Nieuwe hoop voor Opel

Forumindex Forums Modellen Grandland X Nieuwe hoop voor Opel

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 48)
  • Auteur
    Berichten
  • #18445363
    Hans GLX
    Deelnemer
      Lid sinds:
      19 May 2018

      Beste Opel vrienden,

      Na donkere wolken boven Opel land, doordat Stellantis aanvankelijk Rüsselsheim en Eisenach wilde sluiten, komt er nu licht aan het einde van de tunnel. Men wil beide Opel fabrieken nu toch behouden, en vanaf Januari 2022 zal Eisenach weer volop de nieuwe Grandland gaan bouwen. Dus daarmee tóch weer een Opel van Duitse bodem. Hopelijk zal dit de kwaliteit ten goede komen. Dit vind ik een positief en hoopvol bericht van Opel. We gaan het afwachten. :good:

      8

      #18445374
      Senatorman
      Beheerder
        Lid sinds:
        7 November 2016

        Dat is zeker goed bericht :good:

        #18445488
        Nick-GSI
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          dat zijn zeker goede berichten

          #18445495
          pjotter
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 November 2013
            #18445499
            quandor
            Deelnemer
              Lid sinds:
              14 November 2017

              Met alle respect voor elke poster : onzin!

              Als Volvo (dat voor 100% in Chinese handen is) zodadelijk 1 of 2 fabrieken in Zweden opent, verandert er echt geen tierelier aan de bouwkwaliteit van de auto’s. De ‘meester’ bepaalt volgens welk concept en met welke materialen er wordt gebouwd en in het geval van Volvo is dat : “Chinees” en in het geval van Opel is dat “Peugeot”.

              #18445531
              Hans GLX
              Deelnemer
                Lid sinds:
                19 May 2018

                [quote quote=18445499]Met alle respect voor elke poster : onzin! Als Volvo (dat voor 100% in Chinese handen is) zodadelijk 1 of 2 fabrieken in Zweden opent, verandert er echt geen tierelier aan de bouwkwaliteit van de auto’s. De ‘meester’ bepaalt volgens welk concept en met welke materialen er wordt gebouwd en in het geval van Volvo is dat : “Chinees” en in het geval van Opel is dat “Peugeot”.[/quote] In zekere zin heb je een punt. Echter hebben we het hier niet over Volvo, maar over Opel. Ook al blijven de gebruikte materialen, en componenten in de Grandland, van diverse herkomst, en onder de regie van PSA=Peugeot, zoals de motor en de aandrijflijn in de Grandland. Tóch heb ik de hoop, dat Opel nu meer invloed heeft op het eindproduct, daar de GLX in Eisenach gebouwd gaat worden. En ik mag hopen dat de eindcontrole in Eisenach, meer rust op de vertrouwde Duitse degelijkheid, dan de eindcontrole met de Franse slag in Sochaux.

                #18445711
                Hans GLX
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  19 May 2018

                  [quote quote=18445499]Als Volvo (dat voor 100% in Chinese handen is) zo dadelijk 1 of 2 fabrieken in Zweden opent, verandert er echt geen tierelier aan de bouwkwaliteit van de auto’s. [/quote] Je bent niet goed op de actuele hoogte Quandor. Volvo heeft alle activiteiten in China terug gekocht, ook het onderzoekcentrum in Shanghai. Dus Volvo (o.a. Polestar)  is in nog een paar stappen te gaan, in 2023 weer 100% Zweeds.(=off topic)

                  #18445736
                  Hans GLX
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    19 May 2018

                    Mooi toch, straks weer een Opel van Duitse bodem?

                    9

                    #18445743
                    quandor
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      14 November 2017

                      [quote quote=18445711]

                      Als Volvo (dat voor 100% in Chinese handen is) zo dadelijk 1 of 2 fabrieken in Zweden opent, verandert er echt geen tierelier aan de bouwkwaliteit van de auto’s.

                      Je bent niet goed op de actuele hoogte Quandor. Volvo heeft alle activiteiten in China terug gekocht, ook het onderzoekcentrum in Shanghai. Dus Volvo (o.a. Polestar) is in nog een paar stappen te gaan, in 2023 weer 100% Zweeds.(=off topic)[/quote]

                      Ik denk het toch wel : want het Zweedse merk is onderdeel van de immense Geely Holding Group.

                      Het gehele artikel :

                      https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/volvo-wordt-volledig-eigenaar-van-chinese-activiteiten/

                      #18445745
                      quandor
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        14 November 2017

                        Hans, lees het gehele artikel , de reacties en verdiep je mogelijk wat in de achtergronden. Volvo is, was en zal voor meer dan 94% in Chinese handen blijven. Ik weet ’t : sommigen vinden het niet fijn om te horen / lezen dat ze in een Chinees rijden, maar het is niet anders.

                        #18445810
                        Hans GLX
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          19 May 2018

                          [quote quote=18445745]Hans, lees het gehele artikel , de reacties en verdiep je mogelijk wat in de achtergronden. Volvo is, was en zal voor meer dan 94% in Chinese handen blijven. Ik weet ’t : sommigen vinden het niet fijn om te horen / lezen dat ze in een Chinees rijden, maar het is niet anders.[/quote] Ik heb niet 1% het gevoel dat ik in een Chinees rij, beste quandor. Mijn auto is en Zweed, en in Gent België geassembleerd= in elkaar gezet. Voor mijn Grandland X, reed ik 3 jaar een Opel Mokka Cosmo automaat. Die is in Korea gebouwd, en per schip naar Holland gebracht. Ik heb nooit het gevoel gehad, dat ik in een Koreaan reed….. ;-)

                          #18445832
                          Hans GLX
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            19 May 2018

                            Zover ik me kan herinneren, is bv de Opel Corsa een tijd lang in het Spaanse Zaragoza gebouwd. Maar daarmee is de Corsa nog geen Spaanse auto. ;-)

                            #18445839
                            rene
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              7 July 2004

                              Is er geen volvo forum?

                              #18445846
                              quandor
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                14 November 2017
                                #18445884
                                quandor
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  14 November 2017

                                  Even een vliegreisje boeken, knoop er een B&B aan vast en verdienen maar…………..

                                  https://www.byri.net/2021/08/21/would-you-buy-the-geely-atlas-pro-for-only-13500-euros/

                                  #18445934
                                  Hans GLX
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    19 May 2018

                                    [quote quote=18445839]Is er geen volvo forum?[/quote] Je hebt toch ook internet? Dan heb je zó het Volvo forum gevonden. Naar de bekende weg vragen, noemen ze dat toch? B-)

                                    #18445937
                                    Hans GLX
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      19 May 2018

                                      [quote quote=18445846]Jazeker : https://www.geely-motors.com/en/[/quote] Rene vraagt naar een Volvo forum, en jij komt dan met een link naar Geely. :rolling:

                                      #18445948
                                      rene
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        7 July 2004

                                        [quote quote=18445934]

                                        Is er geen volvo forum?

                                        Je hebt toch ook internet? Dan heb je zó het Volvo forum gevonden. Naar de bekende weg vragen, noemen ze dat toch? B-)[/quote]

                                        DE reden van mijn vraag is je volledig ontgaan………….

                                         

                                        #18445957
                                        Hans GLX
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          19 May 2018

                                          [quote quote=18445948] DE reden van mijn vraag is je volledig ontgaan.[/quote] Je vraag was: Is er geen Volvo forum? DE reden van zo,n vraag is, alsof je uit de Pindakaas komt. We zijn hier niet met een quiz bezig. Graag klare taal. :whistle:

                                          #18445960
                                          rene
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            7 July 2004

                                            Ok dan maar klare taal.

                                            Je komt hier slechts je Volvo promoten. Dus vroeg ik me af of je niet wist of er een Volvoforum was.

                                             

                                             

                                             

                                             

                                            #18445967
                                            quandor
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              14 November 2017

                                              Ik had het niet durven schrijven……………..

                                              #18445969
                                              quandor
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                14 November 2017

                                                @Hans GLX,

                                                no offence, maar ik ben het wel een beetje voor 100% met René eens. Als je jouw laatste 50 berichten terugleest, dan uit je een behoorlijke afkeer van Opel en schrijf je telkens weer, bedekt of niet bedekt, hoe geweldig jouw Volvo is.

                                                Dát nu wás / ís precies de reden dat ik wat cynische / stomme berichten postte de afgelopen paar dagen………….

                                                Kennelijk had René mij een beetje door.

                                                #18446093
                                                Hans GLX
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  19 May 2018

                                                  [quote quote=18445960]Ok dan maar klare taal. Je komt hier slechts je Volvo promoten. Dus vroeg ik me af of je niet wist of er een Volvoforum was.[/quote] Dit raakt kant nog wal! Ik ben nog steeds een Opel man, ook al rij ik nu 14 maanden Volvo. Anders had ik hier allang niet meer gepost. Ook de opening van dit topic, moet toch duidelijk genoeg voor je zijn, dat ik nog steeds met Opel bezig ben? Ik promoot absoluut geen Volvo. Wel stel ik vast, dat ik nu een stabiele, probleemloze auto heb. Maar ik vind de Grandland nog steeds een dijk van een auto. Helaas in mijn optiek met iets teveel Frans, ipv degelijk Duits. :bye:

                                                  #18446096
                                                  Hans GLX
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    19 May 2018

                                                    [quote quote=18445969] @Hans GLX, no offence, maar ik ben het wel een beetje voor 100% met René eens. Als je jouw laatste 50 berichten terugleest, dan uit je een behoorlijke afkeer van Opel en schrijf je telkens weer, bedekt of niet bedekt, hoe geweldig jouw Volvo is. Dát nu wás / ís precies de reden dat ik wat cynische / stomme berichten postte de afgelopen paar keren. [/quote] Die bewering is onzin. Ik heb de laatste 16 jaar, 7 Opels gehad, waar bij de Grandland een “Franse Opel” was. Ik heb in die 3 jaar GLX, nooit een probleem of storing gehad. Dus je kritiek, getuigt iig dat lezen niet je sterkste punt is. Je hebt van mij nooit nergens nadelige kritiek op Opel gelezen. Wel op PSA. En ik heb 3 jaar probleemloos gereden met de GLX Innovation automaat. Maar als ik verhalen lees van mannen als @Jopsa, krijg ik de kriebels. Ik was nu een jaar uit de garantie, en had geen extra garantie bijgekocht. En daar ik meestal na 3 jaar inruil, kwam ik nu door toeval bij Volvo terecht. De automaat was tijdelijk gratis, en ik kreeg een inruil die boven verwachting was, anders reed ik nu nog steeds Opel. En ik had de vrees door veel elektronica, dat er mogelijk storingen op komst waren, al was dit natuurlijk koffiedik kijken. Ik zou dus bij wijze van spreken, zó weer over kunnen stappen op een nieuwe GLX. (geen hybrid) Alleen rijst dan de vraag: Wát voor auto krijg je dan? Het zal niet de eerste keer zijn, dat iemand na 3 jaar een probleemloze auto inruilt, en een nieuwe krijgt, waar hij 3x per maand mee in de garage staat. En nu weet ik wat ik heb met mijn XC 40. Die in mijn configuratie inmiddels € 49.300,- kost. Vat je? Dus eerst ff inlezen voor je negatief reageert. :unsure:

                                                    #18446099
                                                    Hans GLX
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      19 May 2018

                                                      Het enige nadeel van mijn GLX, was een wat goedkope indruk. Krakende deurpanelen.( is een bekend fenomeen) Als ik sterke zijwind op een tweebaansweg een vrachtwagen tegen kwam, was het als of de motorkap de auto ging verlaten, zó ging hij dan ff tekeer. Hij bleef gelukkig wel vast zitten. Ook hoorde ik bij sterke zijwind, wind fluiten op de bovenkant deur/raam. En opende ik de deuren, zag ik in de tussenruimte geen carrosserielak. In mijn geval Amethyst Purple.  Ik heb dit nog voor m,n garantie afliep, bij Opel aangekaart. Maar men deed dit af als een product-eigenschap. Ook het overdadige kunststof als bumpers en flanken, verkleurde in korte tijd dramatisch. Dat was elke keer boenen, om het mooi te houden. Verder reed de GLX als en taxi. Ruim en zuinig. Dus ik heb het schijnbaar goed getroffen met mijn Grandland, als ik de pijnlijke ervaringen van sommigen op dit forum zo lees. Dus beschuldig me niet, dat ik Opel afkraak. Alleen koester ik de hoop, dat Opel zich kwalitatief verbetert, door weer op Duitse bodem (Eisenach) te worden gebouwd.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 48)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.