Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Ombouw kadett C : alle informatie (gezocht)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 december 2007 om 21:33 #17370117
als je een dikkere uitlaat monteert in een 1.2 carrosserie dan kan het wel eens zijn dat deze tegen de bodem aan klappert.
dan word ie nog wel eens uitgeklopt. 5 bak past normaal in de 1.2 tunnel. Tenminste wel bij die dingen die ik omgebouwd heb.
13 december 2007 om 18:37 #17370118mss ook handig
13 december 2007 om 19:22 #17370119Sorry ,Heb het slecht uitgelegd .
Kadett 1.2 met een lange versnellingspook MOET het gat omgedraaid worden.
kadett 1.2 met een korte versnellingspook MOET dat NIET.Mvg Stef.
14 december 2007 om 19:37 #17370120Bedankt voor de toevoeginen weer!. Ik heb het aangepast in de openingspost.
15 december 2007 om 15:34 #17370121dit is handig jongen’s :thumbup
ik wil ook graag een 2 liter inbouwen, maar wil niet beginnen
zonder dat ik weet dat het met de onderdelen die ik dan heb goed
en veilig gebeurd nu kan ik onderdelen sparen en weet ik dat als ik klaar ben alles ook goed werkt. Ik blijf het volgen :wors16 december 2007 om 16:47 #17370122manta en ascona b achteras is 3 cm per kant breder en een a ascona manta as 1,5 cm per kant.
is allebei makkelijk aan te passen onder een c alleen rekening houden met uitzoeken velgen:P
ivm et waardesgooi je een 2,0 met 4 bak in de 1200 tunnel dan moet je hem uitkloppen want schakelstangen zitten aan de zijkant.een gewone manta getrag past in de 1200 tunnel op het orginele pookgat pak je een record getrag komt de pook verder naar achter.die je het mechaniek aan te passen
16 december 2007 om 20:33 #17370123Mooi, weer bedankt voor de toevoegingen. Maar nu heb ik wel weer enkele nieuwe vragen over de ET waarde :hmmz . Wat is de standaar ET waarde bij een kadett en (hoeveel) mag je daar van afwijken?
En hoe zit het bij een bredere as, hoe dien je hierin rekening te houden met de ET waarde.Alvast en alweer bedankt :thumbup
16 december 2007 om 20:58 #17370124standaart is dacht ik 30 of 35.
heb onder mijn aero achter 8j13 et -12 en voor 8j13 et-1
deze staat op c kadett assenmijn station heeft voor en achter 7j15 inc et 40 met 195 45 15 banden met voor 5mm spacers en aan de achterzijde een manta b as aangepast
zomers rijd ik met de station met voor 7j13 et 3 en achter 7j13 et 20 allemaal op 175 50 13.het lijkt dan wel aan de achterzijde of je met 8j rijd
19 december 2007 om 21:15 #17370125Alweer bedankt, eens kijken hoe ik daar een algemeen verhaal van kan maken.
7 januari 2008 om 20:11 #17370126Schopje omhoog, in de hoop dat er nog wat informatie bijkomt :D
7 januari 2008 om 20:42 #17370127omdat ik overal nogal verschillende waardes las over de afmetingen van achterassen die onder een C kadett passen ben ik vorige week zelf maar eens gaan meten bij verschillende achterassen die ik staan had en dit kwam er uit :vertag
ik heb dus gemeten bij mijn achterassen van buitenkant remtrommel tot buitenkant remtrommel omdat alleen deze waardes de juiste zijn, (had eerst zelf ook verkeerd gemeten).
als je namelijk alleen bent en de as wilt meten dan meet je snel even van af ankerplaat tot ankerplaat en kom je op de verkeerde waardes uit omdat er verschil zit tussen de afstand waar de ankerplaaten bevestigd zitten. :thumbdowndit zijn de waardes die ik gemeten heb;)
C kadett = 138 cm
A manta/ascona = 140 cm =>verschil = 1 cm aan elke kant
B manta/ascona = 145,5 cm =>verschil = 3,75 cm aan elke kantzet nog wel even bij jou verhaal van de achterassen op blz 1 dat je een manta/ascona A/B niet zomaar past want je zit met het probleem dat de bevestiging van het staartstuk anders is.
ook zit bij de manta/ascona B achteras de panhardstang bevestiging aan de verkeerde kant en zal dus omgelast moeten worden naar de andere kant, bij de A versie zit deze wel goed. ;)groeten.
7 januari 2008 om 20:55 #17370128vraag maar :P kan ze bijna dromen:cool:
7 januari 2008 om 21:00 #17370129origineel gepost door toppertheo
omdat ik overal nogal verschillende waardes las over de afmetingen van achterassen die onder een C kadett passen ben ik vorige week zelf maar eens gaan meten bij verschillende achterassen die ik staan had en dit kwam er uit :vertagik heb dus gemeten bij mijn achterassen van buitenkant remtrommel tot buitenkant remtrommel omdat alleen deze waardes de juiste zijn, (had eerst zelf ook verkeerd gemeten).
als je namelijk alleen bent en de as wilt meten dan meet je snel even van af ankerplaat tot ankerplaat en kom je op de verkeerde waardes uit omdat er verschil zit tussen de afstand waar de ankerplaaten bevestigd zitten. :thumbdowndit zijn de waardes die ik gemeten heb;)
C kadett = 138 cm
A manta/ascona = 140 cm =>verschil = 1 cm aan elke kant
B manta/ascona = 145,5 cm =>verschil = 3,75 cm aan elke kantzet nog wel even bij jou verhaal van de achterassen op blz 1 dat je een manta/ascona A/B niet zomaar past want je zit met het probleem dat de bevestiging van het staartstuk anders is.
ook zit bij de manta/ascona B achteras de panhardstang bevestiging aan de verkeerde kant en zal dus omgelast moeten worden naar de andere kant, bij de A versie zit deze wel goed. ;)groeten.
is geen probleem pannardstang kan je omdraaien moet je alleen een plaatje achter de schotel leggen met een moer om te borgen,
en de balk van het staartstukvoor draai je 2 bouten uit en 4 puntlassen los boren dan valt de balk er af en blijft het lager met rubber zitten dan van je 1,2 as ook die 2 bouten er uit en puntlassen los,en de beugel op het manta staartstuk lassen.klaar is klara.dan de 2 beugeltjes van de stabilisator van de 1,2 as slijpen en op je manta as lassen:thumbup
7 januari 2008 om 21:54 #17370130kijk dat wist ik ook niet allemaal en is weer goeie info voor het lijstje:thumbup
had al eens gekeken bij m’n manta/ascona as en dacht al dat het balkje van het staartstuk er af te krijgen was en dat die van een C kadett 1200 er dan op zou kunnen maar heb het zelf nog nooit gedaan.
en zo leer je elke dag weer bij ;)
groeten.
10 januari 2008 om 21:05 #17370131Harstikke bedankt, weer een hoop bruikbare informatie. Ik heb het verwerkt in het verhaaltje.
Informatie is nog steeds van harte welkom, vooral over de inlaat, uitlaat en het hele ET-waarde gebeuren.10 januari 2008 om 21:13 #17370132hoezo in en uitlaat gebeuren??
en et waarde met een b manta as en 15 inc velgen zal je toch rond de et 49 moeten zitten
maar ik rijd achter van de zomer met 7j13 inc et20 en 175 50 banden en dat staat er onder alsof je met 8j rijd
hahaah
ken net14 januari 2008 om 15:22 #17370133Ik dacht dat bij sommige motorombouwprojecten een uitlaat of inlaatspruitstuk van een andere motor werd gebruikt. En dan deze soms aangepast moest worden. Maar verder weet ik hier dus ook nog niks van.
14 januari 2008 om 15:52 #17370134ja ze bouwen er injectie op en dan heb je een ander inlaatspruitstuk en uitlaatspruitstuk van een manta
en dan een sportuitlaat van een c kadett 2,0e17 januari 2008 om 22:14 #17370135als je een 2.0s blok in wilt bouwen moet je dan ook de motor steunen aanpassen?
17 januari 2008 om 22:29 #17370136als je een voortrein van kadett 1600 gebruikt niet, en gewoon alu motorsteunen van een cih pakken.
17 januari 2008 om 22:39 #17370137origineel gepost door Djean
als je een 2.0s blok in wilt bouwen moet je dan ook de motor steunen aanpassen?motorsteun rubbers en alu steunen van een omega gaat ook nog net:D
18 januari 2008 om 10:01 #17370138klopt, ik heb ze er ook opzitten, worden de rubbers alleen iets meer uitgerekt omdat 1 steun iets korter is dan de ander.
21 januari 2008 om 12:17 #17370139Hej Pipo, bedankt voor je velgenverhaaltje. Maar jouw verhaal is voor één specifiek geval. Ik kan er niet echt een algemeen verhaaltje van maken over de standaar ET waarde, hoeveel hiervan afgeweken mag worden als dit al mag. En hoe je een bredere as moet compenseren met de ET waarde (hogere ET waarde dan normaal dacht ik, maar hoeveel ?).
En het in en uitlaat gebeuren. Van welke manta motor komt het gebeuren dan af?
En dan nog een vraag, ik ben een site op aan het zetten met ook deze informatie erin. Maar nu heb ik een vertaalprobleempje, weet iemand wat een sicherheitslenkrad is. Letterlijk vertalen geeft veiligheidsstuur, maar wat houdt dit precies in? En het woord Seitenbemalung ken ik helemaal niet.
Alvast bedankt :D21 januari 2008 om 13:45 #17370140origineel gepost door FredjeP
Hej Pipo, bedankt voor je velgenverhaaltje. Maar jouw verhaal is voor één specifiek geval. Ik kan er niet echt een algemeen verhaaltje van maken over de standaar ET waarde, hoeveel hiervan afgeweken mag worden als dit al mag. En hoe je een bredere as moet compenseren met de ET waarde (hogere ET waarde dan normaal dacht ik, maar hoeveel ?).En het in en uitlaat gebeuren. Van welke manta motor komt het gebeuren dan af?
En dan nog een vraag, ik ben een site op aan het zetten met ook deze informatie erin. Maar nu heb ik een vertaalprobleempje, weet iemand wat een sicherheitslenkrad is. Letterlijk vertalen geeft veiligheidsstuur, maar wat houdt dit precies in? En het woord Seitenbemalung ken ik helemaal niet.
Alvast bedankt :DSeitenbemalung
is beschildering aan de zijkant maar wat dat met ombouw e maken heeft haahha
:hmmzom naar heel lage et waardes te gaan schijnt slecht te zijn voor de wiellagers.
uitlaat dient gewoon van een 1600 c kadett te zijn anders past het niet.of je moet een manta uitlaat met veel geduld verbouwen. of een sportpijp kopen21 januari 2008 om 15:15 #17370141Haha, nee het heeft niks met de ombouw te maken, maar ik was bezig met wat algemene informatie over de modellen. Dit kwam voor in een stukje over de SR uitvoering, dus ik begrijp het nu. Bedankt.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.