Forumindex › Forums › Modellen › Grandland X › Opel app en Opel connect
- Dit onderwerp bevat 55 reacties, 26 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 21 augustus 2021om 09:45 door Godfried13.
-
AuteurBerichten
-
7 september 2020 om 20:15 #18389360AnoniemLid sinds:
1 January 1970Is er iemand die het al gelukt is om in de Opel app de data van de auto zichtbaar te krijgen?
Op mijn smartphone komt een melding in het zicht dat de auto gereed is voor het maken van een verbinding.
Zodra ik deze melding aantik opent de Opel app zich.
Volgens de beschrijving in de app zou de data verzonden worden op het moment dat men de auto start of stopt. (Aan en uit)
Dit vermits er een bluetooth verbinding is met de auto.Ik heb van alles geprobeeerd, maar heb nog geen data uit de auto binnen gekregen.
Het tweede icontje bovenin naast home (het huisje) zou bedoeld zijn voor de auto data.
Efin, ik ben benieuwd of iemand hier al gegevens heeft.
Groet Tjerk
7 september 2020 om 20:37 #18389367Hi Tjerk, inmiddels ook echt alles meerdere keren geprobeerd….geen resultaat! Alles gelezen wat Opel er over zegt….geen resultaat. E-mail naar klantenservice….nog geen reactie. Ik heb wel ergens een zwart blok met de opmerking dat er ‘momenteel technische problemen zijn’
7 september 2020 om 22:25 #18389382AnoniemLid sinds:
1 January 1970[quote quote=18389367]Hi Tjerk, inmiddels ook echt alles meerdere keren geprobeerd….geen resultaat! Alles gelezen wat Opel er over zegt….geen resultaat. E-mail naar klantenservice….nog geen reactie. Ik heb wel ergens een zwart blok met de opmerking dat er ‘momenteel technische problemen zijn’[/quote]
Ik vermoed, gelanceerd maar volstrekt niet werkend.
Idd ook bij klantenservice gemeld, maar ook nog geen reactie.
Afwachten maar tot er wel respons komt. Ik ga er geen tijd meer aan besteden.
Groet Tjerk.
8 september 2020 om 13:42 #18389448Heb het ook gezien. Maar geen enkele functionaliteit lijkt te werken. Dit gaat weer echt op z’n Opels: gooi maar over de muur en communiceer vooral niet met de gebruikers maar laat hun de fouten melden. Of en wat ermee gebeurt is vers twee. Zie ook de opmerking “In de eerste versie kunnen zich mogelijk fouten voordoen”. Ach als ik niks anders te doen had zou ik me er druk om maken. Hebben Peugeots eigenlijk hetzelfde systeem (PeugeotConnect en app) en werkt het daar al wel?
8 september 2020 om 15:32 #18389453Hallo,
Bij mij is de functie ook actief. Echter zijn er nog maar 4 van de 6 ritten opgeslagen. Heb ook alles al geprobeerd in verschillende volgorde van starten – app openen – BT aan/uit…
Kinderziektes zeker?
Grtz
G
8 september 2020 om 17:31 #18389465AnoniemLid sinds:
1 January 197010 september 2020 om 10:52 #18389612AnoniemLid sinds:
1 January 1970Weer stapje verder, soort van.
net een Youtube fimpje gevonden waarin dus staat dat je data dienst voor voertuig informatie moet activeren.Echter komt dat niet tevoorschijn in mijn opel-connect omgeving. Conclusie, auto daar niet geschikt voor?
Ik heb alleen maar live navigatie geactiveerd en verder kan ik waarschuwingen aanschaffen.
Iemand op zijn Opel connect pagina wel de mogelijkheid om deze feature daar aan te zetten?
Groet Tjerk
17 september 2020 om 15:49 #18390026is dat niet een heel oud filmpje?
19 september 2020 om 18:03 #18390193Ik heb hetzelfde “probleem”.
De TomTom Traffic werkt prima, dus Internet en Bluetooth beschikbaar, maar een simpele KM stand uitlezen ho-maar…
19 september 2020 om 19:00 #18390201Wat hebben we er eigenlijk aan? Ik hoef niet zo nodig alles bij te houden.
22 september 2020 om 10:26 #18390476Geen locatie en rit gegevens in de My Opel App?
In de My Opel app had ik de beschikking over de diensten Live Navigatie en e-Remote Control. Die werken prima. Alleen werden de kilometerstand en locatie van mijn auto niet automatisch bijgewerkt. Ook zag ik geen ritten, terwijl ik van een vriend weet dat dit wel mogelijk moet zijn.
Hoe heb ik dit opgelost – een waarschuwing vooraf
We gaan zo de app verwijderen van je telefoon. Sommige gegevens worden in de app bewaard. Als je al ritten hebt in de app stel die dan desgewenst veilig (Rijgedrag – Beheer uw ritten – Pijltje naar beneden – Exporteer uw trajecten).
Je hebt de gebruikersnaam en wachtwoord nodig van je My Opel account. Ook heb je de pincode van de app nodig. Als je deze niet (meer) weet, niet beginnen aan onderstaande oplossing.
Je bent een paar dagen de dienst e-Remote kwijt. Kan onhandig zijn bij het laden en het afkoelen van de auto. Heel jammer.
De oplossing
1 Verwijder de My Opel app van je mobiele telefoon.
2 Verwijder de bluetooth verbinding met de auto van je mobiele telefoon en in de auto (!!).
3 Controleer of gegevens en voertuigpositie delen aan staat in de auto.
4 Controleer of de Hotspot functie aan staat in IOS (Instellingen – Persoonlijke hotspot) of Android. Sta daarbij anderen toe om verbinding te maken. Zorg dat er een goed wachtwoord op zit!
5 Installeer de My Opel App opnieuw via de App Store. Opnieuw inloggen met je My Opel account.
6 Koppel je telefoon opnieuw aan je auto. Let daarbij dat je alle 3 de mogelijkheden aanvinkt (telefoon, audio en gegevens)!
7 Als het goed is gegaan kan je in de My Opel App zien dat er een verbinding is tussen je auto en internet via je telefoon. Ook zal je andere gekoppelde services zien, namelijk Auto-data en Live Navigatie. Geen paniek over het verdwijnen van e-Remote! Auto-data is de dienst die we nodig hebben voor het oplossen van het beschreven probleem.
8 In je startscherm van je app heb je rijgedrag als nieuwe optie. Ook worden de juiste kilometerstanden en je auto-locatie juist getoond.
9 Na een paar dagen (maximaal 9 begreep ik, heel primitief Opel!) krijg je vanzelf een bericht in je My Opel app dat de dienst e-Remote weer gekoppeld gaat worden. Staat er in slecht Nederlands (ik denk dat het Deens is of zoiets, hier zou Opel ook iets aan moeten doen), maar bedoeld is registeren (Registraere of zoiets staat er). Als je daarop drukt kan je een code aanvragen die je vervolgens via SMS ontvangt. Na het invoeren daarvan en je pincode is je dienst e-Remote ook weer gekoppeld. Dan heb je weer de gebruikelijke diensten.
10 Ik lees in dit forum dat niet altijd alle ritten worden geregistreerd. In de beschrijving van de dienst Auto-data (in de App) is te lezen dat de My Opel App altijd geopend (actief) moet zijn voor de gegevensuitwisseling met je auto. Beetje onhandig maar als je dat doet lijkt het goed te gaan.
Ook is het van belang dat de Hotspot functie in je telefoon aan blijft. Veel mensen zetten die uit vanwege beveiliging of accu verbruik, maar dan ben je dus een deel van de My Opel app functionaliteit kwijt.
Veel succes!
22 september 2020 om 11:13 #18390485AnoniemLid sinds:
1 January 1970Hallo @treesink,
Keurig door jouw, stap voor stap uitgelegd. Dat moet ik zeggen. Maar wat een gedoe allemaal. ik begin er niet eens aan. Ben tevreden met de huidige situatie.
24 september 2020 om 12:22 #18390678Hallo Treesink,
De optie “e-remote control” heb ik niet maar in plaats daarvan “Teleservices”.
Heeft e-remote control niet alleen te maken met een hybride uitvoering?
Verder heb ik een BT verbinding die het infotainment systeem ook toegang geeft tot internet.
Toch zie ik geen enkele auto data in mijn app! Nog iemand een suggestie?
24 september 2020 om 12:40 #18390682Bij mij ziet het er ook uit zoals hierboven. Alleen geen veiligheidswaarschuwingen geactiveerd.
Het is nog niet gelukt om enige data in de app te zien te krijgen
25 september 2020 om 11:34 #18390742@treesink, bedankt voor je uitgebreide uitleg.
Heb alle stappen doorlopen, maar krijg verder nog steeds geen informatie in de app te zien mbt de auto (bijv km stand).
Ik zie ook alleen maar onder ‘gekoppelde services’:Auto-data
Live Navigatie
Veiligheidswaarschuwingen.Teleservices en/of eRemote Control komen er niet bij.
Wat bedoel je precies bij stap 3:
3 Controleer of gegevens en voertuigpositie delen aan staat in de auto.Waar kan ik dit instellen in de auto ?
21 oktober 2020 om 19:36 #18393991Vandaag zag ik weer een update voor de MyOpel app voorbij komen. In de tekst wordt o.a. geschreven over bepaalde types touchscreens. Hoe weet ik nu of mijn Grandland zo’n touchscreen heeft?
2 november 2020 om 16:02 #18395221Zijn er inmiddels meer mensen bij wie er iets werkt in de Opel app bijv de Auto data? Bij mij werkt nog steeds niets terwijl mijn OGL wel is uitgerust met OPEL-CONNECT
9 november 2020 om 19:06 #18396346Hoi Jan, kwestie van proberen zou ik zeggen
Als ik via de kaarten-app op mijn iPhone een locatie deel, dan kan ik dat doen met de MyOpel App. Zodra ik dan in mijn Corsa-F stap krijg ik, nadat de telefoon klaar is met synchroniseren, de vraag of ik de bestemming wil laden.De verdere synchronisatie qua kilometerstanden is nogal wispelturig. De ene keer werkt het als een trein en hoef je de app niet eens te starten. Soms lijkt het erop dat de app ‘crasht’ en dan opnieuw gestart moet worden om weer een slinger te krijgen.
Ook krijg je de vraag om feedback te geven via de app, hierbij ook mijn wensen uitgesproken. Wie weet wat ze hier mee doen :applause02:
11 november 2020 om 17:07 #18396563Ook bij mij werkt het uitwisselen van ritgegevens totaal niet. Hoewel BT wel werkt gezien de TOMTOM link.
5 december 2020 om 13:04 #18400787Bij mij is de app gaan werken. Twee weken geleden was er een update en sindsdien stond er steeds PROD bij de alerts.
Vandaag de app verwijderd en er opnieuw opgezet, ingelogged, en bingo ritten registratie, km stand, etc.
Geen hotspot of kabel, gewoon alleen via BlueTooth verbonden met de auto.
5 december 2020 om 14:11 #18400807AnoniemLid sinds:
1 January 1970[quote quote=18400787]Bij mij is de app gaan werken. Twee weken geleden was er een update en sindsdien stond er steeds PROD bij de alerts. Vandaag de app verwijderd en er opnieuw opgezet, ingelogged, en bingo ritten registratie, km stand, etc. Geen hotspot of kabel, gewoon alleen via BlueTooth verbonden met de auto.[/quote]
Sinterklaas cadeau van Opel :happy02:
Inderdaad werkt de app nu. Zoals Stappel meldt, eerst de app verwijderd. Opnieuw geïnstalleerd.
Zorg wel dat de app is geactiveerd voordat je de auto start.
Ik kreeg nu idd auto verbonden maar nog geen gegevens. Even klein stukje gereden en daarna de auto uitgezet. En ja hoor daar kwam de auto data binnen.
@ Stappel: :dank-u: voor het melden. :toppie:
Weer een bijzondere misser van de Opel klantenservice dat hier geen communicatie over naar buiten gekomen is. ( Ik weet dat ze hier meelezen :tongue-out: )
18 december 2020 om 10:20 #18401844Bij mij werkt de app nu ook. Heb al 3 ritten geregistreerd. Ik hoef de app niet eens te starten.
Het blijft verder toch een beetje primitief. De ritten worden alleen geregistreerd als ik in de auto zit en niet als een ander in de auto rijdt. De kilometerstand en tankinhoud en locatie is alleen up to date als ik gereden heb en mijn telefoon dus verbinding gemaakt heeft met de auto. Mijn opel heeft opel connect de gegevens zouden dus altijd up to date moeten kunnen zijn lijkt mij ?
18 december 2020 om 13:25 #18401881App werkt goed. Ik kreeg nu ook een melding van het tanken en kon de literprijs invullen
19 december 2020 om 10:58 #18401974Misschien even een foto plaatsen als het helemaal werkt? Ik ben wel benieuwd hoe het er dan uitziet.
19 december 2020 om 11:10 #18401981Zodra ik getankt heb zal ik een foto maken.
Kan even duren. In Corona-tijd rij ik niet zoveel.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.