niet al te snel zorgen maken.

          #18266904
          pimmie89
            Lid sinds:
            14 April 2009

            @Dennis Corsa V6 wrote:

            ja ik heb een goeie tip, rij eerst met een auto een kapotte uitlaat moet je gehoord hebben en kapotte aandrijfassen lijkt mij dat je dat ook hoor
            zal aan mij liggen maar wie heeft die auto nou gekocht? :agent

            Heb ook een testrit gehad met de auto, ik als particulier hoor niks vreemd. Echter als je onder de auto kijkt zie je allemaal rotte delen / openingen bij de midden demper en eind demper is ook niet al te best.

            Verder de aandrijf assen, ik hoorde geratel als ik het stuur naar links of rechts deed en wanneer ik de koppeling op liet komen. Dit was ook afgesproken dat ik dit op mijn kosten opnam en de kosten waren ook rond de 150 euro ( homokneed of iets ) Echter is de andere kant ook niet goed.

            De beste man die erna heeft gekeken zei ook al dat van binnen en van buiten de auto er kei netjes uitziet en onder de motorkap op zich niet veel raars aan te zien is maar onder de auto is het een grote roestveld met vele gebreken.

            #18266905
            pimmie89
              Lid sinds:
              14 April 2009

              @Vannos wrote:

              Welk type corsa is het ? Corsa B of C ?

              Is hij bij een garage bedrijf op de brug geweest ? of dealer zelf ?
              als je subframe helemaal rot is rij je niet meer rond :thumb

              :Stabilisator stangen: Hoor je gebonk over een hobbel/Klinker weg ?

              :aandrijf assen vervangen je niet zomaar, heb je een trilling bij het optrekken ?
              hoor je getik/geratel bij een scherpe bocht ?

              :Uitlaat/middendemper Kan niet missen je moet dan wel een hoop herrie horen ?

              :stuurhuis kan elektronisch zijn als het een Corsa C is. Maar ook hydraulisch als het een corsa B is dan zou er flinke lekkage moeten zijn of inwendige slijtage.

              :remmen voor zijn al snel onder het minimum, dus zou me niet al te snel zorgen maken.

              Type Corsa C
              Bij de garage had men hem ook net 1 dag in huis en heb hem ook de dag erop gekocht. Men heeft wel iets van een brug maar had hij weer verhuurd aan een ander omdat hij er weinig gebruik van maak.
              Subframe kon de monteur die vandaag keek zo met zijn schroevendraaier zo het metaal zo door duwen en al het rot weg halen waardoor je een gat had.
              Geen trilling in stuur of op de snelweg, ook niks dat de auto naar links of rechts trekt. Bij proefrit gaf auto naar links of naar rechts sturen wel geratel en zou waarschijnlijk homokneed zijn en kosten waren ongeveer 150 euro. En was ook makkelijk te verhelpen, echter nu blijkt wel dat er meer aan stuk is wat ik begreep.
              Die 150 euro is dan ook in mindering gebracht op de verkoop factuur.
              Ik hoor wanneer je stuur met kleine beweging links en rechts beweeg er soort tik op zit. Ik weet niet precies wat het ook betekent maar er was iets met stuurhuis.
              Over de remmen, deze zouden met de APK ook afgekeurd moeten zijn, net zoals het subframe en uitlaat….

              #18266906
              Vannos
              Deelnemer
                Lid sinds:
                14 November 2010

                Dan mag de verkoper jouw problemen oplossen zo te lezen is de auto aardig ondeugdelijk verkocht. die 150 euro is leuk gedaan maar je schiet er niks mee op ze moeten hem minstens apk waardig maken.

                dat hun de auto maar net een dag hadden staan is hun probleem, ze verkopen auto,s die niet nagekeken zijn dus dit hadden ze aan zien kunnen komen.

                #18266907
                nova….
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  Mooie klote.. dus je hebt een wrak van de weg gekocht. :thumbdown
                  Garage aansprakelijk stellen

                  Is het een beun de haas garage of een Bovag garage oid?

                  #18266908
                  GSE
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    5 August 2006

                    Ja eigenschuld dikke bult en nee ik bedoel dit niet als belediging maar als je kennis van autos had gehad en je auto + prijs had vergeleken met andere was je wel een lamp gaan branden..

                    Goedkoop is duurkoop..

                    Dont worrie alles is te maken maar wat je nu op de aanschaf hebt bespaart kom je nu in onderhoud terug aan het betalen…

                    #18266909
                    johanhummer9
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      21 May 2011

                      Indd in je beginpost zeg je dat het subframe nog maar met 2 bouten vast zit ,dit lijkt mij zeeeeeeeeeeeeer sterk

                      Je hebt het in je beginpost over een homokineet die kapot maar later zeg je dat jullie daar iets over afgesproken heb, en dan maakt het niet uit of het 1 kant of alle de zijdes zijn , dan had jij beter moeten kijken.

                      En je hebt het over een roestveld aan de onderkant met VELE gebreken , ik vind het wel meevallen , maja dat heb je als goedkoop een auto wilt kopen bij “zon” garage.

                      Je hebt het over het stuurhuis, wat is daar mee stuurt 1 kant zwaar ofzo?

                      En het motorlampje kan altijd gaan branden dus dat vind ik niet noemenswaardig.

                      En ik bedoel het helemaal niet vervelend maar wat zoals hierboven ook gezegt word; goedkoop is duurkoop

                      #18266910
                      Anoniem
                        Lid sinds:
                        1 January 1970

                        Lees dit even, je hebt wel enige rechten(mits je goed kunt aantonen dat de onderzoeksplicht van de koper goed uitgevoerd is)

                        http://www.anwb.nl/auto/koop-en-verkoop/auto-kopen/klachten-en-geschillen/stappenplan-klachten” onclick=”window.open(this.href);return false;

                        #18266911
                        pimmie89
                          Lid sinds:
                          14 April 2009

                          @nova…. wrote:

                          Mooie klote.. dus je hebt een wrak van de weg gekocht. :thumbdown
                          Garage aansprakelijk stellen

                          Is het een beun de haas garage of een Bovag garage oid?

                          Het is garage bedrijf dat auto`s inkoopt en doorverkoopt. Heeft volgensmij ook wel een brug staan…..
                          Geen bovag volgensmij

                          #18266912
                          pimmie89
                            Lid sinds:
                            14 April 2009

                            @GSE wrote:

                            Ja eigenschuld dikke bult en nee ik bedoel dit niet als belediging maar als je kennis van autos had gehad en je auto + prijs had vergeleken met andere was je wel een lamp gaan branden..

                            Goedkoop is duurkoop..

                            Dont worrie alles is te maken maar wat je nu op de aanschaf hebt bespaart kom je nu in onderhoud terug aan het betalen…

                            Prijs was ook markt conform prijs ook icm km stand.
                            Verder zei de beste man die gister de auto heeft nagekeken dat je ook inderdaad echt van buiten en van binnen niks aan te zien valt.
                            Uitlaat hoor ik zelf niet, klinkt netjes naar mijn idee. Geen gebrom, alleen hij als monteur hoorde dat er iets mis was met de uitlaat, en inderdaad.
                            Ook was hij volgens het boekje al die jaren bij de Opel dealer onderhouden geweest, behalve de laatste 3 jaar.

                            #18266913
                            pimmie89
                              Lid sinds:
                              14 April 2009

                              @pixels66 wrote:

                              Lees dit even, je hebt wel enige rechten(mits je goed kunt aantonen dat de onderzoeksplicht van de koper goed uitgevoerd is)

                              http://www.anwb.nl/auto/koop-en-verkoop/auto-kopen/klachten-en-geschillen/stappenplan-klachten” onclick=”window.open(this.href);return false;

                              Bedankt man!

                              #18266914
                              -DOMI-
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                6 July 2009

                                Is het die blauwe opel corsa van Alberto Stegeman die bij RDW was :jerry :jerry :jerry

                                #18266915
                                pimmie89
                                  Lid sinds:
                                  14 April 2009

                                  @-DOMI- wrote:

                                  Is het die blauwe opel corsa van Alberto Stegeman die bij RDW was :jerry :jerry :jerry

                                  Was dat een Corsa B of Corsa C?
                                  Weet je toevallig welk kenteken want heb of zie hier niks op internet over….
                                  Heb zelf namelijk een Corsa C

                                  #18266916
                                  pimmie89
                                    Lid sinds:
                                    14 April 2009

                                    Zojuist gesprek gehad met het autobedrijf en ze gaan de auto naar een auto garage brengen en daar sowieso het subframe en midden en eind demper vervangen.

                                    Subframe mag je toch ook niet lassen of wel?

                                    Aandrijf as e.d. word ook direct naar gekeken.
                                    Heeft het zin om door hem dan ook een nieuwe APK erop te laten zetten?

                                    #18266917
                                    warhamstr
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      20 August 2009

                                      Ga even voor een second opinion naar een andere garage. Er zullen best gebreken zijn, maar het lijkt erop dat deze garage zin heeft in een klusje… Zoveel is er meestal niet verrot aan een auto.

                                      Verder zijn er ook een aantal dingen die je zelf als koper (al dan niet met iemand erbij die er wél verstand van heeft) moet onderzoeken voor de aanschaf. Meerdere punten had je makkelijk kunnen zien/horen.

                                      #18266918
                                      Corsaliefhebber
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        19 February 2012

                                        post eens een foto van het subframe en van de vele roestplekken aan de bodem.
                                        Zo is er weinig zinnigs over te zeggen

                                        #18266919
                                        pimmie89
                                          Lid sinds:
                                          14 April 2009
                                          #18266920
                                          pimmie89
                                            Lid sinds:
                                            14 April 2009

                                            @Corsaliefhebber wrote:

                                            post eens een foto van het subframe en van de vele roestplekken aan de bodem.
                                            Zo is er weinig zinnigs over te zeggen

                                            https://www.dropbox.com/sh/4yoz5b3ne6ep22s/AADVIGWPk0bJGFsj0kApVQT4a?dl=0″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                                            #18266921
                                            Corsaliefhebber
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              19 February 2012

                                              Beste Pimmie
                                              Thansk voor de duidelijke foto,s
                                              Dat is idd een rot subframe :wtf

                                              Op zich mag je aan het subframe wel lassen mits er met plaatdikte minimaal
                                              twee keer zo dik als het origineel wordt gewerkt,
                                              maar qua kosten in arbeidsuren zeg ik dat lassen duurder wordt als een gebruikt subframe monteren.

                                              De uitlaat had zo idd niet door de apk-keuring mogen komen,
                                              die is zichtbaar niet meer gasdicht

                                              #18266922
                                              pimmie89
                                                Lid sinds:
                                                14 April 2009

                                                @Corsaliefhebber wrote:

                                                Beste Pimmie
                                                Thansk voor de duidelijke foto,s
                                                Dat is idd een rot subframe :wtf

                                                Op zich mag je aan het subframe wel lassen mits er met plaatdikte minimaal
                                                twee keer zo dik als het origineel wordt gewerkt,
                                                maar qua kosten in arbeidsuren zeg ik dat lassen duurder wordt als een gebruikt subframe monteren.

                                                De uitlaat had zo idd niet door de apk-keuring mogen komen,
                                                die is zichtbaar niet meer gasdicht

                                                En de man waar ik hem naar toe bracht wou alleen even kijken naar het geratel bij het sturen en dan gas geven. Waarschijnlijk de homokneed.
                                                Tot hij dit allemaal zag, heeft er even gauw overal naar gekeken maar dit waren de punten die gewoon echt gemaakt moesten worden en niet door de APK mochten komen.

                                                Hoop nu voor hem dat hij een nieuw subframe er onder gaat zetten en niet gaat lassen.
                                                Wat moet er dan wel niet allemaal uit als je het subframe vervangt ? Is het niet verstandig om dan het een en ander meteen mee te pakken?

                                                Groetjes Pim

                                                #18266923
                                                Corsaliefhebber
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  19 February 2012

                                                  Het is wel verstandig als het subframe vervangen wordt/ of gelast
                                                  om de staat van de rubbers van de stabilastorstang te controleren
                                                  en de staat van je draagarmen, draagarm rubbers, fuseekogelhoesjes en
                                                  tevens de reactiestangetjes en waar nodig te vervangen.

                                                  Tevens als alles klaar is de uitlijning laten controleren zal dan geen kwaad kunnen.

                                                  #18266924
                                                  GSE
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    5 August 2006

                                                    Ff een onderbreking…..

                                                    Hoe kan zo,n jonge auto zo rot zijn,ik rij zelf oude Monza,s uit de tijd van de dinosaurus maar zelfs daar zie ik geen rotte voor en achterassen enkel op dubbelplaatwerk gaan die dingen roesten zoals:
                                                    veerpoten langsliggers wielranden dorpels eigenlijk overal waar 2 platen op elkaar zitten en waar vocht tussen kan komen gaan die dingen roest.

                                                    Hoe kan een auto van een paar dagen oud zo slecht zijn?????????Is het niet een reden om dat model gewoon vaarwel te zeggen en je een beter model aan te schaffen?

                                                    #18266925
                                                    warhamstr
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      20 August 2009

                                                      :kewlpics

                                                      Hier echt geen moeite meer in steken! Proberen zoveel mogelijk schadeloos gesteld te worden en rap op zoek naar een degelijke auto! :thumbup

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 33)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.