Forumindex › Forums › Modellen › Grandland X › Nieuwe hoop voor Opel
- Dit onderwerp bevat 47 reacties, 11 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 20 juni 2022om 22:29 door jopsa.
-
AuteurBerichten
-
17 november 2021 om 21:22 #18445363AnoniemLid sinds:
1 January 1970Beste Opel vrienden,
Na donkere wolken boven Opel land, doordat Stellantis aanvankelijk Rüsselsheim en Eisenach wilde sluiten, komt er nu licht aan het einde van de tunnel. Men wil beide Opel fabrieken nu toch behouden, en vanaf Januari 2022 zal Eisenach weer volop de nieuwe Grandland gaan bouwen. Dus daarmee tóch weer een Opel van Duitse bodem. Hopelijk zal dit de kwaliteit ten goede komen. Dit vind ik een positief en hoopvol bericht van Opel. We gaan het afwachten.
17 november 2021 om 23:34 #18445374Dat is zeker goed bericht
18 november 2021 om 20:06 #18445488dat zijn zeker goede berichten
18 november 2021 om 22:12 #18445495inderdaad goed nieuws opel en duitsland
18 november 2021 om 23:06 #18445499Met alle respect voor elke poster : onzin!
Als Volvo (dat voor 100% in Chinese handen is) zodadelijk 1 of 2 fabrieken in Zweden opent, verandert er echt geen tierelier aan de bouwkwaliteit van de auto’s. De ‘meester’ bepaalt volgens welk concept en met welke materialen er wordt gebouwd en in het geval van Volvo is dat : “Chinees” en in het geval van Opel is dat “Peugeot”.
19 november 2021 om 10:29 #18445531AnoniemLid sinds:
1 January 1970[quote quote=18445499]Met alle respect voor elke poster : onzin! Als Volvo (dat voor 100% in Chinese handen is) zodadelijk 1 of 2 fabrieken in Zweden opent, verandert er echt geen tierelier aan de bouwkwaliteit van de auto’s. De ‘meester’ bepaalt volgens welk concept en met welke materialen er wordt gebouwd en in het geval van Volvo is dat : “Chinees” en in het geval van Opel is dat “Peugeot”.[/quote] In zekere zin heb je een punt. Echter hebben we het hier niet over Volvo, maar over Opel. Ook al blijven de gebruikte materialen, en componenten in de Grandland, van diverse herkomst, en onder de regie van PSA=Peugeot, zoals de motor en de aandrijflijn in de Grandland. Tóch heb ik de hoop, dat Opel nu meer invloed heeft op het eindproduct, daar de GLX in Eisenach gebouwd gaat worden. En ik mag hopen dat de eindcontrole in Eisenach, meer rust op de vertrouwde Duitse degelijkheid, dan de eindcontrole met de Franse slag in Sochaux.
19 november 2021 om 16:55 #18445711AnoniemLid sinds:
1 January 1970[quote quote=18445499]Als Volvo (dat voor 100% in Chinese handen is) zo dadelijk 1 of 2 fabrieken in Zweden opent, verandert er echt geen tierelier aan de bouwkwaliteit van de auto’s. [/quote] Je bent niet goed op de actuele hoogte Quandor. Volvo heeft alle activiteiten in China terug gekocht, ook het onderzoekcentrum in Shanghai. Dus Volvo (o.a. Polestar) is in nog een paar stappen te gaan, in 2023 weer 100% Zweeds.(=off topic)
19 november 2021 om 22:24 #18445736AnoniemLid sinds:
1 January 1970Mooi toch, straks weer een Opel van Duitse bodem?
19 november 2021 om 23:22 #18445743[quote quote=18445711]
Als Volvo (dat voor 100% in Chinese handen is) zo dadelijk 1 of 2 fabrieken in Zweden opent, verandert er echt geen tierelier aan de bouwkwaliteit van de auto’s.
Je bent niet goed op de actuele hoogte Quandor. Volvo heeft alle activiteiten in China terug gekocht, ook het onderzoekcentrum in Shanghai. Dus Volvo (o.a. Polestar) is in nog een paar stappen te gaan, in 2023 weer 100% Zweeds.(=off topic)[/quote]
Ik denk het toch wel : want het Zweedse merk is onderdeel van de immense Geely Holding Group.
Het gehele artikel :
https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/volvo-wordt-volledig-eigenaar-van-chinese-activiteiten/
19 november 2021 om 23:38 #18445745Hans, lees het gehele artikel , de reacties en verdiep je mogelijk wat in de achtergronden. Volvo is, was en zal voor meer dan 94% in Chinese handen blijven. Ik weet ‘t : sommigen vinden het niet fijn om te horen / lezen dat ze in een Chinees rijden, maar het is niet anders.
20 november 2021 om 09:59 #18445810AnoniemLid sinds:
1 January 1970[quote quote=18445745]Hans, lees het gehele artikel , de reacties en verdiep je mogelijk wat in de achtergronden. Volvo is, was en zal voor meer dan 94% in Chinese handen blijven. Ik weet ’t : sommigen vinden het niet fijn om te horen / lezen dat ze in een Chinees rijden, maar het is niet anders.[/quote] Ik heb niet 1% het gevoel dat ik in een Chinees rij, beste quandor. Mijn auto is en Zweed, en in Gent België geassembleerd= in elkaar gezet. Voor mijn Grandland X, reed ik 3 jaar een Opel Mokka Cosmo automaat. Die is in Korea gebouwd, en per schip naar Holland gebracht. Ik heb nooit het gevoel gehad, dat ik in een Koreaan reed…..
20 november 2021 om 12:33 #18445832AnoniemLid sinds:
1 January 1970Zover ik me kan herinneren, is bv de Opel Corsa een tijd lang in het Spaanse Zaragoza gebouwd. Maar daarmee is de Corsa nog geen Spaanse auto.
20 november 2021 om 13:09 #18445839Is er geen volvo forum?
20 november 2021 om 13:35 #18445846Jazeker : https://www.geely-motors.com/en/
20 november 2021 om 14:54 #18445884Even een vliegreisje boeken, knoop er een B&B aan vast en verdienen maar…………..
https://www.byri.net/2021/08/21/would-you-buy-the-geely-atlas-pro-for-only-13500-euros/
20 november 2021 om 16:49 #18445934AnoniemLid sinds:
1 January 1970[quote quote=18445839]Is er geen volvo forum?[/quote] Je hebt toch ook internet? Dan heb je zó het Volvo forum gevonden. Naar de bekende weg vragen, noemen ze dat toch?
20 november 2021 om 16:50 #18445937AnoniemLid sinds:
1 January 1970[quote quote=18445846]Jazeker : https://www.geely-motors.com/en/[/quote] Rene vraagt naar een Volvo forum, en jij komt dan met een link naar Geely. :rolling:
20 november 2021 om 19:36 #18445948[quote quote=18445934]
Is er geen volvo forum?
Je hebt toch ook internet? Dan heb je zó het Volvo forum gevonden. Naar de bekende weg vragen, noemen ze dat toch? [/quote]
DE reden van mijn vraag is je volledig ontgaan………….
20 november 2021 om 22:10 #18445957AnoniemLid sinds:
1 January 1970[quote quote=18445948] DE reden van mijn vraag is je volledig ontgaan.[/quote] Je vraag was: Is er geen Volvo forum? DE reden van zo,n vraag is, alsof je uit de Pindakaas komt. We zijn hier niet met een quiz bezig. Graag klare taal.
20 november 2021 om 23:12 #18445960Ok dan maar klare taal.
Je komt hier slechts je Volvo promoten. Dus vroeg ik me af of je niet wist of er een Volvoforum was.
20 november 2021 om 23:53 #18445967Ik had het niet durven schrijven……………..
21 november 2021 om 00:13 #18445969@Hans GLX,
no offence, maar ik ben het wel een beetje voor 100% met René eens. Als je jouw laatste 50 berichten terugleest, dan uit je een behoorlijke afkeer van Opel en schrijf je telkens weer, bedekt of niet bedekt, hoe geweldig jouw Volvo is.
Dát nu wás / ís precies de reden dat ik wat cynische / stomme berichten postte de afgelopen paar dagen………….
Kennelijk had René mij een beetje door.
22 november 2021 om 08:57 #18446093AnoniemLid sinds:
1 January 1970[quote quote=18445960]Ok dan maar klare taal. Je komt hier slechts je Volvo promoten. Dus vroeg ik me af of je niet wist of er een Volvoforum was.[/quote] Dit raakt kant nog wal! Ik ben nog steeds een Opel man, ook al rij ik nu 14 maanden Volvo. Anders had ik hier allang niet meer gepost. Ook de opening van dit topic, moet toch duidelijk genoeg voor je zijn, dat ik nog steeds met Opel bezig ben? Ik promoot absoluut geen Volvo. Wel stel ik vast, dat ik nu een stabiele, probleemloze auto heb. Maar ik vind de Grandland nog steeds een dijk van een auto. Helaas in mijn optiek met iets teveel Frans, ipv degelijk Duits.
22 november 2021 om 09:14 #18446096AnoniemLid sinds:
1 January 1970[quote quote=18445969] @Hans GLX, no offence, maar ik ben het wel een beetje voor 100% met René eens. Als je jouw laatste 50 berichten terugleest, dan uit je een behoorlijke afkeer van Opel en schrijf je telkens weer, bedekt of niet bedekt, hoe geweldig jouw Volvo is. Dát nu wás / ís precies de reden dat ik wat cynische / stomme berichten postte de afgelopen paar keren. [/quote] Die bewering is onzin. Ik heb de laatste 16 jaar, 7 Opels gehad, waar bij de Grandland een “Franse Opel” was. Ik heb in die 3 jaar GLX, nooit een probleem of storing gehad. Dus je kritiek, getuigt iig dat lezen niet je sterkste punt is. Je hebt van mij nooit nergens nadelige kritiek op Opel gelezen. Wel op PSA. En ik heb 3 jaar probleemloos gereden met de GLX Innovation automaat. Maar als ik verhalen lees van mannen als @Jopsa, krijg ik de kriebels. Ik was nu een jaar uit de garantie, en had geen extra garantie bijgekocht. En daar ik meestal na 3 jaar inruil, kwam ik nu door toeval bij Volvo terecht. De automaat was tijdelijk gratis, en ik kreeg een inruil die boven verwachting was, anders reed ik nu nog steeds Opel. En ik had de vrees door veel elektronica, dat er mogelijk storingen op komst waren, al was dit natuurlijk koffiedik kijken. Ik zou dus bij wijze van spreken, zó weer over kunnen stappen op een nieuwe GLX. (geen hybrid) Alleen rijst dan de vraag: Wát voor auto krijg je dan? Het zal niet de eerste keer zijn, dat iemand na 3 jaar een probleemloze auto inruilt, en een nieuwe krijgt, waar hij 3x per maand mee in de garage staat. En nu weet ik wat ik heb met mijn XC 40. Die in mijn configuratie inmiddels € 49.300,- kost. Vat je? Dus eerst ff inlezen voor je negatief reageert.
22 november 2021 om 09:28 #18446099AnoniemLid sinds:
1 January 1970Het enige nadeel van mijn GLX, was een wat goedkope indruk. Krakende deurpanelen.( is een bekend fenomeen) Als ik sterke zijwind op een tweebaansweg een vrachtwagen tegen kwam, was het als of de motorkap de auto ging verlaten, zó ging hij dan ff tekeer. Hij bleef gelukkig wel vast zitten. Ook hoorde ik bij sterke zijwind, wind fluiten op de bovenkant deur/raam. En opende ik de deuren, zag ik in de tussenruimte geen carrosserielak. In mijn geval Amethyst Purple. Ik heb dit nog voor m,n garantie afliep, bij Opel aangekaart. Maar men deed dit af als een product-eigenschap. Ook het overdadige kunststof als bumpers en flanken, verkleurde in korte tijd dramatisch. Dat was elke keer boenen, om het mooi te houden. Verder reed de GLX als en taxi. Ruim en zuinig. Dus ik heb het schijnbaar goed getroffen met mijn Grandland, als ik de pijnlijke ervaringen van sommigen op dit forum zo lees. Dus beschuldig me niet, dat ik Opel afkraak. Alleen koester ik de hoop, dat Opel zich kwalitatief verbetert, door weer op Duitse bodem (Eisenach) te worden gebouwd.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.