Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Nieuwe Astra, veel gebreken
- Dit onderwerp bevat 88 reacties, 18 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 27 augustus 2018om 11:40 door eppo61.
-
AuteurBerichten
-
27 juli 2018 om 20:01 #18358937
Hoi mooi klote dat geklooi… sorry voor mijn uitspraak… maar je moet het maar treffen.
28 juli 2018 om 09:05 #18358959Je hebt heel duidelijk de 1 april maandagmorgen uitvoering gekregen van de Astra-k ! Triest dat je telkens wordt geconfronteerd met nieuwe ellende. Gelukkig heb je inmiddels rechtsbijstand, en lijkt ook de dealer zijn best te doen. Feitelijk ligt het initiatief nu bij Opel Nederland; zij hebben jou immers een ondeugdelijk product verkocht ! Ik zou gewoon de landelijke media (Radar, Kassa) benaderen met deze patstelling; wellicht is Opel-NL dan eerder geneigd jouw Astra te ruilen voor een andere Astra (eventueel even oud/kmstand/uitvoering).
Niet vreemd overigens dat er zoveel vervolg-ellende is ontstaan uit het lek via de voorruit !!!
Nogmaals heel veel sterkte en succes ! :praying02:
28 juli 2018 om 09:44 #18358960AnoniemLid sinds:
1 January 1970Even corrigeren: Opel Nederland is geen partij, alleen de verkopende dealer.
Zoals bekend heb ik het zusje of broertje: ook alleen maar problemen. 2 Weken geleden ook problemen met het touchscreen. Deze is dan ook vervangen. Nu nog de camerakap vervangen en het haperende startknopsysteem goed werkend krijgen.
Ik was al overgestapt met toestemming van Opel Nederland naar een andere dealer, die wel de zaken wilde oplossen. Maar ook deze dealer geeft aan dat de ellende waarschijnlijk niet zal ophouden. Daarom wordt er in overleg met mijn jurist volgende week een brief aan de verkopende dealer gestuurd, dat, als er nog 1x een storing is, de koop wordt opgezegd. Een ander voorstel is dat de verkopende dealer ook 3 jaar extra garantie kan regelen. Niet dat dan de problemen over zijn, maar wel dat we niet hoeven te discussiëren over het vergoeden van reparatiekosten. We wachten dus verder af (op de volgende storing )
28 juli 2018 om 12:41 #18358970Opel Nederland is de importeur van dit kwaliteitsproduct en verkoopt dit via zijn dealernetwerk !
Opel Nederland heeft geen belang bij reputatieschade en/of negatieve publiciteit; derhalve de media opzoeken !
28 juli 2018 om 14:31 #18358985AnoniemLid sinds:
1 January 1970Helaas, maar Opel Nederland interesseert het geen moer. Ik heb zelf met hen en de verkopende dealer om tafel gezeten. Omruilen wilde ON niet omdat de auto al geregistreerd stond (en meer van dat soort smoesjes). Intussen heb ik op AutoWeek mijn review gedaan en via Google een review van de dealer. Het enige wat je kunt doen is de dealer onder druk zetten en die moet zich maar gaan beklagen bij Opel Nederland. ON deed mij een aantal beloften om de vele problemen op te lossen, maar dan blijkt bij de afhandeling dat juist ON weer moeilijk aan het doen is. En wil je de persoon spreken met wie de afspraken zijn gemaakt, reageert die persoon natuurlijk nooit meer en wordt hij door ON afgeschermd.
Sterker: Opel Nederland trekt zich terug als je juridische stappen onderneemt tegen de verkopende dealer. Juridisch misschien juist, maar qua imagoschade funest. Het bevestigde alleen maar dat het ON allemaal niets kan schelen.
28 juli 2018 om 17:41 #18358996Tja opgelost
3 augustus 2018 om 15:58 #18359182AnoniemLid sinds:
1 January 1970Intussen weeeer wat nieuws: de ruitensproeier die niet sproeit. En dan opeens weer wel….. je hoort bij weigering geen motortje, maar je ziet wel de ruitenwissers heen en weer gaan.
Daarnaast had ik al een startknop die het af en toe niet doet. Na 1x indrukken wordt de auto “ wakker” en gaat oa de stoel naar voren. Maar als ik na het vastklinken van de autogordel wil starten, is de startknop “ dood”: geen controlelichtje meer te zien….
De dealer die intussen de reparaties uitvoert, denkt dat de BCM weer kapot is (en die is al eens vervangen).
De jurist gaat de verkopende dealer maar vragen om 3 jaar extra garantie want de verwachting is en blijft dat er nog wel wat meer defect zal gaan in mijn maadagochtendauto…
3 augustus 2018 om 17:11 #18359183……daar wordt je toch blij van…….
3 augustus 2018 om 18:40 #18359192[quote quote=18359182]Intussen weeeer wat nieuws: de ruitensproeier die niet sproeit. En dan opeens weer wel….. je hoort bij weigering geen motortje, maar je ziet wel de ruitenwissers heen en weer gaan. Daarnaast had ik al een startknop die het af en toe niet doet. Na 1x indrukken wordt de auto “ wakker” en gaat oa de stoel naar voren. Maar als ik na het vastklinken van de autogordel wil starten, is de startknop “ dood”: geen controlelichtje meer te zien…. De dealer die intussen de reparaties uitvoert, denkt dat de BCM weer kapot is (en die is al eens vervangen). De jurist gaat de verkopende dealer maar vragen om 3 jaar extra garantie want de verwachting is en blijft dat er nog wel wat meer defect zal gaan in mijn maadagochtendauto…[/quote]
Ik voel en begrijp je frustratie… en helaas herken ik het ook.
Moe moe moe worden we ervan.
Maar volgende wk vakantie….. er ff uit.
3 augustus 2018 om 19:57 #18359197Opel: wir leben autos
Zou mooi zijn om dit te wijzigen naar: Opel, wir leben onze klanten…..
4 augustus 2018 om 08:27 #18359211AnoniemLid sinds:
1 January 1970“ Een klant; das interessant” …
Opel Nederland kent dan ook een mooie functienaam voor degene die de dealer moet ondersteunen: Field Manager Customer Care. Welnu: waarschijnlijk heeft deze man moeite met de laatste 2 woorden ;) Hij wilde snel van mijn zaak af en ik mocht zeggen wat er moest gebeuren. Intussen zijn we bijna een half jaar verder. Die man laat zich afschermen en wil dus niet op zijn belofte aangesproken worden. Dan begrijpen jullie wel wat intussen de stand van zaken is :cheers:
4 augustus 2018 om 22:14 #18359234Echt bizar wat voor problemen er langs komen met sommige exemplaren. Ik merk hier (gelukkig) helemaal niets van. Het is dus niet structureel maar het komt toch wel vaak voor als ik dit zo lees. De problemen houden dan ook niet echt op.
Mensen, sterkte hiermee en hopelijk gaat Opel hier wel wat mee doen.
5 augustus 2018 om 13:21 #18359246<p style=”text-align: left;”>[quote quote=18359234]Echt bizar wat voor problemen er langs komen met sommige exemplaren. Ik merk hier (gelukkig) helemaal niets van. Het is dus niet structureel maar het komt toch wel vaak voor als ik dit zo lees. De problemen houden dan ook niet echt op. Mensen, sterkte hiermee en hopelijk gaat Opel hier wel wat mee doen.[/quote]</p>
Ik vrees dat Opel er weinig aan gaat doen. Wat jammer is rijd al 36 jaar Opel…
5 augustus 2018 om 15:59 #18359248Beste aapje1963 wens je heel veel geluk en hoop dat de “jurist” Opel kan bewegen jullie tegemoet te komen. Onze irritaties met de opel Astra K vallen in het niets met wat jullie moeten meemaken. Op zich rijdt onze Astra niet verkeerd. Met enige moeite hebben wij besloten om de Astra na ruim twee en een half jaar in te ruilen. Ons vertrouwen is er niet meer. Of het gras groener is om na 45 jaar Opel naar een ander merk over te stappen zal de toekomst leren. Eigenlijk had ik het al eind 1999 met Opel gehad. Onze 7 maanden oude Vectra branden op de A 28 uit. Opel had toen het lef om via een expert te laten weten dat ik de radio verkeerd had ingebouwd. Heb toen verteld dat ik gediplomeerd monteur was en dat de radio door de dealer was overgebouwd (in de slee geduwd) en daar niets mis mee kon gaan. Van Opel kreeg ik te horen dat ik het maar met mijn verzekering moest regelen. Door de goede service en begeleiding van de toenmalige dealer zijn wij toch Opel Vectra blijven rijden. De arrogante houding van Opel maakt zeker deel uit van onze beslissing.
5 augustus 2018 om 17:04 #18359252[quote quote=18359248]Beste aapje1963 wens je heel veel geluk en hoop dat de “jurist” Opel kan bewegen jullie tegemoet te komen. Onze irritaties met de opel Astra K vallen in het niets met wat jullie moeten meemaken. Op zich rijdt onze Astra niet verkeerd. Met enige moeite hebben wij besloten om de Astra na ruim twee en een half jaar in te ruilen. Ons vertrouwen is er niet meer. Of het gras groener is om na 45 jaar Opel naar een ander merk over te stappen zal de toekomst leren. Eigenlijk had ik het al eind 1999 met Opel gehad. Onze 7 maanden oude Vectra branden op de A 28 uit. Opel had toen het lef om via een expert te laten weten dat ik de radio verkeerd had ingebouwd. Heb toen verteld dat ik gediplomeerd monteur was en dat de radio door de dealer was overgebouwd (in de slee geduwd) en daar niets mis mee kon gaan. Van Opel kreeg ik te horen dat ik het maar met mijn verzekering moest regelen. Door de goede service en begeleiding van de toenmalige dealer zijn wij toch Opel Vectra blijven rijden. De arrogante houding van Opel maakt zeker deel uit van onze beslissing. [/quote]
Ja is is klote.. hoop op Opel heb ik eerlijkgrzegd niet echt… helaas.
Hopelijk kan de dealer verplicht worden… dat de Astra elders nagekeken en gerepareerd wordt en zij dit moeten vergoeden.
Het is zeer frustrerend om na zolang Opel te rijden in deze situatie te zitten.
Wat voor auto heb nu nu gekozen..
Mijn angst is de lage inruil.. best snel een nieuwe auto inruilen.. afschrijving is hoog bij nieuw.
7 augustus 2018 om 11:45 #18359302AnoniemLid sinds:
1 January 1970Kreeg net te horen van de dealer dat er vorige week een schrijven van Opel is uitgegaan m.b.t. het uitvallen e.d. van het Navi-scherm. Ik was de boel kennelijk voor ;)
Check kan gedaan worden bij de dealer o.b.v. chassisnummer.
7 augustus 2018 om 15:12 #18359308[quote quote=18359302]Kreeg net te horen van de dealer dat er vorige week een schrijven van Opel is uitgegaan m.b.t. het uitvallen e.d. van het Navi-scherm. Ik was de boel kennelijk voor ;) Check kan gedaan worden bij de dealer o.b.v. chassisnummer.[/quote]
Heb je enig idee wat er in deze brief zou moeten staan?
Voor welke Astra.s geld het dan.. de verstandhouding tussen ons en de dealer begint te vertroebelen.. ik heb aangegeven dat onze navigatie soms zwart blijft dan traag opstart..en soms ook zwart is en dat de radio dan gewoon speeld dan moet het contact uit end soms meerdere keren.
Ik heb wel het idee dat ze laatst de software vervangen hebben m.n zenders waren allemaal gewist bij ophaal.
Het voorste scherm zegt men is nu vervangen.. ik had door mijn vocht probleem vochtplekken in het scherm.
Of ze wat aan het uitvallen en of zwart beeld hebben weet ik niet.
Dus bij hun met mijn chassie nr aankomen heeft vrees ik geen zit.. zeggen ze toch dat het niet voor onze auto geld. . Vertrouwen is na laatste dealer bezoek geschaad.
7 augustus 2018 om 20:53 #18359315AnoniemLid sinds:
1 January 1970@Aapje1963 Check ff je postvak; ik heb je een PM gestuurd. Je kunt het ook bij een andere dealer laten checken. Ik ben na overleg met de verkopende dealer en de FMCC van Opel nederland overgestapt naar mijn oude dealer. Helaas zijn we er nu na een half jaar achter dat de beloften van Opel Nederland niet worden nagekomen. Ik mocht aangeven wat er gedaan moest worden want Opel Nederland wilde snel van de zaak af. Oa laat Opel nederland nog steeds na om een onderdeel dat 2 maanden geleden wel op de Duitse markt was uitgekomen voor mijn zaak naar nederland te halen middels een simpel telefoontje ofzo. Tja dan duurt een zaak snel oplossen heel lang en begint ook ons geduld op te raken.
De zaak rond de beeldschermen is ook terug te vinden op het Duitse forum. Daar werd vooral gesproken over beeldschermen van modeljaar eind 2016. Zelf heb ik een van de eerste bouwjaar 2017 (eind september 2016)
8 augustus 2018 om 21:56 #18359350Zo er is weer heen en weer geschreven. Inmiddels contact gehad met Opel Nederland over mijn infotainment systeem en ook met de dealer. Ik ga nu ook gewoon de naam noemen, want het schiet allemaal niet op. Autobedrijf Kooiman in Oud-Beijerland. Inmiddels een email gestuurd en we beroepen ons op artikel 7:17 van het Burgerlijk Wetboek BW.
Gezien de gebreken is er sprake van non-conformiteit (7:17 BW). Op grond van de consumentenbescherming in het Burgerlijk Wetboek is men als verkoper verantwoordelijk voor het geleverde product. En is men aansprakelijk als blijkt dat het product non-conform is;
het product bezit niet de eigenschappen die ik als koper mag verwachten op grond van de aard van dit product, de door de dealer verstrekte informatie en de koopovereenkomst.
Het is afwachten en inderdaad inmiddels overweeg ik om Kanniewaar zijn in te schakelen. Als we dat allemaal doen, is er best een leuke scetch van de te maken en met 1 miljoen kijkers gaat Opel wellicht eens een keer wat doen. Ik word al ziek als een reclame van Opel voorbij zie komen. Mooie woorden, beloften en niets waar kunnen maken. Ook ik heb een auto van september 2016, maar blijkt gemaakt in november 2015. Daardoor was alles verdroogd. Nu is er nog het infotainment systeem en dat loopt al vanaf januari 2017. Ben zo klaar van deze Ongeval Pech En Last auto. Had goede hoop op een meneer van Opel maar werd maandag al teruggebeld door een ander. Waarschijnlijk was deze meneer iets te meegaand. Weer afgewimpeld met afspraak garage om 1 module te laten veranderen.
9 augustus 2018 om 07:00 #18359352AnoniemLid sinds:
1 January 1970@Katindezak mocht je met me willen overleggen, stuur me dan even een PM.
De FMCC van Opel Nederland heeft in ons gesprek van februari jl al aangegeven dat ik teveel verwacht van een Innovation-uitvoering. Elektrische stoel instelling, navigatie, Climate controle, navigatie enz enz. en dat het allemaal tegelijkertijd werkt. Tja er staat niets in de folder dat dat niet kan en bij de verkoop is daar ook niets over gezegd.
Hoe leg je als Opel dus jezelf al een bewijs van non-conformaliteit op. Bij ons loopt de procedure ook al.
9 augustus 2018 om 10:24 #18359356“Katindezak” Het door u genoemde autobedrijf heeft jaren geleden (sub dealer) autobedrijf Stolk in Puttershoek ingelijfd. Kooiman heeft dan wel de verkoop maar zeker niet de service van Stolk overgenomen. Toen mijn auto uitbrandde zijn ze met alles voor ons in de bres gesprongen ook naar Opel toe. Na beëindiging van Stolk zijn wij verder gegaan bij een andere dealer die onze Astra Kapot heeft geleverd. Heb Opel Nederland vanaf eind 2016 twee maal aangeschreven en als reactie krijg je een schrijven dat alles werkt zoals de leverancier het bedoeld heeft. Wij hebben het vertrouwen in Opel dan ook totaal verloren. Heb de Astra nu voor ons een acceptabele afschrijving ingeruild. En nu na 45 jaar Opel hopen dat wij een goede beslissing hebben genomen.
9 augustus 2018 om 10:29 #18359357Ik heb minder luxe de edition plus.
Dat was 2016 een compleet model met navi schuifdak..el ramen. …
10 augustus 2018 om 10:08 #18359383AnoniemLid sinds:
1 January 1970Grappig: bij controle van mijn chassisnummer bleek dat die van mij niet tot de categorie behoort, die in het schrijven van Opel genoemd wordt. Ik denk dat ze er dus een mogelijk probleem bij hebben ;) (eerste serie MJ2017).
Intussen was mijn filmpje van een niet werkende ruitensproeier (en dan weer wel) bij Opel Nederland terecht gekomen. De FMCC gaf aan dat je weinig fout kon doen met de hendel, dus het weer een terechte storing is. :happy02:
Tip voor een ieder: Opel (en dealers) bekijkt storingen vaak alleen op uitgelezen foutcodes. Die zijn er vaak niet (zeker in mijn geval). Foto’s en filmpjes zijn dan helaas hard nodig als bewijs.
(maar wel weer bijzonder: bij mij bestaan er al vanaf het begin 3 hardnekkige storingen bij het uitlezen. Die blijken tot nu toe onoplosbaar….)
10 augustus 2018 om 13:52 #18359387Ik lees al deze berichten omtrent de nieuw astra k ook mee.
En ik vraag me af: zijn dit nu slechts enkele gevallen met al die problemen of zouden er nog veel meer zijn??
Zelf zit ik ook wel eens te kijken naar de nieuwe astra k maar iets zegt me ook van, ik heb nu een astra j zonder problemen wat voor ellende krijg ik als ik bv een gebruikte auto koop.
Ik zit niet te wachten om om de haverklap terug te moeten naar de dealer.
Is dat op één of andere manier na te gaan hoeveel probleemloze astra k’s er rond rijden ?
Thx
10 augustus 2018 om 14:24 #18359388Ik schrijf meer op dit forum, maar weet nog steeds niet precies hoe het nu werkt. Ik zou meer berichten moeten zien, maar kom niet verder dan 24 van de inmiddels 74 berichten. Ik ga u mijn emailadres geven. Misschien kunnen we er met elkaar uitkomen. Ik denk gezien alle klachten dat we toch maar eens de media moeten gaan opzoeken. Ik kan zelf wel mijn juridische procedure voeren maar samen staan we veel sterker. Voor wie zich wil aanmelden, mail naar f.lieshout9@gmail.com. Ik heb dus een rode Astra uit september 2016. Gekocht tijdens de Big Event van Opel. Bleek een auto van november 2015. Waarschijnlijk achter glas in showroom gestaan gedurende alle maanden en daardoor zowat alles verdroogd, althans zo lijkt het. Inmiddels vervangen rubber motor lekkage olie, draagarmen / steunen voorophanging / stabilisatorstangen, airco stond droog, moest bijgevuld, infotainment systeem is een drama, rolt al vanaf het begin iets tussen de deuren, lijkt op een knikker, en ook nu weer allerlei geluiden die volgens de dealer erbij horen ????? Over ongeveer 50 dagen loopt de garantie van twee jaar af en ik vrees met grote vrezen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.