Nieuwe hoop voor Opel

Forumindex Forums Modellen Grandland X Nieuwe hoop voor Opel

23 berichten aan het bekijken - 26 tot 48 (van in totaal 48)
  • Auteur
    Berichten
  • #18446165
    jopsa
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 May 2019

      Hans

      Quandor gelooft al mijn problemen met deze wagen  niet.    Volgende maand komt de zaak voor.  Ik stuurde enkele duizenden MB aan zelf opgenomen video”s door naar betrokken partijen.  Maar altijd weten ze wel iets….   En als je denkt dat er nu niets meer aan foute boel kan bijkomen heb je het weer mis.   Nu werkt de achteruitrijcamera bij momenten niet meer.  Of doet de radio het niet meer enz enz.  De lane assist gaat bij momenten niet aan het werk.  Safety brake system doet het ook regelmatig niet.  De motor viel al weer enkele keren uit maar deze keer waren we gelukkig niet aan het rijden…..   De GPS houdt het voor bekeken of vindt een grote stad niet……   Ben benieuwd.  Na de uitspraak wil ik wel enkele opnames delen.

      Als je me vraagt of er iets is wat eigenlijk nog nooit gefaald heeft dan…… moet ik lang nadenken.  Ik vermoed dat de automatische handrem me nog nooit in de steek liet (maar ik zou daarvoor even in mijn Grandland dagboek moeten neuzen)

      Wil ik uiteindelijk nog dezelfde wagen ?  Ja.  Waarom ?  Ik vind hem  mooi en gerieflijk en ik ben heeeeel zeker dat er probleemloze rond rijden want mijn schoonbroer heeft er zo ene.  En als rugpatiënt met rugprothese ben ik tevreden over de zithouding en uitstaphoogte.

      Ik keek ook al naar volvo XC40.  Een kennis van me werkt daar.  Wordt idd geassembleerd in Gent  Prijzig en vind ik minder mooi dan de grandland.  Maar waarschijnlijk (hopelijk) minder problematisch dan de mijne.  Maar daar ben ik eigenlijk zeker van.

       

      groet en veel plezier nog met de mooie volvo

      #18446171
      Hans GLX
      Deelnemer
        Lid sinds:
        19 May 2018

        Beste Jopsa, Ik heb nooit getwijfeld, aan alle problemen waar je mee te kampen hebt gehad. Ik vind het meer dan verschrikkelijk. Jammer dat je dealer daar niet mee aan de slag is gegaan. Het minste wat ze konden doen, is je auto innemen, en je een andere Grandland aanbieden. Want een auto met zoveel klachten is werkelijk zeldzaam. Ik heb ook 3 jaar met plezier Grandland gereden, en heb nooit een mankement of storing gehad. Maar ik was wel bang, gezien vele negatieve ervaringen hier op het forum, dat me waarschijnlijk nog heel wat te wachten stond. Dus vandaar mijn overstap naar Volvo. Niet zoals sommigen hier beweren, om Volvo te promoten. (Al is de XC 40 voor mensen met een probleem GLX zéker een aanrader!) Maar ook jij bent niet de enige met problemen. Er zijn er hier inmiddels al genoeg overgestapt naar een ander merk. Denk oa aan @Grandsteef. Ik denk alleen al aan het probleem met de distributieriem, die rond de 60.000 km vervangen moet worden. Als je hier goed leest, kom je heel wat ellende tegen. En dat is toch iets wat je niet verwacht bij zo,n prachtige Opel. :unsure:

        #18460098
        smind
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 March 2022

          .

          #18460782
          MWW
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 February 2020

            Hans, de Grandland-troll

            #18460805
            Hans GLX
            Deelnemer
              Lid sinds:
              19 May 2018

              [quote quote=18460782]Hans, de Grandland-troll[/quote]Tja, je mag het zelf invullen wie een troll is in jouw ogen, maar de vraag is of anderen het met je eens zijn….. By the way, dit was mijn GLX.

              019

              #18469578
              quandor
              Deelnemer
                Lid sinds:
                14 November 2017

                Na een maandje of wat toch nog maar even een berichtje:

                ik volg, zoals zovelen, de diverse forums en (betrouwbare)) auto sites. Zo kwam ik vandaag bij toeval deze tegen:

                Dit zijn volgens een internationaal onderzoek de betrouwbaarste automerken van 2022 – TopGear ->

                Dit zijn de betrouwbaarste automerken van 2022

                Meest betrouwbare merken / auto’s : top 3:
                Kia
                Buick
                Hyuandai

                Minst betrouwbare merken / auto’s : top 3:
                Landrover
                Ram
                Volvo.

                De grote grap is dus kennelijk dat Opel de grote grijze mus is. Mocht ik binnenkort aan een andere auto toe zijn, dan weet ik iig welke drie ik ‘mee’ moet nemen in mijn onderzoek naar een nieuwe auto, maar ik weet ook zeer zeker welke 3 ik niet mee moet nemen.

                #18469583
                Jan Driebeen
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  9 February 2018

                  Interssant lijstje, weet nu ook in ieder geval welk merk ik niet moet kiezen als opvolger

                  #18469610
                  Hans GLX
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    19 May 2018

                    Beste Opel rijders, Quandor en Jan,

                    Graag haak ik even in op dit nogal gevoelige onderwerp. Laten jullie als ervaren autobezitters, je vervolgens leiden door een willekeurige enquette? Kom op zeg? De Engelsen hebben daar ook een handje van. Opvallend is dat hun auto,s van eigen bodem,altijd de beste score halen. Ik kijk liever naar de ervaringen van eigenaars die hun wel en wee uiten op een forum. Zij zijn dus de dagelijkse gebruikers, en niet iemand van een willekeurige steekproef. Je ziet namelijk al bij degene die een nieuwe auto testen, (bv Autovisie of ANWB) dat ze hem afbranden, als hun negatieve vooroordeel het wint van de praktijk. Maar goed, ik voel mezelf ook een beetje als deskundige na 7 Opels in 24 jaar. Mijn laatste, de Grandland X Innovation automaat, was een dijk van een auto. In de bijna 3 jaar, nooit geen probleem of storing gehad. Dan alleen terug voor de krakende deurpanelen. De GLX reed als een taxi, en was ook nog behoorlijk zuinig.

                    Maar, de GLX had naar mijn gevoel teveel Franse genen. Motor en versnellingsbak van Peugeot. En zeer lichte materialen gebruikt. De Motorkap zag je echt bewegen, wanneer een vrachtwagen tegen me in kwam. Maar verder was het een auto naar volle tevredenheid. Nu was ik gewend elke 3 jaar in te ruilen. Dan kriebelt het weer, voor wat anders. Maar door veel informatie op dit forum, en de mega problemen van sommige Grandland rijders te lezen, kreg ik een wrange bijsmaak. Stel ik ruil een probleemloze auto in,en ik krijg er eentje terug vol storingen. Zeg maar een @Jopsa auto. Daar word je dus niet vrolijk van. Bovendien was er weinig keuze, dan een andere kleur. Ik had voor een Innovation, maar nu een rode met zwart dak gekozen.

                    Toen eens bij Volvo wezen praten. En wat bleek? Door een hogere inruil, kon ik nu voor hetzelfde geld bijbetalen, in een nieuwe XC 40 rijden! Niet eens proefgereden. Zó gekocht, na 4 maanden geleverd, en rijden. Nu (8 oktober 2 jaar) een probleemloze 20.350 km gereden. Een solide veilige SUV. In 2018 was de XC 40 als nieuwkomer, auto van het jaar. En als je de verkoopcijfers terug kijkt (Autozine) hoef ik er verder niets aan toe te voegen. Het is een absolute aanrader. Al hangt er wél een prijskaartje aan. Mijn uitvoering is binnen 2 jaar, bijna € 6000,- duurder geworden. Het verbruik is nu 1: 16. Terwijl hij ruim 200 kg zwaarder is, dan de GLX. Het is een stille comfortabele auto. Je voelt ribbels en dorpels in de weg, of bij bruggen, in de Grandland best hard binnen komen. in de Volvo absoluut niet. Ook hier op het Volvo forum lees ik me in, en natuurlijk worden alle auto,s door mensen gemaakt. Maar hier lees je praktisch niks van storingen, vergeten, of dun spuitwerk, of andere ellende. Zelfs bij de GLX hybrides gaat het mis. Ze laden niet op, of rijden plots niet meer elektrisch, en noem het maar op. Dus mensen, ik spreek uit ervaring. Straks verloopt mijn fabrieksgarantie. Maar ik koop er geen extra garantie bij. Want ik vertrouw op het product van Volvo. Veilig, degelijk,en een koppendraaier. Zeer positieve reacties: wat een mooie wagen! enz. Hier nog een foto van de digitale klokken. Toen bij 20.000 km. Let eens op de actieradius. ;-)

                    20.000 km.

                     

                    #18469614
                    Hans GLX
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      19 May 2018

                      [quote quote=18469578] De grote grap is dus kennelijk, dat Opel de grote grijze mus is. [/quote] Nou, Quandor, ik zou na het lezen van alle kritiek op de Grandland hier op dit forum, Opel beslist geen “grote grijze mus” willen noemen, maar meer een: “Rad van avontuur”. Als je begrijpt wat ik bedoel. ;-)

                      #18469619
                      quandor
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        14 November 2017

                        @Hans GLX : J.D. Power is niet een willekeurig onderzoeksbureautje dat mensen vragen stelt. Google desgewenst maar op de naam.

                        #18469623
                        Hans GLX
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          19 May 2018

                          [quote quote=18469619] @Hans GLX : J.D. Power is niet een willekeurig onderzoeksbureautje dat mensen vragen stelt. Google desgewenst maar op de naam.[/quote] Okee, dat zou kunnen. Maar kijk eens naar de merken die ze noemen? Zie jij hier wel eens een Buick? Ik mis bv Toyota, die bijna altijd en overal als de betrouwbaarste uit de bus komt. De Kia Niro zie je intussen in elke straat. Maar dan moet dat ding wél jouw smaak zijn. Dat geldt óok voor de Hyundai Kona. Een eenheidsworst. Geef mij dan maar een Polestar 2, of Skoda Enyaq. Maar ja, die prijzen hé? Landrover en Rangerover zijn bekend om hun vele elektrische storingen. En Ram is gewoon Dodge. Die zie je bij duizenden als pick-up in Canada en de USA. Dus tja…..Dat is ook het probleem van de duurste Volvo SUV, de XC 90. Veel innovatie en nieuwe technieken. Daardoor ook best veel software problemen zegt men. Maar daardoor is Volvo absoluut geen merk om te meiden. het provleem zit in de prijzen. De XC 40 is voor een gewone man als ik, nog net te doen. Maar een XC 60 zit al ver boven mijn budget. (+70.000,-) Laat staan een XC 90 die tegen of over de € 90.000,- zit. :yes:

                          #18469626
                          quandor
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            14 November 2017

                            Dan vermoed ik dat je de link van Top Gear niet helemaal hebt gezien? De auto’s in hun onderzoek betreffen alleen auto’s die in de US te koop zijn.

                            #18469675
                            Anoniem
                              Lid sinds:
                              1 January 1970

                              @hans glx, de Succes verhalen over auto’s hoor je minder dan de drama verhalen, ben ik mij degen van bewust, je kan weleens pech hebben met een auto, zoals je weet mij glx is in mijn ogen Opel onwaardig, na 2 perfecte opels. De problemen welke ik had waren 80% hardware en 20% software. Maar software neemt wel overhand tegenwoordig van de problemen merk ik.

                              XC40 prima auto, 2 weken geleden proef gereden met T5 hybride, mijn moeder heeft deze inmiddels gekocht. Dus ik snap je enthousiasme over Volvo, ze reed 13jaar met een xc90, die tank blijft ook rijden.

                              Zelf heb ik al 3maanden geleden een Mercedes CLA shooting brake 250e AMG line besteld met bijna alle bestelbare opties die te bestellen zijn erop. (Voor dat geld heb je bijna 2 basis glx op de oprit staan). Lagere auto keuze ivm elektrische bereik.

                              #18469693
                              Hans GLX
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                19 May 2018

                                [quote quote=18469675] @Hans GLX, de Succes verhalen over auto’s hoor je minder dan de drama verhalen. Zoals je weet mijn GLX is in mijn ogen Opel onwaardig, na 2 perfecte Opels. De problemen welke ik had waren 80% hardware en 20% software. Maar software neemt wel overhand tegenwoordig van de problemen merk ik. XC40 prima auto, 2 weken geleden proef gereden met T5 hybride, mijn moeder heeft deze inmiddels gekocht. Dus ik snap je enthousiasme over Volvo, ze reed 13jaar met een xc90, die tank blijft ook rijden. Zelf heb ik al 3maanden geleden een Mercedes CLA Shooting brake 250e AMG line besteld met bijna alle bestelbare opties die te bestellen zijn erop.[/quote] Nou @Grandsteef, mijn mond valt open van verbazing. Wat heb jij een pracht wagen besteld zeg?! Van  harte gefeliciteerd met je bestelling. Die CLA ligt in ieder geval ver boven mijn begroting. Moet je lang wachten? Want de huidige levertijden, lopen soms uit tot een jaar! Oók bij Volvo. ;-)

                                #18469701
                                Anoniem
                                  Lid sinds:
                                  1 January 1970

                                  @hans dank je wel! 13 maanden levertijd, maar ze produceren op moment zonder grootte problemen en op volle toeren, zou zomaar eerder kunnen zijn, zijn ook wel de geluiden van eerdere leveringen die ik hoor. Hierover stond onlangs een artikel online. Volvo inderdaad ook, maar dat is met alle merken

                                  #18469826
                                  jopsa
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    3 May 2019

                                    Hey Hans en Grandsteef

                                     

                                    Blij te horen dat jullie een overstap konden maken.  Daar hier de rechtszaak nog steeds lopend is (21 juni nog eens rechtbank voor verslag gerechtsexpert en dan nog steeds niet afgelopen….  echt waar voor wie het niet zou geloven) kan ik nog niet verder kijken.  Misschien ben ik al op pensioen of overleden wanneer de uitspraak komt.

                                    #18469835
                                    jopsa
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      3 May 2019

                                      [quote quote=18469614]

                                      De grote grap is dus kennelijk, dat Opel de grote grijze mus is.

                                      Nou, Quandor, ik zou na het lezen van alle kritiek op de Grandland hier op dit forum, Opel beslist geen “grote grijze mus” willen noemen, maar meer een: “Rad van avontuur”. Als je begrijpt wat ik bedoel. ;-)[/quote]

                                       

                                      Een avontuur wat ik eigenlijk echt niet wou beleven in mijn geval  :cry:

                                      #18469944
                                      Hans GLX
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        19 May 2018

                                        [quote quote=18469835] Een avontuur wat ik eigenlijk echt niet wou beleven in mijn geval.[/quote] Ja @Jopsa, dat kan ik in jouw geval goed begrijpen. Maar er zijn er gelukkig ook nog, die het wél goed getroffen hebben met hun Grandland. Al vind ik de klachtenregen die je hier leest op dit forum over de Grandland, gewoon niet kunnen. En zoals Grandsteef al aangaf, Opel onwaardig. :unsure:

                                        #18469953
                                        quandor
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          14 November 2017

                                          Kijkend naar de titel van dit topic en een hele ruwe inschatting makende (niet geteld) van het aantal echte probleemhouders / probleemauto’s, zouden dat er tussen de 5 en de 25 zijn?

                                          Als je er eentje hebt, jammer, maar waar hebben we het dan over als er vele duizenden zijn geproduceerd?

                                          #18469967
                                          Hans GLX
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            19 May 2018

                                            [quote quote=18469953] Als je er eentje hebt, jammer, maar waar hebben we het dan over als er vele duizenden zijn geproduceerd?[/quote] A. Omdat niet iedereen die een Grandland rijdt, zich uit op dit forum. B. Omdat er bij de productie, zich structurele fouten voordoen. Denk aan krakende deurpanelen. Plaatsen waar de lak ontbreekt. Deuren niet goed gecentreerd. Zwarte lak (dak) die bij de minste volgelpoep zich spontaan oplost. En de distributieriem, die zichzelf oplost in de olie, dat wel even een puntje van aandacht is. Dus dan hebben we het niet meer over “slechts incidentele” maar structurele fouten. Er zullen er ook ongetwijfeld zijn, die geen problemen of storingen gehad hebben. Daar was ik er eentje van, maar na 3 jaar en 25.000 km kan je nog niks zeggen over de houdbaarheid op langere termijn, en de kwaliteit van de auto. Ik vrees dat er nu tóch meer ontevreden klanten zijn, (sinds PSA) dan tevreden klanten. Dit stel ik vast, aan de hand van de overstap naar andere merken, door ex Grandland rijders. ;-)

                                            #18469973
                                            quandor
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              14 November 2017

                                              Ik kan het gedeeltelijk met je eens zijn, maar waar je mogelijk een groep mensen vergeet, is wanneer je schrijft dat lang niet iedereen die ontevreden is op een / het forum zijn of haar ongenoegen uit. Ik denk juist dat het allergrootste gedeelte van mensen die veel problemen hebben met hun karretje zich juist een weg weet te vinden naar het forum en wel om reden dat zij ‘zoekende’ zijn naar lotgenoten en / of eventueel aangedragen oplossingen. Daarom vermoed ik dat er maar een heel klein groepjes is die ernstige problemen met hun karretje heeft en dat zich hier nog niet heeft gemeld. Mensen die over het gekochte produkt tevreden zijn zoeken imho eigenlijk geen forum op. Dat doen zij vermoedelijk wel vóórdat ze een produkt kopen. (Meer ter oriëntatie, maar dan zullen zij ongetwijfeld nog geen berichten posten)

                                              Wat het bezit in tijd en afgelegde Km’s betreft : ik was GLX rijder van het eerste uur. Volgens mijn dealer was mijn auto in november 2017 één van de eerste 5 die in Nederland op de weg kwamen. Inmiddels meer dan 100K gereden en behoudens één krakende armsteun (idd. een fabricagefoutje) nog geen noemenswaardige dingen ondervonden. (afkloppen dus, want de verlengde garantie verloopt in november van dit jaar)

                                              #18470004
                                              Hans GLX
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                19 May 2018

                                                [quote quote=18469973]Ik kan het gedeeltelijk met je eens zijn. Wat het bezit in tijd en afgelegde Km’s betreft : ik was GLX rijder van het eerste uur. Volgens mijn dealer was mijn auto in november 2017 één van de eerste 5 die in Nederland op de weg kwamen. Inmiddels meer dan 100K gereden en behoudens één krakende armsteun (idd. een fabricagefoutje) nog geen noemenswaardige dingen ondervonden. (afkloppen dus, want de verlengde garantie verloopt in november van dit jaar)[/quote] Okee, dan was ik ook bij de eerst groep(december 2017) Ik had dus alleen die krakende deurpanelen (is verholpen) en als ik de voordeuren opendeed, zag ik in de ruimte daar achter(tussen), geen Purple Amethist, maar een beige grondverf. Volgens een monteur was dit algemeen bekend, en kon geen kwaad…..En Quandor, als ik zo de berichten overdenk op dit forum, geloof ik dat wij, die een GLX uit 2017 hadden, nog de beste serie getroffen hebben…. ;-) Verder kan ik niets nadeligs over de Grandland zeggen. Jouw km stand is het bewijs, dat ze best wel degelijk (kunnen) zijn.

                                                #18470054
                                                jopsa
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  3 May 2019

                                                  Dat er perfect lopende zijn ben ik helemaal mee eens.  Mijn schoonbroer heeft er zo eentje.  Evenals een groot aantal mensen die ik aansprak wanneer ik ze hun grandland zag verlaten of instappen op een parking.   Het enige wat ik wil is er ook zo ene hebben want mijn centen waren even goed als die van een ander.  Repareren mag ook maar dat is nu net het probleem.  Dat lukt jammer genoeg niet. :help:

                                                23 berichten aan het bekijken - 26 tot 48 (van in totaal 48)
                                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.