Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Ombouw kadett C : alle informatie (gezocht)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 januari 2010 om 18:10 #17370192
ben benieuwd hillclimber :D
4 januari 2010 om 19:53 #17370193Sorry was het even uit het oog verloren
maar hier de gewenste foto’s van de schroef
kit.Momenteel staat hij op het laagste dat ik wil/kan rijden
omdat anders de 15″ wielen tegen de verbredingen aanslepen.
Indien ik naar 13″ zou overstappen moet hij nog een beetje
lager kunnen.
voor de echte lowriders kan je hem gewoon op de grond leggen denk ik4 januari 2010 om 20:05 #17370194Ideaal!
ook een last meer van rottende veerschotels:thumbup
5 januari 2010 om 14:52 #17370195mm en dus de orginele veren er onder vandaan:wtf
ben je niet bang dat je staartstuk scheurt doordat er nu andere krachten op komen???bij de topic van rallyastra hebben ze de gewone veren laten zitten en als extra een coiloverset er achter onder gestoken.staartstuk zit maar met 4 boutjes vas aan het diff.ik verwacht wel dat je de alu voor een stalen trompet hebt vervangen:hmmz
en voor hoe heb je dat opgelost met een stugge gele koni scheurt de kom boven al uit dus bij geen verstevigingen boven aan de kom verwacht ik dat zonder veer je helemaal veel krachten er op los laat en ook het u profiel waar je schokdemper tussen zit zit ook standaart maar met 4 puntlassen vast die scheuren ook uit
:hmmz
maar wil hier best meer foto s van zien:kewlpics:kewlpicsdenk dat de achtercoilover wel overeenkomt met die van een vw golf 1 of 2 en de voorste met een mazda mx5 als ik zo een beetje kijk:hmmz
maar als het werkt is het natuurlijk wel leuk:jerry5 januari 2010 om 18:36 #17370196Tot nu toe nog geen problemen ondervonden
Wat het staart stuk betreft lees ik regelmatig dat
deze kunnen breken en er een stalen op geplaatst
word.
Ofwel heb ik tot nu toe ongeloofelijk veel geluk ofwel
ligt het aan de rijstijl van die mensen.
Moet ik je vertellen dat ik twee seizoenen op een 1.2
achterasje heb gereden aangedreven door de 20xe
(nog niet zo krachtig zoals nu maar toch)
Het zijn ook steeds dezelfde mensen die erin slagen
hun as te breken moet ik opmerken.
Bovendien zou je kunnen zeggen :”je gaat niet hard
genoeg om hem te breken”, maar niets is minder waar
aangezien ik vorig jaar vijf van de negen wedstrijden
gewonnen heb in de 2L klasse.Wat de potten in de vleugels vooraan betreft zijn deze wel afgelast maar voorlopig nog niet verder verstevigd.
Ik had daar wel al problemen verwacht.
Nu ben ik wel aan het bestuderen wat ik er extra kan aan doen. Zo heb ik net een stabi baar van een Honda CRX
ter beschikking die mooi past tussen de twee kegels en nog net tussen het blok en de motorkap past.
Ook heb ik al gezien dat er een buis vanop de onderliggende
chassis balk naar boven toe langs de kegel gelast word.
Vind ik zelf niet zo netjes en denk eerder tussen het punt waar de bovenste stabi baar geschroefd zal worden en het vrij gekomen punt op de vooras waar het 1.2 lag een geschroefde buis zal plaatsen.Ik plaats zeker een fototje als mijn model gemaakt is
dan kunnen jullie ook je meningen kwijt.5 januari 2010 om 19:14 #17370197origineel gepost door hillclimber16V
Tot nu toe nog geen problemen ondervonden
Wat het staart stuk betreft lees ik regelmatig dat
deze kunnen breken en er een stalen op geplaatst
word.
Ofwel heb ik tot nu toe ongeloofelijk veel geluk ofwel
ligt het aan de rijstijl van die mensen.
Moet ik je vertellen dat ik twee seizoenen op een 1.2
achterasje heb gereden aangedreven door de 20xe
(nog niet zo krachtig zoals nu maar toch)
Het zijn ook steeds dezelfde mensen die erin slagen
hun as te breken moet ik opmerken.
Bovendien zou je kunnen zeggen :”je gaat niet hard
genoeg om hem te breken”, maar niets is minder waar
aangezien ik vorig jaar vijf van de negen wedstrijden
gewonnen heb in de 2L klasse.Wat de potten in de vleugels vooraan betreft zijn deze wel afgelast maar voorlopig nog niet verder verstevigd.
Ik had daar wel al problemen verwacht.
Nu ben ik wel aan het bestuderen wat ik er extra kan aan doen. Zo heb ik net een stabi baar van een Honda CRX
ter beschikking die mooi past tussen de twee kegels en nog net tussen het blok en de motorkap past.
Ook heb ik al gezien dat er een buis vanop de onderliggende
chassis balk naar boven toe langs de kegel gelast word.
Vind ik zelf niet zo netjes en denk eerder tussen het punt waar de bovenste stabi baar geschroefd zal worden en het vrij gekomen punt op de vooras waar het 1.2 lag een geschroefde buis zal plaatsen.Ik plaats zeker een fototje als mijn model gemaakt is
dan kunnen jullie ook je meningen kwijt.ok dan zal het wel werken.:thumbup
heb wel gezien dat er sommige een stuk bus boven op de kom lassen voor en dan over de motor verstevigen
dus en soort driehoek5 januari 2010 om 19:23 #17370198Zat ik ook aan te denken van die bus erop te lassen
maar dan wel met een dikke schijf erin waar de demper
in vast kan en de originele bevestiging weg.
Aan die bus dan nog eens een buis naar binnen op de kooi
zetten en zoals ik al zij naar beneden op chassis of
de motorsteun plaats.
zag net een ander topic van een manta cc drift wagen
die heeft de bussen ook achte opgelast
Zo iets das voo en achter dan maar5 januari 2010 om 19:29 #17370199origineel gepost door hillclimber16V
Zat ik ook aan te denken van die bus erop te lassen
maar dan wel met een dikke schijf erin waar de demper
in vast kan en de originele bevestiging weg.
Aan die bus dan nog eens een buis naar binnen op de kooi
zetten en zoals ik al zij naar beneden op chassis of
de motorsteun plaats.
zag net een ander topic van een manta cc drift wagen
die heeft de bussen ook achte opgelast
Zo iets das voo en achter dan maar:thumbup:kewlpics
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.