Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Ombouw kadett C : alle informatie (gezocht)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 januari 2008 om 15:27 #17370142
origineel gepost door FredjeP
Haha, nee het heeft niks met de ombouw te maken, maar ik was bezig met wat algemene informatie over de modellen. Dit kwam voor in een stukje over de SR uitvoering, dus ik begrijp het nu. Bedankt.oo dan is dat over de strepen op de flanken
29 januari 2008 om 10:56 #17370143Wat ik me nu nog afvraag, zijn er ook voortreinen (of voorassen) van andere opels die op de kadett passen?
29 januari 2008 om 11:46 #17370144origineel gepost door FredjeP
Wat ik me nu nog afvraag, zijn er ook voortreinen (of voorassen) van andere opels die op de kadett passen?kun je kort op zijn.
nee
alleen kadett c.
mocht je draagarmen hebben van een 1600 of hoger kun je wel fusestukken nemen van een manta die zijn het zelfde alleen dan voor dikke fusekogels29 januari 2008 om 13:30 #17370145Bestaat er dus geen andere manier dan een 1600+ as aan te schaffen? Of kan de 1200 as ook verstevigd worden?
29 januari 2008 om 13:36 #17370146origineel gepost door FredjeP
Bestaat er dus geen andere manier dan een 1600+ as aan te schaffen? Of kan de 1200 as ook verstevigd worden?je kunt een verstevigingset kopen gelijk aan de gte maar dan blijf je nog met dunne fusekogels zitten.
nou zie ik daar geen probleem in zolang je er niet met een 2,0 16v turbo gaat rijden en dan op sliks en op het circuit.
heb nog nooit gezien dat er een 1,2 fusekogel afbrak door alleen door de bocht te gaan.wel dat het wiel omklapje doordat de draagarm afgescheurt was door rottigheid3 maart 2008 om 21:44 #17370147hallo allemaal
ik ben zelf vanplan om in miijn kadettje een 2.0 16 v in te bouwen,
ik ben nu eerst een hoop onderdelen aan het zoeken,
nu moet ik nog een carterpan hebben
ik heb er nu 1tje gevonden van een record 2.0s cih
gaat dit passen op een c2.0xe?met vriendelijke groet tom
3 maart 2008 om 22:04 #17370148origineel gepost door tombo
hallo allemaalik ben zelf vanplan om in miijn kadettje een 2.0 16 v in te bouwen,
ik ben nu eerst een hoop onderdelen aan het zoeken,
nu moet ik nog een carterpan hebben
ik heb er nu 1tje gevonden van een record 2.0s cih
gaat dit passen op een c2.0xe?met vriendelijke groet tom
nee gaat nie lukken is een heel andere motor en de bult zit op de verkeerde plek.
je moet en manta 1800 s pan hebben of de orginele pan een beetje aanpassen
4 maart 2008 om 19:20 #17370149Of een stalen pan verlassen!!
Het Hoeft niet perse alu te zijn!!!!18 maart 2008 om 12:56 #17370150nu heb ik mn 2.0S klaar liggen met getrag 240.
maar is welke tussenas kan ik het beste pakken in in te korten?
heb een 1.2 achteras er onder zitten.8 maart 2008 om 13:01 #17370151origineel gepost door Ted-Jan
nu heb ik mn 2.0S klaar liggen met getrag 240.
maar is welke tussenas kan ik het beste pakken in in te korten?
heb een 1.2 achteras er onder zitten.pak maar alvast een andere achteras deze zul je met een betje spelen wel stuk trekken.:vertag
maar het zal dan de achterkant van een 1200 aandrijfas worden en de voorkant van een automaat 16 19 of 2,0
8 maart 2008 om 13:09 #17370152ja t zal wel kapot gaat maar moet eerst ff sparen.
dus moet gewoon ff een andere tussenas erbij zoeken en aanpassen.bedankt.
11 maart 2008 om 09:41 #17370153hallo
ik heb 2 vraagjes over de ombouw
hoe zit het met de ontsteking als je een motor hebt zonder dis ontsteking
ik heb wel iets gelezen over de kachelradiateur weghalen maar kun je hem dan ook weer terug plaatsen? want een kachel is toch ook wel fijn in de auto,en kun je ook een B-kadett ombouwen naar een 2.0 16v?
ik vind namelijk een B-kadett ook erg mooigroetjes tom
13 mei 2008 om 16:30 #17370154hoi,
past een c-ascona achteras ook onder een c-kadett zonder meerdere aanpassingen als een manta a/b of ascona a/b achteras?
alvast bedankt
13 mei 2008 om 17:13 #17370155origineel gepost door Ted-Jan
hoi,past een c-ascona achteras ook onder een c-kadett zonder meerdere aanpassingen als een manta a/b of ascona a/b achteras?
alvast bedankt
c ascona heeft voorwielaandrijving, dus dat wordt zowiezo niets
13 mei 2008 om 21:16 #17370156origineel gepost door tombo
halloik heb 2 vraagjes over de ombouw
hoe zit het met de ontsteking als je een motor hebt zonder dis ontsteking
ik heb wel iets gelezen over de kachelradiateur weghalen maar kun je hem dan ook weer terug plaatsen? want een kachel is toch ook wel fijn in de auto,en kun je ook een B-kadett ombouwen naar een 2.0 16v?
ik vind namelijk een B-kadett ook erg mooigroetjes tom
die zijn er ook al zat zoek maar es op het forum:cool:
dacht cornel die heeft een 16v en kobalko of zoiets is in aanbouw14 mei 2008 om 15:35 #17370157ow dan is het toch een b ascona. dan kan ik die dus passend krijgen
:wub:D14 mei 2008 om 16:04 #17370158reken er wel op dat deze flink breder is als een kadett c achteras, dus opletten met de ET waarden van je velgen
14 mei 2008 om 18:40 #17370159-offtopicwaar blijft de sticky voor dit topic?-offtopic
18 mei 2008 om 08:11 #17370160Hey ik mis trouwens een gedeelte in de topic ..
De Koeling ?
Aangezien er bij de 1200 een fan op het blok zelf zit,
en bij 2.0 etc dit er niet meer op zit ?
> wat gebruiken jullie meestal voor systeem ?
Ik heb zelf ook een fan los op de radiateur zitten, maar deze wil niet meer werken :S..
En de aansturing van de fan, ( heb ik iets tussen de slangen zitten van de koeling ) heeft het ook al begeven..
:swearDus wat kan daarvoor het beste gebruikt worden ? > en voor of achter de radiateur ?
18 mei 2008 om 08:43 #17370161origineel gepost door Piet03
Hey ik mis trouwens een gedeelte in de topic ..
De Koeling ?
Aangezien er bij de 1200 een fan op het blok zelf zit,
en bij 2.0 etc dit er niet meer op zit ?
> wat gebruiken jullie meestal voor systeem ?
Ik heb zelf ook een fan los op de radiateur zitten, maar deze wil niet meer werken :S..
En de aansturing van de fan, ( heb ik iets tussen de slangen zitten van de koeling ) heeft het ook al begeven..
:swearDus wat kan daarvoor het beste gebruikt worden ? > en voor of achter de radiateur ?
effe bij het begin je moet de 1,2 steunen inkorten zodat ze net zo lang ijn als de 2,0 steunen .gaat best goed.dan radiateur van een manta a b ascona a b wel van een 1900 of 2,0 ant de 1600 is smaller.met wat hobbyen kun je natuurlijk ook een universele er tussen maken van een andere auto.
een 1600 en 1900 hebben een vaste fan dus die kun je gebruiken of een 2,2 of 2,4 viscoslip fan alleen moet je daar de fan een beetje inkorten anders zijn de bladen te lang.
sensor in de radiateur bouwen of in de slang vergeet alleen in de slang de massa niet.dus een buisje nemen moer er op lassen met draad dezelfde als de sensor en die tussen 2 slangen zetten massa er aan en de andere nar de fan en van de fan naar contact of accu met of zonder relais:hmmz
voor of achter de radiateur maakt niet uit als je er dan maar op let of het een zuigende of blazende fan is23 mei 2008 om 07:18 #17370162Hey maar wat bedoel je pcies met die massa ?
Ik heb nu een stiftje wat alleen als weerstand werkt ?
> aantal megaOhms tot 93 graden ongeveer en dan veranderd de weerstand tot aantal Ohms..
En dan gaat er een draad van de plus van accu naar fan,
Dan van fan naar dat stiftje en van stiftje naar – van accu..
Dan hoeft dat buisje wat tussen de buizen zit toch niet meer geaard te worden ? :hmmz23 mei 2008 om 17:21 #17370163Een thermoschakelaar zoals Pipo hem bedoeld word schakelt een stroom.
Deze zal geschakeld worden door deze aan massa te leggen mits de temp hoog genoeg is.31 juli 2008 om 18:58 #17370164Nog een vraag over de in en uitlaat,
Past de in en uitlaat van een 1.6s op een 2.0s en zit er verschil tussen deze 2?
Wel weet ik dat je 2 type`s carburateurs hebt bij de 2.0s (Varajet en Solex).
Ik heb namelijk een 1.6s op LPG en wil het inlaat-gebeuren overzetten op de 2.0s.
31 juli 2008 om 19:44 #17370165origineel gepost door stanleybv
Nog een vraag over de in en uitlaat,Past de in en uitlaat van een 1.6s op een 2.0s en zit er verschil tussen deze 2?
Wel weet ik dat je 2 type`s carburateurs hebt bij de 2.0s (Varajet en Solex).
Ik heb namelijk een 1.6s op LPG en wil het inlaat-gebeuren overzetten op de 2.0s.
past wel al zullen de kanalen misschien dunner zijn
:hmmz31 juli 2008 om 20:54 #17370166spruitstukken passem
achteras Ascona / Manta 7 cm breder!! -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.