opcom 2015 met Op-Com 1.64

Forumindex Forums Overige Op-Com opcom 2015 met Op-Com 1.64

7 berichten aan het bekijken - 26 tot 32 (van in totaal 32)
  • Auteur
    Berichten
  • #18293115
    pjotter
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 November 2013

      @Chris88 wrote:

      Beste leden,

      Ik ben niet zo handig met dit soort dingen.

      Wat ben ik kwijt voor een al werkende opcom?

      En wat zijn mijn opties bij een astra j 1.6 cdti (2014)?

      Je kunt ze al kopen op internet rond de 25€http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/elektronica-en-kabels/m965854954-opel-saab-opcom-new-firmware-1-59-real-mcu-pic18f458.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr
      de software kun je zo downloaden alleen de chinese versie kun je niet update echter wel gewoon gebruiken deze kun je voertuigen mee uitlezen
      t/m 2014 dus voor jouw astra j zal dit werken via deze site http://op-com.weebly.com/downloads.html
      voor het uitlezen van foutcodes of wissen ook het programmeren van display tussen de snelheidsmeter en toerenteller kun je aanpassen
      en nog meerdere mogelijkheden

      #18293116
      D.J.R.
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 June 2009

        @WillemR wrote:

        Nogmaals de orginele software van OPCOM (diegene die je moet registreren en activeren) zal dus nooit met een OP-COM kloon werken.
        Je hebt alleen een hele grote kans dat je OP-Com gebrickt word

        De orginele OPCOM software werk alleen op de orginele OP-COM adapter die kost 900 euro.
        http://www.op-com.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;

        En de china kloon werkt alleen met de china kloon gehackte OPCOM software

        Dus J.B.R. jouw OP-Com is hoogstwaarschijnlijk gebrickt en zal dus nooit meer werken.

        liviu2004 is een van de weinigen die door de eprom direct te programeren, zo’n OP-Com weer aan de gang krijgt.

        Hoi WillemR.

        Dat is duidelijk maar ik kan nog steeds wel met de China cloon m’n auto uitlezen en programeren.
        Betekend dat hij niet gebrickt is dan?
        In m’n op-com heb ik geen chip waar op-com op staat..

        Gr Dirkjan

        #18293117
        WillemR
        Deelnemer
          Lid sinds:
          17 August 2014

          @D.J.R.

          Ik had gelezen dat jij schreef,

          “Ik heb de softwere OP-COM prof 150506a geupdate en de firmware 1.64.
          Bij activatie m,n gegevens ingevuld en geactiveerd.
          Als ik m,n wagen wil uitlezen krijg ik ERROR interface niet gevonden.”

          Door die foutmelding, ERROR interface niet gevonden, leek het erop dat hij niet meer werkte.

          Als hij dus nog wel werkt met de China kloon software dat is hij dus niet gebrickt.
          Zou wel heel voorzichtig blijven met het, per ongeluk, opstarten van de orginele software.

          #18293118
          D.J.R.
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 June 2009

            @WillemR wrote:

            @D.J.R.

            Ik had gelezen dat jij schreef,

            “Ik heb de softwere OP-COM prof 150506a geupdate en de firmware 1.64.
            Bij activatie m,n gegevens ingevuld en geactiveerd.
            Als ik m,n wagen wil uitlezen krijg ik ERROR interface niet gevonden.”

            Door die foutmelding, ERROR interface niet gevonden, leek het erop dat hij niet meer werkte.

            Als hij dus nog wel werkt met de China kloon software dat is hij dus niet gebrickt.
            Zou wel heel voorzichtig blijven met het, per ongeluk, opstarten van de orginele software.

            Klopt zal er voorzichtig mee zijn.
            Hij is heilig dus ben er zuinig op.

            Weet jij misschien hoe ik savelock er af kan krijgen.
            Voorheen klikte ik één keer met de ab en gingen alle deuren open, nu gaat eerst de bestuurders deur open daarna nogmaals drukken gaat de rest ook open.
            Heb deze zelf een keer geprogrammeerd met m’n op-com maar weet niet meer hoe ik hem terug kan zetten.

            Gr Dirkjan

            #18293119
            pjotter
            Deelnemer
              Lid sinds:
              21 November 2013

              @WillemR wrote:

              @D.J.R.

              Ik had gelezen dat jij schreef,

              “Ik heb de softwere OP-COM prof 150506a geupdate en de firmware 1.64.
              Bij activatie m,n gegevens ingevuld en geactiveerd.
              Als ik m,n wagen wil uitlezen krijg ik ERROR interface niet gevonden.”

              Door die foutmelding, ERROR interface niet gevonden, leek het erop dat hij niet meer werkte.

              Als hij dus nog wel werkt met de China kloon software dat is hij dus niet gebrickt.
              Zou wel heel voorzichtig blijven met het, per ongeluk, opstarten van de orginele software.

              Als je de 1.64 firmware krijgt is deze met de juiste chip kun je hem gebruiken met de engelse versie v vauxhall 120309a voor voertuigen opel t/m 2014
              wel met de juiste drivers USB voor je opcom gebruiken zodat je in configuratie scherm /apparaatbeheer deze wordt herkend Daarna via settings van de software van vauxhall krijg je deze melding zie foto
              Deze dan bevestigen als B revisie daarna kun je voertuig zelf kiezen of automatisch laten herkennen

              #18338979
              Bas Hoogendoorn
              Deelnemer
                Lid sinds:
                17 February 2017

                ik heb via vaux-com mijn opcom weer gedowngrade naar 1.45 deze was via de officiele op-com naar 1.64 gegaan.
                na 1.45 heb ik 1.59 er opgezet omdat dit dus de laatste firmware is van de clone versie van vaux-com.
                laatste versie die ik gevonden heb is VAUX-COM 120309a+131223d GB ( V1.59 FW )

                120309a is een versie uit 2011/2012
                131223d is een versie uit 2013/2014

                Tevens hoop op-com clone info en downloads: http://obd2-diag.blogspot.nl/2016/09/opcom-op-com-fw-v159-v145-vaux-com.html

                #18373294
                Sinned20
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  10 November 2019

                  Hallo

                  Nu 2020 zoek ik een opcom om bij een Adam 2013 de ECU en de BCM te kunnen resetten en herprogrammeren.

                  Iemand ervaring met een recente goed werkende opcom? Eventueel ook iemand die het zou kunnen installeren op een xp windows?

                7 berichten aan het bekijken - 26 tot 32 (van in totaal 32)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.