Nieuw in het Vectra gedeelte

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Nieuw in het Vectra gedeelte

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 38)
  • Auteur
    Berichten
  • #17240560
    HardcoreHell
      Lid sinds:
      14 March 2005

      Ik ben sinds gisteren de trotse eigenaar van een Vectra B1 station 2.0 16v uit 1997.
      Dus bij deze stel ik me hier, in het Vectra subforum, even voor.

      Ik ben Jan, 28 jaar en woon in Someren, Noord-Brabant.
      Al jaren een Opel liefhebber, en na een paar Calibra´s en Kadett´s, nu aan de Vectra.

      Gisteren heb ik bij een particulier een Vectra B1 gekocht.
      Met apk tot 09-2013 en 237d km op de klok.
      De d-riem zou pas vervangen zijn, daar krijg ik nog een bon van.
      De kleur is wel apart, vind ik, lichtblauw.
      Er ligt een 2.0 16v in en het is een CD uitvoering.
      De opties die ik tot nu toe heb gevonden:
      -Climate Control
      -Traction Control
      -Elektrische ramen
      -Elektrische en verwarmde spiegels
      -Stuur in hoogte verstelbaar
      -Armsteun voor en achter
      -Radiobediening op het stuur (werkt nu niet)
      -CV (werkt ook niet 100%)
      -Zonnekleppen met verlichting naast de make-up spiegels
      -Lm velgen

      Hieronder een paar foto’s van de advertentie.





      Ik ben wel wat minpunten tegen gekomen:
      -Achterbumper heeft wat schade
      -Kunstof stripje onder het RA licht is gescheurd
      -Motorkap heeft blanke lak schade
      -CV werkt niet 100% (dat moet opgelost worden)
      -Climate Control paneel zit wat los, en daarom vervagen de getallen soms
      -Gisterenavond viel de motor uit toen deze stationair liep. Dat was ’s middags niet het geval.
      Dit gebeurde bij een warme motor, toen ik stopte om iemand af te zetten.
      Daarna liep hij weer gewoon, kon hem ook meteen weer starten.
      -Ik hoor wat gebonk achterin de auto, bij het rijden op ongelijke wegen.
      Maar dit is denk ik omdat het een station is.

      Tips, trucs, meningen e.d. zijn altijd welkom :)

      #17909460
      teungts
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 July 2004

        mooie vec b1, afslaan kan je gasklepzijn die dient schoongemaakt te worden plus carterventelatie pijpje iets opboren, staat wel ergens op het forum een how to. en anders bij http://www.vectra-team.nl of op http://www.opelvectra.info

        #17909461
        TWA
        Deelnemer
          Lid sinds:
          17 June 2010

          Nou eindelijk na een lange zoektocht toch nog geslaagd :thumb

          Mooie auto zo te zien, en ook nog genoeg dingen te doen, maar dat geeft niets: dat is juist t leuke vind ik.

          Heel veel plezier van je aankoop en we zien je vanzelf terug op t forum king:

          Greetz Emiel

          #17909462
          Vannos
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 November 2010

            Mooi dat je opel blijft rijden :D en dit keer een vectra zo te zien. veel plezier ermee :D

            btw ik zag dat je in Someren woont. heb je daar wel eens een astra G station zien rijden erg verlaagd en brede velgen er onder ?

            #17909463
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              Afslaan motor: viewtopic.php?f=150&t=157603

              CV werkt niet goed: Wat werkt hier niet goed aan??

              Bonken achter: Schokbrekers / Dwarsarmbussen versleten.

              Willem

              #17909464
              HardcoreHell
                Lid sinds:
                14 March 2005

                @Vannos wrote:

                Mooi dat je opel blijft rijden :D en dit keer een vectra zo te zien. veel plezier ermee :D

                btw ik zag dat je in Someren woont. heb je daar wel eens een astra G station zien rijden erg verlaagd en brede velgen er onder ?

                Volgens mij weet ik wel wie je bedoelt.
                Roy heet die kerel als ik het goed heb.
                Zijn vriendin ken ik een beetje.

                @wim-v6 wrote:

                Afslaan motor: viewtopic.php?f=150&t=157603

                CV werkt niet goed: Wat werkt hier niet goed aan??

                Bonken achter: Schokbrekers / Dwarsarmbussen versleten.

                Willem

                Als ik de auto open maak, gaat alleen de bestuurdersdeur en de achterklep open.
                Soms dat de RA deur ook mee open gaat.
                Met sluiten precies hetxzelfde, achterklep altijd en RA soms.
                Heel af en toe gaan alle 4 de deuren open of dicht.

                #17909465
                sw_reijnders
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  27 October 2005

                  dat is een B1 kwaaltje

                  ik zou maar snel alle slotmotors vervangen die niet open gaan.
                  als ze toevallig in Safe-Lock schieten (2x sluiten op AB) en ze weigeren daarna, krijg je je deur nooit meer fatsoenlijk open zonder de boel te slopen.

                  #17909466
                  Dolby
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    1 May 2008

                    Hele aparte kleur. Veel plezier met je mooi B1 vectra. :thumb

                    #17909467
                    -BlendjuH-
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      6 April 2008

                      Leuke station :thumb
                      Apart kleurtje …
                      Hij mag hier ook wel geplaatst worden ;)

                      http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=6&t=166046″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                      #17909468
                      HardcoreHell
                        Lid sinds:
                        14 March 2005

                        Even een, minder leuke, update.

                        De vreugde was van korte duur.
                        Waarschijnlijk heb ik en auto gekocht met een kapotte koppakking.
                        De slang van de carterontluchting liep van het kleppendeksel naar de luchtfilter.
                        Deze zat vol met sludge.
                        Maar onder het rijden was er niks te merken.
                        Ook koelvloeistof ziet er normaal uit.
                        Motor word ook normaal warm…

                        Nu ben ik vandeweek achter wat andere dingen gekomen:
                        -Zuigers zijn bovenop vet (bekeken met een mini-camera)
                        -Bougies waren vet
                        -Motor word wel warm, maar duurt wel 5-10min voordat de tempratuur omhoog gaat.
                        Blijft daarna ook steken op de 85-90 graden.
                        Gaat niet richting de 100 en de fan slaat ook niet aan.
                        Koelwater begint op een gegeven moment wel te koken.
                        -D-riem is waarschijnlijk veel ouder dan de genoemde 100km, wat de verkoper zei.

                        En dan nog wat kleine dingetjes die verder niet van technisch belang zijn.

                        Ik heb contact gezocht met de verkoper, maar deze geeft natuurlijk niet thuis….

                        #17909469
                        HardcoreHell
                          Lid sinds:
                          14 March 2005

                          Deze reactie kreeg ik trouwens op het opel-forum facebook gedeelte:

                          Paul van Kleinwee
                          Ik het gasklep huis zit het karterontluchtings gaatje en die zit waarschijnlijk dicht….gasklephuis goed schoonmaken en ontluchtings gaatje in het gasklephuis even doorboren met een 2 of 3 mm boortje en heb je er geen last meer van en motor reinigen met motorflush…nieuwe olie erin en rijden maar. zolang die geen olie of koelvloeistof verbruikt niet te snel zoregn maken…gewoon de boel ff schoonmaken en dan kijken wat die doet. Ik had het bij mijn vec 1.8 16v ook en de bpoel goed schoongemaakt en nooit geen last gehad.

                          #17909470
                          gwriemersma
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            17 December 2010

                            Mooie sw aparte kleur
                            Veel plezier er mee ;)

                            #17909471
                            wim-v6
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              12 August 2005

                              Sludge in de carterventilatie heeft niks met de koppakking te maken!!! maar met een onjuist werkende carterventilatie.

                              Omdat er alleen maar stomme mensen werken bij garages en dealers die niet verder dan hun neus lang is, word er niet naar een goed oplossing gezorgd en verleggen ze het probleem, naar in jouw geval het luchtfilter

                              hoe op te lossen:

                              – Slang van de Carterventilatie weer terug plaatsen bij de gasklep. op de ingaande dikke slang
                              – Gaatje opboren in de gasklep
                              – kleppendeksel vervangen voor een goede, niet volgesludge variant
                              – eventuele olie afscheider verwijderen en een hoekslangetje terugplaatsen op buis van beneden naar kleppendeksel

                              zo probleem opgelost..

                              Willem

                              #17909472
                              HardcoreHell
                                Lid sinds:
                                14 March 2005

                                Kun je mij dan uitleggen waarom de motor ineens ernstig tikt?
                                Olielampje knippert of brand constant terwijl er genoeg olie inzit.
                                Motor is wel behoorlijk nat en vet aan de bakzijde.
                                Sinds het lampje is gaan branden tikt de motor ineens heel erg.
                                Volgens mij hoor je de kleppen heel duidelijk.
                                Ik vertrouw het nu iig niet om te gaan rijden.

                                Tot zover wel bedankt voor de tips.

                                #17909473
                                wim-v6
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  12 August 2005

                                  Dan kan je m weg knikkeren, doordat de Carterventilatie niet goed werkt zal het Carter VOL met zwarte sludge zitten, hierdoor is de oliezeef gaan verstoppen, en krijgt de motor geen olie meer aangevoerd.
                                  Allemaal de SCHULD van de Betreffede Garagist danwel hobbiïst die die prutoplossing heeft geplaatst, maar nog steeds geen symptomen van een kapotte koppakking..

                                  je bent niet de eerste die een motor kapot heeft door een niet goed werkende Carterventilatie welke nog even verder verprutst word door een of andere prutmonteur welke het belang van de Carterventilatie STERK onderschat..

                                  Willem

                                  #17909474
                                  HardcoreHell
                                    Lid sinds:
                                    14 March 2005

                                    Inmiddels heb ik de verkoper aangesproken over de auto.
                                    Aangezien hij niet reageert op telefoontjes, sms’jes en mails.
                                    Heb ik een aangetekende brief gestuurd waarin staat dat hij binnen 2 weken kan reageren om tot een oplossing tr komen.
                                    Zo niet, dan ga ik aangifte doen van oplichting en overweeg ik om een advocaat in de arm te nemen.

                                    Verder ga ik de auto waarschijnlijk repareren door er een ander blok in te hangen.

                                    #17909475
                                    sander2.5v6
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      7 April 2011

                                      Zonde dat het zo gaat met je vectra, heb zelf ook een b1 2.0 16v CD gehad en reed erg goed. Succes en als deze persoon op de hoogte was van de gebreken, dan is hij aansprakelijk, echter is dit bewijzen een hele opgaaf.
                                      Succes in ieder geval

                                      #17909476
                                      HardcoreHell
                                        Lid sinds:
                                        14 March 2005

                                        Ik ga de auto repareren en er een ander blok ingooien.
                                        Ik ben al aan het zoeken naar een mooie,nette x20xev.
                                        Maar zijn er nog dingen waar ik op moet letten?
                                        Ik heb bijvoorbeeld ECC in de auto, moet ik daar op letten bij aanschaf van een andere motor?

                                        #17909477
                                        sw_reijnders
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          27 October 2005

                                          lijkt mij gewoon aircopomp overschroeven

                                          #17909478
                                          wim-v6
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            12 August 2005

                                            Inderdaad, allles is plug and play, probeer wel een motor met eenzelfde Soort transmissie te zoeken, Scheelt je overbouten van het Vliegwiel..

                                            Let er wel even op, of je een Dubbel Carter hebt (pan hetzelfde is), ivm olieaanzuigbuis en weg van de uitlaat..

                                            langsmotor levert daarom al meer werk op..

                                            Zelfde kan gelden voor bijvoorbeeld een Sintramotor, of Astra-F / Vectra-A motor..

                                            Willem

                                            #17909479
                                            HardcoreHell
                                              Lid sinds:
                                              14 March 2005

                                              Weer even een update.

                                              Vorige week samen met een kameraad naar de auto gekeken.
                                              Hij staat nu bij mijn ouders in de tuin, geschorst en wel.
                                              De oliepomp bleek nog te werken, wat al een goed punt was.
                                              Volgens die maat van me, hoor je alleen de kleppen duidelijk tikken.
                                              Dit omdat er waarschijnlijk alleen maar korte stukjes zijn gereden met de vec, en daarom ook die mayonaise die uit de carterventilatie komt.
                                              Volgens hem moest ik eerst het volgende doen:
                                              -Motorflush aan de olie toevoegen en de motor 20min laten draaien (stationair)
                                              -Olie eraf laten lopen
                                              -Carterpan demonteren en alles schoonmaken
                                              -Nieuwe carterpan pakking erop
                                              -Nieuwe oliefilter
                                              -Nieuwe en de juiste olie erop
                                              -Toevoeging om het getik van de kleppen tegen te gaan toevoegen

                                              En dan eens kijken wat de auto doet.
                                              Dit ga ik dus binnenkort een keer doen, en hopelijk is het dan verholpen.
                                              Aangezien ik al op zoek was naar een andere motor, is dit een beter en goedkoper idee.
                                              Motor swap zou wanneer nodig altijd nog kunnen.

                                              Van de verkoper heb ik niks meer gehoord.
                                              Hij reageert niet op belletjes, smsjes of mailtjes.
                                              Via rechtbijstand word ik ook niks wijzer.
                                              De redenen waarom ze mij niet kunnen helpen:
                                              -De auto is niet gekocht bij een dealer of Bovag garage
                                              -De auto is gekocht voordat ik rechtsbijstand heb afgesloten bij mijn verzekering
                                              -De verkoper heeft meldingsplicht, maar de koper heeft onderzoeksplicht.
                                              Ik had dus voor de koop met de auto naar een garage gemoeten om alles te laten checken.
                                              Dus als ik het dan goed begrijp, moet iedereen die een auto wil kopen, dit doen bij een bovag garage of dealer, en de auto eerst helemaal laten nakijken door een onafhankelijke garage.

                                              #17909480
                                              FKsport
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                23 February 2010

                                                Van summere en nie bang ;)

                                                Nice new Vec :thumbup
                                                Wel balen van de shit die je er nu mee hebt…dat is altijd vervelend…

                                                Zou ontzettend kwaad worden op verkopende partij, deze moeten er wel van weten…maar goed uiteindelijk sta je machteloos en kun je weinig doen

                                                #17909481
                                                Seth
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  16 September 2009

                                                  Ocharme de mensen die niets afweten van een auto… Dan is het nog steeds een discussie tussen de twee partijen wie wat wanneer heeft gezecht :argue

                                                  #17909482
                                                  HardcoreHell
                                                    Lid sinds:
                                                    14 March 2005

                                                    Eind van deze maand ga ik het hierboven beschreven doen.
                                                    Olie verversen en toevoegingen erbij.
                                                    Hopelijk is het euvel dan voorbij en kan ik er eindelijk mee rijden….

                                                    #17909483
                                                    nova….
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      30 June 2004

                                                      Ik ging toch naar zijn woning endan is verhaal halen.. je eigen in de maling nemen door zo`n oplichter!

                                                      Mooie vec is het wel
                                                      maar daar is alles mee gezegd.

                                                      Succes!! :thumbdown

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 38)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.