Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › opel GT 2.2i deelrestauratie (momenteel colorsanding en poli
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 december 2008 om 19:13 #17394517
Wel Louwe,
Om eerlijk te zijn heeft het bij mij ook veel voeten in de aarde gehad.
Maar ik heb die (origineel monzablauwe) GT nu al zo’n 18 jaar, en van bij het begin is ie in die donkerparelgroene tint gegaan (van de concurrentie trouwens, t’is een VW kleur van op de corrado destijds).
En ik vind het nog altijd een mooie kleur in combinatie met het ivoorbeige interieur (origineel)
Alleen na 18 jaar wil je wel eens iets anders.
Meer een eyecatcher.
Maar de tijdsgeest moet iewat gerespecteerd blijven.
Dus toen zag ik foto’s van een mooie blauwe amerikaanse GT met twee brede racestrepen.
Gelijkaardige strepen vind je terug op de mustang eleanor (1967), dus met de tijdsgeest zat het wel goed.
En zo is het plan beginnen groeien.
Ik heb zowat alle GT’s met racestrepen van het internet gepikt en de meeste vond ik lelijk. Maar die ene met z’n brede strepen (25.5cm) was machtig. Het paste met de gleuven in het voorfront, er was symmetrie met de dubbele uitlaten achteraan, past mooi tussen de achterlichten en de hoorntjes op de voorbumper enz…Laat de foto maar spreken
En dus ben ik samen met jou benieuwd naar het eindresultaat, een heel klein beetje bang toch wel…
Geert
15 december 2008 om 22:04 #17394518AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door gvy
Wel Louwe,Om eerlijk te zijn heeft het bij mij ook veel voeten in de aarde gehad.
Maar ik heb die (origineel monzablauwe) GT nu al zo’n 18 jaar, en van bij het begin is ie in die donkerparelgroene tint gegaan (van de concurrentie trouwens, t’is een VW kleur van op de corrado destijds).
En ik vind het nog altijd een mooie kleur in combinatie met het ivoorbeige interieur (origineel)
Alleen na 18 jaar wil je wel eens iets anders.
Meer een eyecatcher.
Maar de tijdsgeest moet iewat gerespecteerd blijven.
Dus toen zag ik foto’s van een mooie blauwe amerikaanse GT met twee brede racestrepen.
Gelijkaardige strepen vind je terug op de mustang eleanor (1967), dus met de tijdsgeest zat het wel goed.
En zo is het plan beginnen groeien.
Ik heb zowat alle GT’s met racestrepen van het internet gepikt en de meeste vond ik lelijk. Maar die ene met z’n brede strepen (25.5cm) was machtig. Het paste met de gleuven in het voorfront, er was symmetrie met de dubbele uitlaten achteraan, past mooi tussen de achterlichten en de hoorntjes op de voorbumper enz…Laat de foto maar spreken
En dus ben ik samen met jou benieuwd naar het eindresultaat, een heel klein beetje bang toch wel…
Geert
hahaha
je hebt er in iedergeval goed over nagedacht:thumbup
en in t aller ergste geval kun je hem schuren en opnieuw
spuitenok t is veel werk
maar zo jij t doet vallen de kostten enigzins meedenk dat je wel gelijk hebt
over je keusik zal m,n eerlijke mening wel geven als die klaar is;):thumbup
maar blijf t knap vinden zo je het doet
t is dat ik goed van vertrouwen ben
ander wou ik niet eens geloven dat het je eerste x is:o;):wors:worsje hebt n stel gouden handen
dat zie ik wel;):thumbup21 december 2008 om 20:00 #17394519Goeienavond,
Vandaag heb ik de deuren van m’n GT onder handen genomen.
Onderaan wou ik , diep verzonken in de kleur, een Opel GT logo.
Airbrushwerk dus.Eerst heb ik de deuren in het pearl donkergroen gespoten; zodat ook de herstelde stukken in de grondverf , weer netjes donkergroen komen.
Er is op de basislak, geen vernis gezet.Vervolgens heb ik eerst een groot “Opel GT ” masker gesneden uit friskfilm.
Dan aan de slag op de deuren. De friskfilm erop kleven en met parelmoerwit (waterbasis createx airbrushverf) erop los.
Tenslotte het geairbrushte parelmoerwitte logo overspuiten met een dunne laag pearl donkergroen , zodat het diep verzinkt in de originele kleur.
En dan kan er vernist worden met clearcoat.
OPM: Het logo en airbrushwerk is mooi gelukt.
De clearcoat is minder. : Heel hoogglanzend en geen appelsien, dat zit goed, maar ik zit met een loper.
Dat wordt dus uitschuren en oppolijsten. (iets wat ik ook nog niet gedaan heb)
Ik heb hiervoor wel schuurpapier 800,1000,1200,1500,2000 in huis en het 3M produkt om te polijsten.Op de onderstaande foto zie je dat het logo heel weinig zichtbaar is afhankelijk van de lichtinval.
Het is moeilijk te fotograferen, maar zit in het echt heel diep in de kleur, zoals ik het wou.Er is ook nog een spaakwiel, dat niet in het juiste groen zat meegenomen.
Echt prutswerk, want de spaken moeten alu blijven.
Geert21 december 2008 om 21:23 #17394520echt klasse:thumbup:thumbup
21 december 2008 om 21:27 #17394521wow, echt gaaf die deuren!:agent
21 december 2008 om 21:31 #17394522:o:wors:wors:wors
zeer grote klasse:thumbup21 december 2008 om 22:02 #17394523AnoniemLid sinds:
1 January 1970staat hem vast super
mooi dat je het zo subtiel gedaan hebt:wors:wors
21 december 2008 om 22:57 #17394524origineel gepost door louwe 16 klepper
mooi dat je het zo subtiel gedaan hebt:wors:worsJa,
Als je een paar uur bezig geweest ben met de airbrush en er staat een mooi logo, dan moest ik toch even slikken, vooraleer ik met de grote spuit, er lompweg donkergroen overtrok, waardoor alles diep wegzinkt.Maar dat was de bedoeling, en het is uiteindelijk veel mooier ook.
Ervoor lijkt het meer op een stikker… en dat kan niet.
Het idee stamt van heel lang geleden.
Ik heb ooit een heel mooie metaalrode GT gezien, die ook in de zijkant verwerkt , een serie “blitz” symbolen had.
Mooi weggewerkt in de rode lak.Zo’n dingen blijven soms jaaaaarrrrrren hangen bij mij.
Geert
21 december 2008 om 22:57 #17394525mooi werk
laat het even uitharden en vlak dan de loper met een blokje
en ik zou der dan gewoon een nieuwe laag vernis over zetten krijg je altijd een beter resultaat dan uitschuren en polijsten
succes
26 december 2008 om 23:47 #17394526Bizar…..
Tijdens het spuiten van de motorkap had ik wat geknoeid.
Eerst is er dus weer groen metaal pearl basiskleur gespoten.
Recept 5 delen kleur, 4 delen verdunner, 1 deel verharder.Nadat dit uitgedampt is heb ik vervolgens de lijnen afgetaped met de 3M tape.
En weer opnieuw de witte basiskleur gespoten.
zelfde recept.Hier heb ik echter geknoeid, omdat mijn pistool haperde, kreeg ik in mijn eerste laag geen mooie natte laag echter wel allemaal spettertjes….. shit….
Nadat ik mijn pistool onder handen heb genomen, ben ik toch maar verder gegaan.Als ook de witte laag uitgedampt was en droog, heb ik de tape verwijderd.
De witte lijnen waren mooi strak, maar helaas zaten er in de witte basislak allemaal kleine bobbeltes, door die eerste laag spetterjes.Nu, normaal schuur je de basislaag niet op vooraleer je de glansvernis gaat aanbrengen , maar hier zat er niets anders op.
Nadat alles een uurtje had uitgehard heb ik met waterpapier p1500 de volledige motorkap opgeschuurd….
Alle bobbeltjes, stofjes heb ik er voorzichtig uitgewreven.
Ik heb nooit geweten dat je een basis kleur blijkbaar toch kan opschuren…… Ook de overgangslijn tussen groen en wit heb ik zo kunnen verzachten.
Morgen breng ik de lagen glansvernis aan.Mogelijks kan dit omdat ik ook in de basiskleur, verharder meng. Dit doe ik omdat de groene kleur moet afgetaped worden.
Geert
27 december 2008 om 10:39 #17394527Is dit de 1e keer dat je een auto spuit? Ik kan het haast niet geloven.. :wors
29 december 2008 om 22:18 #17394528Vandaag is de GT volledig in zijn donkergroene pearl basislak gespoten.
Ik heb opnieuw wat verharder in de basislak gemengd, zodat ik straks zonder problemen de witte lijnen kan aftapen.Omdat het me maar niet lukt om volledig stofloos te spuiten heb ik twee uurtjes na het spuiten, de komplete GT met schuurpapier nat P1500 geblokt. Blijkbaar kan dit dus zonder problemen ook op de basislak. Waarschijnlijk omdat er verharder inzit.
Ik vind m’n zelfgeplooide achterste verbredingen uiteindelijk vrij goed gelukt.
Je moet al een GT kenner zijn om te zien dat deze wagen aan weerszijden zo’n 1.5 a 2 cm breder is geworden.Morgen gaan we dus witte strepen spuiten over de auto…
Geert
29 december 2008 om 22:21 #17394529Ziet er netjes uit :wors
29 december 2008 om 23:23 #17394530PRACHTIG :wub
29 december 2008 om 23:50 #17394531Prachtig werk dat je al geleverd heb.
Wordt een prachtig karretje.:thumbup30 december 2008 om 20:04 #17394532heel goed bezig, ik denk als deze compleet klaar is dat het een prachtauto is.
30 december 2008 om 23:12 #17394533Bedankt voor de aanmoedigingen iedereen.
Nu voor wie denkt dat het allemaal vanzelf gaat hier, vergeet het maar… Ik ben geen pro…
Vandaag weer een potje geknoeid, maar in the end is het allemaal netjes opgelost . Ik was eventjes iets te enthousiast geweest met de spuit op zijn snuit… Heropnieuw.Vandaag is er vooral heel veel nauwkeurig meetwerk en aftapewerk geweest.
En verder moest de wagen volledig ingepakt zijn, omdat ik geen witte nevel op het reeds gespoten donkergroen wou hebben.Al bij al heb ik toch mooie scherpe lijnen gekregen.
En hier ben ik ,voordat ik m’n cabine induik…
Onherkenbaar natuurlijk, dankzij de veiligheidsbril, het masker en de kap. :PGeert
30 december 2008 om 23:43 #17394534Echt heeel netjes geert, waarom kies je voor het spuiten ipv stikkeren?
30 december 2008 om 23:49 #17394535ziet er zalig uit zijn geen woorden voor :)
verlang al naar het eindresultaat
greets31 december 2008 om 00:26 #17394536origineel gepost door peerke1987
Echt heeel netjes geert, waarom kies je voor het spuiten ipv stikkeren?Hoy,
Ik heb geen ervaring met de mogelijkheden van stikkeren.
Ik weet vb niet hoe de fijne gleufjes aan het dak boven de achterruit kunnen afgewerkt worden , of ook hoe het moet met de twee gleuven op de neus van de GT.
Ik weet ook niet of hoogglans tot de mogelijkheden behoort.Daarom heb ik het gespoten.
Geert
31 december 2008 om 08:08 #17394537Ik zie dat je de ramen ( zonde dat je ze er niet even hebt uitgehaald btw ) afgeplakt hebt met plastic folie. Pas er voor op dat de verf die op dat plastic folie zit niet gaat bladderen en straks in je mooie blanke lak lag terecht komt want dan is je werk echt verklooit. Verder ziet het er goed uit allemaal.:thumbup
31 december 2008 om 16:54 #17394538origineel gepost door GTS2.2DTI
Ik zie dat je de ramen ( zonde dat je ze er niet even hebt uitgehaald btw ) afgeplakt hebt met plastic folie. Pas er voor op dat de verf die op dat plastic folie zit niet gaat bladderen en straks in je mooie blanke lak lag terecht komt want dan is je werk echt verklooit. Verder ziet het er goed uit allemaal.:thumbupDas een goeie tip jah!! :thumbup
31 december 2008 om 17:23 #17394539origineel gepost door peerke1987
Echt heeel netjes geert, waarom kies je voor het spuiten ipv stikkeren?tis de grote beurt niet….dit is zoals het hoort,als je zoiets wilt doen.
ziet er super uit! ben echt benieuwd naar het eindresultaat.:wub:wub
1 januari 2009 om 01:24 #17394540Een voorspoedig nieuw jaar gewenst aan iedereen hier.
Veel knutsel en rijgenot en schadevrije kilometers in jullie opeltjes.
Geert
1 januari 2009 om 01:30 #17394541origineel gepost door GTS2.2DTI
Ik zie dat je de ramen ( zonde dat je ze er niet even hebt uitgehaald btw ) afgeplakt hebt met plastic folie. Pas er voor op dat de verf die op dat plastic folie zit niet gaat bladderen en straks in je mooie blanke lak lag terecht komt want dan is je werk echt verklooit. Verder ziet het er goed uit allemaal.:thumbupTja,
Ik heb eigenlijk van in het begin besloten de ramen te laten zitten.
De angst om er eentje te breken. GT raampjes zijn zeldzaam vantegenwoordig.
Ik heb jaren geleden mijn voorruit gebroken bij het uitmonteren. De huidige is eveneens nog geen dubbele met veiligheidsglas.Nu ter compensatie heb ik toch wel enige uurtjes gestoken in het degelijk afplakken. Dat wil zeggen dat de tape in allemaal stukjes onder de rubber is gestoken en dan overgeplooid en dat loont. Geen overspoten rubbers of verfrandjes ter hoogte van de rubbers.
Geert
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.