opcom 2015 met Op-Com 1.64

Forumindex Forums Overige Op-Com opcom 2015 met Op-Com 1.64

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 32)
  • Auteur
    Berichten
  • #17273066
    peppi
    Deelnemer
      Lid sinds:
      18 July 2015

      ik denk ik plaats dit maar even in een thread zodat velen er wat aan hebben.
      Als het tegen de regels is en/of verboden dit soort info te plaatsen dan mijn excuus hiervoor en zal de thread verwijdert worden denk ik

      ok dit is wat ik heb gedaan

      1 instaleer OP-COM-Professional (pm voor een linkie kan)
      2 koop de OpCom met de Pic bij mrassie (heb ik tenminste gedaan) met deze heb ik het werkende gekregen zonder enige moeite
      3 update het programma en je krijgt de nieuwste versie Op-Com deze wordt automatisch gedownload en vervolgens de stappen volgen
      4 de Op-com interface is rev-B
      5 doe een interface test en deze wordt automatisch geupdate naar 1.64
      6 doe een activatie en vul daar jouw hotmail adres in en een naam en ook een autorepair bla bla xxx service als bedrijfs naam

      Thats All folks

      corsa type E 2015 is in ieder geval aanwezig dat was voor mij belangrijk
      ik denk dat de complete update van 2015 aanwezig is maar dat kunnen jullie bevestigen ik heb maar 1 opel
      lijkt mij wel handig om de internet verbinding eraf te halen zodra het werkt ivm de-activatie via een of ander stiekum script wat erin gebouwd zit

      PS: HET ZOU LEUK ZIJN ALS DE ONDERSTEUNDE AUTO’S EVEN GEPOST WORDEN !!!!!
      niet voor mij maar voor alle andere forum leden wel zo makkelijk

      voor alle duidelijkheid ik geef geen ondersteuning en alles is op eigen risico
      GEBRUIK ALLEEN DE PIC VERSIE’S !!!!!!!!
      mrassie heeft deze op voorraad !!!!!

      uitlezen is nog een crime en dan begint ie te zeuren over usb drivers :argue

      #18293093
      peppi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 July 2015

        even voor onze vriend google :jerry

        Opcom opel corsa type E uitlezen ondersteund

        #18293094
        Casa
        Deelnemer
          Lid sinds:
          11 December 2010

          Programma geinstalleerd en geupdate etc.
          Programma werkt nu alleen de koppeling naar de interface krijgt hij niet voor elkaar , heb ook de usb drivers geinstalleerd volgens het unsigned protocol maar op 1 of andere manier ziet de software de interface niet.
          Je kan als het werkt alle opels tot en met 2015 checken , ook de mokka , karl,ampera etc maar zolang je geen contact krijgt met de interface heb je er niets aan.
          Zodra ik mijn oude programma opstart heb ik geen probleem , het ligt meer in het programma of de interface denk ik dan in de usb drivers.

          #18293095
          Casa
          Deelnemer
            Lid sinds:
            11 December 2010

            Door het stoeien met de software reageert mijn opcom helemaal niet meer , er kan ook geen firmware meer geconstateerd worden m.a.w. de opcom is overleden.
            Heb ook geen zin om weer geld uit te gaan geven voor een nieuwe.

            #18293096
            stefanDTI
              Lid sinds:
              10 May 2007

              Pas Op !!

              Je moet de juiste Chip(processor) in je Opcom hebben anders kan de nieuwe software er niet mee overweg !

              #18293097
              peppi
              Deelnemer
                Lid sinds:
                18 July 2015

                staat er ook met GROTE LETTERS BIJ alleen voor de op-coms met een pic chip erin
                even open maken en kijken wat er op de chip staat een pic is ok en als er opcom op staat afblijven dus!!!!!

                #18293092
                Casa
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  11 December 2010

                  Dat had ik al wel gelezen , ik heb de PIC chip erin ;) en niet de nepperd , kan zijn als ik data uit een gooede erin kan zetten dat ie het weer doet.
                  Dus ff op zoek naar iemand die mij hem weer kan programmeren of software heeft om het te doen.
                  Ik heb wel een firmware flasher maar die doet niks omdat de chip waarschijnlijk leeg is of corrupt.

                  Bestel wel weer een nieuwe en laat dan gewoon de standaard software erop staan , jammer als ik die dan ook nog verkloot.

                  #18293091
                  liviu2004
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    6 April 2014

                    Stuur het naar me, ik kan het herprogrammeren.

                    #18293098
                    peppi
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      18 July 2015

                      @Casa wrote:

                      Dat had ik al wel gelezen , ik heb de PIC chip erin ;) en niet de nepperd , kan zijn als ik data uit een gooede erin kan zetten dat ie het weer doet.
                      Dus ff op zoek naar iemand die mij hem weer kan programmeren of software heeft om het te doen.
                      Ik heb wel een firmware flasher maar die doet niks omdat de chip waarschijnlijk leeg is of corrupt.

                      Bestel wel weer een nieuwe en laat dan gewoon de standaard software erop staan , jammer als ik die dan ook nog verkloot.

                      programeren is 5 sec werk even op google naar de software zoeken en dan zou het moeten gaan.
                      ik snap alleen niet dat je met een pic chip erin iets fout hebt gedaan

                      #18293099
                      Casa
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        11 December 2010

                        Nou , die professionele software wat jij hebt update niet alleen de software zelf maar ook de firmware in de opcom ( naar versie 1.64) en daar ging waarschijnlijk iets mis of bij de originele software waarbij je je moet aanmelden.
                        Ik las dat op gegeven moment gekeken word vanuit de software of je wel de originele opcom erbij hebt en niet een china clone want dan zit er een scriptje in de software die je PIC wist of leegmaakt.
                        Er is info genoeg hierover te vinden , ik heb inmiddels verschillende opcom software versies in verschillende talen en firmware flashers met firmware tot 1.64 maar laat het lekker zoals het is met de standaard software.
                        Want wat kan je meer met die nieuwe software ?
                        Alleen auto’s checken van jongere leeftijd maar verder kan je met de professionele software van OPCOM zelf ook niet veel meer.
                        Enigste wat ik wel zelf ff moet doen is de security code bij de dealer zien te bemachtigen , er zijn wel forumleden die het kunnen uitlezen maar als ik daar heen moet rijden ben ik meer geld aan brandstof kwijt aangezien ze bijna allemaal in het westen of zuiden wonen.
                        Het opnieuw programmeren van de PIC kan je niet zonder een tussenkomst van een andere interface en bijbehorende software , het is niet alleen maar kwestie van software laden en opnieuw programmeren , wel als je een andere firmware wilt hebben dat is wel zo te doen maar niet als de software in de PIC verdwenen is of corrupt.
                        Ik heb gewoon de china clone met de PIC chip en niet de OPCOM nepchip.

                        #18293100
                        peppi
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          18 July 2015

                          Klopt alleen ik heb dus ook die china clone en daar is de firmware ook geupdate door het programma en dus niet gewist
                          Bij jouw zal dan denk ik de bootloader gewist of beschadigt zijn en dan kun je idd niet meer op de gewone wijze flashen

                          #18293101
                          mrassie
                            Lid sinds:
                            17 September 2012

                            Flashen van een nieuwere firmware is makkelijk met OCFlash en de juiste firmware files.
                            Paar minuten werk

                            #18293102
                            Casa
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              11 December 2010

                              Ik heb ook ocflash gebruikt maar aangezien de opcom software professional NL geen contact kreeg met de interface ben ik met usb drivers bezig geweest om toch de koppeling te kunnen maken of daar is wat mis gegaan of met aanmelden in het opcom programma om je aan te melden maar op gegeven moment was de PIC op paar bytes na leeg.
                              Ook met een bootloader om de software weer te laden in de PIC ging niet.

                              #18293103
                              mrassie
                                Lid sinds:
                                17 September 2012

                                Er schijnt dan een relais te zijn welke kortsluiting heeft gehad.

                                #18293104
                                Casa
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  11 December 2010

                                  Liviu heeft hem gerepareerd waarvoor dank.
                                  En ik heb de jouwe ook binnen gekregen , die is dan bestemd voor mijn zoon.
                                  Beide getest met de normale clone software (NL) en werken beide goed.

                                  #18293105
                                  pjotter
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    21 November 2013

                                    je kunt de firmware upgrade naar 1.64 met op-com Prof 150506a DE
                                    deze kun je zo downloaden had deze eerst al de firmware ge update van 1.45 naar 1.59 met behulp van software OCFLASH FW UPG het zelfde ook gedaan met de nieuwste software hij herkende opcom wel
                                    in de settings maar naar voertuigherkenning gaf hij aan de geen driver voor usb te vinden dus geen communicatiehttp://op-com.weebly.com/downloads.html” onclick=”window.open(this.href);return false; hij werkt wel met de chinaclone versie 120309a daar mee kunje wel contact krijgen met voertuig om deze uit te lezen en programmeren echter nog niet
                                    alles (opel astra J) ben benieuwd naar andere ervaringen hiermee
                                    heb aantal screenshots gemaakt van het scherm v duidelijkheid en
                                    link waar je de software kunt downloaden http://op-com.weebly.com/downloads.html(opcom2014″ onclick=”window.open(this.href);return false;)
                                    http://www.opcom-diagnose.de/updates.html” onclick=”window.open(this.href);return false; (opcom Prof 6-05-15

                                    #18293106
                                    D.J.R.
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      1 June 2009

                                      Ik heb alles geupdate naar de nieuwste sofware NL en ook de firmware is geupdate naar1.64.
                                      Heb de gegevens ingevoerd bij de instellingen maar als ik interface test doet ziet ie hem ook en is de test geslaagd.
                                      Maar als ik hem aan de auto hangt Vectra C 2.2 dan geeft die aan dat de interface niet gevonden is en dat ik m’n usb en het contact moet controleren.
                                      Mijn op-com heeft een pic chip .

                                      Met de china clone kan ik gewoon alles uitlezen.

                                      Gr Dirkjan

                                      #18293107
                                      stefanDTI
                                        Lid sinds:
                                        10 May 2007

                                        Wat kan de 1.64 meer dan de 1.59 ?

                                        #18293108
                                        WillemR
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          17 August 2014

                                          Beste peppi, is het nou al eens gelukt om met jouw geflashte OP-Com de Opel uit te lezen?

                                          Ik wil je eigenlijk een beetje uit je droom helpen en ook andere mensen waarschuwen die misschien per ongeluk op deze thread uitkomen.

                                          Er is op dit forum al diverse keren beschreven en gewaarschuwd dat een China Kloon OPCOM, zowel met de pick als met de OP-COM chip, nooit zal werken met de orginele OPCOM software.
                                          Het enige wat de orginele software doet is checken of de OPCOM orgineel is, is dit niet zo dan lijkt het of de OP-Com geflasht wordt maar hij wordt tegelijkertijd gebrickt.

                                          Peppi, het ligt dus niet aan je USB drivers, jouw OP-Com is gebrickt.

                                          Alleen te herstellen door de e-prom zelf rechtstreeks opnieuw te herprogrameren, livui2004 heeft hier de spullen en kennis voor.

                                          Hopelijk komt er natuurlijk binnenkort wel een nieuwe gehackte versie van de OP-Com software voor de china kloon,, zodat nieuwere auto’s van na 2010 ook nog gewoon door de doe het zelvers uitgelezen kan worden.

                                          #18293109
                                          stefanDTI
                                            Lid sinds:
                                            10 May 2007

                                            De enigste optie voor Opels na 2010 is de V1.59 van Vaux-com .

                                            Echter kan je hier alleen maar mee uitlezen en niet programmeren.

                                            #18293110
                                            pjotter
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              21 November 2013

                                              @WillemR wrote:

                                              Beste peppi, is het nou al eens gelukt om met jouw geflashte OP-Com de Opel uit te lezen?

                                              Ik wil je eigenlijk een beetje uit je droom helpen en ook andere mensen waarschuwen die misschien per ongeluk op deze thread uitkomen.

                                              Er is op dit forum al diverse keren beschreven en gewaarschuwd dat een China Kloon OPCOM, zowel met de pick als met de OP-COM chip, nooit zal werken met de orginele OPCOM software.
                                              Het enige wat de orginele software doet is checken of de OPCOM orgineel is, is dit niet zo dan lijkt het of de OP-Com geflasht wordt maar hij wordt tegelijkertijd gebrickt.

                                              Peppi, het ligt dus niet aan je USB drivers, jouw OP-Com is gebrickt.

                                              Alleen te herstellen door de e-prom zelf rechtstreeks opnieuw te herprogrameren, livui2004 heeft hier de spullen en kennis voor.

                                              Hopelijk komt er natuurlijk binnenkort wel een nieuwe gehackte versie van de OP-Com software voor de china kloon,, zodat nieuwere auto’s van na 2010 ook nog gewoon door de doe het zelvers uitgelezen kan worden.

                                              deze kloon is er al van autos tot en met 2014 te downloaden via http://op-com.weebly.com/downloads.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
                                              kun je de autos na 2010 mee uitlezen alle :D en nog niet alles programmeren

                                              #18293111
                                              WillemR
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                17 August 2014

                                                Ah, mooi dat er al een versie is voor auto’s van na 2010, hoop wel dat je er ook foutmeldingen mee kan resetten anders heb je er nog weinig aan.

                                                #18293112
                                                D.J.R.
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  1 June 2009

                                                  Beste OP-COM gebruikers.

                                                  Ik heb de softwere OP-COM prof 150506a geupdate en de firmware 1.64.
                                                  Bij activatie m,n gegevens ingevuld en geactiveerd.
                                                  Als ik m,n wagen wil uitlezen krijg ik ERROR interface niet gevonden.
                                                  Koppel de interface aan de usb poort van de pc en probeer opnieuw.
                                                  Bij instellingen interface test werkt die goed en de oude software werkt die ook goed.
                                                  Iemand een oplossing voor mij.

                                                  Dirkjan

                                                  #18293113
                                                  WillemR
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    17 August 2014

                                                    Nogmaals de orginele software van OPCOM (diegene die je moet registreren en activeren) zal dus nooit met een OP-COM kloon werken.
                                                    Je hebt alleen een hele grote kans dat je OP-Com gebrickt word

                                                    De orginele OPCOM software werk alleen op de orginele OP-COM adapter die kost 900 euro.
                                                    http://www.op-com.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                                    En de china kloon werkt alleen met de china kloon gehackte OPCOM software

                                                    Dus J.B.R. jouw OP-Com is hoogstwaarschijnlijk gebrickt en zal dus nooit meer werken.

                                                    liviu2004 is een van de weinigen die door de eprom direct te programeren, zo’n OP-Com weer aan de gang krijgt.

                                                    #18293114
                                                    Chris88
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      23 February 2015

                                                      Beste leden,

                                                      Ik ben niet zo handig met dit soort dingen.

                                                      Wat ben ik kwijt voor een al werkende opcom?

                                                      En wat zijn mijn opties bij een astra j 1.6 cdti (2014)?

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 32)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.