Ombouw kadett C : alle informatie (gezocht)

Forumindex Forums Modellen Kadett Ombouw kadett C : alle informatie (gezocht)

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 108)
  • Auteur
    Berichten
  • #17370167
    stanleybv
      Lid sinds:
      30 June 2007

      En hoe zit dat dan met de startmotor ,dynamo en onsteking.
      Zijn die van een 1.6s hetzelfde als van een 2.0s?

      #17370168
      pipo
        Lid sinds:
        5 November 2004

        origineel gepost door stanleybv
        En hoe zit dat dan met de startmotor ,dynamo en onsteking.
        Zijn die van een 1.6s hetzelfde als van een 2.0s?

        jep zijn het zelfde kwa bevestiging misschien ene lichtere dynamo en eventueel elktronische ontsteking

        #17370169
        stanleybv
          Lid sinds:
          30 June 2007

          ok bedankt! want ik kan namelijk een redelijk kaal blok ophalen, wel ben ik nog steeds zeer benieuwd of het in- en uitlaatspruitstuk net zo dik zijn.

          #17370170
          Paullus
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Om maar even voor te borduren op dit prachtige topic:

            Is het mogelijk een 2.0S om te bouwen naar 2.0E? zit em het verschil tussen deze blokken alleen in het injectiesysteem of zijn er nog andere dingen verschilllend zoals krukas, zuigers, enz.
            En wat veranderd er op het gebied van brandstoftank en retourleiding? Zijn er nog andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden?

            Alvast bedankt,

            Groeten, Paul

            #17370171
            pipo
              Lid sinds:
              5 November 2004

              origineel gepost door Paullus
              Om maar even voor te borduren op dit prachtige topic:

              Is het mogelijk een 2.0S om te bouwen naar 2.0E? zit em het verschil tussen deze blokken alleen in het injectiesysteem of zijn er nog andere dingen verschilllend zoals krukas, zuigers, enz.
              En wat veranderd er op het gebied van brandstoftank en retourleiding? Zijn er nog andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden?

              Alvast bedankt,

              Groeten, Paul

              je kunt er injectie op bouwen je moet dan je thermostaat huis vervangen door een van injectie.en je standaart benzpomp vervalt. extra leiding leggen
              en eventueel een kleine catstank onder je gewonen tank of een nippel er in maken

              #17370172
              Jigsaw
              Deelnemer
                Lid sinds:
                9 April 2007

                jup, benzinepomp geval in de kofferbakmaken.

                Had laatst een discussie, kun je de retourleiding ook op de ontluchting van de vulopening aansluiten? volgens mij niet of wel?

                #17370173
                pipo
                  Lid sinds:
                  5 November 2004

                  kan wel maar is zo ja goedkoop.en eigenlijk moet je ook een dikkere aanvoer hebben.dus beter en dikke aanvoer er in maken en de retour op de oude aanvoer

                  #17370174
                  robbyrood
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    6 February 2006

                    20E is kop lager meer comp, andere nok en kan , kan andere zuigers hebben, helemaal vlak met 2 uitsparingen.
                    E blok opbouw dieselplaat van Omega 2.3D van gietijzer met stalen kogel nemen.Snelle nok ENEM, uitlaat spruitstuk injektie GEEN voorverwarming, geen contact in en uitlaat.
                    Kleppen in de kop groter.Afstelling onsteking anders, geen brandstof pomp op blok,zoek onstekingsstok 2,0s rekord 1985 of 2.2 E met electronische ontsteking, tenminste geen punten meer!!

                    #17370175
                    Paullus
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      Ok dus zit er toch nog flink wat verschil tussen de 2.0S en 2.0E. levert het dan nog wel iets op als je alleen het injectiesysteem van de E op de S monteert?

                      #17370176
                      robbyrood
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        6 February 2006

                        tja het rijd alleen de Nm’s blijven achter!

                        #17370177
                        Ted-Jan
                          Lid sinds:
                          28 January 2008

                          weet iemand of remklauwen van een A corsa gsi hetzelfde zijn als van een rekord of iets?
                          passen deze remklauwen op mn C kadett? of makkelijk pas te maken?
                          anders moet ik zelf kijken en heb de auto gestald dus is op dit moment erg lastig voor mij.

                          bedankt voor jullie hulp

                          #17370178
                          robbyrood
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            6 February 2006

                            nee
                            Zoek de klauwen van een Corsa B/ Tigra A met geventileerde schijven,
                            Geventileerde 2,2 schijven van een Opel Rekord erop en je bent er!!!:thumbup

                            #17370179
                            Ted-Jan
                              Lid sinds:
                              28 January 2008

                              oke, dan zet ik ze wel op me corsa:D
                              bedankt voor je hulp.

                              #17370180
                              hillclimber16V
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                24 November 2009

                                Ik heb op mij kadett c de 2.2 geventileerde schijven zitten
                                momenteel met de brede remzadels van opel.
                                Nu vraag ik mij af of er toch geen echte race remklauwen
                                passen op de originele gaten in de wiel naaf?
                                Ik zou liever over gaan naar 4 pots klauwen maar lichte
                                en ik vermoed dat de volvo 240 klauwen niet zo licht uitvallen.
                                Iemand ervaring met andere klauwen compititie materiaal?

                                Ik zag al in het verleden dat ze remklauwsetten verkochten voor bvb de astra gsi, als er klauwen kunnen gemonteerd worden van een ander model opel dan moeten toch die
                                race setten ook passen niet?

                                #17370181
                                Bas_nl
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  17 June 2008

                                  Ik heb laatst mijn c city omgebouwd naar een c20xe.
                                  Daarbij heb ik remmen gebruikt van een kadett e gsi. Ik heb nu schijven via MP gekocht van ene Barry. Dit zijn aangepaste geventileerd schijven van 260mm doorsnede en 25 dik.
                                  Dit is toch al weer een stapje groter dan de rekord remmen en ik moet zeggen dat het goed remt. Maar of het geschikt is voor competetie, durf ik niet te zeggen.

                                  #17370182
                                  Fearless
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    9 January 2005

                                    Ik heb nu een 1.2 automaat….
                                    Met een 2liter 16v met zon apparte bak er achter past dat dus prima?

                                    T spul is allemaal zo machtig duur…dus toch maar de c20xe in de corsa…al lijkt het me ook wel leuk in de kadett:hmmz

                                    #17370183
                                    hillclimber16V
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      24 November 2009

                                      De kadett e gsi remmen heb ik ook nog liggen zijn
                                      groter dan de rekord maar die hebben dan maar één
                                      zuiger weer.
                                      Natuurlijk als de remkleuwen van de kad-e passen zal er wel een race klauwset bestaan die past icm speciale schijven
                                      zoals bij jou

                                      #17370184
                                      ar
                                        Lid sinds:
                                        20 November 2004

                                        HI-Spec heeft lichte race klauwen die zo op een kadett manta ascona passen.

                                        #17370185
                                        hillclimber16V
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          24 November 2009

                                          Hi-spec ziet er niet slecht uit

                                          Heb jij ervaring of weet je de referentie dewelke
                                          passen voor kadett-c
                                          Ik zie kadett niet meer staan op de site

                                          #17370186
                                          hanskadett
                                            Lid sinds:
                                            18 April 2009

                                            maatje van mij had in zijn sedan 1.2 gewoon een 2.0i seh uit een omega a erin gelegd niets aangepast alleen de remmen ging goed op zich waarom dan zoveel veranderen

                                            #17370187
                                            tijs
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              29 September 2005

                                              2L is toch wel een heel stuk zwaarder op de neus dan een 1200…
                                              daarom is het toch ook wel wenselijk dat je je remmen wat beter maakt, en eigenlijk ook je vooras wat verstevigt, vooral naar een ohc blok lijkt het me achterlijk, je bent al zo veel geld kwijt voor een ohc ombouw dat het eigenlijk niet zo veel meer extra kost om die remmetjes ook meteen even in orde te maken

                                              #17370188
                                              giuliettaevo
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                5 November 2006

                                                En voor de echte hobbyisten zijn er natuurlijk nog andere dingen die je pas kunt maken…;)

                                                Mijn kadettje is opgebouwd met delen die ik veelal had liggen en heb aangepast om ze te kunnen gebruiken. Het is een echt allegaartje aan onderdelen geworden..:o

                                                – Saab 2.3 16v turbo motor met enkele aanpassingen.
                                                – Toyota Supra bak met Opel Omega 2.0 16v automaat koppelingshuis.
                                                – Manta B achteras.
                                                – Alfa 156 remmen voor, 284mm.
                                                – audi schijven met vw klauwen achter.
                                                – bmw 25,4 mm hoofdremcilinder.
                                                – 15″ met 195-50-15
                                                – ingekorte mercedes veren.
                                                – gele koni’s van een Alfa 75.

                                                #17370189
                                                hillclimber16V
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  24 November 2009

                                                  Kadett-c sedan
                                                  20xe
                                                  getrag 240 manta 1.8s
                                                  cardan ascona autom.
                                                  achteras kadet 1.6 + sper manta
                                                  remmen voor record 2.2 schijven
                                                  remmen achter kadett E gsi
                                                  hoofdrem cilinder susuki swift gti
                                                  remdrukverdeler tilton
                                                  radiator kadett 1.2 + ventilator kadett e gsi
                                                  zelfbouw ontsteking megajolt zonder verdeler
                                                  dubbele carbu’s + benzpomp mitsubitchi colt
                                                  4-1 risse + eigenbouw uitlaat
                                                  schroefkit Gazz schoks
                                                  rolkooi Heigo

                                                  Die alfa 156 remmen vooraan wat houd dit precies in?
                                                  dubbele zuigers of zo
                                                  ikzoek echt wel brute remkracht maar geen ingewikkelde
                                                  transformaties die allen maar het gewicht opdrijven.

                                                  We hebben geboekt om naar Birmingham autosport te gaan
                                                  daar vindt ik vast nog oplossinggen maar ik vrees wel
                                                  de duurdere

                                                  #17370190
                                                  giuliettaevo
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    5 November 2006

                                                    Gewoon schuivende tangen netals een kadett gsi oid heeft. Zijn alleen wat groter en met 57mm zuigers. maar is absoluut geen passende oplossing! adapter is nodig om de klauw te bevestigen en de schijven moeten ook aangepast worden. Was puur omdat ik het had liggen….:agent

                                                    Die schroefkit van jou, wat moet ik me daar bij voorstellen? zoiets vind ik nog wel interressant om een keer te gaan monteren.;)

                                                    #17370191
                                                    hillclimber16V
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      24 November 2009

                                                      De originele veren zijn van hun plaats weggehaald
                                                      en ik heb van de mannen bij Gazz shocks coilover
                                                      laten maken op lengte die ik wou en zij hebben dan
                                                      de veren berekend die er bij nodig waren op basis
                                                      van slaglengte en gewicht per wiel.
                                                      zoek even een foto om erbij te plaatsen….

                                                    25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 108)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.