Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Ombouw kadett C : alle informatie (gezocht)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 augustus 2008 om 10:10 #17370167
En hoe zit dat dan met de startmotor ,dynamo en onsteking.
Zijn die van een 1.6s hetzelfde als van een 2.0s?1 augustus 2008 om 10:16 #17370168origineel gepost door stanleybv
En hoe zit dat dan met de startmotor ,dynamo en onsteking.
Zijn die van een 1.6s hetzelfde als van een 2.0s?jep zijn het zelfde kwa bevestiging misschien ene lichtere dynamo en eventueel elktronische ontsteking
1 augustus 2008 om 10:19 #17370169ok bedankt! want ik kan namelijk een redelijk kaal blok ophalen, wel ben ik nog steeds zeer benieuwd of het in- en uitlaatspruitstuk net zo dik zijn.
1 augustus 2008 om 12:03 #17370170Om maar even voor te borduren op dit prachtige topic:
Is het mogelijk een 2.0S om te bouwen naar 2.0E? zit em het verschil tussen deze blokken alleen in het injectiesysteem of zijn er nog andere dingen verschilllend zoals krukas, zuigers, enz.
En wat veranderd er op het gebied van brandstoftank en retourleiding? Zijn er nog andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden?Alvast bedankt,
Groeten, Paul
1 augustus 2008 om 14:58 #17370171origineel gepost door Paullus
Om maar even voor te borduren op dit prachtige topic:Is het mogelijk een 2.0S om te bouwen naar 2.0E? zit em het verschil tussen deze blokken alleen in het injectiesysteem of zijn er nog andere dingen verschilllend zoals krukas, zuigers, enz.
En wat veranderd er op het gebied van brandstoftank en retourleiding? Zijn er nog andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden?Alvast bedankt,
Groeten, Paul
je kunt er injectie op bouwen je moet dan je thermostaat huis vervangen door een van injectie.en je standaart benzpomp vervalt. extra leiding leggen
en eventueel een kleine catstank onder je gewonen tank of een nippel er in maken1 augustus 2008 om 15:50 #17370172jup, benzinepomp geval in de kofferbakmaken.
Had laatst een discussie, kun je de retourleiding ook op de ontluchting van de vulopening aansluiten? volgens mij niet of wel?
1 augustus 2008 om 16:24 #17370173kan wel maar is zo ja goedkoop.en eigenlijk moet je ook een dikkere aanvoer hebben.dus beter en dikke aanvoer er in maken en de retour op de oude aanvoer
1 augustus 2008 om 22:24 #1737017420E is kop lager meer comp, andere nok en kan , kan andere zuigers hebben, helemaal vlak met 2 uitsparingen.
E blok opbouw dieselplaat van Omega 2.3D van gietijzer met stalen kogel nemen.Snelle nok ENEM, uitlaat spruitstuk injektie GEEN voorverwarming, geen contact in en uitlaat.
Kleppen in de kop groter.Afstelling onsteking anders, geen brandstof pomp op blok,zoek onstekingsstok 2,0s rekord 1985 of 2.2 E met electronische ontsteking, tenminste geen punten meer!!7 augustus 2008 om 11:29 #17370175Ok dus zit er toch nog flink wat verschil tussen de 2.0S en 2.0E. levert het dan nog wel iets op als je alleen het injectiesysteem van de E op de S monteert?
7 augustus 2008 om 21:10 #17370176tja het rijd alleen de Nm’s blijven achter!
15 augustus 2008 om 16:29 #17370177weet iemand of remklauwen van een A corsa gsi hetzelfde zijn als van een rekord of iets?
passen deze remklauwen op mn C kadett? of makkelijk pas te maken?
anders moet ik zelf kijken en heb de auto gestald dus is op dit moment erg lastig voor mij.bedankt voor jullie hulp
15 augustus 2008 om 22:33 #17370178nee
Zoek de klauwen van een Corsa B/ Tigra A met geventileerde schijven,
Geventileerde 2,2 schijven van een Opel Rekord erop en je bent er!!!:thumbup16 augustus 2008 om 10:28 #17370179oke, dan zet ik ze wel op me corsa:D
bedankt voor je hulp.24 december 2009 om 17:35 #17370180Ik heb op mij kadett c de 2.2 geventileerde schijven zitten
momenteel met de brede remzadels van opel.
Nu vraag ik mij af of er toch geen echte race remklauwen
passen op de originele gaten in de wiel naaf?
Ik zou liever over gaan naar 4 pots klauwen maar lichte
en ik vermoed dat de volvo 240 klauwen niet zo licht uitvallen.
Iemand ervaring met andere klauwen compititie materiaal?Ik zag al in het verleden dat ze remklauwsetten verkochten voor bvb de astra gsi, als er klauwen kunnen gemonteerd worden van een ander model opel dan moeten toch die
race setten ook passen niet?24 december 2009 om 18:06 #17370181Ik heb laatst mijn c city omgebouwd naar een c20xe.
Daarbij heb ik remmen gebruikt van een kadett e gsi. Ik heb nu schijven via MP gekocht van ene Barry. Dit zijn aangepaste geventileerd schijven van 260mm doorsnede en 25 dik.
Dit is toch al weer een stapje groter dan de rekord remmen en ik moet zeggen dat het goed remt. Maar of het geschikt is voor competetie, durf ik niet te zeggen.24 december 2009 om 18:23 #17370182Ik heb nu een 1.2 automaat….
Met een 2liter 16v met zon apparte bak er achter past dat dus prima?T spul is allemaal zo machtig duur…dus toch maar de c20xe in de corsa…al lijkt het me ook wel leuk in de kadett:hmmz
24 december 2009 om 18:54 #17370183De kadett e gsi remmen heb ik ook nog liggen zijn
groter dan de rekord maar die hebben dan maar één
zuiger weer.
Natuurlijk als de remkleuwen van de kad-e passen zal er wel een race klauwset bestaan die past icm speciale schijven
zoals bij jou24 december 2009 om 19:11 #17370184HI-Spec heeft lichte race klauwen die zo op een kadett manta ascona passen.
24 december 2009 om 19:47 #17370185Hi-spec ziet er niet slecht uit
Heb jij ervaring of weet je de referentie dewelke
passen voor kadett-c
Ik zie kadett niet meer staan op de site25 december 2009 om 10:32 #17370186maatje van mij had in zijn sedan 1.2 gewoon een 2.0i seh uit een omega a erin gelegd niets aangepast alleen de remmen ging goed op zich waarom dan zoveel veranderen
25 december 2009 om 10:37 #173701872L is toch wel een heel stuk zwaarder op de neus dan een 1200…
daarom is het toch ook wel wenselijk dat je je remmen wat beter maakt, en eigenlijk ook je vooras wat verstevigt, vooral naar een ohc blok lijkt het me achterlijk, je bent al zo veel geld kwijt voor een ohc ombouw dat het eigenlijk niet zo veel meer extra kost om die remmetjes ook meteen even in orde te maken25 december 2009 om 22:53 #17370188En voor de echte hobbyisten zijn er natuurlijk nog andere dingen die je pas kunt maken…;)
Mijn kadettje is opgebouwd met delen die ik veelal had liggen en heb aangepast om ze te kunnen gebruiken. Het is een echt allegaartje aan onderdelen geworden..:o
– Saab 2.3 16v turbo motor met enkele aanpassingen.
– Toyota Supra bak met Opel Omega 2.0 16v automaat koppelingshuis.
– Manta B achteras.
– Alfa 156 remmen voor, 284mm.
– audi schijven met vw klauwen achter.
– bmw 25,4 mm hoofdremcilinder.
– 15″ met 195-50-15
– ingekorte mercedes veren.
– gele koni’s van een Alfa 75.26 december 2009 om 10:47 #17370189Kadett-c sedan
20xe
getrag 240 manta 1.8s
cardan ascona autom.
achteras kadet 1.6 + sper manta
remmen voor record 2.2 schijven
remmen achter kadett E gsi
hoofdrem cilinder susuki swift gti
remdrukverdeler tilton
radiator kadett 1.2 + ventilator kadett e gsi
zelfbouw ontsteking megajolt zonder verdeler
dubbele carbu’s + benzpomp mitsubitchi colt
4-1 risse + eigenbouw uitlaat
schroefkit Gazz schoks
rolkooi HeigoDie alfa 156 remmen vooraan wat houd dit precies in?
dubbele zuigers of zo
ikzoek echt wel brute remkracht maar geen ingewikkelde
transformaties die allen maar het gewicht opdrijven.We hebben geboekt om naar Birmingham autosport te gaan
daar vindt ik vast nog oplossinggen maar ik vrees wel
de duurdere26 december 2009 om 17:05 #17370190Gewoon schuivende tangen netals een kadett gsi oid heeft. Zijn alleen wat groter en met 57mm zuigers. maar is absoluut geen passende oplossing! adapter is nodig om de klauw te bevestigen en de schijven moeten ook aangepast worden. Was puur omdat ik het had liggen….:agent
Die schroefkit van jou, wat moet ik me daar bij voorstellen? zoiets vind ik nog wel interressant om een keer te gaan monteren.;)
26 december 2009 om 18:17 #17370191De originele veren zijn van hun plaats weggehaald
en ik heb van de mannen bij Gazz shocks coilover
laten maken op lengte die ik wou en zij hebben dan
de veren berekend die er bij nodig waren op basis
van slaglengte en gewicht per wiel.
zoek even een foto om erbij te plaatsen…. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.