Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › opel GT 2.2i deelrestauratie (momenteel colorsanding en poli
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 januari 2009 om 19:14 #17394567
origineel gepost door gvy
En nog eentjeGeert
Ziet er inderdaad goed uit.
Zou zonde zijn als je alles nog eens moet doen.Zijn de strepen ook geworden zoals gehoopt ?
Dus strakke lijnen.4 januari 2009 om 19:20 #17394568Ziet er op de foto’s super goed gelukt uit, zeker voor iemand die dit niet dagelijks doet vind ik het geweldig..:thumbup
4 januari 2009 om 19:35 #17394569De strepen zijn absoluut heel erg strak geworden.
Geen rafelige randjes of overspray, Ik ben er heel blij mee.
Bedankt aan iedereen die me goed advies gegeven heeft hier tenandere.
Zoals gezegd, de clearcoat, eindlaag heeft nazorg nodig binnen een paar weken.Globaal gezien heel mooi hoogglanzend geworden, helaas een aantal zakkers en stofjes hier en daar.
Geert
4 januari 2009 om 19:43 #17394570ziet er schitterend uit…
Dus aan de hand van spuittechnieken kun je de kleur nog veranderen. Druk hoger/lager kleur lichter/donkerder.
is het voor de eerste keer dan makkelijk om een uniforme kleur te krijgen? Ik zal vooral zwart & wit als kleur nemen, misschien is dat nog wat anders…
5 januari 2009 om 15:13 #17394571origineel gepost door Jinx
ziet er schitterend uit…Dus aan de hand van spuittechnieken kun je de kleur nog veranderen. Druk hoger/lager kleur lichter/donkerder.
is het voor de eerste keer dan makkelijk om een uniforme kleur te krijgen? Ik zal vooral zwart & wit als kleur nemen, misschien is dat nog wat anders…
Nanevelen geld alleen voor metallics en lichte parelmoer kleuren.
Dit is om de zilverdeeltjes allemaal dezelfde kant op te leggen.
Het is vrij makkelijk, klinkt moeilijk.
Als je een dunne laag zet, deze laten drogen.
Dan de dekkende laag (natte laag).
Meteen spuit 45 graden hoek houden en innevelen.
Als je zover bent moet je maar even een gil geven.
Kan ik even een filmpje maken hoe en wat.Voor uni voorlak hoef je niks te nevelen.
Gewoon dekkend spuiten, is dus nog makkelijker.5 januari 2009 om 15:15 #17394572origineel gepost door gvy
De strepen zijn absoluut heel erg strak geworden.Geen rafelige randjes of overspray, Ik ben er heel blij mee.
Bedankt aan iedereen die me goed advies gegeven heeft hier tenandere.
Zoals gezegd, de clearcoat, eindlaag heeft nazorg nodig binnen een paar weken.Globaal gezien heel mooi hoogglanzend geworden, helaas een aantal zakkers en stofjes hier en daar.
Geert
Leuk om te horen Geert !
Stofjes en zakkertjes spuiten de beste spuiters er ook weleens in;)
Vandaar dat het poetssysteem is uitgevonden.5 januari 2009 om 16:24 #17394573en des te gladder je het resultaat wenst des te groter is de kans op lopertje s
maar die kan je weghalen en dat gebeurd zelfs in de auto fabriek en daar spuiten robots dus :thumbup
5 januari 2009 om 17:04 #17394574klinkt geruststellend… Heb meer en meer zin om het ook zelf te doen.
Professionals hebben meer ervaring maar hebben een tijdslimiet (en kosten veel geld);. Met genoeg geduld moet het zelf ook lukken :)5 januari 2009 om 17:37 #17394575ik is :wub
:thumbup:thumbup
7 januari 2009 om 21:04 #17394576hoy,
Ik heb vandaag bij Merford 7m² vibraflex sxp 25 ontdreuningsplaat gekocht, goed voor 35kg… :cool:
Nu het interieur er nog grotendeels uitligt, ga ik de GT eens extreem onder handen nemen. Vloer, tunnel,achterkant,deuren, hoedenplank…
Jammer van het bijkomend gewicht voor de normaal lichtvoetige GT, maar ik hoop extra komfort terug te krijgen hiermee.
Er zit toch een opgekietelde 2.2i in , dus dat zal wel meevallen + ik heb mezelf voorgenomen om de GT niet weer aan stukken te trekken, zodra ie weer de weg op gaat en een wat rustiger rijstijl aan te nemen.
Hij is tenslotte bijna 40 jaarBenieuwd wat het gaat geven.
Geert
8 januari 2009 om 10:00 #17394577Wow:wub
18 januari 2009 om 20:29 #17394578Hoy,
Dit weekeinde ben ik druk doende geweest in mijn interieur.
Eerst is de bestuurderszetel en de middenconsole en het achtervloerbord eruit gemonteerd.
Dan zijn de resterende tapijtjes en rubberen ondertapijt verwijderd.En zo kon ik aan de slag met mijn vibraflex antidreunplaten.
Benodigd materiaal: een stevige schaar, een cuttermesje, stift, rolmeter, elektrische verfstripper oftewel heatgun 2000W en veel geduld.
Ik werk dus met grote matten van 1m x 1m, in tegenstelling tot de in de autohandel verkrijgbare pakketjes van 0.5mx0,25m.
Materiaal is evenwel hetzelfde. vibraflex 2.5mm, 5kg/plaat 1m²In koude toestand is het materiaal heel stug en ook breekbaar als je het plooit.
Op kamertemperatuur wordt het soepeler, maar kan je het nog steeds niet kort plooien zonder te breken.
Eens je het echter flink opwarmt met de heatgun, wordt het heel erg soepel en plooibaar, zelfs rekbaar in alle mogelijke vormen.
Schitterend materiaal.
De voorzijde is zwart met een lederachtige structuur.
De achterzijde heeft een beschermpapier, waaronder de lijmlaag zit.
Deze lijm kleeft reeds in koude toestand, maar wordt enorm sticky als je de plaat opwarmt.Momenteel heb ik de bodem vooraan en onder de zetels afgewerkt.
Vervolgens de transmissietunnel.
Dan het gedeelte achter de zetels en ook de hoedenplank.
Er is nu zo’n 3.5m² verwerkt.Het spult hecht fantastisch.Je krijgt het niet meer los. Het neemt als je tenminste de moeite doet, perfect de vorm aan van de onderplaat.
Foto’s :
Achterkompartiment achter de stoelen:
hoedenplank:
Nadien komt overal de binnenbekleding erop en zie je er niets meer van, maar je hoort zo dat de resonanties uit de plaat genomen zijn.
Geert
18 januari 2009 om 21:04 #17394579Van welke fabrikant komt dit vibraflex?
18 januari 2009 om 21:06 #17394580origineel gepost door Dirk
Van welke fabrikant komt dit vibraflex?Merford verdeelt dit.
Geert
18 januari 2009 om 23:22 #17394581En de opbouw in het interieur kan ook beginnen.
Eerst is de achterste bekleding weer gemonteerd.
Destijds heb ik het “doekje met de knopen” achteraan in de GT vervangen door met skai beklede panelen in 2 stukken.
Het onderste vaste stuk bevat nu een set luidsprekers.
Het bovenste stuk scharniert naar boven.
Het reservewiel is momenteel vervangen door een grote subwooferkist (lekker onzichtbaar, het is een oldtimertje hé)verborgen achter het paneel:
Geert
19 januari 2009 om 10:42 #17394582:wub:wub:wub
20 januari 2009 om 00:37 #17394583Vanavond heb ik het interieur verder afgewerkt.
De tapijtjes zijn opnieuw bevestigd.
In de eerste restauratie, meer als 10 jaar geleden had ik deze tapijtjes reeds gemaakt uit een stuk kwaliteitsvasttapijt (voor in de woning).
De kleur had ik toen passend gekozen met de buitenkant van de wagen.Ik gebruik zelfklevende velcrolint om de tapijtjes mooi op hun plaats te bevestigen.
Het voordeel is dat alles stevig vasthangt, de naden mooi sluiten, maar dat je toch de tapijten heel snel kan verwijderen en terugplaatsen indien nodig.zo ziet dat eruit aan de achterzijde, het witte lint is de velcro:
En zo ziet het eruit als het bevestigd is.
Ik heb ook de middenconsole opnieuw gemonteerd.
Het “notelaar” op dashbord en middenconsole is airbrushwerk.Stuurtje en pook heb ik eveneens bij de eerste restauratie bekleed met skai, evenals de complete middenconsole
Geert
20 januari 2009 om 06:06 #17394584Hier mag je zeker weten trots op zijn, ziet er echt super uit :kewlpics
20 januari 2009 om 22:05 #17394585Bedankt voor het kompliment.
Vanavond zijn de zetels terug gemonteerd en hiermee is het interieur klaar.
Ik kan de deuren gaan monteren, nadat ze eerst ook een antidreun vibraflex behandeling krijgen.Geert
20 januari 2009 om 22:10 #17394586Wauw. Dit word echt een gave gt.
Kun je inderdaad trots op zijn.Kben benieuwd naar het eindresultaat en ik hoop hem ooit nog is op een meeting te zien!
21 januari 2009 om 01:00 #17394587supergaaf dit
21 januari 2009 om 17:42 #17394588:wors:wors:wors Ongelovelijk zo netjes :wub
21 januari 2009 om 21:35 #17394589Erg mooie GT :D:thumbup
:wub22 januari 2009 om 07:26 #17394590Super mooi.!
22 januari 2009 om 11:36 #17394591origineel gepost door gvy
origineel gepost door Dirk
Van welke fabrikant komt dit vibraflex?Merford verdeelt dit.
Geert
Merford verkoopt dit voor partikulieren via:
Andrew
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.